Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 1v lapsen kanssa kuvitella ajavansa 2kk Amerikassa?

Vierailija
10.09.2010 |

Haaveena on pitkään ollut ajaa San Franciscosta New Yorkiin kesälomalla. Vauva syntyi 2kk sitten ja haaveen toteuttaminen vaikeutuu varmasti vuosi vuodelta.

Onko ihan älyvapaa idea toteuttaa haave nyt ensi kesänä? Eli lapsi noin 1v tuolloin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kärsii isä, äiti, lapsi ja suhde. luuletko tosiaan, että 1 v jaksaa istua autossa 2 tuntiapidempään putkeen?

pitkää putkea pidäkkään istua. Jos olette tottuneita matkailijoita ja lähdette rennolla asenteella niin ihan hieno reissu siitä tulee.

Vierailija
2/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompanahan lapsikin saa siitä enemmän irti. Enkä tarkoita mitään 15-vuotiasta, vaan jo yli 3-vuotias saa matkasta paljon enemmän kuin 1-vuotias. Itse lähtisin vaikka jonkun 4-5-vuotiaan kanssa.

Olemme itse asuneet USA:ssa ja reissanneet tietysti siellä paljon. Minun mielestäni juuri n. 1-vuotias on hankalin mahdollinen matkakumppani automatkoilla. Ei vielä jaksa innostua kirjoista, maisemista ym. kovin pitkäksi aikaa, mutta ei nukukaan koko aikaa (kuten pikkuvauva). Isommilla riittää ihmeteltävää autoissa, maisemissa, kirjoissa ja kaikenlaisessa muussa matkapuuhailussa. Isompien kanssa saa ihan juttelemallakin aikaa kulutettua. Lisäksi USA:ssa on tosi paljon näkemistä alle kouluikäiselle ja lapset on hienosti huomioitu lahes joka paikassa. Itse ainakin tykkään matkustaa USA:ssa lasten kanssa. Ravintoloissa ja hotelleissa p'ärjää hyvin 1-vuotiaankin kanssa, mutta itse tosiaan odottaisin muutaman vuoden, niin että lapsellekin jäisi muistoja ja olisi mielenkiintoinen matka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveena on pitkään ollut ajaa San Franciscosta New Yorkiin kesälomalla. Vauva syntyi 2kk sitten ja haaveen toteuttaminen vaikeutuu varmasti vuosi vuodelta. Onko ihan älyvapaa idea toteuttaa haave nyt ensi kesänä? Eli lapsi noin 1v tuolloin?

Kesalla kuuma jos menette "alakautta" ja pitkat matkat ihan tylsaa "ylakautta". Mika siina roadtripissa niin kiehtoo? Vahemmallakin paasee paikasta toiseen.

t.usalainen

Vierailija
4/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon ainakin seuraavat asiat:

-kuinka kauan lapsi viihtyy turvaistuimessa eli kuinka pitkiä pätkiä voitte ajaa kerrallaan

-tuleeko pahoinvointia (tämä varmaan estää matkan kokonaan)

-pystytkö itse nauttimaan ajoajasta vai joudutko viihdyttäjän rooliin

-miten lapsi reagoi unirytmin muutoksiin: eli jos just nukahtanut niin herääkö ja on superkiukkuinen, jos lähdettekin katsomaan mielenkiintoista paikkaa

-2 kk on aika pitkä aika olla vaan perheen kesken, yleensä kait normielämässä sentään joskus mummot hoitaa ja saa itsekin vähän lomaa

-lapsi on varmaan tuolloin kova liikkumaan eli unohda ravintolasyömiset ja muut normaalit lepotauot, juoksette vuoron perään perässä ja lepoa saa vain kun ipana nukkuu

-hotellihuoneessa on vaikea rauhoittua, jolleivat kaikki nuku samaan aikaan, huoneistot parempia tai jos kavereiden luokse pääsee niin se on jo tosi luksusta: löytyy lelut ja voi syödä rauhassa kun lapsi nukkuu toisessa huoneessa

Mutta oikeella asenteella ja kiireettömyydellä varmaan tulee hauska loma. Lapsi nyt kuitenkin aika helposti sopeutuu muutoksiin ja nauttii, jos vanhemmatkin tykkäävät lomasta.

terveisin aika paljon lasten kanssa reissannut kahden lapsen äiti

Vierailija
5/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitasti, miten saatte matkaan kulumaan 2 kk? Ystävämme tekivät kyseisen matkan Yhdysvalloissa asuessaan eikä siihen mennyt kuin reilut kaksi viikkoa. Eivätkä edes hidastelleet.

Me kyselimme joskus matkatoimistosta vastaavaa reissua ja ongelmaksi muodostui, ettemme saaneet lähteviä lentolippuja eri paikkaan kuin saapuisimme. Ja helpoimmaksi tavaksi tehdä matka osoittautui oman auton osto, jolloin vakuutuksetkin astuvat kuvaan. Olemme edelleen myöskin vain haaveissa tehneet tuon matkan. Eikä meitä edes pelota maan liikenne, koska sekä minulla että miehelläni on amerikkalainen voimassoleva ajokortti, mikä helpottaa suunnattomasti autovakuutusten ottoa ja pelkästään ajamistakin (sillä liikennesäännöt eivät ole ihan yleismaailmallisia). Myöskään turvaituimet eivät ole samat kuin Euroopassa.

Vierailija
6/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitasti, miten saatte matkaan kulumaan 2 kk? Ystävämme tekivät kyseisen matkan Yhdysvalloissa asuessaan eikä siihen mennyt kuin reilut kaksi viikkoa. Eivätkä edes hidastelleet. Me kyselimme joskus matkatoimistosta vastaavaa reissua ja ongelmaksi muodostui, ettemme saaneet lähteviä lentolippuja eri paikkaan kuin saapuisimme. Ja helpoimmaksi tavaksi tehdä matka osoittautui oman auton osto, jolloin vakuutuksetkin astuvat kuvaan. Olemme edelleen myöskin vain haaveissa tehneet tuon matkan. Eikä meitä edes pelota maan liikenne, koska sekä minulla että miehelläni on amerikkalainen voimassoleva ajokortti, mikä helpottaa suunnattomasti autovakuutusten ottoa ja pelkästään ajamistakin (sillä liikennesäännöt eivät ole ihan yleismaailmallisia). Myöskään turvaituimet eivät ole samat kuin Euroopassa.

Siitahan rumba syntyisi.

Vierailija
7/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kärsii isä, äiti, lapsi ja suhde. luuletko tosiaan, että 1 v jaksaa istua autossa 2 tuntiapidempään putkeen?

Vierailija
8/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaahan lapsen kanssa on, kun on vanhempi ja lapsellekin silloin jotain iloa matkasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi