Mitä et ikinä ostaisi ruokakaupasta?
Itse en usko että koskaan voisin ostaa ainakaan valmiita lettuja, joita siis löytyy pakattuina einestiskiltä...
Kommentit (28)
ja vältän myös ulkomaisia kasviksia.
En osta myöskään halppispyykinpesuaineita enkä einesaterioita.
Nää nyt tuli äkkiseltään mieleen..
Itse en usko että koskaan voisin ostaa ainakaan valmiita lettuja, joita siis löytyy pakattuina einestiskiltä...
eivät kyllä ole mistään kotoisin.
Hotelleissa on joskus oma aamiaispöytä lapsille, usein juuri näitä eineslettuja. lapsi ei varmaan huomaa eroa, varsinkin kun saa pursottaa sitä "kerma"vaahtoa siitä purkista päälle, mutta itse kun olen maistanut, niin kyllä huijatuksi itsensä tuntee...
ja vältän myös ulkomaisia kasviksia.
En osta myöskään halppispyykinpesuaineita enkä einesaterioita.Nää nyt tuli äkkiseltään mieleen..
painepulloon pakattua valmista kermavaahtoa en osta.
munakasainesta, roskapusseja, talouspaperia
enkä mm pekonia, kallita hienoja lihajuttuja (paisteja tms), valmislaatikoista ostan vain maksalaatikkoa joskus, muut jää kauppaan, samoin jää ns terveysvaikutteiset maitovalmisteet. Säilykkeista mm oliivit jää ostamatta... tosi paljon on sellaista mitä EN ostaisi.
Mulla ja tytöllä on laktoosi-intoleranssi.
Mulla ja tytöllä on laktoosi-intoleranssi.
ja vältän myös ulkomaisia kasviksia. En osta myöskään halppispyykinpesuaineita enkä einesaterioita. Nää nyt tuli äkkiseltään mieleen..
vaan ihan täkäläistä lähituottajan lihaa :)
Muuten paikallisista tuotteista en ostaisi erinäisiä sisäelinjuttuja, kuten keuhkoja ja aivoja.
Vaikka usein ei tulekaan osteltua eineksiä, sisäelimiä ym. tuotteita, ei se tarkoita etteikö niitä jossakin tilanteessa tulisi ostettua.
eli siis jääpalamuottiin valmiiksi pakattua vettä.
Vaaleapaahtoista kahvia ei tule myöskään ostettua.
Oikeastaan vähän hasus kysymys, koska ainakin meillä kauppaan jaa n. 90 % tuotteista :) Kyse voi olla ihan periaatteesta (en osta esim. pullotettuja kananmunia) tai makuasioista (en osta koskaan salmiakkia tai piimää koska en tykkää niistä). Ja monessa asiassa ostan vain muutamaa, itselle mieluisimpia tuotteita (esim. ostan paria lajia marmeladia ja keksejä).
valmisruokia eikä valmismarinoituja tuotteita. Ei koskaan osteta myöskään silliä, etikkasäilykkeitä, valmissalaatinkastikkeita ja ketsuppia. Piimä ja viili jäävät myös kauppaan.
eli siis jääpalamuottiin valmiiksi pakattua vettä. Vaaleapaahtoista kahvia ei tule myöskään ostettua. Oikeastaan vähän hasus kysymys, koska ainakin meillä kauppaan jaa n. 90 % tuotteista :) Kyse voi olla ihan periaatteesta (en osta esim. pullotettuja kananmunia) tai makuasioista (en osta koskaan salmiakkia tai piimää koska en tykkää niistä). Ja monessa asiassa ostan vain muutamaa, itselle mieluisimpia tuotteita (esim. ostan paria lajia marmeladia ja keksejä).
en ole koskaan kuullut. siis manalitku valmiina pullosta käytettäväksi? kuulostaa aika kornilta...
eli siis jääpalamuottiin valmiiksi pakattua vettä. Vaaleapaahtoista kahvia ei tule myöskään ostettua. Oikeastaan vähän hasus kysymys, koska ainakin meillä kauppaan jaa n. 90 % tuotteista :) Kyse voi olla ihan periaatteesta (en osta esim. pullotettuja kananmunia) tai makuasioista (en osta koskaan salmiakkia tai piimää koska en tykkää niistä). Ja monessa asiassa ostan vain muutamaa, itselle mieluisimpia tuotteita (esim. ostan paria lajia marmeladia ja keksejä).
en ole koskaan kuullut. siis manalitku valmiina pullosta käytettäväksi? kuulostaa aika kornilta...
käyttövalmista kananmunaa pullossa. Ei se nyt mitenkään kornia ole.
ostaisi sianlihaa. Miksi?
Olen itekin harkinnut sianlihan jättämistä... Onko sille hyviä perusteita?
ostaisi sianlihaa. Miksi? Olen itekin harkinnut sianlihan jättämistä... Onko sille hyviä perusteita?
meillä käytetään paljonkin sianlihaa. Porsaan sisäfileestä saa takuumureat ja herkulliset pihvit!
monia ihan tavallisia tuotteita jätän ostamatta, vaikka muut näyttävät ostavan innolla; valmiit letut, vispipuuro, sisäelimistä muut kuin maksa, naudan kieli (YÄK), herkkusienet, purkkipavut, kaikki ravut ja katkaravut, valkosuklaa, minttujäätelö, kaikki viinikumi- ja muut pehmeän sitkeät hedelmäkarkit, kotimaiset oluet ja makeat siiderit ja ns. lonkerot (tavall. ruokakaupassa myytävät siis).
Saattaisi jäädä strutsinmunakin ostamatta, vaikka olisi tarjolla... Se nyt vaan on niin iso, etten tiedä mihin sen käyttäisi.
eivät kyllä ole mistään kotoisin.