Sain outoa palvelua kultasepänliikkeessä
Tarkoituksenani oli ostaa kultaketju kultaiseen riipukseen, joka minulla on jo ennestään.
Esitin asiani ja myyjä totesi "ne on kyllä aika kalliita... siis ihan oikeastiko kultaisen haluaisit, etkä hopeista?"
Olin aika ihmeissäni, ei ne ketjut nyt NIIN kallita olleet, satasesta ylöspäin. Mietin kyllä että oliko habituksessani jotain pahasti vialla. Ihan siisteissä arkivaatteissa olin mielestäni...
Kommentit (46)
Tavallaan lohduttavaa että en ole ainoa joka ei palvelua saa. Viime kesänä oikein ärsytti kun yritin saada jostain kultasepänliikkeestä edes jonkinlaista palvelua.
Olin ostamassa timanttisormusta, koska meille oli 10 v hääpäivä tulossa ja oltiin miehen kanssa sovittu, että katsastan tarjontaa ensiksi yksin (hankalaa yhdessä kouluta kauppoja lasten kanssa).
Minulla ei ollut hajuakaan kuinka paljon sormukset maksavat, olisin halunnut saada hieman esittelyä ja hintojen kertomista. Vastauksia sai oikein nyhtää.
Lopulta eräässä kaupassa sentään hieman vilauteltiin sormuksia ja suostuttiin kertomaan hinnat kun jotain sormusta osoitin. Ihan annettiin käteenkin. Vau! Siltikään myyjä ei tehnyt mitään _myydäkseen_ niitä sormuksia. Olisimme helposti voineet laittaa toisen tonnin sormuksen hintaan jos joku olisi edes näyttänyt niitä kalliinpia sormuksia ja kehunut niiden ominaisuuksia ja kaunetta.
No, ehkä sitten 20 v hääpäivänä ollaan hieman rikkaamman näköisiä, vaikka ei mielestäni nykyisissäkään vaatteissa ole ihmeempää vikaa.
Autokaupassa tosiaan nainen on ihan ilmaa. Melkein nauratti (ja samalla ärsytti) kun minulle olimme ostamassa autoa, mutta myyjä puhuu sinnikkäästi miehelleni, vaikka hän monta kertaa sanoi että kysy vaimolta, hänelle tässä ollaan autoa hankkimassa. Halutusta väristä sentään kysyttiin minulta.
tapahtui kyllä vuosia sitten, olin nuori, mutta auto oli ihan oma. Alkoi kulkea huonosti, ei päässyt kuin neljääkymppiä. Vein sen huoltoon merkkiliikkeeseen ja sanoin, että sylintereisä on varmaan vikaa.
"Joo joo pikkurouva, kyllä me katsotaan."
Sitten hain auton, maksoin huollon, ajoin pihasta, ja totesin heti isommalle tielle päästyäni, että vika oli ennallaan. En samantien ehtinyt kääntyä takaisin, mutta isäni vei auton seuraavana päivänä sinne, ja korjasivat sen..
Onneksi sittemmin olen löytänyt hyvän autohuollon, jossa ymmärtävät, että nainen voi omistaa auton, ajaa sitä ja huolehtia siitä.
Niin, auton ostosta, on mullekin tarjottu sellaisia "näppäriä pieniä autoja", ja edullisia, kun lasten ja koirien määrän vuoksi ajan kyllä tila-autoa. Ja joskus kun ex-mies oli mukana, myyjä puhui hänelle, vaikka hän oli tullut vain hakemaan lapset samalla.
Kultasepänliikkeistä käytän oikeastaan vain yhtä, ja sielllä on todella hyvä palvelu ollut.
Itse en käytä meikkiä, ja tukkaa en ole värjännyt sitten yläasteen taikka laittanut permistä. Nutturalle sen yleensä kietaisen. Vaatteet ovat yleensä ainakin omasta mielestäni siistit.Olen pieni kokoinen, ja usein minua luullaan ikääni nuoremmaksi. Talous meillä on sillä mallilla, että senttejä ei tarvitse laskea, eikä juuri eurojakaan. Jos jotain tarvitaan, paras etsitään ja se ostetaan.
Kaupungissamme on kaksi kultasepän liikettä. Toiseen en astu jalallanikaan. Joitain kertoja olen sinne erehtynyt, ja aina mua odotutetaan palvelun kanssa. Kun ovelta tulee joku herra puku päällä, heti on hajuvedeltä löyhkäävä huulipunattu 60 naismyyjä kyselemässä herralta, mitä saisi olla. Minä tiskillä odotan vuoroani. Ja odotan. Ja odotan. Sitten, kun sattuu liike tyhjenemään, saattaa joku myymälä apulainen tulla kysäiseen, mitä olin ajatellut. Sitten kerron. TÄmä esittelee halvimmat vaihtoehdot. Näen, että tarjolla olisi parempiakin - kalliimpia, ja sanon, että tämä ei nyt oikein ole sitä, mitä etsin. Eikö olisi toisenlaista. Sitten myymäläapulainen sanoo, että ei ole. Vaikka siis näen, että olisi. Sitten kysyn, että entäs nuo. JA sanotaan, että ne ovat aika hintavia. Muutamia kertoja tällaista kokemusta vuosien saatossa kertyneenä meidän perhe kiertää tuon kaupan kaukaa. Samoin myös yrityksemme nimissä tehtävät liikelahjat ostetaan muualta. Meillä nimittäin suhteellisen hyvin tuottava perheyritys. Ja meidän yrityksessämme ainakin on perusajatus se, että asiakas on tärkein ja meillä ei ole varaa priorisoida asiakkaita ulkonäön tms. mukaan! KAikkia palvellaan tasa-arvoisesti ja mahdollisimman hyvin! Mutta kukin tyylillään tietenkin. Mitenköhän mahtanee tuon kyseisen kultasepän liikkeen käydä taloudellisesti siinä vaiheessa, kun nämä vanhemmat pukupäällä- herrasmiehet ja -naiset vanhenavat niin, ettei heistä enää ole asiakkaiksi. Kannattaisi ehkä hieman sitäkin ajatella.
Ei minkäänlaista bisnes silmää. Tavis pukeutuneista löytyy ne ihmiset, jotka ostavat ja paljon.
Aikoinaan ollut 15v. kaupanalalla ja 7v. yrittäjänä.
Aikamoisen määrän menettävät nämä myyjän nirppanokat rahaa.
Tavallaan lohduttavaa että en ole ainoa joka ei palvelua saa. Autokaupassa tosiaan nainen on ihan ilmaa. Melkein nauratti (ja samalla ärsytti) kun minulle olimme ostamassa autoa, mutta myyjä puhuu sinnikkäästi miehelleni, .
Jokunen vuosi sitten ostin uuden auton ilman mitään autoliikkeen arhoitusta. Aina asioidessani miehen kanssa yhdessä autoliikkeessä ja tehdessämme sopimusta auton ostosta myyjä katsoi ja puhui miehelleni.
Kerran kävin yksin,kun piti käydä hyväksymässä auton toimitusaikaan tullut muutos tai jotain siellä liikeessä,niin myyjä viimeiseksi huikkasi pois lähtiessäni : terveisiä miehelle. pisti hiukan mielen mustaksi.
Auton luovutus oli onneksi parempi tapahtuma kun liikkeen naisomistaja oli luovuttamassa autoa.
ja jos mä jättäisin myymättä kaikille jotka tulee sisään verkkareissa, tuulitakissa,lenkkaraissa, työvaatteissa ja lasten kanssa jäisi suurin osa asiakkaista palvelematta :)
tämä on suht pieni kaupunki ja täällä on aikalailla sama mitä on päällä. onneksi.
väliin tulee näitä maatilan isäntiä ostamaan rouvalle lahjaa, eikä vaatteita ole turhaan keskenpäivän vaihdettu :)