Olenko tässä asiassa liian joustamaton? ("perhematka", kun lapset aikuisia)
Eli siis, olemme puuhanneet lahjaksi vanhemmilleni merkkipäivän vuoksi muutaman yön matkaa kohteeseen X, mukaan tulisi vanhemmat ja me kolme lasta, joilla ikää reissun aikaan 24-29 vuotta.
Majoitusta oltaisiin nyt järjestämässä eräänlaiseen huvilaan, jossa on alakerrassa keittiö, olohuone ja pesutilat + wc, yläkerta on avointa tilaa ja siellä on sängyt kaikille (2 parisänkyä + 1 vuodesohvasta aukeava sänky). Tämä huvila ei ole kovin iso, joten nuo makuutilat ovat oikeasti aika tiiviit ja vain yhdelle meistä sisaruksista on siis oma sänky.
Ymmärrän, että tuo majoitus on muilta spekseiltään (hinta, sijainti, kunto) hyvä. Olen kuitenkin sisarusteni mielestä nyt pilaamassa reissua, kun minä en halua 29-vuotiaana enää aio majoittua tuollaisessa paikassa, jossa minulla ei ole minkäänlaista yksityisyyttä. En todellakaan vaadi mitään omaa huoneistohotellin huonetta itselleni, mutta olenko liian vaativa, kun olen valmis jakamaan huoneen korkeintaan yhden sisareni kanssa, en nukkumaan koko porukalla samassa, pienehkössä huoneessa? Tuolla oltaisiin kuitenkin viisi yötä, joten mistään ihan minimaalisesta yhden yön reissusta ei ole kysymys. Olen myös sanonut, että olen valmis maksamaan omalta osaltani enemmän, jos tämän minun valintani vuoksi päädytään muunlaiseen majoitukseen, mutta sisareni ovat nyt liian kiinnittyneitä juuri tähän taloon. Vanhempani eivät osallistu paikan valintaan, he tietävät että reissu on tulossa, mutta kaikki muu on heille yllätystä.
Kommentit (68)
Jää kotiin. Jos tuo on jo etukäteen noin vaikeaa mitä kaikkea se onkaan matkalla.
Et ole liian joustamaton. Sinullakin on oikeus vaikuttaa siihen, millaisen majoituksen vuokraatte.
Mitäs jos en vanhemmat lähtisivät ihan vaan kahdestaan? Eiköhän ne ole teidän riitelyä saanut ihan riittävästi jo kuunnella?
En mäkään lähtisi tollaiseen. Ehkä olen jotenkin varhaiskeski-ikäinen tai jotakin, mutta kun on päivät töissä ja tuohon joutuu viikon loman kuitenkin uhraamaan, niin haluaisin, että siellä lomalla voisi oikeasti rentoutuakin. Mulla sen edellytys on, että voin edes hetkittäin vetäytyä omaan rauhaan ja että saan nukkua nakuna.
Et ole. Aivan varmasti löytyy muitakin vaihtoehtoja kuin tämä. Vaikka tila ei tunnu nyt pahalta, totuus on toinen ja parin yön jälkeen kun kukaan ei nuku kunnolla (paitsi porukan kuorsaaja), alkaa tunnelma rakoilla.
Vierailija kirjoitti:
Et ole liian joustamaton. Sinullakin on oikeus vaikuttaa siihen, millaisen majoituksen vuokraatte.
Kompromissi. Jos yhdessä lähdetään ns enemmistö voittaa. Jos joustetaan yhden kohdalla pitää joustaa myös muiden kohdalla, jne.
En suostuisi. Ja jotenkin veikkaisin, että vanhemmatkin haluaisivat nukkua kahdestaan omassa huoneessaan, kerran joku merkkipäiväkin on........
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi. Ja jotenkin veikkaisin, että vanhemmatkin haluaisivat nukkua kahdestaan omassa huoneessaan, kerran joku merkkipäiväkin on........
No niin mäkin oikeasti veikkaan, mutta nuo nuoremmat sisarukset haluavat tehdä tästä jonkun "ihan kuin olisi 20 vuotta sitten"-matkan. Kiukuttelu ja riitely on toki jo ainakin aloitettu, että sikäli... :D
Vierailija kirjoitti:
En mäkään lähtisi tollaiseen. Ehkä olen jotenkin varhaiskeski-ikäinen tai jotakin, mutta kun on päivät töissä ja tuohon joutuu viikon loman kuitenkin uhraamaan, niin haluaisin, että siellä lomalla voisi oikeasti rentoutuakin. Mulla sen edellytys on, että voin edes hetkittäin vetäytyä omaan rauhaan ja että saan nukkua nakuna.
Ja minä olen saanut lapseni jo itsenäisyyteen ja aikuisuuteen enkä lähtisi lasteni kanssa mihinkään yhteismajoitukseen.
Eikö nuo vanhempien merkkipäivälahjat ole yleensä sellaisia, että vanhemmat lähtevät kahdestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä olen saanut lapseni jo itsenäisyyteen ja aikuisuuteen enkä lähtisi lasteni kanssa mihinkään yhteismajoitukseen.
Vaikka lapset on äärestä rakkaita niin merkkipäivälahjaksi viisi päivää aikuisten lasten kanssa, ei niin jipii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompromissi. Jos yhdessä lähdetään ns enemmistö voittaa. Jos joustetaan yhden kohdalla pitää joustaa myös muiden kohdalla, jne.
Minun mielestäni jokaisella saa olla joku ehto. Ap:lla se on rauhalliset nukkumatilat. Sisarukset saattavat vaatia jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin mäkin oikeasti veikkaan, mutta nuo nuoremmat sisarukset haluavat tehdä tästä jonkun "ihan kuin olisi 20 vuotta sitten"-matkan. Kiukuttelu ja riitely on toki jo ainakin aloitettu, että sikäli... :D
No, jos minä olisin sinä, niin kertoisin niille nuoremmille, ettei heitäkään ole haikara tuonut, että eiköhän suoda vanhemmillekin oikeus yksityisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni jokaisella saa olla joku ehto. Ap:lla se on rauhalliset nukkumatilat. Sisarukset saattavat vaatia jotain muuta.
Mites ne vanhemmat? He ei saa vieläkään valita kun on kerran lapset tehty kaikki menee heidän tahdon mukaan?
Teltta/riippumatto pihalle, piharakennukseen nukkumaan, virität oman makuutilan alakertaan?
Kuulostaa ihan horrorilta, yks tai kaks yötä ehkä menisis, mutta ei viittä...
Olet liian vaativa. Tuskin te olette sinne menossa nukkumaan?