G: Minkä ikäisenä tyttösi on saanut tai tulee saamaan korvikset? Perustelut mukaan.
Kommentit (62)
Nyt on 9-vuotias ja harkitsee edelleen.
Pojillekin ehkä voisin suostua laitattamaan yhden korviksen sitten aikanaan, mutta tiedän, että mummot nostaa äläkän siitä (vaikkei se heidän päätännässään olekaan).
Kun ei ole tyttöjä. ;)
Poikia on mutta hekin taitavat jättää nämä reikääntymiset äidin jutuksi. Ainakin teini on vakaasti ilmoittanut, ettei ikinä tule yhtään reikää tai lävistystä. :D
hän saa korvakorut, kun osaa pyytää niitä ja kyse ei ole hetken mielijohteesta. Ihan pienelle en laittaisi korvakoruja tulehdusriskin vuoksi. Onhan tuo riski pieni, mutta silti olemassa ja aika turhia ovat mitkään korvikset parivuotiaalla. Itsekin olen pärjännyt jo melkein kolme vuosikymmentä ilman. ;)
Kertoisitko mitä haittaa on?
Älytöntä laittaa 2-vuotiaalle korvakorut, kun lapsi haluaa.
Ihan yhtä älytöntä on odotuttaa rippikouluikään, jos lapsi aiemmin haluaa.
se reikä tulehtuu erittäin herkästi, vaikka sitä hoitaisi kunnollakin - ja varsinkin pienellä lapsella, joka voi näplätä sitä likaisilla sormilla.
LISÄKSI se korvakoru tarttuu herkästi vaatteisiin yms. Ja ei todellakaan ole kivaa, jos korvalehti repeää, kun äiti kiskoo paitaa lapselta ja korvakoru nappaa kiinni... tämä oli vain yksi esimerkki, mutta siis korvakoru voi repiä korvalehden halki, olen nähnyt parikin sellaista lasta.
Monessa paikassa - kunnollisissa ja vastuunsa tuntevissa kultasepänliikkeissä - ei edes suostuta tekemään reikiä alle 10-vuotiaille.
Pojillekin ehkä voisin suostua laitattamaan yhden korviksen sitten aikanaan
Miksi ehkä? Miksi yhden? Miksi kohtelet poikia eri säännöillä kuin tyttöjä?
Tytär täyttää kuukauden päästä, eikä kuulemma tiedä haluaako koskaan reikiä korviin.
Kunnioitan hänen päätöstään. Itselläni oli nuorena 3 reikää toisessa ja 2 toisessa korvassa. Nykyään niistä on auki enää yksi kummassakin korvassa.
mutta jos nyt joku perusteluja kaipaa niin silloin itse ne halusi :D kerroin että lävistäminen hieman nipistää ja polttaa mutta oli itse siihen valmis.
se reikä tulehtuu erittäin herkästi, vaikka sitä hoitaisi kunnollakin - ja varsinkin pienellä lapsella, joka voi näplätä sitä likaisilla sormilla.LISÄKSI se korvakoru tarttuu herkästi vaatteisiin yms. Ja ei todellakaan ole kivaa, jos korvalehti repeää, kun äiti kiskoo paitaa lapselta ja korvakoru nappaa kiinni... tämä oli vain yksi esimerkki, mutta siis korvakoru voi repiä korvalehden halki, olen nähnyt parikin sellaista lasta.
ei tulehtuneita korvareikiä, ei takertuneita koruja, ei revenneitä korvalehtiä, ja pikkulapsi ei vielä räpelläkään korua samaan tapaan kuin isompi (esim. 6-7 v ikäisillä räpellystä näkee). Meidän tytöt sai korvikset ollessaan 3 v ja 2 v.
varmaan lastensa leikkiä tulitikuillakin, "kun ne niin halusi"!
Meidän tyttö saa korvikset aikaisintaan eka-tokaluokalla, jos edes haluaa. Onneksi ei vielä ole halunnut vaikka ikääkin on jo 6 v.
Korviksia ehtii sitten pitää loppuelämänsä, mikä kiire niiden laittoon on?!! Tulehdus- ja tarttumisriski tosiaan on sitä suurempi, mitä pienemmästä ihmisestä on kyse. Surullista, että ulkonäkö ja muoti on monilla prioriteettilistan ykkösenä :(
se reikä tulehtuu erittäin herkästi, vaikka sitä hoitaisi kunnollakin - ja varsinkin pienellä lapsella, joka voi näplätä sitä likaisilla sormilla. LISÄKSI se korvakoru tarttuu herkästi vaatteisiin yms. Ja ei todellakaan ole kivaa, jos korvalehti repeää, kun äiti kiskoo paitaa lapselta ja korvakoru nappaa kiinni... tämä oli vain yksi esimerkki, mutta siis korvakoru voi repiä korvalehden halki, olen nähnyt parikin sellaista lasta.
ei tulehtuneita korvareikiä, ei takertuneita koruja, ei revenneitä korvalehtiä, ja pikkulapsi ei vielä räpelläkään korua samaan tapaan kuin isompi (esim. 6-7 v ikäisillä räpellystä näkee). Meidän tytöt sai korvikset ollessaan 3 v ja 2 v.
;-))))
Usko nyt vaan. Pienille lapsille ei Suomessa korvakoruja suositella juuri tulehdus- ja repeytymisriskin vuoksi. Ihan SAMA mitä te teette, mutta kun itse kysyit ja taivastelit, ettei mitään syytä edes ole olemassa.
osaa sitten ainakin niitä hoitaa, muutenkin minusta pikkulapsella korvikset viittaavat (Suomessa, muissa kulttuureissa voi olla eri asia) alempaan sosiaaliluokkaan, anteeksi vain...
kuuluvat alempaan sosiaaliluokkaan..
Usko nyt vaan. Pienille lapsille ei Suomessa korvakoruja suositella juuri tulehdus- ja repeytymisriskin vuoksi. Ihan SAMA mitä te teette, mutta kun itse kysyit ja taivastelit, ettei mitään syytä edes ole olemassa.
Mikä taho se on, joka ei suosittele korviksia pienille lapsille Suomessa? Onko siitäkin direktiivi? ;)
Korvikset taas halusin lapselleni :)
Meidän tyttö saa korvikset aikaisintaan eka-tokaluokalla, jos edes haluaa. Onneksi ei vielä ole halunnut vaikka ikääkin on jo 6 v.
Korviksia ehtii sitten pitää loppuelämänsä, mikä kiire niiden laittoon on?!! Tulehdus- ja tarttumisriski tosiaan on sitä suurempi, mitä pienemmästä ihmisestä on kyse. Surullista, että ulkonäkö ja muoti on monilla prioriteettilistan ykkösenä :(
voi jeesus mikä dorka ämmä.
Kertoisitko mitä haittaa on?
Älytöntä laittaa 2-vuotiaalle korvakorut, kun lapsi haluaa.
Ihan yhtä älytöntä on odotuttaa rippikouluikään, jos lapsi aiemmin haluaa.
Tässähän sinä juuri sitä kysyit:
Pässi kuvittelee että täällä on vain kaksi tyyppiä: minä ja hän.
Se vaihtelee eri liikkeissä, mutta kouluikäinen pitää yleensä vähintään olla.
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1311766-korvakoruj…
En nyt tähän hätään löytänyt mitään muuta linkkiä, mutta tuosta näette, miten eri puolilla Suomea ON ikärajoja.
Ja niille on perusteluna juuri vamma/sairastumisriski. Liikkeet eivät halua joutua vastaamaan siitä, että pienellä lapsella reikä tulehtuu pahasti tai koru repeää irti.
Tässähän sinä juuri sitä kysyit:
Pässi kuvittelee että täällä on vain kaksi tyyppiä: minä ja hän.
Meinaat, että täällä Vierailija on erotettavissa Vierailijasta helpostikin?
Ihan tosi, olet vähän idiootti hmm....