Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-
Kommentit (507)
Hyvää maanantaita kaikille ja tervetuloa (ja pikaista poismenoa) uusille!
Täällä on käytetty aivan liian hyvin mahdollisuudet ennen ovista, oviksen aikana ja oviksen jälkeen.
No, täytyy olla tyytyväinen, että on ehkä liiankin aktiivinen mies :) Exää sai silloin aikoinaan aina houkutella ja välillä yritykset jäi todella vähiin. Jokainen meistä tietää sen tunteen, kun tietää, että enemmänkin olisi voinut yritystä olla ja taaskaan ei tärpännyt...
Mutta määhän en siis halunnut tästä kierrosta raskaaksi, koska sen verran piukka mekko on ostettu pikkujouluihin :) (paitsi eiköhän se mahtuisi ensikin vuonna...)
Hyvää maanantaita ja tsemppiä! Meidän kaikkien vuoro tulee vielä!
Wirmeli
Tervetuloa joukkoon sohappy. Lisäsin sinut listoille.
Hienoa, että Aveena on kärsinyt pakkoehkäisyn ja pääsette taas yrittämään.
En osaa Taide sinulle kertoa mitään noista Onni testeistä. Itselläni oli halpis David testejä ja ne tuntuivat pelittävän ihan hyvin. Ei kyllä niissäkään ne viivojen värit mitään kamalan tummia olleet, mutta selkeä ero tuli testiviivan ja kontrolliviivan välillä negatiivisessa testissä ja positiivisen kyllä huomasi kun se testiviiva tummeni selkeästi.
Nuo läheisten suusta loikkivat sammakot on kyllä välillä melkoisen tökeröitä kuten tuo mitä Taide kirjoitti anoppinsa sanoneen. Ei hän varmasti millään pahalla, mutta...Itselleni oli tosi kova paikka mennä katsomaan siskoni vastasyntynyttä vauvaa. Siis tietysti olin onnellinen siskoni puolesta, mutta kieltämättä pieni kateus ja katkeruus nosti tuolloin päätään etenkin kun siskoni säälivästi katsoi minua ja sanoi, että "kyllä teillä varmasti tärppää pian uudelleen".
Omassa olossa ei mitään ihmeellistä. Kovasti yritän olla toivomatta, mutta se on vaikeaa. Väsyttää, tiedän sen johtuvan parista vähän huonommin nukutusta yöstä ja rankoista työpäivistä ja silti toivon sen johtuvan alkaneesta raskaudesta. Tämä alituinen toivominen ja pettyminen on rankkaa. Pitäisi yrittää ottaa rennosti "tulee jos on tullakseen" -meiningillä, mutta mites sen teet?
adalat kp 27/30-32
eli tervetuloa ja tervemenoa samantien uusille :)
mulla meinasi hermo mennä ovistestien kanssa,siinä mielessä,että kuulin,että vaikka kerta päivään,ja ohjeen mukaan samana kellon aikaan tikuttaa ,niin voi ovis mennä ohi...ehdin sitten 6pv tikuttaa ja tänään kp 15 vasta hymynaama ilmestyi.
Nuo viivalliset testit on ihan liian ressaavia mulle tulkinnan takia,että ostan noita cb giditaleja.
Mutta otan mielellään tuotearvosteluja muistakin,jos tässä nyt tarvii vielä ens kierrossa testailla.
Aveenalle nyt oikeen hykerryttävää fiilistelyä vauva-asian suhteen,ja tärppionnea rutkasti-sinne kohtuun!!!
Eilen meinasi mulla kyllä niin taas kiehahtaa yli koko tää toivominen,että lopulta sängyssä itkin ukolle,ettei tästä mitään tuu.Ja sitten puhuttiin ja hän sai kasattua mut,ja sitten iloisella mielellä vielä simpat liikkelle,ja tosiaan tänään o+.no ajoitus pitäis nyt olla kunnossa,vallankin kun tänään viellä hoidellaan.
Mutta tosiaan on se sellasta salatiedettä tuo raskautuminen,että ihan samaa mietin,miten vahinkoraskauksia voi tulla edes?kun periaatteessa on 1pv kuussa aikaa onnistua!!!!
Nyt junttas ajatusmaailma,joten kuulumisille jälleen huomenissa
terkuin malica
Taide: Halauksia, harmi kun ei noita tommosia anoppeja saa vaihdettua ilman miehen vaihtamista... Ei kyllä anopillasi oo mitään tuntosarvia pystyssä! Tiesikö anoppisi km:sta? Jos tiesi, niin eipä paljon ole tunteitasi ajatellut. Tää asia on kuitenkin tosi herkkä ja rankka kokemus...
Omassa navassa ei raportoitavaa, KP 22/30-32?, vihlontaa alavatsassa, mutta sitä nyt on ollut päivittäin km jälkeen. Ei hirveitä odotuksia plussaamisesta, mutta kirvestä ei heitetä kaivoon, ellei täti kurvaa paikalle...
Anir: Ihan sama juttu! Keskenmenon jälkeen menkat tuhruttaa aina 2-3 päivää, ennen kuin alkaa kunnolla. Raivostuttavaa, koska siinä sitten elättelee aina toivoa siitä, että kyse oliskin kiinnittymisvuodosta. Mulla on kiertokin lyhentynyt jonkin verran keskenmenon jälkeen.
Nyt 20-21 kp/kierto vaihdellut 22-27 välillä.
Jännät paikat taas menossa. Väsyttää kovasti ja alavatsaa vihloo, mutten oikein jaksa toivoa tai stressata lainkaan. Loppuviikosta sen sitten näkee, kuinka käy.
Mahtuisiko vielä yksi joukkoon?
Olen lueskellut teitä jo pitkään, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, tai ehkä en ole halunnut myöntää että tännehhän minäkin kuulun.
Kaunein, lämpimin, ihanin kesä moniin vuosiin, mutta meille ei järin onnekas, kesälomareissulla km alkumetreillä. Mutta uutta yritystä kehiin, joka kuukausi löydän itsestäni kaikki raskauden oireet, mutta vielä ei ole tärpännyt. Ihana että moni täällä olleista on plussannut :D
Rakas joulupukki, en toivoo maailman rauhaa, enkä kuuta taivaalta, vaan vain ja ainoastaan pienen elämän alun!
Tuu-tikki esikoinen toiveissa km07/10
Tervetuloa Tuu-tikki ja oon pahoillani et oot joutunu tänne!
Kiitos Nippe! Kyllä se anoppi ties keskenmenosta ja oli paikalla kun sikiö tuli ulos, joten näki kyllä mun reaktion. Se vaan ei yhtään ajatellu mitä sanoi. Se on muutenkin sellanen "hiljaa hyvä tulee, ja eihän tässä oo mihinkään kiire" tyyppinen ihminen ja siinä mielessä välistä tosi raivostutava. Mut en olisi ikinä kuvitellu sen sanovan noin!! Toivottavasti noi sun vihlonnat tarkottaa hyvää!!
ON: en tiedä oliko sitä ovulaatiota vai ei, kun ne liuskat oli niin kummallisia! jos oli niin hyödynnettiin, mut sit alko taas tiputtelu ja tuhruttelu?? Paljon ei seksiä oo km jälkeen harrastettu kun oli vuotoa ja kun se loppu ja kokeiltii ni alko uudestaa vuotaa 2-3päivää. No nyt kokeiltii taas ja sit tuli 1päivä pyyhkiessä veristä vuotoa(hyvin pientä eikä tummaa, sorry yksityiskohdat mut jos joku tietäis?). ei mitään oireita mistään tulehduksesta. Voiko limakalvot olla niin herkät km jälkeen et "hankautuu" verille? Jos näin oli ni tuskin oli ovista su...
Ärsyttää tää!
Tsemppiä piinailijoille!
Ei tullut tänne etelään lunta lainkaan. Vettä tuhrustaa ja ankea ilma. :P
Tervetuloa tuutikki porukkaan mukaan! Ikävää, että tänne jouduit, mutta tämä on kyllä aika mahtava pino noin muuten jos pinon lähtökohtaa ei oteta huomioon.
Taide; minulla oli pari kiertoa km jälkeen ihan kummallisia vuotoja ja tiputtelua ja tuhruttelua niin, että hermo meinasi useampaan kertaan mennä. Tuntui, ettei yhtään enää omaa kroppaansa tunne ja kyllä tympi ensinnäkin se tuore keskenmeno ja toiksekseen se kun kroppa heitti täysin häränpyllyä.
Malica; minullakin on useampaan kertaan tullut tosi epätoivoinen olo kun pitäisi jaksaa yrittää, mutta tuntuu, että tästä ei tule yhtään mitään. Välillä tuntuu, että pitäisi heittää kirves kaivoon ja lopettaa koko yritys, mutta en kuitenkaan halua luovuttaa lopullisesti.
Kp on nyt 29/30-32, ovulaatioplussa tuli kp 15. Enteileeköhän se, että huomenna alkaa kuukautiset? Ainakin viime kierrossa ovisplussan ja kuukautisten välissä oli 14 päivää, joten...? Mitään mihinkään viittaavaa ei taaskaan ole. Yritystä oli parina iltana ennen ovisplussaa, plussapäivänä ja jälkeen vähän joka päivä, joten ajoituksen puoleen ei pitäisi olla ongelmaa. Ehkä yritystä on sitten jopa liikaa ja liian usein. Ei auta muuta kuin odottaa ja katsoa mitä tuleman pitää. Kumpa omaisin lehmän hermot, olisi helpompaa...
adalat
Adalat: kiitti ku kommentoit, mäniin haluisin et tää kaikki oli ohi ja normalisoituu ni tuntuu et saa noista pienistäkin "lisäharmeista" aikaan vaikka mitä kuvitelmia! Niin ja pidän sulle peukkuja!!
On: en usko et ovis oli sillon ku noilla Onneilla tikutin, ne näyttää kokoajan kahta viivaa, toinen on vaan haaleampi haalea:( joten ei MITÄÄN HAJUA mistään! Nyt mennään vaan eteenpäin ja ootellaan seuraavia kuukautisia 2-4viikon päästä, ja touhutaan jos siltä tuntuu,ja jos ei kuulu menkkoja ni sit katotaa mikä on tilanne.
Taide kp.19/28-30 (normisti)
Tulin tänne teitä ihania tervehtimään pitkästä aikaa. Kuten Adalat on kommentoinut, tämä on ihana pino, vaikkei tänne "joutumisen syy" ole mukava.
Minä ajattelin tulla toivomaan Tuu-tikin avuksi:
Rakas joulupukki, en toivo maailman rauhaa, en kuuta, vain pieniä ihmeitä tänne koko pinon täydeltä!
Taide80; Anoppisi on sanonut kyllä todella tökerösti! Ja sinulla on oikeus kokea kaikki tunteet mitä hänen typerä kommentti aiheutti! Minä menetin jouluvauvan rv 11+2 toukokuussa, työkaveri odottaa jouluvauvaa ja vaikka itse näillä näkymin toivottavasti saan vauvan keväällä niin välillä vihlaisee sydämestä vieläkin hänen onni... niin karulta kuin kuulostaa!
Km pelot eivät ole minulla ohi edelleenkään vaikka viikkoja on kasaantunut.. pelot kai kulkee loppuun asti mukana.
Tulin toivottamaan tänne paljon PLUSSA tuulia ja niiden mukana tarrasukkia!
Täältä sain itse vaikeimpina aikoina avun, KIITOS RAKKAAT !!
Toivottavasti kukaan ei loukkaannu kun kävin täällä, koska olen jo itse plussannut uudelleen, olette edelleen ajatuksissa ja rukouksissa toivon ihmeitä ihania kaikille!!!
Vielä siis
Rakas joulupukki, en toivo maailman rauhaa, en kuuta, vain pieniä ihmeitä tänne koko pinon täydeltä!
-Haizuli rv 16+1
Esikoisen lähetin kouluun ja piti heti tulla tänne päivittämään tilanne. Eilen illalla alkoi kuukautiset, taas, eli kp on nyt sitten niin paljon kuin kaksi. Harmittaa aivan älyttömästi ja eilen illalla tuli kyllä itku. Uhosin jo miehelle, että laitan tänään huuto.netiin myyntiin molemmat äitiyshousut, jotka ostin ja joita ehdin käyttää muutaman kerran keskenmenneessä raskaudessa. Jotenkin olin niin asennoitunut siihen, että olisin viimeistään silloin uudelleen raskaana kun koittaa aika, jolloin olisin jäänyt äitiyslomalle (juuri ennen joulua) ellei raskaus olisi mennyt kesken. Saati kun sen raskauden laskettu aika lähenee ihan liian kovaa vauhtia. Tätä vauhtia en ole silloin raskaana ja se vetää kyllä mielen matalaksi.
Anteeksi valituksesta, mutta tämä kyllä syö naista aivan älyttömästi.
adalat 2/28-32 (vai oltaisiinko nyt vihdoin palattu siihen normaaliin 28 päivän kiertoon vai WTF???)
Adalat, kuulostaa hirveän tutulta. Sama homma, että odotin uuden raskauden tärppäävän ennen joulua, jolloin olisin jäänyt äitiyslomalle. Ehkä sitten ensi kuussa? Tiedän kyllä, ettei se lohduta juurikaan, mutta pakko uskoa, että joskus vielä.
Väsyttää ja vatsaa vihloo ja mielialat heittelevät, vielä kai on toivoa. Helposti nämä aina kääntää raskausoireiksi.
-Noo 24/24-27
Odottelua, odottelua.
Adalat ja Noo: Samat fiilikset täälläkin. Joulu lähestyy, äippäloman piti alkaa jouluna, voipi olla vähän masisfiilikset täällä päin silloin.... Olin toivonut, että uusi tulokas olisi ollut jo kovasti tulossa silloin. Mies ei ymmärrä että vielä voi keskenmeno masentaa...
Välillä tuntuu, että heitän hanskat tiskiin, sit taas iskee tunne, että pakko saada se vauva. Mies ei ole kauhean innostunut, yrittää keksiä kaikki huonot puolet asiasta. Mitähän tästä tulee.
Alkuviikosta törmäsin yhteen tuttavapariskuntaan äitipolilla. Heillekin on tulossa kolmas lapsi. Ja tänään herahti kyyneleet silmiin, kun sairaalan käytävällä tuore tuntematon perhe käveli synnäristä vuodeosastolle. Voi kun minäkin haluaisin kävellä sen käytävän vielä kerran vauvan kanssa...
Joulukuun alussa olisi pikkujoulut. Menkkojen pitäisi alkaa niinä päivinä jos alkavat. KOvasti toivon että eivät alkaisi, mutta käry kävisi heti enkä haluaisi heti alkumetreillä kenenkään tietävän...
...niin.
Olen pahoillani Adalat sun puolesta! Ja Noo, toivotaan niin kauan kun täti on poissa et se pysyykin poissa!
Itse en odota mitään, kun tuntuu et koko keho on sekasin. Odotan et ekat menkat km. jälkeen tulee ja sit alan tikuttaa, tää on niin pöljää nyt tikutella kun vähän väliä tiputtelee vielä...
Paljon haleja ja rutistuksia teille, kenen äitiysloma olis alkanu näillä main! joulun aika on muutenkin tunteellista, saati sitten nyt!
Ja niin ku Tuutikki alotti:
"Rakas joulupukki, en toivo maailman rauhaa, en kuuta, vain pieniä ihmeitä tänne koko pinon täydeltä!"
Pakkohan tätä on jatkaa!
Taide kp.20/28-30 (tai jotain)
Jotain positiivistä heti tähän alkuun... Tosi rankka työviikko edessä, kun porukkaa on lomilla, mutta nyt on siis levättävä koko viikonloppu.
Isänpäivällä ei hirveesti oo merkitystä kun ei meillä lapsia ole, oma isä ja ukit kuolleet. Haudalla toki käydään heitä muistamassa kynttilöin. Ja appiukon luona piipahdetaan tietty.
Adalat: Pahoittelut menkoista. Nää aikaetapit keskenmenneistä on rankkoja. Itsekin mietin, että olisi meidän tulevalle vauvalle jo pukin konttiin paketteja hankkinut, mutta eipä tarvitse... Ja pian olisi äippälomakin alkanut, mutta eipä ala... JOS ja jos... Älä vielä luovu toivosta ja äippähousuista! Kirjoitetaan kaikki joulupukille toiveisiin vain yksi toive: Pienet kääröt meile kaikille syliin asti.
Täällä mennään kp 25/30-32, joten aika matelee hullun lailla. Odotukset eivät ole kovat, jottei aivan pilvilinnoista tippumista tulisi, mutta kuitenkin nuo testit tuolla laatikossa polttelevat näppejä, vaikka eihän vielä mitään voi näkyä... Pitäs malttaa ensi viikkoon tuon testailun kanssa, mikähän siinä on niin mahdottoman vaikeaa olla testaamatta? Viime kierrossa menkat alkoivat "yllätyksenä", kun ei ollut mitään ennakkokipuilua, muuta kuin se sama pieni nipistely alavatsassa, joka on päivittäistä... Toki en mitään hirveitä kipuja kaipailisikaan, mutta kun ei nyt tunnu "miltään", että oisko tärpänny vai ei... Ei edes mielikuvitus oireita.
Plussapuhureita kaikille!
Ahkerasti olen lueskellut teidän viestejä ja jännittänyt kaikkien testailuja :) Itsekin olen taas mukana tässä "vauvatouhussa", pillerit lopetin lokakuun loppupuolella. Viikon verran on ollut joka päivä päänsärkyä ja etovaa oloa, ilmeisesti pillereiden lopetus aiheuttaa tuon. Toivottavasti menee äkkiä ohi tai sitten muuttuu raskaudesta johtuvaksi ;)
Kesäinen km vaikuttaa vieläkin mielialaan. Toivon nopeaa raskautumista, mutta toisaalta pelottaa taas mahdollinen km. Mies onneksi tsemppaa asiassa ja on valtavan ihana tuki.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille ja pikaista plussaa meille kaikille!
Rupikonna yk1
Taalla viikon menee mutta kierto tuntuu niin pitkalta. Mahassa on ollut outoja tuntemuksia mita milloinkin ja pari todella kipeaa vihlaisua vaikka olen istunut sohvalla liikkumatta.
En ole kuitenkaan pahemmin innostunut moisista kun joka kk keho on kehitellyt mita ihmeellisimpia raskauden oireita. Tanaan kuitenkin huomasin etta rintani ovat kipeytyneet jotka eivat normaalisti kipeydy ennen kk. Edellisen kerran sama oire kun olin raskaana.
Mutta rauhallisesti vaan eteenpain viikon paasta lomalle ja loman aikana sitten selviaa ollako vai eiko olla! Mukavaa viikkoa kaikille ja toivottavasti saataisiin plussia tannekin lisaa!
mulla taas muutaman pv fiilikset laskenu ku lehmän häntä,johtunee siis pms-oireista....tuntuu taas että on oikeen amppari-äkäisyys päällä,ja mikä itselle inhottavinta,tunnen liki vastenmielisyyttä ukkoa kohtaan.Toki nyt käyökselläänkin sitä lisäsi vielä,mutta muutenkin.Oikeesti niin järjetöntä tää hormoonien vaikutus,että ovikseen asti on ku mikäkin pupu,ja sitten ei kiinnosta enää yhtään ja ärsyttää vaan koko ukko.
Sitä sitten miettii,onko mitään järkee lasta ees haluta tähän????kun noiden pms:ien takia kaikki tunteet kyllä tuntuu oikeille,ja sitten ne pahat mielet vaikuttaa omaan psyykeeseen ja tunne-elämään :( mikä neuvoksi????Onko kellään muulla tällaista heittelyä?
ja siis kp 20 ja dpo 4-5,riippuu oliko ovis silloin kun kivutkin oli?
No järjestipä keho tälle päivälle yllätyksen. Olen sinnitellyt raskaustestejä tekemättä ja arvelin testata ehkä ti tai ke. No nyt ei sitten vissiin tarvitse testata ollenkaan :( Näin isänpäivän kunniaksi tullut pientä veristä vuotoa, joka tosin äsken oli jo ruskehtavaksi muuttunut (jospa menkat vaan tekevät alkuaan). Kp 27 menossa tai siis ykköseksihän tää muuttu, vaikka menkat ovat tähän asti tulleet 30-32 päivän tienoilla. Että mikähän tämä juttu sitten on... Vaikka lupasin olla tippumatta pilvilinnoista niin, kyllähän tämä masentaa, ettei heinä-elokuun vaihteen vauvvaa meille ole luvassakaan. Oviksen olevinaan tikutin kuitenkin viime viikon ke aamuna, joten oviksen piti olla viime viikon to tai pe. Että oletin menkkojan alkavan vasta alkavan viikon to-su paikkeilla. Mutta tiedä häntä sitten... Nyt kyllä päätin, että pitää soittaa neuvolaan ja vaatia aikaa gynelle, että mikä vikana kun aina pikkasen alavatsasta nipistelee ja kun ei raskauttakaan kuulu.. Okei, tiedän kyllä olevani hermoheikko ja eihän sitä monikaan heti plussaa, mutta....Hormonikierukan poiston jälkeen kerkes tulla 2 menkat ja sitten tulikin jo plussa, nyt kaavinnan jälkeen on jo tullu 2 menkat ja nyt tais alkaa sit ne kolmannet...
Anteeksi vaan tää vuodatus ja tiedän, että tää on lyhyt aika edes yrittämään ja täällä on niitä jotka ovat yrittäneet tosi tosi kauan ja tää voi tuntua pahalta teistä kauan yrittäneistä, mutta tuo kärsivällisyys ei ole ollut minun vahvimpia puolia näissä asioissa... Mutta enemmän tässä mietin, että jos alavatsaa juilii joka päivä kierron aikana, niin että onko siellä joku pielessä ja siksi sitten toivottu vauva ei saa alkuaan... Ja jos en saa terkkarin kautta aikaa gynelle, niin pitänee varmaan sitten yksityiselle...
Hei kaikki!
Enimmainen raskaus oli 6/10 joka paattyi km rv 7 ja vuodin sen jalkeen todella pitkaan joten nyt vasta pari viimeista kk ollaan paasty yrittamaan. Joista tama kk on ollut varsinaista yrittamista kun aikaisempi oli niin tyontayteinen.
Vartalo ja mieli ovat kylla sen edestakin antaneet valheellisia merkkeja raskaudesta mutta viela ei ole tarpannyt.
Tassa kierrossa olen yrittany lukea kehoani enemman ja ajoittaa ovulaatiolle. Koskaan ennen en ole ovulaation aikaan tai kierron puolessa valissa kipuja tutenut mutta tassa kuussa vihlasi niin pahasti etta ruokakaupassa piti ottaa tukea oikein kunnolla ostoskarrysta ja huimasi niin etta nakoa haittasi.
Uskon etta nyt olisi mennyt ovulaatiosta n 3 pv. ja juilimista on ollut vatsassa pariin kertaan seka pahaa oloa myos. Tosin en ihmettele jos keho taas tekisi tepposensa.
Lomalle lahto olisi 2 vk paasta ja siella sitten selviaa onko uusi tervetullut raskaus aluillaan vai ei.
Nyt vain odotellaan sormet ristissa.
Pahoitteluni aakkosten puuttumisesta mutta en asu suomessa. On vain ihanaa jakaa kokemuksia ja jannitysta omalla kielella.