Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri palasi äitiyslomalta - heti lapsi sairas ja pois töistä

Vierailija
09.09.2010 |

Heti seuraavana päivänä kun tämä työkaverini oli palannut pitkältä äitiyslomalta kuinka ollakaan lapsi sairaana. Ärsyttää ihan sikana. Miksi sen täytyy aina olla äiti joka jää kotiin? Ja ärsyttää kuinka helppoa niiden joilla on lapsi(a) jäädä vaan kotiin yhdellä ilmoituksella. Itse en ole koskaan lintsannut enkä juuri koskaan edes sairas. Ja jos koira on sairas niin se on sitten lomapäivä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta lastaan jää hoitamaan, tulet huomamaan taas, että vuosi - kaksi menee usein juuri noin, usein pois työkaverisi, lintsaamassapa hyvinkin.

Vierailija
2/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida ap:lla olla lapsia. Mistäs tiiät mitä vaikka isä tekee työkseen? Kummalla on helpompaa jäädä kotiin? Onko tuo mielestäsi lintsaamista? Varmaan lapsen oma syy kun kehtasi mennä sairastumaan. Kuinkas monta ilmoitusta siihen kotiinjääntiin tarvitaan? Ja perusteluita löytyy...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi aloittaa päivähoidossa ja on heti sairaana. Todennäköisesti sairastaa ensimmäisenä vuotena vähän väliä. Ja sitten kun bakteerikanta on eri päivähoidossa, kuin kotona, niin se lapsi tuo ne pöpöt ja myös työkaverisi sairastuu ja on pois. Trust me, näin tää menee, on sen verran kokemusta (omakohtaistakin)

Eikä sen tietenkään tarvitsisi aina olla äiti, joka jää kotiin. Meillä sairaan lapsen hoidot jaetaan miehen kanssa sen mukaan, kummalla se poissaolo vähiten häiritsee töitä. Tai sitten isovanhemmat hoitaa.

Vierailija
4/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen sairastaessa saa. Kukas muu sitä sairasta lasta hoitaisi kuin oma äiti tai isä?

Vierailija
5/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsi sairastui vesirokkoon saman viikon torstaina ja toinen sitten viikonloppuna. Mies oli kyllä osan aikaa lasten kanssa kotona, mutta jouduin minäkin heti tilapäistä hoitovapaata käyttämään.

Ja lapset oli jo aika isoja, olleet tuolloin päiväkodissa pari vuotta jne. No, tuosta on nyt kolmisen vuotta ja sen jälkeen olen ollut alle 10 päivää pois lasten sairastamisen takia.

Vierailija
6/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työpaikka vaatii lasten sairaudestakin todistuksen, tosin useimmiten kelpaa th:n todistus, jonka saa puhelimitsekin (ainakin meillä päin). Pienet lapset sairastelevat paljon, sillä heillähän ei voi olla vielä sairauksien kautta saatua vastustuskykyä! Toki hoitovastuuta pitäisi perheissä jakaa, meillä on niin tehty aina.

Heti seuraavana päivänä kun tämä työkaverini oli palannut pitkältä äitiyslomalta kuinka ollakaan lapsi sairaana. Ärsyttää ihan sikana. Miksi sen täytyy aina olla äiti joka jää kotiin? Ja ärsyttää kuinka helppoa niiden joilla on lapsi(a) jäädä vaan kotiin yhdellä ilmoituksella. Itse en ole koskaan lintsannut enkä juuri koskaan edes sairas. Ja jos koira on sairas niin se on sitten lomapäivä.

Vierailija
7/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska äiti on juuri ollut pitkään hoitamassa lasta muutenkin.

Isälle kaikki olisi varmaan ihan uutta, ja soittelisi kuitenkin kokoajan äidille töihin.

Meillä voisin kuvitella menevän näin.

Ja aika törkeästi leimaat lintsaajaksi, ei varmaan ole kiva työkaveristakaan jäädä heti pois töistä, taatusti tuntee huonoa omaatuntoa.

Itse olen kärsinyt yksinhuoltajana jatkuvasta paineesta laittaa työ ja lapset tärkeysjärjestykseen. Tietenkin lapset ensin, ja sekös marttyrityökavereita potutti.

Vierailija
8/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan kyllä mun puolesta vaihtaa osi: saat tulla valvomaan tänne kipeän lapsen kanssa, minä nukun koko yön ja menen aamulla töihin.

Ihan hyvä pointti tuo, että isäkin voisi jäädä kotiin. USeimmiten varmaan äiti jää, mutta jos et tiedä tilannetta, niin ei kannattaisi valittaa. Jokaisella on varmaan syynsä toimia sairaan lapsen hoidon suhteen niin kuin toimii.

Vierailija
9/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana hoitovuonna sekä äiti että lapsi sairastavat kaiken mahdollisen. Todennäköisesti työkaverisi on poissa töistä päivän tai pari suunnilleen joka toinen viikko. Hänen lapsellaan on vähintäänkin yskä ja nuha koko talven, ei ehdi parantua ennen kuin tulee uusi tauti. Usko pois, jos äiti voisi asialle jotain, hän tekisi sen.

Vierailija
10/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme edellisellä viikolla tutustuneet hoitopaikkaan lyhyillä päivillä ja tietenkin lapset saivat flunssan heti kun hoitovapaani loppui. Ekan päivän mies hoiti lapsia, mutta olin itsekin heti pari päivää pois.

Sitten jouluun asti mentiinkin läpi monta flunssaa, korvatulehdusta, poskiontelontulehdusta, mahatauti keuhkokuume, vesirokko, yksi tapaturma jne. Kun yksi lapsi tervehtyi niin toinen sairastui ja itsekin kävin enemmän tauteja läpi kuin moneen vuoteen.

Ihan riitti poissaolopäiviä sekä miehelle että minulle molemmille. Ärsytti kyllä rankasti.

Tänä syksynä koettu vasta yksi flunssa per kärsä ja yksi korvatulehdus.

Vierailija
11/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG VERTASIKO AP KOIRAA LAPSEEN ja SAMALLA ITSEÄNSÄ LAPSEEN????!!!?? HÄRREGYYD!!

Yleensä se on äiti joka jää kotiin koska on hoitanut sitä pientä tiiviimmin kuin isä ja tietää parhaiten miten hoitaa sairasta lasta!!

Se ensimmäinen hoitovuosi ollaan kipeenä koko ajan. P,s RAKKISI ON KOTONA PÄIVÄT EIKÄ HAE FLUNSSIA SUN MUITA ULKOMAAILMASTA JA SINÄ ITSE OLET TODENNÄKÖISESTI AIKUINEN, eikä sormesi varmaan käy suussa kosketeltuasi ensin hoitopaikan tiloja.. (vieraita pöpöjä)!!! Ja sinulle on jo kehittynyt kunnon vastustuskyky..

ohhhohhhh

Vierailija
12/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustuskyky ei ole vielä kehittynyt. Se kehittyy 24-36kk iässä. Kun vie lapsen päiväkotiin vasta 3 vuotiaana, yleensä sairastelua huomattavasti vähemmän.

Vanhempien valinta.

Vierailija
13/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kuuluta sitä kaikille töissä silloin kun isä on hoitamassa lasta.

Vierailija
14/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enemmän mua ärsyttää ne jotka on itse jatkuvasti "sairaana". Varsinkin niissä työpaikoissa, joissa saa olla kolme päivää omalla ilmoituksella pois, löytyy aina niitä jotka eivät pysty tulemaan töihin kun hiukan nenä vuotaa tai pari kertaa aivastaa. Se on mielestäni enemmän lintsaamista kuin sairaiden lasten hoitaminen kotona.

Vierailija
15/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työpaikka vaatii lasten sairaudestakin todistuksen, tosin useimmiten kelpaa th:n todistus, jonka saa puhelimitsekin (ainakin meillä päin). iin?

Miten sairaslomatodistuksen voi kirjoittaa puhelinkeskustelun perusteella, kun ei mitenkään voi tautia todeta? No, tietty ei aina tautia voi todeta vastaanotollakaan (esim. ripuli), mutta ainakin voi todeta että potilas ei hae saikua vaikka krapulaan...

t. th

Vierailija
16/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon 3- ja 2,5-vuotiaina, ja sairastelivat silti. Korvalääkäri sanoikin, että lapsen PITÄÄ SAIRASTAA, että se vastustuskyky kehittyy! Eihän se kehity, jos pysytään vain neljän seinän sisällä - vastustuskyky kehityy vain sairastamalla, niin ikävää kuin se onkin.

Äitiysloman jälkeen lapsi n 9 kk. Vastustuskyky ei ole vielä kehittynyt. Se kehittyy 24-36kk iässä. Kun vie lapsen päiväkotiin vasta 3 vuotiaana, yleensä sairastelua huomattavasti vähemmän.

Vanhempien valinta.

Vierailija
17/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä neljäätoistakin..

Vanhempien valinta!! Joo, ei lisättävää. Älkää ikinä hankkiko lapsia ap ja 14, ne ei sovi teille.

Vierailija
18/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tuoda esiin jos itsellä EI ole pieniä lapsia, etenkin jos on jo tehnyt lapset ja ne ovat jo kouluikäisiä

Vierailija
19/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhön valitsemiseen.

kannattaa tuoda esiin jos itsellä EI ole pieniä lapsia, etenkin jos on jo tehnyt lapset ja ne ovat jo kouluikäisiä

Vierailija
20/49 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ilman sairaustodistusta jonottavia flunssaisia ja mahatautisia pikkulapsiakin, joita on PALJON. Jos lapset pitäisi raahata lääkäriin/ th:lle joka taudista, sinne ei varmaan muita enää pääsisikään.

Th:t muuten kyllä kyselevät tietoja sairaudesta, ja seuraavat kuinka paljon niitä poissaoloja tulee.

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt...

Moni työpaikka vaatii lasten sairaudestakin todistuksen, tosin useimmiten kelpaa th:n todistus, jonka saa puhelimitsekin (ainakin meillä päin). iin?

Miten sairaslomatodistuksen voi kirjoittaa puhelinkeskustelun perusteella, kun ei mitenkään voi tautia todeta? No, tietty ei aina tautia voi todeta vastaanotollakaan (esim. ripuli), mutta ainakin voi todeta että potilas ei hae saikua vaikka krapulaan...

t. th

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän