Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-
Kommentit (507)
Enkelinmuruselle onnea!!!
Hei, kysymys: kauanko testi näyttää plussaa km:n jälkeen, siis ihan tuollainen ei herkkä markettitesti......?
Musta viimeksi näytti negaa melko pian?
MiRaBel: Mulla näytti kaupan raskaustesti negaa viikko keskenmenosta. Labran testi näytti heikosti positiivista vielä 3 vkoa km:sta, nega tuli vasta 5 vko:n kuluttua.
Täällä odotellaan menkkoja, jotka kyllä alkaa vasta viikon kuluttua aikaisintaan. Aion puhua ukon ympäri vauvan yritykseen, se jankuttaa, että eihän se välttämättä tärppää, ja ei niin tärppää jos ei edes yritetä :) Ikävä kyllä ajatuksen voimalla ei voi raskautua...
Johan myö oltais koko ämmäkööri raskaana :))
Anir
Nyt jos oltaisiin Facebookissa niin painaisin "tykkää tästä" anirin kirjoitukselle. :) Kiva, että tulit takaisin.
Ovulaatiotesti näytti hieman kontrolliviivaa haaleampaa viivaa, joten negatiivinen ilmeisesti vielä on. Noh väliäkö sillä; treenit jatkuu. ;)
kaupan testillä tänä aamuna (eikä ollut päivän eka pissa, vaan pari tuntia rakossa ollut) testiajalla tuli tälläinen:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6942978.jpg
Voiko ekasta kierrosta raskautua? Selkeä viiva tuossa luonnossa näkyy (kuvassa haaleampi) ja kyseessä ihan marketin testi, eikä mikään herkkis :O :O :O :O
T.MiRaBeL kp 21/23-24
Anir, kiva että tulit takaisin!! Ja joo Kättärillä ei sikiön ulostulosta kerrottu konkreettisesti mitään ja odotin vielä että se meni niin alkuviikoilla et ei voi edes tunnistaa, jos näkee..
MiRaBel: Kyllä ekasta kierrosta voiraskautua!! Ihan hyvin. Jos testi on välillä näyttäny negaa ja sit positiivista se on ihan mahdollista. Keskenmeno kuulemma "aktivoi" munasarjat ja sieltä saattaa irrota kaksikin munasolua seuraavana kuuna samaan aikaan!
Ja mulle sanottiin et ihan markettitestin negatiivinen tulos riittää, ei kuulemma tartte mennä labraan verikokeisiin, paitsi jos testi näyttää 4viikon jälkeenkin vielä positiivista ja vuoto jatkuu.
ON: Mulla vuoto on pikkuhousunsuoja luokkaa ja tosi pientä. Odotan loppuvan kohta kokonaan ni pääsee testaa ja yrittämään uudestaan. Toivoisin niin että raskautuisin heti uudestaan, jos alkio kiinnittyy on keho valmis uuteen raskauteen. Toivon ja uskon näin.
Taide
Täältä eteläsuomesta ilmoittautuu uusi kuumeilija. Meillä on nyt vuosi yritystä takana johon sisältyy yksi tuulimunaraskaus ,joka todettiin viikolla 11+5. Hirvee shokkihan se oli vaikka mä jotenkin aavistin ettei kaikki ollut ok. Eihän sitä halua myöntää että jokin oli väärin. Vieläkään en ole toipunut siitä...ja se ainainen negatiivinen tulos joka kuussa masentaa. No ehkä täältä löytyisi kanssasisaria. Toivon ainakin kovasti!:)
Onnea enkelimuruselle plussasta! Toivotaan, että kaikki menee hyvin, sinä jos kuka sen ansaitset!
Eipähän onneksi siis tämäkään kuukausi jäänyt plussa uutisia vaille, vaikka huolestuttavalta alkuun näyttikin... vikoja päiviä viedään...
Mirabel, en nyt oo oikein ekspertti kysymässäsi asiassa, mutta voi ilman muuta tulla raskaaksi heti keskenmenon jälkeen, ilman menkkoja siihen väliin. Toki tietysti on myös mahdollista, että edellinen raskauskin kummittelee testissä. Toivotaan, että kyseessä tuo eka vaihtoehto, eli uusi vauva! Minä taisin testata kolmen viikon kuluttua keskenmenosta negan, tosin se oli kyllä ainut testi jonka edes tein ja kai se on vähän yksilöllistä miten kenenkin kroppa siihen reagoi... Tulin vaan itse niin vainoharhaiseksi kun luin näitä juttuja, että pakko oli testata, että onko sinne masuun jäänyt jotain...
Dansku: Tervetuloa joukkoon ja pahoittelut keskenmenosta. Kanssasisaria täältä todellakin löytyy ja kyllähän tämä on omanlaista "terapiaa", kun ainakaan itse en ole km puhunut kuin muutaman ystävän kanssa. Itsekin olin shokissa kun kuulin keskeytyneestä keskenmenosta viikolla 13+0, joten pelottaa mahdollinen uusi tuleva raskaus, mutta toisaalta neuvolan täti lupasi, että jos(kun) tärppää uudestaan, voi neuvolassa käydä 7-8 viikolla tsekkaamassa löytyskö sykettä ym. Ettei tarvitse pelätä taas noin pitkälle... Onhan tää aikamoista psyykkeen testausta kun annetaan eka toivoa ja jopa plussaa ja sitten viedään pois ja sitten yritetään ja yritetään ja aina vaan negaa tulee... Ja sitten vielä ohjeistetaan, että ei pitäs stressata...
Onnea plussajahtiin kaikille! Nyt ei enää ennätä antamaan ikimuistoista joululahjaa mahdollisesti tuleville isovanhemmille = ultrakuvaa tonttulakkipäässä... :( Pitää siis miettiä jotain muuta...
Tervetuloa Dansku tännekkin;)
Nippe, missäpäin asut? Aattelin kun teillä on noin "mukava" neuvola, joka ottaa vastaan noin aikaisin? Onko teillä ultraa siellä?
Mietin itse et, jos/kun seuraavaks tuun raskaaks ni meen viikoilla 7-9 alkuraskauden ultraan! Tahdon jonkun varmuuden jo aikaisemmin, vaikkei se mitään takaakkaan, kuolihan tääkin jotain 9+ ja todettiin vasta 11+ eli vaikka olisin ultrassa käynytkin, olisi se shokki ollu silti!
nii ja tosta joululahjasta...vielä olis kai mahdollista saada + joululahjaksi!!! Olisikin maailman paras lahja, kun vielä mukana kestäis:) Vai mitä?
Jostain luin että kaupan testit näyttäs negaa jo 2viikon kuluttua, mikäli tyhjennys on onnistunu, mut verikokeissa se voi kestää pidempää....
Jos toistan itseäni, suokaa anteeksi, en aina muista mitä olen jo "kirjallisesti miettiny" ja jakanu ja mitä vasta päässäni pyörittelen;)
Aurinkoista päivää kaikille ja toivotaan plussia pinoon!
Taide
Taide: Oon Pohjois-Karjalasta, käytäntö varmasti vaihtelee paikkakunnittain, mutta en tiedä sitten millasella laitteella ne vois neuvolassa kattoa alkuraskaudessa. Jotain neuvolatäti puhui, että voi tarkistaa löytyykö sykettä ym... Voin vaan kuvitella kuinka vainoharhanen sitä mahdollisella toisella "yrityksellä" onkaan... Itse en yksityiselle kehtaisi lähteä pitkien välimatkojen vuoksi ja toisaalta, kun ei silloin alkuviikkoina voida tehdä mitään jos menee kesken, niin sitten menee... Mutta toisaalta toisihan se itselle vähän helpotusta stressiin. Sillä joululahjalla lähinnä tarkotin, ettei kerkeä ainakaan viikkoja tulla riittävästi, jotta uskaltaisi kertoa, mikäli nyt edes sattuisi raskautumaan piakkoin. ;)
No nyt tuli sorruttua tilaamaan niitä ovistestejä, vaikka niitä vastaan olen koko ajan ollutkin... Mutta nyt ei enää sitä ovistakaan bongata niin kuin ennen keskenmenoa. En tiedä sitten jääkö ne tonne laatikkoon käyttämättöminä, mutta ovatpahan varalla... Ja kun tää kiertokaan ei oo kovinkaan tasanen... Katselin tuossa kalenteria ja seuraavien menkkojen pitäisi alkaa sinä päivänä kun seurustelumme aloittamisesta tulee kuluneeksi 10 vuotta, olisikin aika kiva ylläri jos sinä päivänä plussa uutisia tulisi. ;) No ei tässä pilvilinnoista tiputa, vaikka niin ei kävisi, mutta ois vaan tosi hyvä "lahja". Mutta ei kai se haikara vieraile ihan näin pian yleensä...
taas putosi linnoistaan,täänään kp 2.
Lisäks ukko sanoi ettei enää yritetä,tulee jos tulee.Joo nii,eihän se yrittämisellä tuu,muttei silläkään,ettei yhtään kato päiviä???
Plääh.
No ehkä tää on vaastaus mun pohdintoihin.
Ehkä mä vaan oon ilman ehkäsyy lopun elämääni ja katson mitä tulee.
Vähän potuttaa kyllä,myönnän.
Ekaks onnea kaikille plussanneille!
Ja tervetuloa kaikki uudet ja tsemppiä ja jaksuja!
Eilen sitten alkoi ne kauan odotetut menkat! Ihanaa! Joku varmaan ihmettelee, mutta tosiaan oon odottanu niitä, että tietää missä vaiheessa kiertoo ollaan menossa. Ekat menkat siis tyhjennyksen jälkeen.
Tosin oon ollu ihan kauheen itkuinen nyt. En tiedä johtuuko nyt menkoista vai siitä, että eilen puhuin omasta keskenmenosta parille ystävälle ja padot näköjään aukes. Eilen kyllä pystyin ihan itkemättäkin puhumaan tapahtuneesta. Nyt on semmonen olo, ettei mikään kiinnosta, haluaisin vaan hautautua peiton alle ja herätä vaikka viikon päästä. Oma sukukaan ei auta asiaa yhtään. Eivät tiedä tästä km:sta ja nyt niillä on muka niin "kauheita" huolia. Paskat sanon minä! Tekis mieli huutaa niillekin, että olkaa onnellisia siitä mitä teillä on! Kiukuttaa tommonen tyhjänpäiväinen voivottelu!
Ja sitten vielä miehen suku tähän päälle! Hekään eivät tiedä km:sta ja arvatkaapa onko sieltä suunnalta taas alkanu kuulumaan sitä pirun vihjailua, että milloinkas niitä pieniä, teille... Toki eihän ne sitä tekis jos tietäisivät, mutta ärsyttää tomonen. Kaikki tuntuu ajattelevan, että niitä lapsia vaan tehdään ja ihan sormia napsauttamalla sitä ollaan raskaana, saati, että synnytykseen asti päästään! Oon kyllä miettiny, että toisilla se tosiaan onnistuu sormia napsauttamalla, ei tarvii kun samalla tuolilla istua niin simsalabim plussaa näyttää.
Hmm... Olenko katkera, en ollenkaan... Osaan kyllä iloita aidosti muiden vauvauutisista, mutta kyllä se välillä harmittaa niin vietävästi, että miks ei meille?????
Täällä ainakin sataa, eikä auta yhtään toi hiton harmaus tähän mielentilaan. Toivottavasti muilla olis edes aurinkoisemmat tunnelmat. Kiitos, että sain purkautua :D Helpotti se kuitenkin hiukan :D
xox Mimmu
...eli menkat alkamassa melko varmasti.
Tein nyt varmuudeksi tänään vielä testin, ja viiva oli haalistunut, eli vanha km siellä kummittelee varmasti nyt. Mutta haalea viiva siis kaupantestissä näkyilee, vaikkei varmaan enää edes pitäisi.... Todella kivaa, ei siis tartte niitä menkkojakaan varmaan odotella sitten, en tiedä. Kuinka sekaisin lienee nyt kroppa sitten.
Mua vaan vituttaa, ja tekis mieli heittää hanskat tiskiin :'(
Rohkaskaa mua jotenki, mulla loppui usko just. :'(
MiRaBel kp 23/23-24
Minulla alkoi menkat n. 30 päivää km:sta. Lääkäri oli määrännyt samoille ajoille raskaustestin virtsasta sairaalan labraan, ja kävin gynen polilta kysymässä, pitääkö testi viedä, kun menkatkin alkoivat. Kätilö sanoi että pitää, raskausmateriaalia voi jäädä kohtuun tai muuten testi olla positiivinen. Ja minulla testi olikin positiivinen, tuosta vasta parin viikon kuluttua tehty testi oli nega. Joten tsemppiä!
Eikös sen pitäs jotain vuodella tai oireilla jos kohtuun jotain olis jääny? No, mulla on aina kierto jatkunu normina km:n jälkeen... joka kerta.
Viimeksi siis alkoi 23 pvää km:stä menkat.
Mut, kerta se on ekakin jos venyy. Noh...
Jotenki masentaa kun kaikkialla on raskaana olevia, raskausmahoja, pikkuvauvoja.. :/ Tuleekohan mun vuoro enää ikinä? (täähän on selkeää PMS kiukuttelu/masennus oireilua :D Alkaa sittenki ehkä ajoissa menkat :D :D jotain hyvää :D)
No, ehkä se on ihan hyväkin että saadaan yks kierto taas väliin? (huomaatteko, selkeää itsensä tsemppausta menossa :D )
Mä symppaan sua niin! Tunnistan ton raivon, vaikka en ihan samassa tilanteessa olekkaan, mulla siis eka keskenmeno vasta...
Luulisin että jos kohtuun on jäänyt jotain, niin jotain muutakin oiretta olisi kun vaan haalea plussa testissä? Onko muuten niin että jos keskenmenosta jää jotain kohtuun kummittelemaan ni uus alkio ei voi kiinnittyä?? Eli pitäskö silti käydä varalta ultraamassa et olis tyhjä?
ON: menkat (km) tais loppua, kesti saman mitä mun kuukautiset yleensä ja aattelin viikonloppuna testata näyttäiskö jo negaa, jos ei ni ootan viikon. Tietääkö kukaan et ovuloiko, jos kohtuun on jääny jotain tai raskaushormonia on vielä veressä? Eli jos näyttää viel plussaa ni kannattaako ees yrittää raskautta? Arghh, tää on tosiaan ärsyttävää!! Voi kun kaikki olis jo ohi ja vois vaan jatkaa eteenpäin!!
Taide
Tervetuloa dansku porukkaan mukaan. Nyt jos jonkun tiedot ovat jääneet päivittämättä listaan niin hihkaiskaa. On mahdollista, ellei jopa todennäköistä, että saattaa jäädä puuttumaan kun täällä ei kuitenkaan ihan joka päivä ehdi käydä.
Mirabelilla on aika epäselvä tilanne. Käsittääkseni on mahdollista, että kohtuun on jäänyt "raskausmateriaalia" vaikka ei olisi mitään oireita siitä toisaalta plussa heti ensimmäisestä kierrosta on myös mahdollinen. Enpä oikein osaa mitään sanoa kuin, että tsemppiä.
Taidekin pohti tätä raskausmateriaalia. En ole mikään ekspertti tässä, mutta sellainen mielikuva minulla on, että koholle jäänyt hcg estää ovulaatiota. Ainahan sitä kannattaa kuitenkin yrittää raskautta jos ei muuten niin harjoituksen vuoksi. ;)
Meillä täällä onkin ollut melkoisen aktiivista yritystä. Sain ovisplussan testiin kp 15 ja ei ainkaan yrityksen puutteesta voi syyttää. :) Yritän silti pitää jalat maassa ja pään kylmänä ettei pudotus sitten olisi taas niin kamalan kova. Tämä vaan on taas helpommin sanottu kuin tehty.
Malicamamille pahoittelut menkoista ja tsempit uuteen kiertoon!
adalat kp 17/30-32
edelleen:( ei sinäänsä yllätys, tyhjennyksestä on tasan viikko aikaa. Mutta kun on tyjennysvuoto on loppunut jo pari päivää sitten ni halusin kokeilla, toivoin ihmettä!No koklaan viikonpäästä uudestaan. Hassua, ei yleensä kaks viivaa testissä saa mieltä matalaksi...
Peukut on pystyssä, Adalat!! Toivotaan et plussa tulis nyt;)
Joo, mä kuvittelisin itsekkin et niin kauan kun raskaustesti näyttää + ei uutta ovulaatiota tapahdu, eikä siis raskaus oo mahdollinen. Odotellaan rauhassa (Just joo, niin ku se muka onnistuin):)
Pahottelut tädin kohdanneille!
Taide
Täällä odotellaan loman jälkeen töihin paluuta masentunein mielin. Jotenkin ei yhtään huvita, kun työkaverit on pääasiassa 50+ elämäänsä kyllästyneitä ämmänkantturoita, joille ei mikään kelpaa, valitusta aamusta iltaan... Olen nauttinut lomalla kuopuksen kanssa kiireetömistä aamuista ja monta kertaa on käynyt mielessä, että jos kaikki olisi mennyt hyvin, olisin päässyt joululta äippälomalle... Masentavaa, eikä nämä kelitkään paljon mieltä ylennä...
Menkkoja odottelen, yritystä ei otolliseen aikaan ollut, joten viikon sisällä pitäis tädin kyläillä tässä osoitteessa. Pitänee taas aloittaa miehen ympäripuhuminen, se kun on vakaasti sillä kannalla, että hänen vauvakuume on menneen talven lumia eikä hän haluaisi vauvaa enää :( Mutta ei sit kuitenkaan vaadi hommaamaan ehkäisyä... Ota tuosta selvää :)
Minäkin olin haaveillut, että vauvauutinen olisi saatu kertoa mummoille joulukortissa, ultrakuva olisi sälytetty lasten kuvien joukkoon. Enää ei ennätä sitäkään...
Tervetuloa uusille minunkin puolesta!
Anir
Anir: Joo, mulla kanssa vähän sama töissä, olin niin innoissani silloin kesällä, että kyllä kestän vielä töissä tammikuun alkuun... No nyt pitää kestää vähän pidempään... Työ onneksi itsessään on kivaa, mutta just kun kaikki työkaverit on 55+ niin kylläpä sitä elämäänsä kyllästyneitä kantturoita löytyy ja varsinkin työhön. Mutta eihän sitä enää tuossa iässä kun lasketaan vaan päiviä millon eläkkeelle... ja muistetaan siitä vielä mainita joka päivä... Myö ollaan jo niin vanhoja, että ei meidän kannata enää mitään uutta opetella virsi tulee jo korvista ulos... No mie luulen, että miehesi salaa toivoo vauva uutisia, kerran ei ehkäsyä vaadi... ei vaan tiedosta sitä tai ei halua liikaa intoilla, jottei tulisi taas pettymyksiä km suhteen... Tsemppiä kuitenkin!
No tällä viikolla odotellaan ovista ja toivon mukaan päästään sitä hyödyntämään... Heitinkin miehelle jo, että vois sanoo pomolleen vaimolta terveisiä, että tällä viikolla ei sit jouda ylitöihin ;) Oiski kiva saada heinä/elokuun vaihteeseen vauva, sais sit aina mansikka kakkua synttäreillä... Taas tää "toivo" tulee kyläilemään... Eka kertaa nyt tilasin niitä ovistestejä, katsotaan nyt jaksanko monena päivänä edes intoutua tekemään niitä... jotenki tää testailu ei oo mun juttu. Mutta kun on epäsäännöllinen kierto niin, toivos tietysti siitä apua onnistumiseen...
Eiks nyt yritetä rikkoa kaikkien aikojen enkat näissä onnistumisissa ja plussissa tässä kuussa, viime kuussa ei paljo plussia sadellu. Plussia kaikille toivoen!
Se tähän pinoon kovasti kaivattu plussa. Paljon onnea Enkelimuruseni!!! Nyt vaan muut seuraavat esimerkkiä, eikös niin.
Wirmeli; kaikesta pitää löytää jotain positiivistakin. Pitää tunnustaa, että kun kaavinta oli tehty niin kippasin sinä iltana puoli pulloa punaviiniä ihan puhtaaseen v-tutukseen.
Taide; aika erikoista, ettei sinua varoitettu etukäteen, että vauvan alkukin tulee muun vuodon mukana ulos ja sen todella voi huomata. Uskon, että oli melkoinen pommi jos/kun siihen ei etukäteen osannut varautua.
Laskin muuten eilen kp:t väärin. Tänään onkin jo 14 päivä ja pitänee aloittaa oviksen tikuttelut kun niitä testejä jäi vielä jäljelle.
adalat kp 14/30-32