Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-
Kommentit (507)
Taide: Onnea oviksen hyödyntämiseen, jospa joulun kunniaksi "myöhästynyt lahja" teille suotaisiin. Mulla ovis taitaa sattua taas arkiviikolle joulun ja uuden vuoden väliin...
Anir: Hyvä että olette päässeet hyödyntämään ovista. Odottavan aika tosiaan on pitkä... Miksihän sitä ei voi saada tietoa heti onnistuiko vai ei, joutuu aina kärvistelemään epätietoisuudessa sen pari viikkoa... Tässä on kyllä jokin virhe ihmistä luodessa sattunut...
Omassa navassa ei raportoitavaa, edelleen samat murheet ja mietteet... KP 9/27-32 Tosin tänään sain aikaiseksi soitettua neuvolaan ja valittelin, että ei vieläkään ole raskautumisen suhteen onnistunut (kierukka heitetty mäkeen helmikuu 2010, kaavinta elokuu 2010). No neuvolatäti lupasi varata minulle tammikuulle heti ensimmäisen mahdollisen gynegologin ajan (on erikoistunut naistentauteihin ja lapsettomuuspuoleen). Meillä vaan gyne käy ehkä kerran kuussa (ainakin tää jolla on enemmän asiaan kokemusta). Pitää vaan toivoa, että se käynti ei satu just menkkojen ajalle... Ois niin kiva tietää onko jokin vinossa, kun lasta ei kuulu... Tää gyne hoitaa julkisella sekä yksityisellä puolella juuri näitä lapsettomuusjuttuja, joten toivottavasti sais siltä käynniltä sitten apuja, eikä tarvitsisi odotella ikuisuutta tämän epätietoisuuden kanssa.
Ensi vuosi on sitten itsensä hemmotteluvuosi. Tein päätöksen, että varaan joka kuukaudelle jotain rentouttavaa itselleni, kuten kasvohoitoa, vyöhyketerapiaa, rentoutushoitoja ym. Tammikuulle onkin jo varattuna pari hoitoa, jos vaikka stressiin auttaisi ja sitä kautta myös tähän lapsettomuus ongelmaan...
Täälläpäs on ollut kovin hiljaista!?
Tuntuu vähän tyhmältä valittaa omaa kurjuutta, kun on jo yksi rakkauspakkaus kotona ja tuota keskenmennyttä pikkukakkostakin ehdittiin "tehdä" vain yksi kierto... Kun täällä on niin monella paljon pidemmistä ajoista kyse ja ensimmäinen lapsi haaveissa. Mutta toisaalta, omat ongelmansa sitä meillä kaikilla on ja ei pitäisi verrata tuntemuksia keskenään! Eikä sitä kukaan pysty sanomaan, mitä kukin ansaitsee ja on oikeutettu tuntemaan...
En oikein osaa kommentoida teille pitkänmatkalaisille, kun minulla ei ole kokemusta ovulaation seurannasta ja siitä kun kerta toisensa jälkeen joutuu pettymään tai muustakaan mitä te käytte läpi. Mutta silti elän täällä taustalla teidän kirjoitusten mukana ja olen tsempissä mukana!! Ja tässä samalla opettelen :)
Täällä on tosiaan nyt kuukausi keskenmenosta ja kaksi viikkoa kun vuoto loppui. Nyt on ollut vatsa kovalla, oikealle alas viiltää kun yskii, rinnat kipeät ja jotenkin raskaan tuntuiset, närästää yms... tekisikö mieleni tepposia :O en edes itse jaksa uskoa raskauden mahdollisuuteen vielä, mutta minkäs sitä alitajunnalleen voi, joka niin kovasti on näkevinään samoja oireita kuin viimeksi ennen plussaa!!
Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille ja tsemppiä unelmien toteutukseen!!
Viimeisiä työpäiviä pitäisi vielä jaksaa ennen joulua, taitaa täältäkin olla porukka joulunaluspuuhissa kun on ollut hiljaisempaa.
Lakka, toivottavasti et ihan ole menettänyt toivoa, ehkä sieltä vielä jossain vaiheessa tulee pieni iloinen yllätys?
Nippe ja muut joilla olisi laskettu aika ollut kohta käsillä, tsemppiä teille tunteiden kanssa kamppailuun. Hirvityksellä odotan ensivuoden alkukevättä kun itsellä olisi pitänyt olla äitiysloman alku käsillä. Jo tämä joulunaika vetää vähän mieltä matalaksi kun oltiin ajateltu että tällöin viimeistään on pakko kertoa sukulaisille kun maha olisi ollut jo niin iso. Vaan eipä ole.
Mirabelille paljon jaksamista ja tsemppiä!
Anir, pidän sulle peukkuja :) Luotan siihen että saat heti ensi vuoden aluksi plussan. Ja sitten me kaikki muut heti perään.
Itsellä on tässä (kai?) ovisajat käsillä, pitäisi vielä yrittää saada aikataulut sopimaan miehen kanssa yhteen... Toisaalta on ollut ihan toiveikas mieli, mutta sitä pelkää olla liian positiivinen tai iloinen kun sitten vaan pettyy rajummin menkkojen taas alkaessa. Noh, periksi ei saa antaa.
Rauhallista ja rentouttavaa joulunaikaa kaikille!
Sohappyä piti onnittelemani! Ihanaa että tässäkin pinossa tapahtuu positiivisia juttuja (kirjaimellisesti:)
Moi!
Mahtuuko mukaan? Keskenmenon sain, kirjoittelin heinäkuisten pinossa mutta luontoäiti päättikin että raskaus loppuu rv10:(
Keskenmeno oli "onneksi" ns. luonnollinen eli vuodin kaikki pois. Sairaalassakin ehdin käydä mutta ei tarvinnut operaatioon ryhtyä, kun ultra paljasti lääkärille kaiken jo tyhjentyneen.Tammikuussa olisi hcg määritys verestä tk:n labrassa.
Hupsista heijaa kun kävikin niin että ilman ehkäisyä ollaan menty ja viimepäivinä on tuntunut ovulaatiota tms. alamahalla eli jännätään tässä josko tärppi olisi voinut käydä? En ole ennen ovulaatiota tuntenut, poikkeuksena oli tuo edellinen plussa, josta tunsin juuri samat oireet kuin nyt. Toisaalta sitä miettii josko mieli tekee tepposiaan.
Vauvakuumetta todella on, kolmatta toivotaan.
Nyt toivottelen kaikille mukavaa joulua!
Tervetuloa joukkoon Rubiini! Ikävää kun jouduit tänne, mutta tämä pino on aivan yliveto :)
Minun tarinani on aikalailla samanlainen kuin sinun, heinäkuussa km rv 10. Minäkin selvisin ilman operaatioita, kohtu onneksi tyhjeni itsekseen.
Minulla on vähän mieli maassa. Tänään olisi ollut viimeinen työpäivä, 25.12. olisi alkanut äippäloma. Ja nyt en ole edes raskaana...
Ja jotenkin tuntuu, kun tämä kierto on ollut ihan outo, että ei varmaan tärpännyt tässäkään kierrossa, vaikka kuvittelin, että viime viikonloput peitonheilutukset olisivat saattaneet tuottaa tulosta. No, ei auta kuin odotella ensi vuoden puolelle...
Nyt nautitaan joulusta ja syödään hyvällä halulla suklaata, juustoja ja viiniä. Ei tartte miettiä onko luvallista vai ei :)
Hyvää joulua!
Tervetuloa Rubiini joukkoon. Ja voimia jaksamiseen.
Nyt joulun hössötykset on hössötetty ja aika palata takaisin arkiseen touhuun. Paketteja tuli yllin kyllin, tosin se kaikkei odotetuin nyytti tai edes lupaus siitä jäi saamatta. Mies kuitenkin muisti ihanalla Jukka Ailion kultaisella timanttikorulla. Ja sehän oli enemmän kuin toivottu lahja.
Joulupäivänä olin laskeskellut että kannattaisi aloittaa oviksen metsästys hymynaama testejä apuna käyttäen (oviksen piti sattua noin tulevan viikon keskivaiheelle), mutta yllätys olikin aikamoinen kun edellisellä kerralla en saanut mihinkään seitsemästä tikusta sitä hymynaamaa, niin nyt se sitten pamahti ruutuun heti ekalla testauksella joulupäivän aamuna. Ja joulupäivän illasta aika kivuliaita nippasuja oli alavatsassa tunnettavissa. Oviksen hyödyntämisen haastetta hieman lisäsi kylättely, mutta yritys on nyt jäänyt sitten jouluaattoaamuun ja joulupäivän iltaan. En kyllä edes uskalla toivoa tärppiä, vaikka kuinka toivoisin joulunajantaialla olevankin sellaisia vaikutuksia. Eli kierto näköjään pomppii miten sattuu. Nyt kierto ollut 31, 27, 30 ja tää vika varmaan n. 27 päivää oviksesta laskettuna. Vai voiko olla mahdollista, että eikös munasolu irtoa aina vuorotellen puolelta ja toiselta, että toinen puoli toimii "nopeemmin" kun toinen? Kun aiemmin en tämmöstä ole huomannut (ennen aina ihan sekaisin pyöri kierto 29-33 päivää), vai onko vain sattumaan, että joka toinen kierto ollut nyt lyhyempi ja joka toinen taas vähä pidempi?
Minua masentaa. Minulla piti mammaloman alkaa joulun pyhinä, mutta nyt on kammettava huomenna töihin eikä raskaudesta tietoakaan...
Ja kun viikko sitten tuntui, että saatiin ovis hyödynnettyä, niin nyt on vahva fiilis, että ei ole tärpännyt tässä(kään) kierrossa. Kierron puoliväli oli jotenkin tosi outo, ja luulen, että ovis oli myöhemmin kuin normaalisti. Veilä pitää viikon päivät odottaa tätiä saapuvaksi...
Jollain on ihan selvästi jotain sitä vastaan, että meille vauva tulisi, kun en enää raskaudu sitten millään.
Minäkin taidan vähän vetäytyä takavasemmalle. En varmaan kokonaan malta pysyä poissa, mutta yritän olla kirjoittelematta.
Plussatuulia ja hyvää uutta vuotta teille kanssasisaret!
Terve kaikille!! Toivottavasti joulu oli rauaisa! Me jatkamme pojan kanssa vielä viikon lomailua kun mulla on sen verran hiljasta työ rintamalla.
Nippe, en osaa sanoa noista munasarjoista, mut periaatteessahan ne vois toimia noin, kun voi olla myös et vaatoinen toimii ja sillonhan ovuloi vaa joka toinen kuukausi, ni miks ei sit niin et niil on omat "aikataulut";)
Anir, olen pahoillani sun puolesta! Ehkä pieni taustailu helpottaa, en tiedä sitten.
ON: olen yrittänyt bongailla mammaksin liuskoilla ovista kp. 9 lähtien ja jossain 14-17 oli sellasta haamu viivaa, joka ei mitään tarkota ja sen jalkeen puhdasta negaa. Yritystä on ollu mut en tiedä sit onko koko ovista ollutkaan kun mitään ei näkyny.Testaan vielä tänään kp21 jos kierto vaikka olis venyny ton km. jälkee hurjasti. Tiedä nyt sit!
Onko muilla ollut minkälainen kierto keskenmenon jälkeen, entä minkämoiset on ollut ensimmäiset kuukautiset?!
Minulla oli siis keskenmeno 25.11 eli siitä on nyt se reilu neljä viikkoa. Kun lupailivat sairaalalla kuukautisten saapuvaksi 4-6vkoa keskenmenosta.
Jouluna oli hyvinhyvin pientä tuhrua, lähinnä vuoto oli ihan vaalean punaista tai sitten todella ruskeaa. Eivät oireiden, eikä vuotojen suhtee siis lainkaan menkkamiset. Tulikin mieleen, että vuoto alkoi seuraavana aamuna, kun olimme edellisenä iltana aika pitkään heilutelleet peittoa, eli olisiko kohtu vielä sen verran arka, että olisi uudelleen alkanu vuotaa?!?
Nyt olen kyllä viimeisen viikon bongaillut jos jonkin moista oiretta raskaudestakin :O Väsyttää, närästää, paleltaa, rinnat tuntuu raskailta, ala vattaa nippailee, väräkin sana niin alan itkee ja nyt viimeisimpänä mun suorasta tukasta tuli kihara!!!
Täällä siis pohdin, että oliko nuo kolmen päivän minimini vuodot kuukautiset, vai jotain "nirhauma" vuotoa?? Tekisinkö testin ja uskoisinko sen tuloskeen... Onko mahdollista että vieläkin näyttää plussaa, keskenmenon jäljiltä? Onko mahdollinen uusi raskaus vielä niin pitkällä, että näyttäisi jo jotain?
Taidan taas tehä kaiken ihan liian vaikeaki itselleni :) Mutta ajattelin nyt kysästä, jos teillä viisammilla olisi asiasta kokemusta!?
Ensimmäisiä kuukautisia km:n (1.12 tuli hirmu vuoto ja kivut) jälkeen odotellaan täälläkin, tai oikeastaan elättelen toiveita ettei niitä tulisikaan seuraavaan reiluun 9 kuukauteen :)
Nyt ei ole kyllä oireita mihinkään suuntaan, se kuvittelemani ovis meni, valkovuoto väheni huomattavasti eikä ole lisääntynyt vielä. Miehen kanssa hommailtiin juuri päivää ennen noita ovisoireita ja päivä jälkeenkin. Ja kerta kiellonpäälle vielä ;)
Mulla oli 5. raskaus, kaksi lasta on synnytetty ajallaan ja terveinä, muut menneet kesken (rv7/97 rv12/2005 ja kaksoisraskaus rv11/2010). En kyllä yhtään muista miten kauan noita menkkoja sai odotella km:n jälkeen, mutta kyllä ne sieltä tuli. Poikkeus oli esikoinen, joka sai alkunsa heti 2005 km:n jälkeen.
Mutta nyt täytyy rientää, tärppionnea kaikille!
Miina: Mulla oli myös n. 4viikoa km. pientä tuhrua ja siis sellasta vaaleanpunaista vuotoa. Myös aina seksin jälkeen ennen ekoja varsinaisia menkkoja tuli aina vähän vuotoa/tuhrua pyyhkiessä. Luulin kans et toi 4vk. keskenmenosta tullut vuoto olis ollu menkat, mut sit ne alko oikeesti n.7vko:n kohdalla. Soittelin Kättärille noista vuodoista ja siitä kun menkkoja ei kuulunu ja ne sano et "monta kuukauttakin" voi mennä, just. No onneks meni vaan 7viikkoa ja menkat oli ihan normaalit.
Ehdin tehdä muutaman raskaustestin ku luulin kans et olisinkin jo raskaana. Ekan tein, niinku sanottiin 2vk. kohdalla ja se näytti negaa ja varoiksi toisen 4vk. kohdalla ja negaa näytti sekin.
Teitkö negatiivista kotitestiä? Vai kävitkö labrassa määrittämässä veriarvoja? Millä varmistit ettäkohtu on tyhjä? Ne sano et kotitestin pitäs näyttää negaa viim. 4viikkoa km. mut yleensä jo 2vk:n jälkeen! Voithan sä tehdä testin, jos sulla on, mut tekisin sinuna uudestaa vielä n.6vk:n kohdalla, koska välttis se ei vielä näy. Toivotaan että plussa siihen tulisi;)
Tsemppiä!
ON: vatsa pinkeä, turvonnut, menkkamainen kireys, vihloo välillä ja kp22?? Olisko jtain hyvää vai pahaa. Sitä odotellessa.
Minulla vaan keskenmeno edelleen kummittelee mielessä, ja etenkin keskenmenneen lähestyvä laskettu aika. Mies ei ymmärrä enkä halua enää hänelle asiasta puhuakaan. Hänen mielestään asia on jo menneen talven lumia...
Nyt mietin, että en taatusti pysty olemaan testailematta, että jos kuitenkin olisin raskaaksi tullut tässä kierrossa, vaikka kovasti epäilen, peittoa heiluteltiin 19.12. ja ovis, jonka oletin olevan 20.12. olikin tod.näk. 22.12. Nyt mietin, että milloinkahan sitä negaa kannattaisi katsella raskaustestissä... Nyt siis kp 25/30-32. Höyrypää olen ja turhia taidan elätellä toivoa... :(
Minulla näytti km:n jälkeen apteekin raskaustesti melkein heti negaa, mutta labrassa pissasta tehty testi näytti vielä 4vkon kuluttua plussaa. 6 vkoa km:sta testi oli nega.
Ja menkat alkoivat 4 vkoa keskenmenosta, ihan selkeät, ei kauhean runsaat menkat.
Anir joka yrittää keksiä itselleen kaikenlaisia raskausoireita...
En sitten malttanut odottaa, että olisi tullut se 6.vkoa keskenmenosta täyteen vaan pakkohan se oli tarkistaa... Ja ihan puhdasta negaa näyttää :( ainakin vielä ;)
Kovasti siis elättelen vielä täällä, tyhmänä?, toivoa! Tulihan tuon meidän nykyisen reippaan eskarilaisenkin odotuksessa plussa vasta vkolla 8. ja tuo keskenmennytkin näkyi vasta kun viikkoja oli kasassa 6.
Mutta ehkä sitä kuitenkin kannattaisi myös hiukan ajatella sitä mahdollisuutta, että ei se nyt heti ekasta välttämättä tärppää...
Mulle ei sanottu mitään kotitestin tekemisestä, kahden viikon jälkeen? Mutta kävin kolmeen kertaan labroissa seurannassa, ja 1.5 vkoa keskenmenosta arvot tais olla 75, niin se lääkäri vaan sano soittaessaan että näyttäis tyhjenneen itsestään... mutta että jos vuodot ei lakkaa, tulee kipuja tms niin sitten vielä kontrolliin. Mutta mulla lakkas vuodot sitten pari päivää sen puhelun jälkeen, eikä mitään muuta oo ollu kun nyt sitten sen yhdynnän jälkeen noi parin päivän todella vaaleanpunaiset tuhruttelut!? Ja siis ainakin nyt kotitesti on nega!
Mutta piinailu siis jatkuu täällä vielä ainakin pari viikkoa, ellei sitten kuukautiset ennen sitä ala! mutta siis eihän ne voi alkaa...
Anir: Jaksamisia, tuo saavuttamaton "maaliviiva" häämöttää itselläkin. Ja tiedän tunteen, kun oli niin valmistautunut jo, että jaksan töissä juuri siihen ja siihen asti... olin jo suunnitellut vaihtavani työpaikkaa, mutta raskauden suunnittelun vuoksi en sitä uskaltanut toteuttaa... Nyt sitten kärvistelen töissä näköjään odotettua pidempään...
Miina: Mulla alkoi menkat kaavinnan jälkeen 35 päivän kuluttua ja olivat ihan normaalit tai jopa ehkä hieman niukemmat. Kipuja ei ollut. Ja tosiaan on yksilöllistä miten pian menkat alkavat, voi mennä useampi kuukausikin...
KP 16/27-32 menossa, todennäköisesti yllättäen ajoissa saapuneesta oviksesta päätellen pitäisi tulla n. 27 päivän kierto tästä kierrosta. Kamalaa tämä odottaminen onko tärpännyt vai ei, vaikka kuinka järki sanookin, että eihän se voi tärpätä kun ei vielä tähänkään asti oo tulosta syntynyt... Piinaviikot edessä...
Mieli apeana uuteen kiertoon :(
Teille muille toivotan parempaa onnea ja plussailkaahan oikein joukolla! Jännitän sitten teitä :)
Rupikonna
Menin sitten pilaamaan päiväni ja tein aamulla raskaustestin, vaikka oli semmoinen fiilis, että ei se sit tärpännytkään tässä kuussa. Ja puhdas nega tuli, ei minkäänlaista haamuviivan paikkaakaan. Keskenmennyt raskaus näkyi jo tässä vaiheessa kiertoa plussana, tissit oli kipeät jne. Nyt ei ole mitään muuta kuin pms-oireita ja vitutus päällä.
Ja mies on vakaasti sitä mieltä, että ei vauvaa enää meille, tosin ei edelleenkään vaadi ehkäisyä, joten jatketaan tätä epätietoisuutta ja toivotaan että tärppäis. Kyllä hän vauvan vastaan ottaisi, jos se suvaitsisi saada alkunsa joskus... Huonolta tosin näyttää, ei taida meikäläinen enää raskautua.
No, jos jotain hyvääkin, olen lupautunut tammikuussa yhteen työhommaan johon ei raskaana ollessa parane osallistua. Nyt ei tartte keksiä mitään tekosyitä :)
Hyvää uutta vuotta kaikille kanssasisarille! Ihanaa kun olette olemassa, muille ei voi purppaista tällä tavalla :)
Anir kp 28/30-32
Rupikonna: Pahoittelut menkoista... onnea tähän kiertoon!
Anir: Elähän nyt vielä hätäile, jokainen raskaus näkyy eri aikaan testissä ja kroppa reagoi eri tavalla. On nuo miehet välillä niin vaikeita tulkittavia...
Raketit paukkuu ja täällä aika kuluu madellen. KP 19/27-32 (odottelen n. 27 päivän kiertoa oviksesta laskettuna). Saisivat kyllä nykytekniikalla keksiä testin, jolla raskauden vois todeta jo vaikka seuraavana päivänä, tää parin viikon "turhan = miinuksen" odottelu on hermoja rassaavaa, kun sitä kuitenkin toivoo, vaikka järki sanoo, että ei kummiskaan taaskaan... Vaikka nyt kyllä hyödynnettiin ovista ennen, oviksen aikaan ja jälkeen...
Täälläkin lähdettiin jo miljoonatta kertaa uuteen kiertoon.. Nyt vaan odotellaan helmikuista laparoskopiaa, niin näkee onko tuolla alakerrassa joku vika kun ei lasta kuulu.
Tervetuloa uusille ja pahoittelut tänne joutumisesta.
Hiljalle suuren suuret onnittelut plussasta :)
Tulin toivottelemaan kaikille onnentäyteistä uutta Vuotta! Olkoon vuosi 2011 meidän vuosi! :)
Ensiksi kaikille raskautuneille kovasti onnea etenkin Niiskulle. Mie olen käyny aina välillä lueskelemassa mutta jotenkin tuo kirjautuminen on jääny, että sais kirjotettua. Meillä mennään taas vaihteeksi kp3 (29-36), kierrot heittelee ja alkutuhruja on välillä vähemmän ja välillä enemmän. Täältäkin pitäs pysyä pois, mutta mihinkäs täältä katoaa hetkessä kun täällä on pyöritty nyt yli vuoden ja tälläkin listalla tulee 4.1 vuosi täyteen, vuos takaperin vartuttiin kuin kuuta nousevaa ensimmäistä ultraa joka oli 4.1 11+4 ja minulla vain tuli ultrassa helpotus että siellä on tosiaan jotakin ja hölmö tajunnu että sydän olis tarvinnu jo tuossa vaiheessa sykkiä ja vauva liikkua, ennekuin kätilö rupes selittämään tilannetta. Joten lähettiinkin kotiin esilääkityksen saaneena ja cytotecit laukussa mukana ja ilman sairaslomapaperia kotiin, eihän se tyhjennys tule kuin kuukautisten tavalla, mie olin kaks viikkoa aika huonossa hapessa ja valkosena kuin haavan lehti, mutta jos joskus vielä käy niin ymmärrän vaatia sairaslomaa. Minulla rupee toivo hiipumaan kun kerkesin jo täytää tuon 41 vuottakin, tuntuu kuin hiekka valuis käsistä.
Masentuneena Lakka