Katseleeko naiset uimahalleissa toistensa vartaloita?
En ole tykännyt mennä lasten kanssa uimahalliin, koska pelkään juuri sellaista kyttäilyä ja toisten vartaloiden arviointia... Inhottaa ajatus niin paljon etten tahdo. Vai onko siellä sellasta?
Kommentit (40)
mutta eipä ne sen kummemmin mieleen jää.
vaikeahan se on olla kokonaan katsomatta kun aika lähekkäin siellä pukuhuoneissa kuitenkin ollaan :)
Ja mä olen ihan normaalipainoinen (BMI vähän vajaa 20), en mikään läski.
lastani uimahalliin just sen takia että nuoremmat ja muut kattois kokoani.koska muutenki mua katotaan jostain syystä.ja aina hymyillään jollain tapaa...ärsyttävää.itse jos katon katon ehkä ekana muitten reaktioo.ja sit mietin että vitsi kun olisi itekkin jaksanut tehä jotain synnytyksen jälkeen kiloille =) mies sanoo et turha se on miettiä mitä muut miettii..kivaa olla lihava ja tatuoitu äiti...öhöm...no ei se lihavuus niin kivaa ole heh
Uimahallissa käy paljon vakiokävijöitä, jotka eivat todellakaan tuijottele. Uinti on monelle lihavalle ainoa liikuntamuoto, ja lihavia näkee paljon. Menkää ihmeessä, ja jos vilkaisette muita naisia, niin huomaatte, että totuus naisten vartaloista on jotain TÄYSIN muuta kuin mitä median luoman kuvan perusteella voisi luulla.
Silloin kun piilarit päässä, muulloin en näe juuri mitään. :) Itseäni parempikroppaisia kadehdin, rupsahtaneemmat/lihavammat antaa itsetuntobuustin. Näin se vaan menee. En millään pahalla tiiraile kuitenkaan, ihan uteliaisuuttani. Ja tosiaan kyllä siellä näkyy elämän koko kirjo eli sekaan vaan rohkeasti.
Mutta hankalahan sitä on välttääkään, ellei nyt laput silmillä kulje. Musta uimahallissa on sikäli virkistävää käydä, että siellä näkee ihan kaiken muotoista ja kokoista naista, toisin kuin saleilla ja jumpissa, joissa etupäässä on timmimpää porukkaa (mikä ainakin näin kahden raskauden jälkeisen maharöllykän kans joskus ahistaa). Ja voin kai myös tunnustaa, että olen joskus katsonut kahdesti kaunista naisvartaloa uimahallissa, ilman mitään seksuaalista viritystä :) samalla tavoin kuin katsoisi kadulla kaunista takkia tai makeeta kampausta. Mutta en todellakaan halveksuen tiiraile kenenkään selluliitteja tai jenkkakahvoja hallilla, ei mulla ois siihen oikein varaakaan :D
Paitsi että jos hänellä on pienet nahkariipputissit niin minulla on isot nahkariipputissit jotka sopivatkin tosi "kivasti" nahkariippumahani kanssa. Mun mahani siis ei ole pysty vaan roikkuu erillisenä läpsykkänä alaspäin. Veri nais...
Näytän ikäisekseni vaatteet päällä ihan kivalta, saan jopa kohteliaisuuksia vaatteet päällä, mutta olen takuulla rumin melkein kenen hyvänsä tuttavapiiristä kun vaatteet riivitään pois.
En todellakaan uskalla mennä uimahalliin, ja jos jossain mielenhäiriössä uskaltaisinkin niin mun kaikki huomioni menisi itseni peittelyyn, en ehtisi (tai haluaisi!!) muita katsella.
syynä se, että vaikka olen ulospäin ihan normaalikokoisen näköinen, kroppani on järkyttävine selluliitteineen, raskausarpineen ja pienine nahkariipputisseineen kuin 60-vuotiaalla naisella.. oikeasti. Tai itseasiassa näin kyllä just yhden 6-kymppisen eukon, joka on ihan "tavis" (ei mikään urheiluhullu) ja hänenkin kroppansa oli vähemmän selluliittinen ja enemmän kiinteä kuin mun. Mä oon saanut kai vaan tosi huonot geenit. Epäilen, ettei kukaan ehkä tarkoituksella kyttäisi, mutta uskon näyttäväni tämän ikäiseksi NIIIN kamalalta, että hätkähdyttäsin ja keräisin varmasti niin paljon negatiivista huomiota, etten mene uimahalliin/uimarannoille. Tai uimarannoilla kesäisin käyn, mutta rantahameessa.
Itse katselen ainakin, ihan uteliaisuuttani! En siis millään pahalla silmällä, mutta enpä muualla "oikeittein" naisten alastomia vartaloita näe. Minusta on ihana katsoa, miten keho vanhenee ja toisaalta ihana katsoa nuorta vartaloa nupullaan. Uimahallissa näkyy elämän koko kirjo luonnollisimmillaan, ilman mitään verhoiluja (meikkiä, vaatteita). Näkyy koettu elämä, sairauksien aiheuttamat arvet, kovan työn aikaansaamat lihakset, lapsien saannin aiheuttamat muutokset. Minusta uimahallin naistensauna / suihku on paikka, missä jokainen saa olla oma itsensä ilman, että mitään tarvitsee peitellä.
Minusta siellä voin kokea sellaista yhteenkuuluvuutta ja nähdä ihmisyyttä aidoimmillaan, mitä en missään muualla näe. Arvokas paikka siinä mielessä.
Huomaan kyllä, jos joku on huomattavan lihava, huomattavan hyvävartaloinen, isorintainen tms mut en tuijottamalla tuijota. Aulangon kylpylässä oli kyllä kiusallista, kun lauteille tuli naiskaksikko, jotka istuivat jalat ylalauteella harallaan niin että kaikki mahdollinen näkyi. Se ei mielestäni enää kuulunut uimalli/kylpyläkaäyttäytymiseen.
Ja mitähän toisten ajatukset sulle kuuluu, jos käyttäytyy normaalisti. Ja kuka lesbo jaksais ajatella toisia ihmisiä koko ajan seksuaalisesti, eiköhän nekin ole siellä uimassa ja saunassa ilman likaisia ajatuksia.
Pitääkö sitä vielä kantaa huolta toisten ajatuksistakin..
Ajatelkaas että siellä uimahallissa on lesbojakin jotka kattelee sillä silmällä.
Ja mitähän toisten ajatukset sulle kuuluu, jos käyttäytyy normaalisti. Ja kuka lesbo jaksais ajatella toisia ihmisiä koko ajan seksuaalisesti, eiköhän nekin ole siellä uimassa ja saunassa ilman likaisia ajatuksia.
Pitääkö sitä vielä kantaa huolta toisten ajatuksistakin..
Ajatelkaas että siellä uimahallissa on lesbojakin jotka kattelee sillä silmällä.
Lasten kanssa puuhaillessa ei ole aikaa muiden kyttäilyyn ja todellakin; olen jo lapsena oppinut että ihmiset ovat erilaisia. Ei voisi vähempää kiinnostaa muiden kanssauimareiden kropat!
Mä en suoraansanoen edes usko näitä joidenkin "kyllä katselen" -vastauksia. Oikeasti todella harva sellaista tarkkailua harrastaa, ja jos joskus huomaa jonkun tuijottavan uimahallissa, on hän yleensä alle 15-v tai sitten kyllä vaikuttaa lapsen asteelle jääneeltä. Ei aikuiset täysjärkiset tuijota toistensa vartaloita uimahallissa. Toki näkökenttään osuu ihmiset, niinkuin joku sanoi, mutta sellainen tarkoituksellinen tuijotus on eri asia.
lasten kanssa uimahalliin menoa, en haluaisi mennä, kun ajattelen olevani _nyt niin ruma ja lihava ja karmea. Kun vain pystyn menemään, huomaan ensinnäkin sen, että paikalla on vaikka kuinka mua pulskempia naisia, toiseksi sen, että lasten kanssa touhuaminen, uiminen ja poreammeessa lojuminen on niin kivaa, ettei mitään väliä millään:-D! Voi siis sanoa, että se etukäteen jännittäminen ja kammoaminen loppuu aina siihen, että huomaan, etten _todellakaan olekaan paksukainen, en ainakaan ainoa..! Eli rohkeasti vain uimahalliin:-).
että niin moni tuijottaa! Itse en katso millään tavalla muiden vartaloita. Kaikki meistä on erilaisia ja se on luonnollista. Olen tyytyväinen omaan vartalooni, ja mun mielestä jokainen keskittyköön omiin pesemisiinsä näissä tiloissa ja tilanteissa. En ole myöskään huomannut että kukaan siellä olisi minua tuijotellut. Tosin en ole uimahalleissa käynyt moneen vuoteen, mutta oman kuntosalin saunassa ja suihkussa, jos se nyt on verrattavissa tähän.
Kerran saunassa katsoin raskaana olevan naisen mahaa, kun en ollut ennen sellaista nähnyt nakuna ja se oli mielestäni todella upea ja vaikuttava! Teki mieli siinä tilanteessa sanoa tuolle naiselle, että anteeksi kun katson mutta tuo näyttää niin ihanalta!
Nyt olen itse raskaana rv39 ja voisin hyvin mennä uimahalliin tämän näköisenä oman vatsani kanssa. Olen ylpeä omasta potkupallostani :)
että niin moni tuijottaa!
eli niin, että joko tuijottaa tai ei katso millään tavalla.
Itse kyllä katselen ihmisiä, niin uimahallissa kuin muuallakin, mutta en koe tuijottavani. Tuntuisi kummalta kulkea ihmisten keskellä vältellen katsomasta toisiin, ihan kuin häpeillen. Minusta on ihanaa, että on eri kokoisia ja näköisiä ihmisiä ja mielenkiinnosta tykkään katsella ympärilleni. Luonnossa kulkiessani katselen metsän puita samalla ilolla :)
En tunne mitään ylimielisyyttä tai sääliä enkä kateuttakaan erilaisiin vartaloihin. En tuijota ihmetellen ja taivastellen. Katson vaan normaalisti ympärilleni, samalla rekisteröin näkemäni.
En myöskään häpeä lainkaan omaa vartaloani, vaikkei se ole täydellinen, enkä ole koskaan huomannut toisten tuijottavan.
Ei siellä erotu, oli sitten minkämallinen tahansa. Juuri uimahallit ovat parasta realiteettiterapiaa, kun kaikenmalliset naiset oavt yhdessä alasti. Ei siinä kuule mietitä toisten kroppia ainakaan negatiivisesti, lähinnä nautitaan luonnon monimuotoisuudesta. Pelko ja häpeä pois, uimahalleissa käy oikeita naisia eikä mitään fotoshopattuja mannekiineja.
mutta voi olla vaan, että kaksi lastani kiinnittää huomion. Yksin en käy uimassa. Olettaisin, että minussa ei ole mitään tuijotettava, mitä nyt joskus suht vähäiseksi sheivattu karvoitus. Mutta eikös sekin ole jo enemmän sääntö kuin poikkeus?
Itse joudun kyllä myöntämään, että katselen salaa hyvännäköisiä kroppia. Osittain siinä on mukana kateutta, varsinkin jos rinnat ovat vielä ei-imettäneen, osittain siinä on myös lievä seksuaalinen virite. En nyt suoranaisesti haaveile seksistä kyseisen henkilön kanssa mutta ajatukset saattaa silti vähän karkailla. Ja juu -olen siis biseksuaali mutta en ole seurustellut naisen kanssa. Olettaisin, että miehet saavat samanlaista "alkeellista" mielihyvää tuijotellessaan naisten rintojen välejä.
Mitä tulee vanhoihin ja/tai poikekkeaviin kroppiin, niin siinä kyllä kasvatus kohdallani pelaa eli yritän välttää vilkuilua tai tuijottelua...
N33
Jos joku katsoo, niin omapahan on huono käytöksensä ja hävetköön.
Rohkeasti vaan lasten kanssa uimaan, vesi on ihana elementti ja yleiset uimahallit kaikille tarkoitettuja!