Sain outoa palvelua kultasepänliikkeessä
Tarkoituksenani oli ostaa kultaketju kultaiseen riipukseen, joka minulla on jo ennestään.
Esitin asiani ja myyjä totesi "ne on kyllä aika kalliita... siis ihan oikeastiko kultaisen haluaisit, etkä hopeista?"
Olin aika ihmeissäni, ei ne ketjut nyt NIIN kallita olleet, satasesta ylöspäin. Mietin kyllä että oliko habituksessani jotain pahasti vialla. Ihan siisteissä arkivaatteissa olin mielestäni...
Kommentit (46)
Mulle on myös kerrottu, että kyselemäni koru on todella kallis... kyselin hintaa, mutta kallis oli ;)
vaan vaihdan tuollaisessa tilanteessa liikettä. Olin ostamassa omega kelloa enkä saanut ekasta paikasta palvelua lainkaan, sama kello löytyi kyllä samalta kadulta hyvällä palvelulla höystettynä.
Oli kaamea syyskeli ja mun tuulitakki ei ilmeisesti kelvannut.
oon luullut että tuollaiset kokemukset ois vaan legendaa. Mikähän on myyjien motiivi karkottaa asiakas tuolla tavoin, liikkeen imagoako pilaamasta köyhän näköisillä asiakkaillako?? :D
En uskaltaisi ottaa riskiä... Eiks ne oo kattonu Priti Vumania??
Silloinkin kun olimme vihkisormuksia katsomassa. Ok, olimme nuoria, mutta sormusbudjettia oli ihan riittävästi. Vastaavissa tilanteissa olen vaihtanut liikettä ja tehnyt sen yleensä sitten niin, että se huomataan tyylillä "selvä, taidankin käydä hakemassa tarvitsemani tuosta naapurista".
Kun olen vähänkin laittautunut, niin myyjät tyrkyttävät apuaan. Verkkareissa ei saa palvelua mistään tai kommentit on tota luokkaa..
Menin lapseni kanssa tässä yhtenä päivänä töitten jälkeen mekkoa katselemaan. Rauhassa sain katsella, myyjät jutteli vaan lattialaatasta korjausmiehen kanssa.
Itselläni oli ihan siistit vaatteet, lapsella puhtaat verkkarit.
halvempaa tietokonetta Gigantissa muinoin. Olin tenhyt selvittelyni etukäteen ja päättänyt minkä ostan, joten ihmetytti. Totta kai siinä halvemmassa oli vähemmän muistia jne, mutta myyjä oli sitä mieltä, että kalliimpaa ei kannata ostaa koska teknologia vanhenee sen verran nopeasti. Varmasti osaksi totta, mutta pidin pääni.
Olin katselemassa vihkisormusta 21-vuotiaana. Mieheni ei ollut mukana, sillä minulla oli tietynlainen sormus mielessä ja katselin, mistä sellaista voisi löytää.
Parissa paikassa myyjä ei oikein ottanut minua todesta. Siis uskomatonta käytöstä - vähättelevää, alentavaa jne. Mulla taisi olla juurikin Haltin takki tms. päällä, ei mitään hienoa. En muista tarkalleen enää mitä myyjät sanoivat, siitä on jo kohta 7vuotta aikaa.
Sitten löysimme ihanan kultasepänliikkeen ja miehenikin oli mukana ja löytyi maailman ihanin sormus. Pakko kertoa, että se maksoi vähän alle 2000€, mutta se pysyy sormessani kuolemaani saakka. Harmi vaan niille muille liikkeille, jotka katsoivat etten ole palvelun arvoinen..?
on monesti katsottu nenän vartta pitkin. Tylsää, mutta totta.
Tyyli on lähinnä sporttinen tai vaatimaton, meitä kiinnostaa ehkä eri asiat kuin muoti.
menin rennoissa hellevaatteissa autokauppaan.
Ei tahtonut oikein palvelua irrota.
Löysin kuitenkin etsimäni ja 50 000 BMW:n ostin huonosta palvelusta huolimatta.
Oli kyllä myyjän ilme melkoinen kun nimiä laitettiin paperiin.... :)
parikymppinen opiskelija kun menin Pukevaan katseleman talvitakkeja vakaana aikomuksena ostaa kerrankin kunnon takki. Myyjä tuli luokseni ja sanoi: "Kuule, meillä ei taida olla sun kokoja." Olen kokoa 36 mutta en ilmeisesti täyttänyt joitain muita kriteerejä...
Aikoinaan kun hain apteekista IVF-hoidon lääkkeitä farmasutti siinä tiskillä katsottuaan resptejä tokaisi:- nämä olvat sitten kyllä kalliita lääkkeitä.
Muistaakseni taisin vastata jotain sen suuntaista et ei auta kun ne on saatava oli sitten kalliita tai ei.
Olin jopa ihan siististi pukeutunut tyyliin villakangastakki,suorat housut,kävelykengät. Yleensä kanms kuljen jossain verskojen tapaisissa asuissa. Tuolloin olin muutoinkin laittanut kaupungille käyntiävarten (olinkohan jopa käynyt lääkärissä samalla reissulla).
Minkäköhän näköinen pitää olla jottei tulisi arvostelluksi kun haluaa jotain hieman kalliimpaa tuotetta ostaa.
paikalliseen "hienoon" vaatepuljuun etsimään JUHLAmekkoa muistaakseni lakkiaisia varten... Ihan tavalliset vaatteet mulla oli päällä, farkut ja joku paita. Rahaa oli, vaari lupas koltun maksaa ;D
En kerinnyt edes vaaterekeille asti, kun puljun myyjä purjehti ovelle ilmoittamaan, ettei heillä taida olla mitään mun tyylistäni.
Joo, ostin sit mekkoni muualta...
mulla kans sama kokemus apteekissa... makso mitä makso, pakko saada lääkkeet.
Olen itse ollut myyjänä kultasepänliikkeessä ja kerran kaksi miestä etsi valkokultaisia sormuksia. Ihan tavallisia miehiä (toinen makutuomarina mukana), tavallisissa vaatteissa, normaali käytös jne. Sormus löytyi ja kaupat tehtiin. Mies halusi väkisin antaa mulle tippiä, koska muissa liikkeissä heitä ei oltu palveltu ollenkaan. Olin tosi hämilläni ja epäuskoinen, koska en kertakaikkiaan keksinyt syytä kollegoiden käytökseen..
myyjä ei suostunut kertomaan paljonko verhot joista pidin, maksavat. Sen sijaan esitteli tyytyväisenä viereisiä verhoja, jotka 'ovat paljon halvemmat'.
Toistsa kertaa en kyseiseen kauppaan ole mennyt.
En ollut edes pukeutunut verkkareihin, vaan kävin kaupassa turkki päällä (oli todella kylmä talvipäivä, muuten en turkki päällä kuljeskele).
ostamalla piirun verran kalliiman tuotteen.
esim. "vai että tällaista palvelua, pistänpä sanan kiertämään" tai työntekijälle "mistähän saisin esimiehesi yhteystiedot? Olisi vähän kommentoitavaa palveusta"
menin rennoissa hellevaatteissa autokauppaan.
Ei tahtonut oikein palvelua irrota.
Löysin kuitenkin etsimäni ja 50 000 BMW:n ostin huonosta palvelusta huolimatta.
Oli kyllä myyjän ilme melkoinen kun nimiä laitettiin paperiin.... :)
ostamassa hääpukua helsingistä. Ihan kävin niissä hienoissa putiikeissa...tosin päälläni oli verkkarit ja t-paita, ei meikkiä ja hiuksetkin ponnarilla...raskauskuukausia taisi olla 5:) Myyjät olivat todella töykeitä, kerroin mitä halusin ja mielellään silkkistä pukua etsin...aina sama vastaus, ne on todella kalliita, meillä olisi tässä tangolla näitä halpis pukuja...ok...en tietenkään ollut vimpoisen päälle itseäni laittanut, ja huulipunakinkin olin jättänyt pois, etten sovittaessa tuhrisi niitä pukuja, ja täytyy sanoa, että raskaana ollessa oloni ei ollut mitä mainioin...no, eipä ollut onneksi ainoa liike...lopulta löysin mukavan paikan ja kohteliasta henkilökuntaa ja hääpukukin löytyi..hinta oli hieman alle 10000mk...siinäsaivat hienot putiikit pitää pukunsa...