Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi "muuttaa" meille

Vierailija
15.09.2010 |

Anoppi 68 v joutui isoon leikkaukseen eikä pärjää yksin kotona. Mieheni ja siskonsa tulivat siihen tulokseen, että anoppi voi muuttaa meille ainakin 6 vko ajaksi, jonka jälkeen katsotaan tilanne. Vastustan ehdottomasti. Miehen sisko sanoi, että "teidän 3 lasta on olleet mummolassa paljon enemmän kuin 6 vko joten taitaa olla aika maksaa hoitoapu takaisin".

Ei hemmetti, en ole mikään kodinhoitaja ja sen miehelle sanoin. Mies vaan nipottaa, että tämä on hänenkin koti, hänkin saa päättää, mitä täällä tehdään ja mummi tulee tänne ja sillä selvä. Hyvä sanoa, kun itse ei pääsääntöisesti edes ole kotona.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kieli pitkällä perintöä anopilta ja hoidattaa kakaransa anopilla, mutta pikkusormeakaan ei halua nostaa anopille avuksi

Vierailija
22/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos anoppi on luonteeltaan nipo, jolle mikään ei kelpaa niin 6 viikkoa tuntuu tosi pitkältä. Ja jos anoppi kokee, että miniä on häntä huonosti hoitanut ap saa kuulla loppuikänsä siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tarvittaessa käydä 3xpvässä, joten anoppisi pärjää varmasti kotona!

Vierailija
24/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen itse kotona koko päivän, tulee tahdonvastaista sosiaalista kanssakäymistä aika paljon. Vaikka kuinka olisi hyvät välit, niin kyllä se minulle ainakin olisi liikaa. Oman äitini voisin ottaa viikoksi, samoin anopinkin itse asiassa, mutta sitä pidempi aika vaatisi jo erityisjärjestelyjä.

Työssä olevalla pariskunnalla taas tilanne on aivan toinen. Silloin kummankaan ei tarvitse seurustella 24/7 vieraan kanssa. Sellaiseen tilanteeseen voisin itsekin harkita jommankumman äidin ottamista kuudeksi viikoksi asumaan kotiini.

Toki kolme lasta varmasti vähän helpottaa (kotona olevan vanhemman) tilannetta, jos hekin voivat seurustella mummon kanssa. Itsellä ei vielä ole, joten näen tämän vain omasta näkökulmastani.

Missään nimessä ei mies saa päättää tuollaista yksin. Niille, jotka sanovat, että on se miehenkin koti, niin tuollaisissa asioissa se toimii nimenomaan niinpäin, että se on myös sen koti, joka ei muutosta halua. Oli se sitten uusi lapsi, lemmikki tai toisen lähisukulainen. Molempien täytyy hyväksyä muutos, ei sitä voi kumpikaan yksin päättää.

Vierailija
25/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anoppi ei ole ollut aikaisemminkaan kovinkaan halukas auttamaan lastenhoidossa vaan pitkin hampain hoitanut? Ymmärsinkö oikein?

Ja nyt olisi valmis asumaan kanssanne 6vkoa??

Ensinnäkin, jos asia olisi miehelleni tärkeä, että mamma hoidettaisiin kotona, niin tottakai suostuisin! Mutta meillä saattaisi olla lasten kanssa kova meno ja hulina päivisin. Lasten kavereitakin ravaisi yhtenään. Emmehän me miksikään vuodeosastoksi voisi muuttua! En ehtisi hoitelemaan mammaa kovinkaan paljoa.

Että uskoisin anopin rukoilevan pois pääsyä nurkistamme melko pian.. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi