Mihinkäs se Reindeer-Jani kuoli?
Kommentit (110)
Jani oli ollut uusimassa Thaimaan viisumia Phnom Penhin`ssä. Rahattoman oli kuulemma ollut. Oli hirttänyt itsensä.
J:n kamut on kuulemma ihan paniikissa suomen suurlähetystön suojissa kun pelkäävät heille käyvän samoin
mutta vasta viimeisenä, eli niin kauan kun odostusaulassa on yhtään "ei narkkia" hakemassa apua niin hörhöt saavat luvan odottaa.
Minua ei veronmaksajana ja pienen lapsen vanhempana kiinnosta narkkarin oikeudet pätkääkään, miksi pitäisi jos kaverit aiheuttavat ainoastaan haittaa, ahdistusta ja pelkoa meille muille kanssaeläjille?
Veronmaksajaihan me kaikki ollaan vaikka rahat tulisikin sossusta, ja voi sun pientä lasta kun siitä kasvaakin narkkari. Paha olla kun ei veronmaksaja vanhempaa enää vois vähempää kiinnostaa kohtalo....
Janihan tuo kuvassa oleva vainaja taitaa olla. Kasvojen luusto on ihan samanlainen. Kovasti laihtuneelta näyttää.
Elokuvassa esiintynyt Jani oli dokkarin kuvaushetkellä vasta poikanen - on ihan luonnollista, että ihminen muuttuu vanhetessaan ja tatuointien määrä ja ulkomuotokin saattaa muuttua. Eli ei välttämättä kannata tuijottaa esim. tatuointeja, jos ainoa vertailukohta on reindeerspotting lähes kymmenen vuoden takaa...
Kyllä se on ihmisen ihan oma syy ja valinta, jos vetää viinaa, tupakkaa tai huumeita liikaa ja käyttää lääkkeitä väärin. Jokainen kantakoon oman vastuunsa.
Kyllä se on ihmisen ihan oma syy ja valinta, jos vetää viinaa, tupakkaa tai huumeita liikaa ja käyttää lääkkeitä väärin. Jokainen kantakoon oman vastuunsa.
Tuollainen mustavalkoinen mielipide on helppo esittää, etenkin jos oma elämä on ollut suht'helppo ja normi. Fakta kuitenkin on, että jotkin tapahtumat voivat vaan olla niin järkyttäviä ja syvästi loppuelämään vaikuttavia, ettei kaikilla välttämättä ole välineitä tai edes kapasiteettia niiden käsittelemiseen. Ihmiset ovat yksilöitä ja kaikki erilaisia.
En tiedä Janin henkilöhistoriaa, mutta jostakin tuo päihteidenkäyttökin on seuraus.
Tuollainen mustavalkoinen mielipide on helppo esittää, etenkin jos oma elämä on ollut suht'helppo ja normi. Fakta kuitenkin on, että jotkin tapahtumat voivat vaan olla niin järkyttäviä ja syvästi loppuelämään vaikuttavia, ettei kaikilla välttämättä ole välineitä tai edes kapasiteettia niiden käsittelemiseen. Ihmiset ovat yksilöitä ja kaikki erilaisia. En tiedä Janin henkilöhistoriaa, mutta jostakin tuo päihteidenkäyttökin on seuraus.
Ei todellakaan ole ollut helppo elämä minulla eli moni olisi minun vaikeuksieni keskellä tappanut itsensä jo aikoja sitten. Moni aikoinaan ihmetteli miten jaksan taistella ja vielä olla niin positiivinen, vaikka kaikki kaatui ympäriltä ja elämä tehtiin todella hankalaksi.
Minä olen vain luottanut parempaan tulevaisuuteen, joka myös tuli kun jaksoin taistella eteenpäin, vaikka välillä tuntui mahdottomalta. Mihinkään noihin väärinkäytöksiin en sortunut kun tiesin, että ne vain pahentaa tilannetta.
Minä en vain hyväksy sitä, ettei ihminen ota vastuuta elämästään ja pyri parempaan. Ihmisellä on myös itsellään vastuu, on niin helppo vetää jotain kamaa tai lyödä hanskat tiskiin huonolla hetkellä ja "piiloutua" odottamaan, että kyllä se yhteiskunta tai joku hoitaa ja auttaa.
Ainoa jota jotenkin ehkä ymmärrän, on että laillistettu huume eli alkoholi jotenkin vie varkain ihmisen ja syntyy alkoholismi niille, joilla on siihen taipumus. Ihminen siis ei tajua kuinka paljon tissuttelee ja sitten ei pääse helposti irti. Mikäli ottaa lääkkeitä väärin (niissä on annosteluohjeet ja huumaavia ei saa noin vain) tai selvää huumetta niin se on kyllä ihan oma valinta.
Jos on pakko vielä ymmärtää niin ehkä myös heitä jossain hyvin vaikeissa olosuhteissa esim. jossain Pietarin kaduilla huumetta vetävät nuoret joiden elämä on ollut hyvin vaikeaa eikä toivoa paremmasta tekevät hidasta itsemurhaa huumeilla ja pakenevat siten elämäänsä. Heihän käytöstänsä voin myös ymmärtää, mutta en Suomessa tai muussa hyvinvointiyhteiskunnassa.
Olipas noi kuvat aikas karuja, siis ne joissa Jani riippuu köyden jatkeena. :/
eihän ne leffan näyttelijät saanu siitä mitään palkkaa
ehkä ihminen joka on vieraassa maassa yksin ilman tietoa kyseisten alueiden vaaroista
te näätte niitä kuvia? minä en vaan löydä keskustelusta yhtäkään linkkiä mitä kautta niitä näkisi??
te näätte niitä kuvia? minä en vaan löydä keskustelusta yhtäkään linkkiä mitä kautta niitä näkisi??
eiköhän ole ihan oletettua että ylläpito on poistanut kaikki kuvalinkit tästä aiheesta. Googlettamalla löydät kuvat varsin helposti, kunhan vain osaat laittaa pari oikeaa hakusanaa...
niin no cambodia on aikas hc mesta niinku silleen et siä ei oikeestaan oo 40-50 luvul syntyneit ihmisii elos et kylhän se vaikuttaa aikas paljon!!! en kyl itekkään nähnyt ku nuoriii ja kesi ikäsii siel!! mut tosi ok mesta!!! ja jos et itte tyri ja oo mulkku niin kaikki menee paremmmin kun kelasit!!! ja uskon anteeks vaan omaisille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mut se et ei siä oikeesti saa tappeluu jos itse ei halua!!!! jengi vitun köyhää haluu ja tarvii turismia mix tappaa jengii muutenvaan ja pilata oman elinkeino!!!?????
Ex narkkari ei matkusta Kambozhaan muuten kuin kaman perassa:(
Minka vuoksi luulet ex narkkarin kulkevan yha huumeiden perassa (kirjaimellisesti maailman toiselle puolelle)ja kuinka hyvin oikestaan tunnet koko tapauksen? Kertoisitko myos noin asiantuntujana, etta minkakohan huumausaineen tuotanto tuolla Kambodzassa on niin suuressa kukoistuksessa etta sinne kannaattaa ihan
Suomesta asti lahtea patikoimaan? Eipa taida muuta loytya kuin kannabista, jota loytyy helpommin vaikkapa hieman lahempaa itanaapuristamme, Virosta, Alankomaista, Espanjasta, Marokkosta, yms.yms.yms. (eika narkkarit yleensa ees luokittele kannabista huumeeksi sen enempaa kuin tupakkaa tai viinaakaan); tai heroiinia, jonka katuhinta suomessa on niin huikea, ettei ihan tavis katu nistilla ole siihen varaa, vaan on helpompi takertua Subutexiin (kuten Raappanan tarinasta olemme oppineet).
Tee meille kaikille palvelus ja ajattele kahdesti noita kommenttejas, vaikka voitkin ilmaista mielipiteesi anonyymisti! Aivan kuvottaa seurata sivusta tuollaista voiton julistusta, ku kyseessa on kuitenki eraan ihmisen oikea kohtalo.
Melkonen feministi olet. Ja omantunnon tuskissasi ärsyyntynyt siitä että yleensä kun mies käy kaakkois aasiassa niin se menee täysin huorailemaan. Joku vaivaa suominaista nyt ja pahasti. Mene peilailemaan liikakilojasi.
Melkonen valopää tässäkin kultainen kolmio asiassa. Minä olen asunut Thaimaassa 5 vuotta, ja voin sanoa että tämä on viimeinen maa missä kannattaa LEIKKIÄ huumeiden kanssa. Pelkästä kannabiksen poltosta Thaimaassa tulee isoja ongelmia jos jäät kiinni, siis siitä pelkästä helvetin poltosta.
Kamojen salakuljetuksesta ja muista napsahtaa automaattisesti 20-100 vuotta linnaa, meinaatko valopää tosissasi että se kannustaa lähtemään jotain leikkimään kaman kanssa EU:n ulkopuolelle? Ai että näitä valopää kirjoittelijoita.. voi että. Matkustelkaa joskus niin voitte lopettaa spekulaatiot
cannabis ei ole HUUME!!!! se on luonnontuote saatana!!!!
Kuka sen varmasti sanoo, että kuvan tyyppi on itse hirttänyt itsensä? Voihan tuo aivan yhtä hyvin olla lavastettu itsemurha... Vaikea todistaa, kun ruumis on jo poltettu...