lapsi psykologille
6-vuotias poikani jää joka kerta eskariin itkemään aamulla kun lähden.on jäänyt myös 3 vuoden aikana aina hoitoonkin itkemään aamusta. ei kuulemma ole mitään muuta kun äitiä ikävä..kummallista kyllä,olemme kuitenkin aina yhdessä.
meillä on kyllä vaikeuksia kuulunu koko lapsuusikään (riitaisa ero,muuttamiset yms.) mutta poika vaikuttaa iloiselta kotona.
tänään hain eskarista,niin ei kuulemma ole enään yhtään leikkikaveria ja istuu yksin pöydässä syömässä ruokatunnilla.yritti myös jollekkin pojalle sanoa,että heippa kun hain ja poika vaan mulkas.tuntuu todella pahalle :( ajattelin että perheneuvola voisi auttaa,koska eskariopetkaan ei osaa sanoa asiaan oikeen mitään.
Kommentit (8)
on ammattitaidottomia eskariopeja jos eivät osaa puuttua tilanteeseen. Heidän kuuluisi katsoa, että lapsi ei jää yksin esimerkiksi ruokailutilanteissa ja ettei kukaan ainakaan mulkoile/kiusaa. Onhan lapsellasi rankka lapsuus takana, riitaisa ero on ainakin lapselle kova paikka ja muuttaminenkin. Tapaako lapsesi toista vanhempaansa ollenkaan? Voisiko tuo itkeminen hoitoon jäädessä olla pelkoa, että se lähivanhempikin katoaa...
ja keskustelet poikasi päivästä eskarissa. voit myös kertoilla kotiloista sen mitä haluat. lto:t ovat koulutettua porukkaa ja he näkevät lastasi päivän mittaan useita tunteja. kysy ensin heiltä ihan suoraan ja kerro huolesi. psykologi ei osaa sanoa asiaan juuta eikä jaata puhumatta ensin päiväkodin henkilökunnan kanssa sekä sinun kanssasi tilanteesta.
nyt siis keskusteluaikaa varaamaan eskariin ja siitä sitten asiaa eteenpäin.
muuttaneet paikkakunnalle emmekä tunne oikein ketään. en ole itse järin sosiaalinen ihminen ja olen viimeisilläni raskaana (todella väsynyt),joten en ole miettinyt kenenkään kutsumista meille..pitäisi kyllä yrittää tutustua johonkin vanhempaan!
meidän eskarissa ilmeisesti saa valita missä istuu,koska poikani kertoi tänäänkin,että meni yksin pöytään kun luuli että yksi kiva täti tulee hänen kanssaan siihen istumaan ja täti menikin toisten pöytään,joten poikani jäi yksin.ja näin on tapahtunut kuulemma usein ennenkin.otankin huomenna puheeksi asian,kun oma ope on paikalla aamusta.
poikani esittää reipasta ja sanoo vaan että kaikki on ihan hyvin,tykkää kuulemma olla yksin.silti sanoo,että hän on yksin vain sen takia,kun kukaan ei halua häntä leikkiin.aina kun käyn hakemassa hänet päivän päätteeksi,hän leikkii yksin ja muilla lapsilla on aina jotain seuraa.
tekisi mieli vetää poika pois eskarista kokonaan,harmittaa niin paljon!!
Olethan puhunut asiasta päivähoidossa? Onhan asia otettu siellä vakavasti? Kuulostaa todella surulliselta poikasi puolesta. Aikuisten tulisi päiväkodissa huomioida että tälläistä ei tapahdu!!! Nyt on aikuisten velvollisuus puuttua asiaan, jotta pikkuisen päivät sujuisivat iloisemmissa merkeissä.
niin ja kyllä on pojalla ollut suht rankkaa koko lapsuus,vaikka olen parhaani mukaan varjellut riidoilta.
olen ajatellut samaa,että onkohan se jotain eroahdistusta tjtn.nyt viimeistään pakko puuttua asiaan,koska olen pistänyt ennen nuoren iän piikkiin itkut!lapsi on isällään nykyään joka toinen vkonloppu.pari ekaa vuotta ei ollut kun silloin tällöin muutaman tunnin.
Olethan puhunut asiasta päivähoidossa? Onhan asia otettu siellä vakavasti? Kuulostaa todella surulliselta poikasi puolesta. Aikuisten tulisi päiväkodissa huomioida että tälläistä ei tapahdu!!! Nyt on aikuisten velvollisuus puuttua asiaan, jotta pikkuisen päivät sujuisivat iloisemmissa merkeissä.
keskustelen aina päivän päätteeksi opettajan kanssa,tänään ei ollut iltapäivästä paikalla.aina sanovat että kaikki on hyvin!niinkuin edellisissäkin paikoissa tekivät.nyt kuulin eka kertaa tuosta yksinäisyydestä ja poikani kertomana!
Kurjaa luettavaa, erittäin surullista!
Oletteko kutsuneet ketään eskarista teille leikkimään iltaisin?