Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöllä romaani tyttö koulukaverina ja tytöt haluaisivat kyläillä toistensa luona.

Vierailija
15.09.2010 |

Ja nyt meillä mietitään mitä tehtäisiin ??

Onko täällä kellään kokemusta asiasta - miten muilla on toiminut kaveruus romaanien kanssa ??

Minä olen ehkä äitinä suvaitsevampi tytön kaveriin kuin mieheni jolla oli heti tietty asenne asiaa kohtaan :o/

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se vastaanotto ole siellä kovinkaan kaksinen. Ovat kovin epäluuloisia valkolaisia kohtaan. Ja kun niillä on ne tavat vähän erilaiset kuin meillä niin ei siellä tiedä mihin kuppiin ja kippoon saa koskea ja millä kädellä you know. En antaisi mennä.

Vierailija
2/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaneilla on ihan normaalit kodit ja lapsiperheissä ihan samat kuviot kuin valtaväestölläkin. Mikä sua siinä niin mietityttää? Pelkäätkö että lapsi siellä vierailtuaan alkaa kulkea kylillä puukko hampaissa varastelemassa kaupoista ja aiheuttamassa yleistä häiriötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pelkäisin että romanityttö varastelisi lapseni leluja. ja että lompakkoni häviäisi jne.

enkä tiedä miten ne kohtelisivat tyttöäni jos menisi sinne kylään... en ole koskaan nähnyt valitettavasti kohteliasta ja kilttiä romania!

koittaisin estää tuollaisen ystävyyden. liikaa kulttuurieroa.

Vierailija
4/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei romaani tyttö.

romaani= pitkä kaunokirjallinen teos.

Vierailija
5/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi ymmärtää moista suvaitsemattomuutta: mitäköhän tämä mamma ajattelee sitten novelleista, tai tietokirjoista..???

Vierailija
6/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkolaisen mukaan keikalle. Kun itse kiinnittävät huomion itseensä ja valkolainen kantaa kamat pois, esim. kaupasta. Se käy kun baletti olen joskus seurannut ohimennen miten ne toimii.

Vierailija
7/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et antaisi tyttösi kyläillä kaverillaan.

Eihän se sitä tarkoita, että lapsesi kaapataan siihen kulttuuriin tai muutenkaan käännytetään.

Romanit ovat usein hyvinkin vieraanvaraisia. Onhan heissä ääliöitä ja suoranaisia ku**päitäkin, mutta tää pätee kyllä kaikkiin ihmisiin.

Jotkut eivät edes suosi lastensa koulunkäymistäkään, kun ajattelevat että se jotenkin vääristää heidän omaa kulttuuriaan ja on "turhaa".

Mä olisin avoin tuon asian suhteen ja kutsuisin myös lapsen kaverin vastavuoroisesti meille kylään.

Vierailija
8/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pelkäisin että romanityttö varastelisi lapseni leluja. ja että lompakkoni häviäisi jne. enkä tiedä miten ne kohtelisivat tyttöäni jos menisi sinne kylään... en ole koskaan nähnyt valitettavasti kohteliasta ja kilttiä romania! koittaisin estää tuollaisen ystävyyden. liikaa kulttuurieroa.

laittaisit nyt ainakin sen lompakkosi lukittuun kaappiin! Enta jos vaikka kiinalainen haluaisi teille tulla?

Vierailija
9/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkolaisen mukaan keikalle. Kun itse kiinnittävät huomion itseensä ja valkolainen kantaa kamat pois, esim. kaupasta. Se käy kun baletti olen joskus seurannut ohimennen miten ne toimii.

Vierailija
10/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pelkäisin että romanityttö varastelisi lapseni leluja. ja että lompakkoni häviäisi jne. enkä tiedä miten ne kohtelisivat tyttöäni jos menisi sinne kylään... en ole koskaan nähnyt valitettavasti kohteliasta ja kilttiä romania! koittaisin estää tuollaisen ystävyyden. liikaa kulttuurieroa.

laittaisit nyt ainakin sen lompakkosi lukittuun kaappiin! Enta jos vaikka kiinalainen haluaisi teille tulla?

ja he ovat oikein miellyttäviä luonteeltaan. en usko että kiinalainen varastaisi mitään!

Vierailija
11/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos käykin, niin vaan vähän aikaa. Eiköhän aika järjestä sunkin pulman, tuskin se tytön kaveri jaksaa kauaa koulun penkkiä kuluttaa.

Vierailija
12/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos käykin, niin vaan vähän aikaa. Eiköhän aika järjestä sunkin pulman, tuskin se tytön kaveri jaksaa kauaa koulun penkkiä kuluttaa.

Joka päivä käy koulua.

Vierailija
13/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kerrassaan epätoivottava ystävyyssuhde.

Kaikki kokemukseni mustalaisista ovat negatiivisia. Kovaäänisiä, varastelevia, pysäköivät röyhkeästi invapaikoille, yrittävät huijata ja käyttää hyväksi.

Vihaan sitä porukkaa ja näytän sen myös!

Vierailija
14/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja he ovat oikein miellyttäviä luonteeltaan. en usko että kiinalainen varastaisi mitään!

Eikä Kiinassa mitään uskalla varastaa. Joutuu paikalliseen rangaistuslaitokseen, josta harvat tulevat elävänä ulos. Paitsi tietysti jos kuuluu johonkin eliittiin ja on rikas, niin sittenhän voi varastaa ihan julkisesti.

Yleensäkään ei voi puhuakaan julkisesti, mikäli mielipiteet eroavat hallituksen hyväksymästä linjasta, tai joutuu uudelleenkasvatus-, eli aivopesu- ja pahoinpitelyleirille. Jos ei opi, niin sitten sitä vaan lakkaa "olemasta".

Vierailija
15/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat hyvin siistejä ja lapset saa kaveerata valkolaisten kanssa, mutta muuten kyllä kaveeravat vain omiensa kanssa.

Ainakin tämän perheen luona ollaan vain lastenhuoneessa.

Etäisyyden pitävät kuitenkin meihin vanhempiin. Jutellaan sellaista kevyttä jutustelua.

Tällä perheellä on tyttö ja poika.

Helluntalaisia ovat ja mies on töissä ja äiti kotona.

Eivät todellakaan varasta yhtään mitään. Lapset hyvin kasvatettuja.

Vierailija
16/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Edellinen

Vierailija
17/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ovat kovia muuttamaan ja se haittaa lasten koulukäyntiä. Edelleen peruskoulun jälkeinen koulutus jää monelta hankkimatta.

Varmasti tämä tyttö on lapsellesi mukava kaveri. Voithan ensin pyytää hänet teille ja vaikka soittaa hänen vanhemmilleen ja kysyä, onko kyläily molemmin puolin ok.

Vierailija
18/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta muuttuu jatkuvasti ja mitä enemmän erilaisiin ihmisiin lapsi tutustuu, sen paremmin oppii ymmärtämään ympäröivää maailmaan. Kannattaa olla yrittää olla avoin eikä tuomita ketään etukäteen.

Jos tuntuu epävarmalta, voithan opastaa lastasi tulemaan kotiin jos kylässä jokin tuntuu epämiellyttävältä ja varmasti näidenkin vanhempien kanssa voi jutella etukäteen ja sopia että kyläily kestää vaikka ensin vain tunnin tms.

Vierailija
19/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan huijaa sua! tai esittää normaaleja kansalaisia kun punoo juoniaan.

ole varuillasi ja asenna tyttösi vaatteisiin pieni kamera millä kuvaa salaa kun käy heillä niin voit olla huoletta. tai ainakin melkein. ja jos tulee teille kylään niin asenna lastenhuoneeseen kauheasti kameroita että voit tarkastella tilannetta olohuoneesta käsin. ja tee turvatarkastus ennen kuin päästät romanilapsen kylään eli metallinpaljastin käyttöön!

Vierailija
20/45 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin ihan samalla tavoin kun silloin kun poikani ystävystyi suomenruotsalaisen, somalialaisen ja intialaisen kanssa (sekä kaikkien umpisuomalaisten), eli soittaisin ja esittelisin itseni, ja kutsuisin kylään koko perheen.

Meidän lapset/nuoret eivät mene sellaisiin koteihin, joiden aikuisia tunne, oli sitten saamelaisia, venäläisiä tai ruotsalaista pappissukua. Hyvin on toiminut ja yksikään perhe ei ole kyläilykutsusta kieltäytynyt (tai no, joku on kutsunut heille ;) )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi