G: Minkä ikäisenä tyttösi on saanut tai tulee saamaan korvikset? Perustelut mukaan.
Kommentit (62)
Meinaat, että täällä Vierailija on erotettavissa Vierailijasta helpostikin?Ihan tosi, olet vähän idiootti hmm....
Vastasin kun nauratti sun "tiedot" ja paasaus siitä että korvis tulehtuu, tarttuu kiinni, jne. Ei niin vaan käy kaikille, ei läheskään kaikille, enemmistöllä ei ole mitään ongelmia korviksista.
Meinaat, että täällä Vierailija on erotettavissa Vierailijasta helpostikin?Ihan tosi, olet vähän idiootti hmm....
Vastasin kun nauratti sun "tiedot" ja paasaus siitä että korvis tulehtuu, tarttuu kiinni, jne. Ei niin vaan käy kaikille, ei läheskään kaikille, enemmistöllä ei ole mitään ongelmia korviksista.
Meinaat, että täällä Vierailija on erotettavissa Vierailijasta helpostikin? Ihan tosi, olet vähän idiootti hmm....
Enemmistö raskaana olevista ei myöskään sairastu listeriaan, mutta silti sitä pastöroimatonta hompparia ei kannata syödä.
En tässä väittänytkään, että KAIKKI pienet lapset saavat vammoja tai tulehduksen korvakoruista. Mutta silti se riski on selvästi isompi kuin isoilla lapsilla/aikuisilla.
Et nyt tajua selvästikään koko riskin käsitettä, jos luulet, että jos yksikin ipana pärjää korvakorujensa kanssa oolrait, sellaista riskiä ei edes ole. Pah...
varmaan lastensa leikkiä tulitikuillakin, "kun ne niin halusi"!
Meidän tyttö saa korvikset aikaisintaan eka-tokaluokalla, jos edes haluaa. Onneksi ei vielä ole halunnut vaikka ikääkin on jo 6 v.
Korviksia ehtii sitten pitää loppuelämänsä, mikä kiire niiden laittoon on?!! Tulehdus- ja tarttumisriski tosiaan on sitä suurempi, mitä pienemmästä ihmisestä on kyse. Surullista, että ulkonäkö ja muoti on monilla prioriteettilistan ykkösenä :(
voi jeesus mikä dorka ämmä.
vertauksen mä keksin, vai oisitko ymmärtänyt paremmin jos olisin kirjoittanut vaikka että "veitsen" tai "puukon" tai "ongenkoukun"...
Vittu mikä dorka olet itse - ja anna mä arvaan; olet yksi niistä wt-mammoista, jotka ovat rei'ittäneet tyttönsä korvat jo synnärillä kun se on niin vitun siistiiiiiii :D
mutta toistaiseksi ei ole edes maininnut asiaa. Minä olen saanut 6-vuotiaana parin vuoden mankumisen jälkeen, mutta nyt en ole vuosikausiin käyttänyt korviksia. Ehkä tyttö ei osaa edes pyytää niitä, kun minä en käytä. Kun sitten joskus kaverit rupeaa saamaan ja lapsikin haluaa, niin sitten käydään ne hommaamassa.
Tytöllä ikää vasta 4-v.
varmaan lastensa leikkiä tulitikuillakin, "kun ne niin halusi"!
Meidän tyttö saa korvikset aikaisintaan eka-tokaluokalla, jos edes haluaa. Onneksi ei vielä ole halunnut vaikka ikääkin on jo 6 v.
Korviksia ehtii sitten pitää loppuelämänsä, mikä kiire niiden laittoon on?!! Tulehdus- ja tarttumisriski tosiaan on sitä suurempi, mitä pienemmästä ihmisestä on kyse. Surullista, että ulkonäkö ja muoti on monilla prioriteettilistan ykkösenä :(
voi jeesus mikä dorka ämmä.vertauksen mä keksin, vai oisitko ymmärtänyt paremmin jos olisin kirjoittanut vaikka että "veitsen" tai "puukon" tai "ongenkoukun"...
Vittu mikä dorka olet itse - ja anna mä arvaan; olet yksi niistä wt-mammoista, jotka ovat rei'ittäneet tyttönsä korvat jo synnärillä kun se on niin vitun siistiiiiiii :D
ovat jotenkin verrattavissa olevia asioita vai???
Saako sitten ekaluokkailainen leikkiä tulitikuilla kun saa kerran korviksetkin????
VASTAAPPA TUOHON HELVETIN PELLE!!!
varmaan lastensa leikkiä tulitikuillakin, "kun ne niin halusi"! Meidän tyttö saa korvikset aikaisintaan eka-tokaluokalla, jos edes haluaa. Onneksi ei vielä ole halunnut vaikka ikääkin on jo 6 v. Korviksia ehtii sitten pitää loppuelämänsä, mikä kiire niiden laittoon on?!! Tulehdus- ja tarttumisriski tosiaan on sitä suurempi, mitä pienemmästä ihmisestä on kyse. Surullista, että ulkonäkö ja muoti on monilla prioriteettilistan ykkösenä :(
vertauksen mä keksin, vai oisitko ymmärtänyt paremmin jos olisin kirjoittanut vaikka että "veitsen" tai "puukon" tai "ongenkoukun"... Vittu mikä dorka olet itse - ja anna mä arvaan; olet yksi niistä wt-mammoista, jotka ovat rei'ittäneet tyttönsä korvat jo synnärillä kun se on niin vitun siistiiiiiii :D
ovat jotenkin verrattavissa olevia asioita vai??? Saako sitten ekaluokkailainen leikkiä tulitikuilla kun saa kerran korviksetkin???? VASTAAPPA TUOHON HELVETIN PELLE!!!
Pointti oli hänellä (en kirjoittanut noita), että miten mikä tahansa riski ja vaara on sivuutettavissa olankohautuksella vain, jos lapsi itse sitä keksii himoita ja/tai äiti pitää sitä mageena...
varmaan lastensa leikkiä tulitikuillakin, "kun ne niin halusi"! Meidän tyttö saa korvikset aikaisintaan eka-tokaluokalla, jos edes haluaa. Onneksi ei vielä ole halunnut vaikka ikääkin on jo 6 v. Korviksia ehtii sitten pitää loppuelämänsä, mikä kiire niiden laittoon on?!! Tulehdus- ja tarttumisriski tosiaan on sitä suurempi, mitä pienemmästä ihmisestä on kyse. Surullista, että ulkonäkö ja muoti on monilla prioriteettilistan ykkösenä :(
vertauksen mä keksin, vai oisitko ymmärtänyt paremmin jos olisin kirjoittanut vaikka että "veitsen" tai "puukon" tai "ongenkoukun"... Vittu mikä dorka olet itse - ja anna mä arvaan; olet yksi niistä wt-mammoista, jotka ovat rei'ittäneet tyttönsä korvat jo synnärillä kun se on niin vitun siistiiiiiii :D
ovat jotenkin verrattavissa olevia asioita vai??? Saako sitten ekaluokkailainen leikkiä tulitikuilla kun saa kerran korviksetkin???? VASTAAPPA TUOHON HELVETIN PELLE!!!
Pointti oli hänellä (en kirjoittanut noita), että miten mikä tahansa riski ja vaara on sivuutettavissa olankohautuksella vain, jos lapsi itse sitä keksii himoita ja/tai äiti pitää sitä mageena...
Se että äiti hyväksyy reiät korviin ei tarkoita että myös tulitikkuleikit olisi sallittu.
Kai nyt jokainen äiti kieltää tulitikku leikit lapseltaan mutta korvakorut lapselle ovat eriasia jos äiti ei näe niissä vaaraa lapselle. Eikä niistä kai olekkaan ainakin kun kokemuksia on täältä lukenut suurimmalla osalla on kaikki sujunut hyvin, tulitikkuleikeistä ei voi sanoa samaa..
Siksi näitä asioita ei voi verrata. ääliö, ja pliis tuo lääkejuttu on niiiiiiin kulunut, vaihda levyä.
tuoreita korviksiaan ei kiskonut eikä klääppinyt joten minkäänlaista vaaraa niiden myötä ei tullut. Sai korvikset 6v kun itse niitä toivoi enkä nähnyt mitään syytä miksi olis pitänyt odottaa vielä kouluikään saakka :D mikä ihmeen rajapyykki se koulun alku muka on? Eikös nää asiat ole ihan lapsesta kiinni ne kun kehittyvät niin eri tahtiin? Ihme moralisointia näin mitättömällä asialla kuin pienet napit korviin haloo :D:D:D
niin 8-vuotiaanakaan vielä ei saa käsitellä tulitikkuja :D helpottiko moralisoijia?
Halusi itse kovasti ja oli tosi tarkka että putsataan kunnolla alussa ;.)
Nyt 2-vuotias.
Täällä lähes kaikilla tyttövauvoilla on korvikset -sellaiset pienet 18 k kultanapit. Lastenlääkärin kanssa keskustelin asiasta ennen korvisten laittoa ja hän sanoi, että 20 vuoden uran aikana hän ei ole nähnyt yhtäkään tulehdusta korvisten takia. Ja tosiaan, myös meidän tytön korvikset ovat olleet ongelmattomat.
Jostain syystä Suomessa ongelmia löytyy vaikka muille jakaa. Kenties ilmasto? Tai huono hygienia? Tai väärä metalli vasten ihoa? Tuntuu, että suomalaislapsilla on kaikki mahdolliset allergiat, tulehdukset ja ongelmat -oli asia mikä tahansa.
reikien paranemisessa mitään ongelmaa.Putsattiin ahkerasti,eivät tulehtuneet eivätkä satttuneet ollenkaan.
Lisäksi tyttö alkoi pelaamaan salibandyä 5-vuotiaana ja peleissä/harkoissa korut vain teipattiin etteivät jää kiinni/repeydy pelatessa.Ja niin tehdään edelleenkin,tyttö nyt 13v.
En muista että milloinkaan olisivat edes pipoon tai vastaavaan jääneet kiinni.Ja tyttö on tosiaan aina ollut melkoisen meneväinen ja pelannut monia vuosia poikajoukkueessa.
Terveisin 3-vuotiaan,kultarenkaisen tytön äiti :)
vasta sitten ku menee kouluun. lapsemme on nyt vasta 3v ja on jo 1 kerran pyytänyt korviksia.mutta eihän tän ikäset niitä tarvii vielä. no tyttöni tokasi että onhan äiti sullakin...mitäs siinä selittämään muuta kuin et joo niin onki ja kyllä säkin saat myöhemmin sitten ku on sen aika.kun olet isompi tyttö. ja sitten tuli puheeksi myös se miten ne laitetaan ja millä ja miltä se tuntuu tai sattuu. isoisovanhemmat meinaa puhuivat että se sattuu todella paljon jne. no keskustelu jäi siihen. ainakin toistaiseksi
osas hoitaa itse reikien puhdistuksen.
halusi itse. en nähnyt mitään syytä miksi kieltää. Toki kerroin että se sattuu ja molempiin sitten laitetaan eikä vain toiseen.. (olen nähnyt tapauksia kun tyttö vinkunu korviksia.. mut ie ole kestäny ku yhden laiton. törkeen näköstä tytöllä yks korvis..)
Meillä tietyistä pienistä asioista saavat itse päättää. Korvakorut on sellainen pieni asia.
Poika 13v ja ei ole saanut, ei ole poikien juttu korvakorut.
eli saa, kun on pidempään halununt eli pääpointtina se ettei ole hetken mielijohde..sama sitten onko ikää 7 vai 12. Kuitenkaan alle 7-vuotialle en anna laittaa. Eilen tästä jo vänkäin täällä jonkun "reikienlaitto=lasten-pahoinpitelyä" av-mamman kanssa...
Tai haluisi muttei uskalla. Olisi saanut aikoja sitten. En näe korvikissa mitään pahaa. Vauvalle en kuitenkaan laittaisi. Lapsi jos itse pyytää niin sitten.
En tiedä yhtään tasapainoista, koulutettua ja sivistynyttä suomalaisperhettä, jossa olisi vauvoille tai ihan taaperoille laitettu korvikset. Muuallakin maailmassa asia on muuttumassa ja esimerkiksi Espanjassa korvikset vauvalla alkaa olla myös alemman sosiaaliluokan merkki.