Mies suhtautuu aika fanaattisesti suomenruotsalaisiin.
Eli hänen mielestään Suomessa pitäisi puhua vaan suomea, ruotsinkieliset menkööt hänen mielestään lahden toiselle puolelle. Hänen mielestään on ihan järetöntä pakottaa suomalaiset opettelemaan ruotsia (pakkoruotsi), kun se on historiallinen jäänne (Suomi Ruotsin vallan alaisena). Ja ovat kuulema pitkään yrittäneet muuttaa ko. vanhaa lakia. Ja nytkin eduskunta muka yrittää muuttaa, mutta ei muka voi kun laki on niin vanha tai jotain.
En tajua tuota fanaattisuutta. Olkoot siellä rannikolla, kyllä tänne Suomeen mahtuu!
Kommentit (15)
jotka puhuvat miehensä suulla?
Mitä mieltä ap ITSE on asiasta?
Olkoot siellä rannikolla, kyllä tänne Suomeen mahtuu! >>
No, antaisivat itse meidän olla rauhassa meidän suomenkielisillä alueillamme ilman pakkoruotsin pakkosyöttöä, ei olisi mitään ongelmaa.
He tämän pakottamisen aloittivat..
että minun ruotsinkielinen mieheni ei kannata pakkoruotsia, ja että hänen sukunsa ei ole tullut Ruotsista vaan jokunen sata vuotta sitten Virosta. Sattuivat vaan rantautumaan ruotsinkieliselle rannikkoseudulle.
jotka puhuvat miehensä suulla?
Mitä mieltä ap ITSE on asiasta?
Ja olen kyllä miehelleni sanonut, että minulle on AIVAN SAMA! (Ja asia on mulle hieman monimutkainen, minulle esim. kielten opiskelu on vaikeaa, että en ole ehdottamalla kannalla suuntaan enkä toiseen). Toisaalta viestini viimeinen lause, kertoo aika lailla mielipiteeni.
Ja Suomen hallitus ja eduskunta on niin säätänyt niin se on niin säädätänyt.
ap
No, antaisivat itse meidän olla rauhassa meidän suomenkielisillä alueillamme ilman pakkoruotsin pakkosyöttöä, ei olisi mitään ongelmaa.
ehkä jos sä olisit ollut hereillä historiantunneilla niin sullekin olisi valjennut asia vähän laajemminkin. Mutta ei sitä voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.
ai ovat pakottaneet? Sivistyksessä aukko! No niinpä varmaan ovat tehneet. ap
He tämän pakottamisen aloittivat..ehkä jos sä olisit ollut hereillä historiantunneilla niin sullekin olisi valjennut asia vähän laajemminkin. Mutta ei sitä voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.
sulle on taittu antaa kahden millin ruiskulla...No voishan niistä asioista ottaa selvää. Ap
ja historiatiedoton pässi...
eli kertokaa miten asia meni! Pliis kertokaa oi kertokaa. Tiedän että suomi on ollut ruotsin vallan alaisena, sitten venäjän ja sitten itsenäistyt.
ap
nimittäin sen, että läheskään kaikki ruotsinkieliset EIVÄT ole mitään ruotsista peräisin olevaa sukua!
Kannattaa myös muistaa se, että huomattava osa ruotisnkielisistä asuu rannikolla maaeudulla ja pikkukaupungeissa ja on ihan tavallisia, melko pienituloisia kalastajia ja maanviljelijöitä. Toki ruotsinkielisissä on keskimäärin enemmän rikkaita, mutta eivät ne rikkaat enemmistönä ole :)
että minun ruotsinkielinen mieheni ei kannata pakkoruotsia, ja että hänen sukunsa ei ole tullut Ruotsista vaan jokunen sata vuotta sitten Virosta. Sattuivat vaan rantautumaan ruotsinkieliselle rannikkoseudulle.
jonka leipätyönä on sotkea pakkoruotsia koskevia nettikirjoituksia.
Koska pakkoruotsi oli kauan tabu mediassa, on tieto pakkoruotsiin liittyvistä vääryyksistä levinnyt alunperin netin kautta.
Nyt ollaan niin pitkällä, että höblän vastinetta hesaria lukuunottamatta lähes kaikki media uskaltaa sanoa, kuinka asiat oikeasti ovat.
Pakkoruotsi ja siihen liittyvät kielelliset vääryydet ja epäoikeudenmukaisuus tulee poistumaan erittäin pian. Kauan kesti, mutta Suomi aiirtyy lopultakin nykyaikaan ja eurooppalaiseen ja suomalaiseen todellisuuteen.
Rahaa on tässä pelissä niin käsittämättömän paljon pelissä, että laiskat ja kaiken valmiiksi saaneet allihuupat eivät inisemättä luovu kultalusikoistaan; mutta propaganda ei pure enää edes Närpiössä.
Pakkoruotsin alasajo on alkanut ja rytinällä tippuu se turhake.
Todennäköisesti hän kärsii muutenkin ksenofobiasta ja on aika epävarma omasta seksuaalisuudestaan eli suomeksi kaappihomo, joka ei vielä edes tajua olevansa homppeli...