Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

moraalikysymys äideille

Vierailija
11.09.2010 |

Imetys ja alkoholi. Ikuisuusaihe. Mut en ole tältä näkökannalta löytänyt keskustelua. Vaikka alkoholin takia ei tarviskaan pumppailla niin:

onko teistä moraalisesti väärin pumpata maitoa parin syötön verran SEN TAKIA että juo pumppauksen jälkeen 2-3 siideriä? tarkoian että äiti ei tule humalaan, vauvan hoitoon se ei vaikuta, vaan pointtini on: onko äiti moraaliton jos hän pumppaa joskus maitoa vain voidakseen juoda muutaman?

ja en kerro kumpaa mieltä itse olen. olenko siis tekemässä itse noin vaiko päivittelemässä jonkun tutun vastaavaa toimintaa:D

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksua toi on, niin ei turhaan altista vauvaa alkoholille. Eipä toi muutama siideri ihmistä vielä muuks muuta.

Vierailija
2/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuvuuttako tuollainen on että pumpata pitää VAIN siksi???? outoa!

ap siis varmaankin tekee noin... eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joisi koko lavan kaljaa.

Vierailija
4/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttinut

ei ole moraalitonta, ehkä jopa turhaa

Vierailija
5/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tekee noin:) siis joskus lauantaisin, en muutoin.

täällä on joku kysellyt saman tyyppistä, en nyt muista oliko niin että pumppaa etukäteen, mut jos oli, niin oletko paikalla???

päivän mittaan pumppailen niin että tulee pari-kolme annosta maitoa. iskä sytöttää tai minä itse. siis alkoholin takia... vähän kyllä tuntuu että onko toi ihan tervettä...

Vierailija
6/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ma olen kylla juonut ihan pari lasillista viinia ja imettanyt sen jalkeen.Siiderista en tykkaa..

En tajua miksi olisi pitanyt alkaa edes pumppailemaan (siis en ollut vauvasta erossa, jos olisin tietty ollut erossa vauvasta, olisi kai pitanyt pumpata)

En ole tuntenut itseani millaan tavoin moraalittomaksi.enka tajua miten tama voisikaan olla moraalitonta..

Vierailija
7/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siis alkoholin ottaminen niin tärkeää ja olellista viikonlopun "ohjelmaa" että täytyy nähdä pumppauksen vaiva ja näköjään huono omatunto??

onko alkoholi pakollinen, onko se tuon arvoinen?

minustakin vähän holismin piirteitä.

ap osaatko vastata?

Vierailija
8/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidossasi on tasan yhtäpaljon alkoholia kuin veressäsi, kyse on siis promilleista, joita vauva saisi juodessaan maitoasi. En olisi huolissani pumppauksistasi tai siitä annatko maitoasi vai et.

Mutta olisin huolissani siitä kuinka hyvin hoidat lastasi juotuasi kolme siideriä.

Vierailija
9/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vaan, jos et tosiaan joka päivä ota. Itse imetän kyllä yhden ison viinilasillisen jälkeen ihan normaalisti.

Vierailija
10/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos juo sen verran ettei se se vaikuta käytökseen, mulla se olisi imetys aikana yksi siideri, ei edes tarvitsisi pumpata.

Vierailija
11/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuossa suhteessa kovin niuho, vaikken itse alkoholia käytäkään. Jos ei juo paljoa, niin tuossa ei minusta ole mitään ongelmaa. Toki hankalaltahan tuo kuulostaa. En varmaan itse jaksaisi montaa kertaa niin tehdä, laiska kun olen. :)

Vierailija
12/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois jos on muuten hoitokunnossa. alkoholia saa olla vaikka 3 promillea, ei vaikuta vauvaan äidinmaidon kautta. mutta hoitokunto on eriasia.

Vierailija
13/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väärin antaa korviketta siksi että saa juoda muutaman. Oman maidon pumppaus vauvalle etukäteen ok.

Vierailija
14/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väärin antaa korviketta siksi että saa juoda muutaman. Oman maidon pumppaus vauvalle etukäteen ok.

Vierailija
15/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvan käsittely aivan ok, en tule hiprakkaan kun juon noita pitkin iltaa.

pumppaan myös etukäteen valmiiksi maitoa, on sitten parempi mieli jotenkin...

Vierailija
16/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis kysyy onko moraalitonta pumpata maitoa ensin, jos aikoo ottaa pari siideriä. Ei, se ei ole moraalitonta.

Alkoholin juominen imetysaikana saattaa olla moraalitonta, siihen en ota kantaa, mutta maidon pumppaaminen ei ole, oli syy mikä tahansa.

vaan pointtini on: onko äiti moraaliton jos hän pumppaa joskus maitoa vain voidakseen juoda muutaman?

Vierailija
17/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta turhaa. Itsekin aion kyllä ottaa pari siideriä, kunhan saan vauvan ulos mahastani...

Vierailija
18/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuvuuttako tuollainen on että pumpata pitää VAIN siksi???? outoa!

ap siis varmaankin tekee noin... eikö?

Kyllä mä olen muutaman kerran pumpannut maitoa etukäteen että olen voinut miehen kanssa juoda pari lasillista viiniä illalla. Sekö nyt sitten tekee minusta riippuviasen alkoholista että ensin olen ollut yli 9kk juomatta ja vauvan nyt ollessa 6kk olen kaksi kertaa maitoa pumpannut viinin juonnin takia??

Toki kerran myös siksi että kävin ystäväni miehen hautajaisissa ja kerran varmuuden vuoksi kun lähdin parturiin.

Kyllä mullakin on oikeus se muutama lasi viiniä joskus juoda ihan niinkuin muillakin vaikka imetänkin. Vastuullisempaa se niin on että pumppaa sitten etukäteen sitä maitoa jos muutaman meinaa ottaa.

Vierailija
19/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan täysin turhaa.

Vierailija
20/62 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 annosta voi ottaa ja silti imetys on turvallista. Vauva saa enemmän alkoholia d-vitamiinitipoista kuin tuosta määrästä äidin maidon kautta.

th