Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain outoa palvelua kultasepänliikkeessä

Vierailija
10.09.2010 |

Tarkoituksenani oli ostaa kultaketju kultaiseen riipukseen, joka minulla on jo ennestään.

Esitin asiani ja myyjä totesi "ne on kyllä aika kalliita... siis ihan oikeastiko kultaisen haluaisit, etkä hopeista?"

Olin aika ihmeissäni, ei ne ketjut nyt NIIN kallita olleet, satasesta ylöspäin. Mietin kyllä että oliko habituksessani jotain pahasti vialla. Ihan siisteissä arkivaatteissa olin mielestäni...

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lapseni kanssa tässä yhtenä päivänä töitten jälkeen mekkoa katselemaan. Rauhassa sain katsella, myyjät jutteli vaan lattialaatasta korjausmiehen kanssa.

Itselläni oli ihan siistit vaatteet, lapsella puhtaat verkkarit.

Lapsen kanssa liikenteessä, tarvitsin juhlapuvun. Hinnasta viis.

Minua kohti kukaan ei edes katsonut.

Hain pukuni Haloselta - lapsen kanssa.

Eikä ollut ensimmäinen kerta MB:ssa, kun ohitseni mennään.

Vierailija
22/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiselta. Tuli mieleen että johtuiko vaatetuksesta, kun oli nukkavierut vaatteet päällä. Kotiäitinä kun en jaksa j0ohonkin kämäseen kauppakeskukseen laittaa ykkösiä päälle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

autokaupasta Hatanpäältä. Me olemme oikeasti varakkaita (ei siis mikään av:n legenda), mutta olemuksemme on keskiluokkainen - useimmiten. Siis emme kulje merkkivaatteissa vaan ihan H&M:n ja Sokoksen perussiisteissä vaatteissa jne. Mutta sitten jotkin asiat ovat heikkoutemme, mm. autot.

Sanoin miehelleni, että haluan itselleni uuden BMW:n (käytän autoa työmatkaani, joka on 10 km suuntaansa), avomallisen 3-sarjalaisen kovalla katolla. Hinta oli etukäteen katsottuna noin 75 000. Itse inhoan autokaupoissa käyntiä, joten pistin miehen kolmen lapsemme kanssa katsastamaan autoa kauppaan ja mahdollisesti tilaamaan.

Mies meni lasten kanssa kauppaan ja siellä oli yksi kyseisen mallinen auto, mutta käytetty. Myyjä oli katsonut kieroon miestäni, joka lasten kanssa tutki autoa ja lapset tietysti vääntelivät vaihdekeppiä edestakaisin. Myyjä tokaisi, että on hieno peli mutta kallis eikä ottanut millään tavalla tosissaan miestäni, joka olisi siis tilannut minulle uuden auton.

Mies turhautui toden teolla ja tokaisi myyjälle " en mä tuollaista itselleni tarvitse, kun kurvasin isommalla ja huomattavasti kalliimmalla Bemarillani jo tähän teidän kaupan pihaan, mutta vaimolle olisin tilannut tuollaisen uuden kauppa-autoksi" ja sen jälkeen kurvasi lasten kanssa kaupan pihasta pois.

Taisi mennä aika kovat provikat myyjältä ohi =)

Ja auto hankittiin muualta.

Vierailija
24/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkäkauppojen ovissa tarroja tai lappuja, että halvimmat kenkäparimme maksavat niin ja niin paljon. Ei sitten tunge pahaa aavistamattomat turistit väärään paikkaan. :D Voisivat nämä nirppanokkamyyjät kokeilla samaa niin ei tarvitsisi ulkonäön perusteella enää alkaa miettimään kannattaako palvella vai ei.

Vierailija
25/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentaessamme taloa "kannoimme läjäpäin rahaa" erääseen tiettyyn rautakauppaan, olimme siis ostaneet sieltä lähes 100 000 eurolla ja projektin ollessa loppusuoralla menimme ostamaan jotain vähän erikoisempaa kylpyhuonetarviketta sekä huuvaa keittiöön. Kun olin kertonut, minkälaisen huuvan halusimme tokaisi myyjä "ja varmaan kaikista halvin mahdollinen pitäisi saada" ja kylppäritarvikkeesta sanoi, ettei onnistu, kun tilaustuotteet tulee niin kalliiksi, ettei kannata. Olin aivan äimistynyt. Olimme raksalta tulossa, mutta kotona käyneet siistiytymässä ja vaihtamassa normaalit vaatteet päälle. Jätin kitkerän palautteen ja palasimme vielä uudelleen, saimme asiallista palvelua kyseisen osaston päälliköltä. Alkuperäistä myyjää en nähnyt enää kertaakaan, liekö irtisanottu?

Vierailija
26/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeajoitko ees?

menin rennoissa hellevaatteissa autokauppaan.

Ei tahtonut oikein palvelua irrota.

Löysin kuitenkin etsimäni ja 50 000 BMW:n ostin huonosta palvelusta huolimatta.

Oli kyllä myyjän ilme melkoinen kun nimiä laitettiin paperiin.... :)

Kyse oli vähän käytetystä yksilöstä joka oli monen sadan kilometrin päässä ketjun toisessa liikkeessä.

Vierailija
27/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein palveluun. Mieheni kanssa (oli just verkkarit,t-paita) mentiin kauppaan myyjät pyöri tekemättä mitään. Ostettiin sillä kertaa veden sekä kahvinkeitin ja imuri. Siinähän sitten pyörivät, tehtiin ostopäätökset itse ja näytti sitten moni myyjä olevan hämmästynyt, kun rahaa löytyi ihan verkkarikansaltakin.

Minusta on todella hupaisaa välillä seurata miten myyjät ryntää palvelemaan sitä hienosti pukeutuvaa. Myyjillä taitaisi olla pienen koulutksen paikka. Just se normipukeutuja jopa ostaa myös tavaraa ja se hienosti pukeutuva vaan katselee.

Vierailija
28/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä kuin Tukholmaan niin palvelua saa huonommisssakin vaatteissa..

Vierailija
29/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas Sellon Moda Broncossa tyrkytetään väkisin palvelua, vaikka haluaisin vain katsella.

Mutta asiaan: olimme joskus 90-luvulla menossa silloisen avokin (nykyisen mieheni) kanssa autolomalle Keski-Eurooppaan. Emme ilmeisesti olleet tarpeeksi varakkaan näköisiä Silja Linen ala carte-ravintolaan, koska hovimestari tokaisi:"... ja tämä on sitten ala carte, olihan se ymmärretty?..." Hänen mielestään kuuluimme kai korkeinaan buffetin puolelle tai pikaruokabaariin. Onneksi saimme kuitenkin tilaamamme ruuat. Viinin kanssa oli pienoisia vaikeuksia, koska äijä ei olisi halunnut tuoda valkoviiniä pöytään, sillä ruokana oli lihaa... punaviiniä olisi kuulemma pitänyt tilata.

Ja ihan selvinpäin ja siisteissä vapaa-ajan vaatteissa (ysärimallia ;-) olimme.

Vierailija
30/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin kulkee tosi tarina naisesta joka meni autokauppaan. Hän oli puketunut tyyliin tuulipuku ja oisko ollut muovikassi mukana.

Täti olis halunnut ostaa uuden auton. Aikansa kierreltyään liikeessä täti oli tainnut saada myyjien huomion, jotka olivat suunnileen nämä maksavat ihan oikeaa rahaa.

Täti olli sitten lähtenyt liikkeestä ulos ja mennyt toiseen liikkeeseen. Täältä hän oli sitten saanut ostettua itseleen auton.

Tämän jälkeen hän oli mennyt ekaan liikkeeseen ja sanonut että tuokin auto maksoi rahaa ja näyttänyt sen jälkeen kassiansa sanoen että näin paljon jäi vielä rahaa ylikin.

Tämän jälkeen nainen oli kävellyt ulos kaupasta.

Tarina on tosi (tarkaaa sanoamuotoe en enäänmuista mutta asian ydin on kuitenkin tuo)

ja kuvastaa hyvin autokauppiaiden asenentta naisasiakkaita kohtaan.

Vierailija
31/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä oli katsonut kieroon miestäni, joka lasten kanssa tutki autoa ja lapset tietysti vääntelivät vaihdekeppiä edestakaisin.

Vierailija
32/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa hyvin asennetta yleensä naisia kohtaan

Meillä päin kulkee tosi tarina naisesta joka meni autokauppaan. Hän oli puketunut tyyliin tuulipuku ja oisko ollut muovikassi mukana.

Täti olis halunnut ostaa uuden auton. Aikansa kierreltyään liikeessä täti oli tainnut saada myyjien huomion, jotka olivat suunnileen nämä maksavat ihan oikeaa rahaa.

Täti olli sitten lähtenyt liikkeestä ulos ja mennyt toiseen liikkeeseen. Täältä hän oli sitten saanut ostettua itseleen auton.

Tämän jälkeen hän oli mennyt ekaan liikkeeseen ja sanonut että tuokin auto maksoi rahaa ja näyttänyt sen jälkeen kassiansa sanoen että näin paljon jäi vielä rahaa ylikin.

Tarina on tosi (tarkaaa sanoamuotoe en enäänmuista mutta asian ydin on kuitenkin tuo)

Vierailija
33/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ostanut upouuden auton ja sitä piti odottaa 6kk. Kun luovutuksen aika tuli, pukeuduin tyylikkäästi ja lähdin autoa hakemaan. Siellä se kiilsi upeana keskellä autoliikettä pariovien edessä. Ikäni on 30 ja olen nainen.

Menin siis yksin ja sanoin että 'toi tuosta'. Myyjä vaan naureskeli,mies siis. Seiso siinä ja nauroi ja oli lähössä jo meneen. Sanoin uudelleen että siis ottaisin tuon tuosta. Liike oli tyhjä asiakkaista ja myyjät toljotteli taustalta. Vielä kerran piti sanoa että tuo on minun auto,katsotaanko paperit niin ajan sen ulos täältä. Oli aika ilmeet!

Luulisin tämän johtuneen siitä et olen nainen...

Vierailija
34/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tottakai lapset vääntelivät vaihdekeppiä", täysin asiatonta käytöstä!

Kannattaa miettiä sitä, että autokaupassa auto siirtyy vasta maksamisen jälkeen asiakkaalle, sen jälkeen saa antaa vaikka lasten hyppiä auton päällä ja piirrellä tusilla oviin kirkkoveneitä, mutta ENNEN maksamista lapsien perään pitää katsoa ja komentaa olemaan koskematta.

On asiallista että myyjä sanoi miehellesi asiasta, sillä mieti jos auto esim. esittelyssä pidempään ja jokainen lapsiperhe antaa lapsiensa hipelöidä auton laitteita --> vaihdelaatikko remontti on kallis ja autoliikkeen maksettavaksihan se koituu JOS rikkoutuu autokaupassa. Te ehkä tiesitte mitä hatte, mutta moni tutkii vaihtoehtoja ja ehkä koeajaa useamman auton ennen lopullista ostopäätöstä --> lapset voivat päästä montaa autoa sorkkimaan jolleivat vanhemmat/myyjä puutu asiaan.

Itse saan yleensä hyvää palvelua, Stockmannin vaateosastolla on yksi myyjä joka ei ole huomaavinaan minua (jo kolmella eri kerralla käynyt niin!) pahin oli kun KÄÄNSI SELKÄNSÄ minun tullessani kassalle!

En ymmärrä kyseistä myyjää, ja pukeutumiseni on ollut ihan perussiistiä (kuten aina, työnkin vuoksi pitää olla siistit vaatteet ja usein töiden jälkeen asioille menen) ja mitään syytä ei ole miksi tuo yksi myyjä kohtelee minua noin (koskaan en ole muiden taholta mitään tuollaista "palvelua" saanut). Nyt mieleen on herännyt tunteeko/tietääkö tuo myyjä minut jostain "siviilistä", eli onko jonkun tutun tuttu tai vastaava? En tiedä.

Vierailija
35/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei kyseessä oli siis suomisoffa eikä mikään kalliimpi liike esim. vepsäläinen.

no olimme mieheni kanssa sohva ostoksilla ja aikamme katseltuamme ja ihmeteltyä missä myyjä niin paikalle lompsi miesmyyjä joka tokaisi tosi töykeään sävyyn "no...mitäs teille sais olla...." just siihen sävyyn et tulimpahan kysymään vaikka tiiän että te vaan kattelette.

no tuumasin et pitäis 2 sohvaa ostaa ja johan muuttu myyjällä ääni kellossa. oli niin lipevää että.

löysimme mieleiset sohvat ja tarttu vielä yks nojatuolikin mukaan.

menimme kassalle maksamaan ja summa oli reilu 3000 ekee, myyjä rupes tarjoo siinä jotain joustoluottoo, mieheni sano ei kiitos tarvita maksetaan tällä kortilla (pk/visa yhdistelmä), myyjä sano et visalta siis laitetaan, johon mieheni " ei, pistä pankinpuolelta vaan"

kyllä loksahti myyjällä suu auki...=)

olimme vissiin sen näkösiä että hyvä jos on rahaa makarooni pussiin....

itse olin päässyt juuri yövuorsta töistä, eli siis taisin olla aika väsyneen näköinen ja miekkonen oli ollut aamutuimaan autoremppaa tekemässä....

Vierailija
36/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nyt silmäasema vai mikä se plussapaikka oli: Kysyin kolme kertaa kehysten hintaa, mutta ei täti suostunut kertomaan...huh-huh...

Vierailija
37/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jouduin sitten menemään optikkoliikkeeseen n. 10 v. vanhoissa (kuluneissa ja kamalissa) rilleissäni hankkimaan pikaisesti uusia. Myyjä katsoi hetken pokiani ja osoitti sitten nurkkaan "meillä olisi tuolla sellainen oikein edullinen mallisto".

Vierailija
38/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatu palvelua ainoassakaan autoliikkeessä kun vaihdettiin isompaan (siis Tampereella). Kaikki myyjät joko juttelivat keskenään tai tuijottivat tietokonetta. Me pukeudutaan ihan normaalisti ja mukana oli 3 lasta. Kaupoissa ollaan kyllä saatu ihan hyvää palvelua.

Vierailija
39/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- autokaupoista

- kultasepänliikkeistä

- optikkoliikkeistä

Vierailija
40/46 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä myös usein olematon palvelu. En käykään siellä enää ollenkaan. Tietysti jos haluaa katsella malleja ja sitten käy ostamassa muualta niin on hyvä paikka, kun saa olla siellä vaikka koko päivän ilman, että myyjät noteeraavat.