Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-
Kommentit (507)
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! :)
Vaikka olenkin jo pitkällä tässä raskaudessa en voi olla lukematta tätä pinoa silloin tällöin, jotta tietäisin mitä teille kaikille kuuluu. Ja pakko olla samaa mieltä Niiskun kanssa, kyllä niitä plussia saisi tulla vähän helpommin tähän pinoon!! Olette kaikki niitä ansainneet!
Niisku ja Tiuhtinen, ihana lukea että teillä on kaikki kunnossa. Ja ihanat uutiset sulla Niisku, np-ultrasta! Mikä helpotus!!:) Onnea odotuksiin teille molemmille!
Ja toinenkin asia mikä on näin jälkeenpäin käynyt mullakin mielessä on just se, mikä tavallaan oppi km:stä, vaikken sitä toivoisi kenellekään. Meille tämä on eka lapsi, ja km tavallaan johti siihen että kaikki epäillyt siitä haluanko todella nyt "jättää" entisen elämäni ja miten elämä muuttuisi lapsen myötä hävisi kuin taikaiskulla. Sitten kun se plussa tuli uudestaan tunsin pelkästään onnea (ja tietty suurta pelkoa uudesta km:stä) enkä ollenkaan epäillyt valintaani, silloin olin jo ehtinyt käydä noita epäilyjä läpi, ja niin oli avomieskin. Hän suhtautui todella paljon rennommin asiaan tokalla kerralla ja iloitsi ihan toisella tavalla. Ja jaksoi alusta asti uskoa tähän, kun mua lähinnä siinä vaiheessa pelotti.
Oma napa. Nyt mulla on jo pidemmän aikaa ollut mahdollisuutta ihan nauttia raskaudesta, olen jo valaan kokoinen ja kahden viikon kuluttua jään jo äitiyslomalle. Eli tällä hetkellä on siis rv 32+5 mutta vointi on hyvä kaikinpuolin vaikka on tähän menneessä kertynyt jo 16 kiloa... Pikkujäbä on erittäin vilkas, liikkuu paljon koko ajan ja veikataan isoksi. Liikkeiden myötä myös huoli siitä onko kaikki hänellä kunnossa on myös vähentynyt. Ja ennen kun rupesin tunnistamaan liikkeet kotidoppleri oli hyvä laite takaamaan mielenrauhan. Nyt kun kriittisimmät virstaanpylväät on ohitettu huoli on lähinnä siirtynyt itse synnytykseen, ja miten siinä sitten menee. Mutta kyllä varmaan mieli rauhoittuu tässä vielä, oon tilannut aika paljon synnytyslukemista, joten eiköhän tässä vielä ehdi vähän sitäkin opiskella. Vaikka on kyllä edelleenkin vaikea tajuta että minusta tosiaan taitaa tulla äiti...
Onnea kaikille yrittämiseen ja oviksen bongailuun, hyvää vointia ja plussatuulia kaikille! Ja hyvää uuden vuoden jatkoa myös! :)
- Heath & Hope - (rv 32+5)
Täällä on menkat loppu ja ovis kohta: huomenna-lauantaina. Jännittää. Miten mahtaa käydä? On sitte piinailtavaa mullakin pari viikkoa, on tää kyllä hullua touhua. :D
Mäkin toivoisin tähän pinkkaan plussia ihmisille, kamalan kauan on osa joutunut yrittämään. :( Mut kiva kuulla teistä odottavista, mukava että kaikki on menny mukavasti. Heath huolehti painonnoususta. Mullahan sitä tullut ihan villisti molemmista, yli 20 kg, mutta nopeesti sitte sulanut pois imetyksen aikana. Onneks! Mutta siis, tarkoitus sanoa, että älä liikaa siitä stressaa, vaan nautit olostas. :)
Joo. Pitäisköhän meidän harkita uutta pinoa? Nyt ei taida enää ihan syksy olla... ;) t.VM
Alkuun jo pahoittelut omannapaisuudesta.
Eli siinähän se olikin. Eilenaamuna tein taas yhden negan. (Tai no, testiajalla tuli taas sellainen vain tietyssä valossa ja vain minun silmilläni näkyvä viivanpaikanaavistus alareunaan, mutta sitä ei lasketa). Testiajan jälkeen en sen kummemmin testiä katsonutkaan, kunnes tänään päivällä vilkaisin, ja siinä oli ihan selkeä, sininen haamu.
Tiedän, että se ei merkitse yhtään mitään ohjeitten mukaan, mutta jostainhan sen värin on pitänyt tulla.. Ja täälläkin palstalla juuri joulukuussa tuli roskisplussan jälkeen ihan ihka oikean plusssa. Yhtikäs mitään oireita ei edelleenkään ole yhtään mihinkään suuntaan.
Voi ihmetys!
-Aveena, kp 36/28-36.
Nipa: Joo täällä odotellaan eka ovista (varmaan lähipäivinä) ja sit kuiteski ne menkatkin tulee... eli menkkojen alettua täälläkin aloitetaan (toivottavasti ne menkat ei alkais, mutta alkaahan ne toiveista huolimatta kuiteski)clomien testailu. Eli mietin just käynkö ostamassa ne jo hyvissä ajoin, vai ostanko sit menkkojen alettua. Eli turhaan ei viitsisi ostaa, mutta toisaalta jos ne ostais etukäteen, niin tuliskohan se plussa helpommin. Ei ne kai maksa kun jotain 70 euroa. ;) Toisaalta ne clomit kuulemma lisää keskenmenon riskiä, mutta ehkä sekin parempi, kuin ei raskautta ollenkaan... Täällä kp 16/24-32, ovistestit loppuu huomenna. Eli tästä taitaa tulla 30-32 päivän kierto.
Aveena: Voi juku kuinka jännää... pidetään peukkuja ja uutta testiä tekemään! Pitäshän tänne nyt plussia saada!
Joo miunki puolesta vois jo talvi ketjuun liityä, mutta itse en ainakaan osaa sitä tehdä, kun en tekniikan ihmelapseksi ole syntynyt ;)
Pahoittelut uusille tälle palstalle joutumisesta!
Olen pysytellyt poissa plussan jälkeen että saisin vähän hillittyä panikointia keskenmenosta. Mulla menossa nyt rv 11+5. Eka ultra on ens tiistaina eli sit vasta tiedän onko siellä ketään edes tulossa... Tosi jännityksellä odotan ultraa kun koko ajan mietin että vauva on joko tuulimuna, kohdunulkoinen tai sit muuten vaan kuollut niin kuin edelllisellä kerralla. Ei uskalla iloita! Hirveetä kun toisaalta jo miettii mitä elämä on sit syksyllä kun tämä syntyy, ja sit heti perään ajattelen että niin tosiaan, JOS edes syntyy :( Helpottaakohan tämä panikointi ikinä?? Ekassa raskaudessa en osannut pelätä mitään, mutta km jälkeen pelkään kaikkea!
Jostain syystä en tällä kertaa halunnut nt-ultraan, joten siksi mulla on tämä eka ultra näinkin myöhään. Siinä mielessä tietysti ihan hyvä kun viimeksikin km oli vasta rv 11+6 eli kovin aikainen ultra ei ois minua mistään vakuuttanut. Mut toisaalta tietysti olis ollut kiva tietää jo aiemmin että onko siellä mahassa edes joku. Turha sitä tietysti enää on miettiä kun enää muutama päivä ja sit tiedän missä mennään.
Aveena: Pidetään peukut pystyssä että yliaikainen plussa enteilisi oikeaa plussaa (kuten minun roskisplussa)! Ei muuta kuin testaat uudestaan muutaman päivän päästä :)
Kovasti plussatuulia kaikille!
Jopas on taas vierähtänyt aikaa edellisestä kirjoituksestani. Oon kyllä käyny ahkerasti lukemassa teidän kuulumisia, mut jotenkaan ei ole saanut itse kirjoiteltua. Ehkä osaltaan siksikin, ettei ole mitään kerrottavaa. Tässä alkaa turtumaan niin pahasti. Johan maaliskuussa tulee 2v yritystä täyteen...
Mutta kuitenki...
Ihanaa Niisku ja Heath että teillä mennyt kaikki hyvin raskaudessa :) kiva kuulla teistä välillä. Nauttikaa olostanne :)
Tähän pinoon voisi kyllä tulla lisää plussia ja oikein rytinällä.
Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi ensi viikolla. Kerrankin odotan et ne alkais muutaman päivän myöhässä, ettei mene helmikuun alun laparoskopia-aika sivu suun. Ihanaa et päästään tossakin asiassa eteenpäin. Vihdoinkin! (ehkä).
Puuuuuh puuuuh plussia meille! :)
On se vaan niin julmaa, että tähän pinoon niitä plussia tulee näin harvakseltaan :(. Pahoitteluja kaikille tädin yllättämille. Kuin myös heille, joiden miehet ovat "kääntäneet takkinsa". Meillä tuota keskustelua käytiin ennen yrityksen alkua oikein tosissaan ja mies olikin vakaasti sitä mieltä, että hänelle riittää nuo edellisestä liitosta olevat teinit. Muutti kuitenkin mielensä asian suhteen ja on siinä kannassaan onneksi sen jälkeen pysynyt. Kauhea sanoa näin, mutta meillä mies tavallan "hyötyi" tuosta km:sta. Sanoo itsekin, että on nyt henkisesti paljon valmiimpi vauvantuloon, kuin ennen km:a. Ja tosin hyvää huolta pitääkin musta. Soittaa aina kaupasta, että onko jotain mielitekoja :).
Lakka, hyvä, että kävit lääkärissä. Toivotaan, että nuo terot auttaa.
Miinalla on kaikki aseet käytössä - hyvä! Muistat kai nostaa jalat seinälle ässäilyn jälkeen (meillä vaivuttiin niin alas, että tuokin keino oli käytössä ja se toimi;)) :D.
Nippe, toivotaan, ettei clomeja tarvita, mutta jos sattuu toisin käymään, niin hieno juttu, että ne on olemassa!Toivottavasti niillä tulee toivottuja tuloksia.
Noolle pahoittelut tulehduksesta :(. Hyvä, kun asia on kuitenkin nyt hoidossa. Voimia ja paranemista. Niin, ja plussia!!!
Niitä plussatuulahduksia puhaltelen täältä muillekin, joten ottakaahan kiinni: ++++++++++PUUUUUUUUUUUUUUUUH!!!
ON: Eilen käytiin NP-ultrassa ja kaikki hyvin. Olin niin paniikissa tuosta ultrasta, etten meinannut saada nukuttua edellisenä yönä, mutta helpotus oli sitäkin suurempi, kun sintin sydämensyke näkyi, sintti itse vilkutteli ja liikkui muutenkin paljon ja niskaturvotus oli 1mm, eli ihan normi. Pahoinvointi on ehkä pikkusen helpottamaan päin, vaikka on päiviä jolloin se edelleen on aika huimaa. Väsymystä on ilmassa oikein roppakaupalla, mutta siitä selviää nukkumalla :). Kaiken kaikkiaan olo on kuitenkin onnellinen ja hetkittäin olen jopa uskaltanut nauttimaan tästä raskaudesta.
Voimia kaikille kaikkeen ja iloista talvea!!!
Niisku 11+5