Kuumeilijoita vuodelle 2012 tai loppuvuodelle 2011?
Eli täällä yks nuori kuumeilija... Haaveet noin pitkällä sen vuoksi että sais miehelle töitä ennen vauvan tuloa :)
Vaikka vauva ilmottaisi tulostaan aijemmin ei sekään olisi maailmanloppu... Molemmilla ammatit ja minä töissä. Seurusteltu ollaan ensikeväänä 5 vuotta ja vauvasta puhuttu jonkin verran tosissaan jo varmaan vuoden verran.
Kommentit (171)
Minä lopetin pillerit 2009 kesällä kun eivät vaan sopineet ja vasta vuoden jälkeen kierto tasaantui samanlaiseksi.... Nyt lasken ja mietin millon ovuloin että oppisin sen tunnistamaan tulevaisuutta ajatellen :) Yhden raskaustestin tein eilen ja se näytti negatiivista ja kyllähän se pienoinen pettymys oli vaikka ei ollakkaan yrittämällä yritettykkään kun mieskin on vielä armeijassa. Plussa olisi ollut silti iloinen yllätys :) Mutta jos nyt jaksaisin odotella sinne kevääseen... Tykkäisin kovasti jos vauva syntyisi helmi-maaliskuussa vaikka minähän en siihen voikaan vaikuttaa mutta toivoa ja yrittää saa :) Tuntuu aika vaan niin pitkältä ennenkuin pääsee tosi toimiin yrittämään...
Saako kysyä minkä ikäisenä sait esikoisesi?
Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija. meillä on ennestään tammikuussa 2010 syntynyt neito ja seuraava olis tarkoitus joulukuulla aloittaa. Syksyvayvan haluaisin.
Mies on kovasti mukana mutta ei ihan niin innokas kuumeilija kuin minä.
Mukaan siis tulisin jos mahtuu.
ja ei, ei ollut vahinko =)
Vielä kun en ihan mikään ikäloppu ole niin haluaisin vielä yhden tai ehkä jopa kaksi lasta.
Minullakin sellainen olo kun vielä olen näin nuori että vieraat vastaantulijat varmaan kuvittelevat lapsen olevan vahinko, mutta siinähän kuvittelevat. Olisin kuitenkin jo ainakin 21 kun lapsi syntyisi...
Ainoa mitä vähän mietin kun on kuullut nuorille nyrpeistä neuvolantäteistä, niin eikös niitä saa vaihtaa jos kemiat ei VAAN kohtaa? Tavata pitää kuitenkin useammankin kerran....
Ja sama kätilöiden kanssa sairaalalla kun olin lapsivuodeosastolla yhdessä harjoittelussa niin täällä meidän sairaalassa ainakin näki muutaman kätilön joka katsoi nuoria äitejä hieman säälien ja vaati heiltä parempaa "oppimista" kuin vanhemmilta (vaikka ensisynnyttäjiltä). Jos aamupesut ja muu vauvan hoito voidaan laskea oppimiseksi.
Ehkä pelkään liian ajoissa :) Oli siellä kaikille mukaviakin kätilöitä :)
mahtuu vauva-10- :D minkä ikäinen olet? Minäkin jo niin kuumeissani että alussa mietimme mieheni kanssa että aloittaisi yrittämisen keväällä, mutta sellainen kuume on kyllä päällä että jos töitä miehelle löytyy niin taidetaan aloittaa yrittäminen jo joulu-tammikuussa :)
Mies meillä on vauvasta puhunut kauemmin kuin minä, tiedä sitten mistä johtuu :-o Koko ajan ollut sillä mielellä että vauva JOO!! Erinomainen isoveli on vanhempiensa iltatähdelle ja kyllä hänestä hyvä isäkin kuoriutuu..
kun saa tulla kuumeilemaan kanssanne. Olen 31- vuotias.
Meillä on tarkoitus joulukuulla aloittaa yritys, ainakin pillereitä vielä hain 3kk satsin. Mulla olis tarkoitus pudottaa painoa ennen aloittamista. Muutama kilo on jo lähtenyt mutta paljon olis pudotettavaa.
Oletteko suunnitelleet ovista tikuttavanne vai menettekö ihan tuurilla? Meillä on tarkoitus luottaa tohon tuuriin kuten ekankin kanssa.
meinattiin ainakin me aluksi mennä.... Jos ei ala tulosta kuulumaan niin sitten alan ehkä tikkujen kanssa pelaamaan...
Vanhemmilleni jo vähän puhuin että mitäs mieltä olisivat toisesta lapsenlapsesta (Veljeni teki vahinkona ensimmäisen), niin yllätyksekseni olivat oikein myönteisiä. Toisaalta meillä kyllä on ammatit ja minulla työ, pitkäaikainen parisuhde niin ehkä minulla on paremmat resurssitkin tuohon lapsen tekoon kuin mitä veljelläni silloin oli :)
Haaveilin jo kauan aiaa sitten kolmannesta lapsesta, mutta toisen vietyä voimavarat kurjan avioliitonkin takia luovuin jo ajatuksesta saada enää lapsia. Erosin ja elän nyt ihanan onnellisessa avioliitossa. Iältäni olen 33-vuotias ja toivoin, että heti häiden jälkeen poistettaisiin kierukka ja sitten vaavi saisi tulla. Nyt kuitenkin häistä muutama kuukausi ja mies pienesti epäilee vielä. Päädyttiin siihen, että keväällä poistetaan kierukka (eli mun ymmärryksen mukaan mieluummin maaliskuussa kuin huhtikuussa :)) ja aletaan yrittämään. Jospa se sitten vuonna 2012 putkahtaisi pihalle. Odottavan aika on vaan niin pitkä...
odottavan aika ON pitkä... edellisenä viikonloppuna piti selvitä miehen työtilanne mutta eihän se minneen selvinny elikkä eipä selvinny mullekkaan milloin voidaan alkaa yrittämään :( :)
Hei! Olen aivan uusi täällä ja päätin nyt juuri äsken rekisteröityä ja tulla kirjoittelemaan tähän viestiketjuun.
Eli olen 19-vuotias(vm 91) ja seurustellut puolitoista vuotta avomieheni kanssa, viime jouluna menimme kihloihin.
Me ollaan nyt jo vuoden puhuttu lapsen "hankkimisesta" ja sovittu että jätän helmikuussa e-pillerit pois. Toivottavasti tärppäisi sitten mahdollisimman nopeasti(tai siis mä halua sitten heti!) ja meillä olisi marraskuussa 2011 aikasintaan(toivottavasti jo silloin) ihana pieni tyttövauva(tai poika).
Ja sen verran vielä tähän ensimmäiseen viestiin, että mieheni on 25-vuotias ja valmistunut jos ammattikorkeakoulusta ja valmistuu joulu-tammikuussa kauppakorkeakoulusta ja menee sitten heti töihin(jos ei muualta saa töitä niin ainakin pääsee isänsä yritykseen).
Ja minun pitäisi valmistua keväällä ammattikoulusta(ei tosin voisi vähempää kiinnostaa koko opiskelu) ja jos en valmistu niin hoidan sen sitten joskus myöhemmin loppuun.
ja mieheni on sanoi että sitten kun olen raskaana hän kyllä maksaa mulle kaiken. eli senkin takia voidaan se lapsi nyt jo "hankkia".
Miten nopeasti on mahdollista tulla raskaaksi kun on lopettanut pillereiden syömisen?
ennempää kuin helmikuussa ei oikein voi lopettaa jos tulisinki heti raskaaksi ja siis aikaisintaan helmikuussa voisin tulla raskaaksi(tai mun puolesta vaikka heti, rahan ja koulun takia ei).
kierto tasaantui vasta vuoden päästä pillereiden lopettamisesta mutta sehän ei estä raskaaksi tuloa että on epäsäännöllisyyttä...
Miksi meinasit valmistua?
Minä tänään juttelin työnantajalle vakinaistamisista ja siitä että missä järjestyksessä ne menee, (kun periaatteessa olen vakinaistamis jonossa seuraavana) mutta mulla on vielä kahdenvuoden sopimus äitiysloman ja hoitovapaan sijaisena.... ei tullut mitään selkeää vastausta... eli joko teen lapsen ilman vakinaista työsuhdetta tai odotan KAUAN... kun sillä miehelläkään ei töitä vielä ainakaan ole...
Onko joku teistä tehnyt lasta vaikkei ole vakinaista työtä ollut kummallakaan?
lopetin pillerit helmikuun puolessa välissä ja meillä tärpäs sitten heti, eli yhtään ikävää kuukautta ei tullut, paitsi kun saatiin keskenmeno :(
Me tehtiin lapsi vaikka ei vakinaista työtä ollut. Tai no, olin vakituisessa työpaikassa mutta kun lapsi ilmoitti tulostaan niin irtisanoin itseni ja lähdin sijaisuuteen. Mies ei ollut missään töissä, eikä saanut tuloja mistään. Itse jäin sitten 3kk kohdalla siaraslomalle, enkä töihin enää palannut. Kyllä sitä vaan kummasti pärjättiin vaikka asuntolainaakin oli.
kiva kuulla että joku pärjää ku itseä pelottaa että saako niitä tukia ja lisiä sitten riittävästi elämiseen jos se mies ei saa töitä ja vauva tulee silti, tai jos työt yhtäkkiä lopppuvat.
Meillä ei asuntolainaa onneksi vielä ole mutta vuokraa ja vakuutuksia ja muita maksuja tuntuu sitten olevan senkin edestä. Nyt kun olen ollut töissä koko omillamme asumisen ajan (mies työttömänä) niin olisi kiva että jostain tulisi palkkaa kun syystä tai toisesta ahdistaa ajatus pelkillä tuilla ja muilla elää :/ mutta jos se siihen menee niin sitten menee. Sitten on vaan pärjättävä.
Autonkin myimme keväällä niin uutta vauvaystävällistä autoakin tässä nyt haaveillaan ennen vauvan tuloa...
Tässä kuumeillessani tilasin joutessani vauva lehdenkin :) olenpa säästäväinen -_-
Mä tilasin myös jo vauva lehden, tai yhdessä siis tilattiin kun halusin.
ainiin tytölle ollaan jo nimi sovittu, tai itseasiassa päätin sen jo varmaan 7 vuotta sitten :D. tai siis toista nimeä tai kolmatta ei olla mietitty vielä. Pojallekkin mä ehkä tiedän nimen mutta en oo sitä sen enempää miettiny. Tytön mä kuitenkin eka haluaisin vaikka ei sillä sitten oo enää mitää merkitystä...
Minäkin tyttöä ensisijaisesti toivon tai en kyllä ole ihan varma :) saa nähdä mikä tulee kun toivottavasti tulee...
Mies toivoisi poikaa että pääsisi miesten juttuihin sen kanssa mutta jos sieltä tyttö tulee niin eiköhän se silti isin pyöritä pikkusormen ympärille aika äkkiä :)
Nimiä ollaan täälläkin mietitty... tai siis minä olen ja miehestä on liian aikaista ja se vaan rankkaa sieltä omasta mielestään kamalat pois listoilta :)
Ensimmäistä olisi tarkoitus koittaa. Tällä hetkellä on kielto päällä, että ei saisi (silmäleikkaus takana). Joten menee keväälle tai vielä kauemmas, jos uusintaleikkausta tarvitaan. Mutta toivo elää, että kyse olisi ensi keväästä. Liki kolmikymppisten suhteesta kyse. Suhde on kestänyt 9 kk ja kaikki tuntuu loksahdelleen kohdilleen. Vaavi olisi ollut tervetullut syksyltä jo, mutta leikkaus tuli tielle. Sinällään kaikki on "kohdillaan": molemmilla vakityöt, koulutukset, asunto jne. Että ei kai tuo auta kuin malttaa odotella :)
Vaavin nimiä on täälläkin mietitty. Pojalle olisikin nimi valmiina ja tyttökin sinnepäin selvillä... *miten niin ajoissa asialla XD*
että kauemmas haaveilijoita löytyy enemmänkin :)
Kuumeilu mulla on jotain aivan hirveetä ku vauvat on mielessä viimisenä sängyssä ku menee nukkumaan ja töissäkin ajatukset pyörii vaan vauvoissa ja lapsissa (Asiaa ei varmaan vaikuta mitenkään että olen päiväkodissa töissä) :).
No, odotella vaan täytyy. Töistä löytyy 3 pientä (8kk-1v 3kk) vauvaa joita on mukava nunnutella pahimmissa vauvakuumeissa :)
Kummilapsetkin alkaa olla jo sylivaiheesta auttamatta ylikasvaneita :/ ikää kummilapsilla 3v ja 2½v... Sellanen meno on päällä ettei enää sylissä viihdy :/ :)
Mun kihlatun siskolla on kaks ihanaa pientä lasta, nuorempi on kuitenki jo 3 vuotias mut tykkää silti olla aina mun sylissä. Kaikki ihmettelee aina et miten jaksan leikkiä niitten kanssa aina niin kauan.
Mut mun äitin kaveri on onneks saamassa ihan näinä päivinä(ois jo pitäny syntyä) vauvan ja pääsen kuulemma aivan varmasti hoitamaan sitä sitten
Haaveissa siis kolmas lapsi, vanhemmat lapset 10 ja 5.
En olis ikinä uskonut että MINÄ tahtoisin kolmannen lapsen, mutta niin siinä sitten vaan kävi.
Ihan lähdin miettimään että josko jäis vuorotteluvapaalle kun nuorempi menee eskariin tai kouluun, vitsinä heitin että tai jos äippälomalle...
huomasinpa sitten miettiväni sitä koko ajan ja päätettiin että joulukuussa lähtee kierukka pois ja lapsi saa tulla kun on tullakseen. Jännittää nyt jo ihan kamalasti...