Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisikos joku auttaa tumpeloa ompeluasiassa?

Vierailija
10.09.2010 |

Eli, aion ommella pitkähihaiset paidat trikookankaasta lapsille, toisen paidan kokoa 104cm ja toisen kokoa 116cm. Kuinka paljon tarvitsen noihin kangasta suurin piirtein? Nettikaupasta tilata kankaat ja huuli meni nyt pyöreäksi...

Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoisen paitaan menee yksi paidan pituus + hihan pituus + kutistumisvara ja käänteet

Kokeile mahtuuko nuo lasten kaavat kaikki kaksinkertaiselle kankaalle vierekkäin. Tai siis kun sitä kangasta ei vielä ole niin sen levyiselle alueelle. Etu- ja takakappale taitteelle ja hihat siitä keskeltä kaksi kertaa. Jos ei mahdu niin sitten tarvitset tuon aikuisen ohjeen mukaan kangasta, ja jos mahtuu niin vain sen takakappaleen pituuden + kutistumisvara (jos kangas on kutistuvaa) + hieman käännevaroja

Vierailija
2/5 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaavat Ottobre -lehdestä, onkohan ne reiluja kokoja, tietääkö joku? Poika nyt 98cm ja tyttö 110cm ja ajattelin käyttää 104cm ja 116cm kaavoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottobren kaavoilla olen tehnyt 74cm pojalle housut 80cm kaavalla, ja oli juuri sopivat...Luulen että aika hyvin pitävät koot paikkansa.

Vaatteen ohjeissa yleensä lukee paljonko kangasta tarvitsee.

Vierailija
4/5 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyypä tutkailla lehteä tarkemmin! :)

Vierailija
5/5 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä on tosiaan ohjeet kankaan menekistä, mutta tarkista, että ostamasi kangas on samaa leveyttä kuin mille ohjeen menekki on laskettu. Jos kangas on kapeampi, kannattaa melkein mitata kaavoista, paljonko kangasta tarvitsee (muista saumanvarat ja käänteiden varat).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä