Kuumeilijoita vuodelle 2012 tai loppuvuodelle 2011?
Eli täällä yks nuori kuumeilija... Haaveet noin pitkällä sen vuoksi että sais miehelle töitä ennen vauvan tuloa :)
Vaikka vauva ilmottaisi tulostaan aijemmin ei sekään olisi maailmanloppu... Molemmilla ammatit ja minä töissä. Seurusteltu ollaan ensikeväänä 5 vuotta ja vauvasta puhuttu jonkin verran tosissaan jo varmaan vuoden verran.
Kommentit (171)
Mikä silmä leikkaus sinulle on tehty? ja miksi vaikuttaa vauvan hankintaan?
Ja kyllä pyörii vauvat mielessä kokoajan... Nyt oli muutaman päivän tauko ku oli hieman ongelmia auton (jonka piti olla suht uusi ja turvallinen vauvalle. Ja viisi ovinen että turvaistuin/kaukalo on helppo asettaa) :D hankinnassa mutta nyt on auto niin saa nähdä kuinka rivakkaan se vauva taas valtaa kaikki ajatukset...
Ja jippii. Mies vapautuu intistä 4pvän päästä... Huomenna lähtee viimistä kertaa takaisin...
Loppujen lopuksi se 9kk on pitkä, mutta myös aika lyhyt aika :)
täälläkin vavat mielessä. Sain perjantaina kuulla että yks mun parhaista ystävistä on raskaana! oon samalla innoissani ystävän vauvasta ja onnellinen heidän puolestaan ja samalla ihan helvetin kateellinen. Niillä on alkuvuodesta oma pieni suloinen vauva ja mulla vasta aikasintaan vuoden päästä.
toivottavasti antais mun ees välillä hoitaa niitten vauvaa ja pyytäispä kummiksi.
silloin olisin niin onnellinen.
Mikä silmä leikkaus sinulle on tehty? ja miksi vaikuttaa vauvan hankintaan?
Mulle tehtiin ihan tavallinen taittovirheen korjaus... eli normikielellä pääsin eroon silmälaseista :) Ilmeisesti siinä on teoreettinen mahdollisuus, että leikkaustulos menee "yli" raskausaikana kehittyvän kasvuhormonin vuoksi, jolloin leikkaustulos ei ole välttämättä se mihin on tähdätty. Riski ei vissiin ole kovin suuri, mutta kun näöllä ei viittis leikkiäkään niin aateltiin puolen vuoden odottelun olevan sen arvoista.
Mies ei oletettavasti pyörittele asiaa ihan koko ajan mielessä ja helpommin pystyy sysäämään asian mielestään. Olinpa siis onnellinen, kun puhuin kaikista kysymyksistä mitä pitäisi lääkäriltä kysyä ja mies sanoi, että uusintaleikkauksen selvittäminenhän on tärkeintä "että tiedetään koska saadaan ruveta tekeen vauvaa". :P
että teilläkin mies menossa mukana :)
Mun tilaamaa vauva lehteä ei näy :/
Onkos teillä muuten minkä kokoisia teidän asunnot, ja meinaatteko pysyä samassa talossa kun vauva tulee vai heti muuttaa?
me asutaan isossa rivarityyppisessä ratkaisussa , joten täällä on kyllä tilaa 5 h + keittiön verran :P tosin saattaa olla, että haluttas muuttaa omakotitaloon piakkoinkin vauvan syntymän jälkeen :P tai ennen... riippuen siitä kauanko kestää ennenkuin saa yrittää ja kuinka nopiaa vaavi tahtoo maailmaan tulla :)
mitään vauva kamaa meiltä ei vielä löydy, olen enempi tyytynyt ostelemaan kummivaaveille roinaa. mutta kyllä houkuttas ostaa esim. allupotkarit :P ehkä tässä taikausko kuitenkin astuu vähän kuvaan mukaan eikä oikein uskalla... ellei kierosti ostais varastoon kavereiden vauvojen varalle >:)
me asutaan 64 neliöisessä kerrostalokaksiossa, mutta ruvetaan kyllä aika pian rakentamaan oma koti taloa. että vauvan kanssa asutaan varmaan vuosi, pari korkeintaan kerrostalossa.
lääkärisetä totesi, että uusi leikkaus on epätodennäköinen ja seuraava tarkistus on vuoden päästä! Meinasin jo tukehtua harmiini, että vuosiko tässä nyt pitää ootella, mutta kun kysyin asiaa vauva vinkkelistä niin lääkäri sanoi, että ei muutakuin yrittäen vaan hänen suosituksena (siis puolen vuoden jälkeen). Enää siis viisi kuukautta karenssia :P
Ilouutisten myötä juhlin ostamalla vauvalehden :)
noin 60neliöinen luhtitalo omalla pihalla :) mieluummin asun tässä vaikka sitten vauvan kanssa kuin muuttaisin isompaan kerrostaloon kun niistä en pidä yhtään :) tulevaisuudessa sitten haaveissa se omakotitalo kun saisi vaituiset työt ensin :)
Ja minun vauvalehti ei ole vieläkään tullut postissa :-o kuukausi sitten laitoin tilauksen menemään niin luulisi jo tulevan...
Ja onnea että saatte jo kohta alkaa yrittämään!!
on rivitalokaksio 58 neliötä. Just menee näin yhden pikkuisen kanssa, mut vähitellen on isompaa alettava kattelee. Varsinkin, kun sit alkaa pikkukakkosen yritys toivottavasti keväällä. :) Mut toistaseks mahdutaan ihan kiitettävästi, vaikkakin lisätila on aina tarpeen.
Oon kovasti miettiny, et millasta ikäeroo tahdon pikkuisille. Ehkä se 1,5 - 2 v olis ihanne. Tosin mä oisin vaikka heti valmis uuteen raskauteen. Kaipaan vauvamasuakin ihan mahdottoman paljon.
Mut pelottaa kyllä miten siitä alkuväsymyksestä yms vaivoista selviää nyt kun on jo yks pikkunen. Ehkä kaikkeen tottuu, luotan siihen. Ja meillä on ukon kanssa hyvä 50-50 työnjako tälläkin hetkellä, että yksin ei tarvis selvitä.
Missäs päin muut kuumeilijat vaikuttaa? Mä asustelen Oriveden seudulla.
Hämeenlinnassa asutaan n. 80 neliön "mummonmökissä" eli talo ja ympäristö ovat lapsellekin oivallisia. Vielä kun nyt tosiaan saisi remontin siihen malliin, että tohtisi ruveta tosissaan yrittämään. :)
Päätettiin miehen kanssa että lopetan nyt pillerit, koska mulla on ollu paljon useeemmin migreeniä ja pääkipua ja kuulemma(en ole itse huomannut mitään :D) mielialojen vaihtelua paljon...
söisin kuitenkin enää 3kk pillereitä niin sama lopettaa ne nyt jo. tosin pitää vielä jotain ehkäisyä käyttää tammikuuhun asti...
tosin otin tiistaina viimisen pillerin ja eilen viimeistään ois pitäny menkat alkaa mutt ei vieläkää näin perjantai aamuna oo mitään tullu...ois kyllä aika epätodennäköistä et oisin raskaana koska oon ottanu joka ikisen pillerin ja oikeeseen aikaan...no eihän ne oo ku 99% luotettavia mut silti.
ei mua kyllä yhtään haittais vaik oisinki nyt jos raskaana, päin vastoin.
mut siis onko oikeesti mahollista et oisin raskaana? ei oo ikinä ennen ollu päivääkään myöhässä...
ja miehen mielestä mulla on ollu kaikkia oireita ja meinas mulle jo viikonalussa ostaa testin mut mä vaan nauroin sille...
Tuonne toiseen triidiin jo kirjoittelin, mutta se vaikuttaa aikas kuolleelta, niin kirjoitanpa tännekkin. Eli ensi kuusta lähtien olisi tarkoitus aloittaa yritys. Itse olen 21-vuotias ja mies 24-vuotias ja meille on iskenyt kamala vauvakuume. :)
Ja Lolaalle, itse kun lopetin pillerit joskus 1,5 vuotta sitten, itsellänikin oli pillereiden syönnin aikana erittäin säännöliset menkat. Alkoivat aina päivälleen oikeaan aikaan, melkeinpä kellonaikakin oli sama. Kun lopetin, menkat viivästyivät melkein pari viikkoa. Itsekin silloin mietiskelin, että olisiko voinut tärpätä, kun rinnat oli todella kipeät ja muutenkin vähän omituisia oireita. Mutta se on yleistä kun lopettaa pillerit, sillä hormonitoiminta tietysti on ihan sekaisin. Vielä en siis hyppisi onnesta.
tuosta Lolaan tekstistä, että miten ehkäisy kaikilla, miten aiotte kikkailla sen kanssa ja pelkäättekö sen vaikutuksia?
Meillä oli lyhyen aikaa keväällä ehkäisyrengas, mutta kun mulle ei sovi mikään estrogeenipohjainen niin kesällä aloitettiin ne cerazette (tai jtn sinnepäin) minipilsut. Joten niitä napsin nyt. Vähän mietittyttää kuinka niiden lopettaminen sitten vaikuttaa, mutta toisaalta olen ehtinyt syödä niitä melko vähän aikaa.
Toisaalta mietin, että jos lopettas kuukautta ennen niin sais tarkemman ajankohdan selville, mutta en taida kyllä jaksaa odotella vielä kuukautta päälle tai toisaalta säätää kumin kanssa, kun tietää että siinä houkutus on niin suuri olla ilman, kun kuitenkin tarkoitus on vauvailla. Mutta ehkä pitää katsoa kuinka ne liuskat loppuu...
siis mulla loppu tiistaina viimisin liuska eli nyt pitäs ihan normaalisti tulla menkat, eli eilen ois pitäny tulla niinku aina, mut ei vielkää mitää.. ja ens keski viikkona pitäis taas alottaa uusliuska mut sit en enää otakkaan..
Kun mä viime vuonna lopetin pillerit, niin tulin heti seuraavien menkkojen jälkeen raskaaks. Mut toi on jännää, jos ei kuulu niitä menkkoi ollenkaan!
Meillä oli esikoisen neuvola tänään ja taas täti kyseli, että kuinkas isoa perhettä me haaveillaan yms yms. :) Joka kerta se on kyselly jo, että koska alkaa kakkosen yritys. :I
Mä poden päivä päivältä pahempaa vauvakuumetta, vaikka meidän poitsu on maailman ihanin ja tykkään vauva-arjesta näinkin. Silti oon aina haaveillu isommasta perheestä ja pienestä ikäerosta lapsille. Saas nähdä koska isäntä lämpee mun haaveiluilleni, että joutuuko sitä venaileen ens kevääseen yrityksen aloituksen kans, vai onnistaako jo aiemmin. Toisaalta, ei meillä kiire oo. Voin nauttia kavereitten massuista ja pikkuisista omani lisäksi. :)
Jaa täällä on Hämeenlinnalaisiakin! Mä muutin vuos sitten Hämeenlinnasta just pois. :) Sitä ennen asuin Janakkalassa.
No on kyllä sit vähän outoa. Noo seurailet vielä pari päivää alkaako niitä kuulumaan. :)
ollaan Kotkasta :) Ja meillä pelataan kumin kanssa... silloin kun pelataan :D Pillerit tekivät minusta hullun :/
Ja joo tosiaan sen kumin kanssa on SUURI houkutus aina jättää se pois ja kun ei se vauvan tulokaan vähän etuajassa maailmanloppu olisi niin riskillä mennään :)
Musta tuntuu kanssa, että mä en enää kestä! Mun on pakko alkaa jo nythetivälittömästi yrittämään! Siis mistä tämmönen tunne oikein tulee? Kun tuntuu, että ajatuksissa on kokoajan vauvat... Kun nyt tämän kuun jaksaisi odotella, niin sitten ei tarvi enää odotella. :)
Tämmönen avautuminen vaan :D
Olin jo päättänyt että meidän perheen lapset on nyt tässä. Vielä kesällä olin sitä mieltä. Nyt on iskenyt hirveä kuume ja halu kasvattaa perhettä vielä yhdellä iltatähdellä. Perheessämme on nyt 8 ja 11 vuotiaat lapset. Tämä tunne on niin valtava että sitä on vaikea edes selittää. Nyt kun vaan tohtisin kertoa asiasta rakkaalleni.
ens viikolla on ensimmäinen simmutarkastus ja toivon saavani tietää edes sen, että voiko puolen vuoden jälkeen jo varmasti sanoa uusintaleikkauksesta... Silloin ainakin tietäisi puolen vuoden kohdalla saavansa varman vastauksen. Ei liene voi toivoa, että vielä voisi liiemmin antaa vastausta kysymykseen, että tarvitaanko uusinta leikkausta vaiko ei... Voisivat nyt sanoa niin tietäisi malttamattomat kuinka kauan pitää odotella! :D
Jos yrittää ottaa positiivisen ajattelumallin niin mahdollisesta puolesta vuodesta on kulunut jo 1 kk. *huoh*
Pyöriikö teillä muilla tämä vaaviajatus jatkuvasti? Itse piti jo vähän jäähytellä, mutta silti tekisi mieli niin kovin ajatella kaikkea vauvan kautta... jos ensi vuonna kesäloma-aikaan olen raskaana, jos ensi vuoden jouluna olisinkin äitiyslomalla... Makttia... :)