Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-
Kommentit (507)
Täällä olisi nyt tasan kaksi viikkoa keskenmenosta ja nyt on parina päivänä ollut enää vessassa käydessä rusehtavaa tuhrua! Eli alkaisikohan tämä olla tässä tämä vuoto?! jotenkin olen odottanut kuin kuuta nousevaa vuotojen loppumista, ettei joka vessa käynti muistuttaisi tapahtuneesta...
Päädyimme miehen kanssa siihen, ettemme varsinaisesti odota niitä seuraavia kuukautisia, emme siis meinaa käyttää ehkäisyä!! Toiveet ovat korkealla, saihan esikoisemme alkunsa pillereiden läpi, ja tämä nyt keskenmennyt sai alkunsa viikko kierukan poiston jälkeen! Olen yrittänyt asennoitua, ettei se niin helposti käy joka kerta ja pitää jalat maassa, mutta minkäs sille kuumeelleen voi....
Täällä käyn katselemassa teidän kuulumisia päivittäin, mutta jotenkin en vain ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Kovasti on kyllä omia ajatuksia helpottanut teidän muidenkin kirjoitusten lukeminen... :)
Tsemppiä meille kaikille tähän, välillä niin tuskaiseen oloon!
Kp 2. Eilen siis töissä alkoi vuoto ja tässä sitä taas ollaan. Ihana mies oli eilen hakenut pizzaa lohdutukseksi kun laitoin viesti, että taas ne alkoi. Sain siis iltapalaksi pizzaa ja lasillisen punaviiniä. :) Tänään kun on vapaapäivä niin hyvällä omallatunnolla pystyin sen lasillisen kippaamaan ja otinpa muuten toisenkin lasillisen.
Nippe; niin milloin se meidän kierto on? Toivottavasti tämä on sinun kiertosi, minun se ei ollut.
Mitenkäs Aveena; oletko testannut uudelleen. bd bd peukut pystyssä ja vähän varpaatkin.
Niiskulle tsemppiä odotukseen. Toivottavasti siellä ultrassa on kaikki hyvin.
Itse aion vetäytyä vähän palstatauolle. Josko nämä pahimmat vauvakuumehöyryt laskisivat vähäsen. Tammikuussa olisi ollut laskettuaika ja en todellakaan taida silloin olla raskaana uudelleen. Hieman vetää mieltä vakavaksi, mutta minkä hiton tälle voi. Jos olisikin niin yksinkertaista, että paljon vaan yritystä, olisin ollut joka kierrosta raskaana. Vähintään joka toinen päivä, parissa kierrossa päivittäin, on yritystä ollut jokaikisen kierron tärppipäivinä, mutta ei. Tällä tahdilla sitä on aikaisemminkin onnistuneesti raskauduttu, mutta ei nyt. Niin en siis enää tule päivittämään listaa. Jos joku haluaa ottaa sen tehtäväkseen niin on hyvä vaan tai voihan sitä jatkaa keskustelua pelkän otsikonkin alla mikäli listalle ei päivittäjää löydy. Nyt tällähetkellä tuntuu, että en vaan jaksa. Varmasti käyn lukemassa ja välillä kommentoimassa, mutta tuntuu, että minun pitää ottaa vähän etäisyyttä tähän kuumeiluun.
adalat kp2/29 (29 päivää se nyt tälläkertaa taas oli)
Niisku: Aika samoilla viikoilla mennään, mulla kans 5+?, kierto ei oo koskaan ollut säännöllinen niin en tarkkaan tiedä päiviä. Ja samoilla fiiliksillä myös, valitettavasti :( Koko ajan kyttään oireita ja mietin enteileekö jokin keskenmenosta, vaikka viimeksihän mulla ei ollut mitään tietoa että pienokainen oli sisälleni kuollut. Mutta just kun luin että jos kerran alkaneet raskausoireet alkaa vähentyä niin se yleensä kertoo siitä että hormonit vähenee ja on tullut keskenmeno. Siksipä melkein odotan että alkais kunnon pahoinvointi! Vaikka toisaalta ekassa raskaudessa mulla ei ollut juuri mitään oireita koko aikana ja silloin meni kaikki hyvin. Sekaisin on pää ja pitäis nyt vaan olla miettimättä pahoja asioita mutta minkä sitä ihminen itselleen voi. Oon kans ajatellut että pitäis jättää kaikkien palstojen lukeminen kun nämä vaan laittaa entistä enemmän pään pyörälle. Tsemppiä sulle sinne ultraan, toivotaan hyviä uutisia!
tiuhtinen: Minä oon kans miettinyt sitä kotidopplerin hankkimista. Onko hyvä laite? Paljonko sellainen maksaa? En haluais että toista kertaa kannan kuollutta lasta sisälläni siinä luulossa että olen onnellisesti raskaana! Mutta toisaalta pelkään että jään ihan koukkuun laitteeseen ja kyttään sydänääniä koko ajan...
adalat: Voi harmi:( Tsemppiä kovasti! Ihan ymmärrettävää tuo palstailusta luopuminen, jos ei sitten raskautuminen pyöris mielessä ihan koko ajan.
Aveenan uutisia vielä jänskätään :)
Hei teille kaikille! Paljon onnea plussanneille ja pahoittelut pinoon joutuneille!
Plussasin tästä pinosta alkusyksystä. Aina välillä olen käynyt teidän kuulumisia kurkkimassa, joten ajattelin nyt laittaa vähän omiani. Raskaus on edennyt hyvin, oli kunnon pahoinvoimiset ja nyt pallomaha. Eilen oli rakenneultra, jossa kaikki oli hyvin. Kuitenkaan en ihan täysin ole osannut nauttia tästä raskaudesta, vaikka niin olen monen monta kertaa pättäänyt. Olen kyttäillyt oireiden mahdollista vähenemistä, itkenyt hysteerisenä kun neuvolatäti ei meinannut löytää sykettä ja lähes luopunut toivosta kun potkuja ei ole tuntunut. Kuullostaa varmaan aika masentavalta, mutta itse luotan siihen, että vaikka en täysin tästä raksudesta osaakkaan nauttia, niin luotan siihen että vauvasta sitten osaan.
Itselleni tämä pino oli mahtana henkireikä ja tuki keskenmenon jälkeen! Kiitos teille!
Kengu ja Rupina 20+3
Eksyin tälle puolelle taas pitkästä aikaa ja koska en haahuja enää löytänyt tulin tänne kurkkimaan. MiRaBel olikin ainut tuttu nimi vuosien varrelta, kurjaa oli lukea kuulumisiasi! Paljon jaksamista sinulle!
Kovasti toivon kaikille jaksamista. Pieni vauvakuume täälläkin joskus hetkittäin esiintyy mutta pieni haahutyttömme on vielä sen verran pieni, että näillä mennään nyt.
Sen verran voin tuohon Kengun viestiin kommentoida, että kyllä se keskenmenon aiheuttama pelko säilyy valitettavasti läpi koko raskauden. Mutta eipähän ainakaan ota sitä kallisarvoista aikaa yhdentekevänä.
Jouluista aikaa kaikille ja terveiset tutuille!
Myy
Tänne kävi tieni tuolta elokuisista;-(
Eli tilanne on se, että olen edelleen raskaana rv 5+6, mutta tiistaina hcg arvo oli vain 97 eli mun pikkuisella ei ole mitään mahdollisuuksia elämään. nyt sitten vaan pitäisi odotella, että pieni tulisi itsekseen ulos ja tiistaina uudet verikokeet. Viiden inssin, yhden tuoresiirron ja nyt tästä passista tulin vihdoin raskaaksi ja sitten käy näin. Elämä on niin julmaa.
Lopetin luget jo maanantaina mutta vuoto ei ole vieläkään alkanut. Tai siis olen tuhrutellut jo viikon ihan pientä vuotoa, mutta nyt sekin vähä näyttäisi loppuneen. Onkohan tässä toivoa että tulee itsekseen ulos ollenkaan. Niin toivon, ettei tarttis mennä lääkkeelliseen poistoon puhumattakaan kaavinnasta. Ja kun vielä ei edes tiedetä onko kyseessä kohdunulkoinen vai mikä. Tiedättekö voiko kohdunulkoinen poistua itsekseen tai lääkkellä vai tarvitaanko siihen aina leikkaus? Hirvittää mitä tuleman pitää. Ilmeisesti sitten pitäisi vielä odotella yhden normimenkat ennen kun voi aloittaa hoitokierroksen uudelleen. Plääh..
Vuotoja odotellen
Evelina
adalat: Voi ei :'( Pahoitteluni uudesta kierrosta. Harmi, että palstahiljennyt, mutta toisaalta, toivottavasti saat vähennettyä stressiä.
Eveliina: Voi ei, syvät pahoitteluni, että jouduit tänne. Itselläki oli kohdun ulkoinen raskaus, ja se hoidettiin lääkkein, eli sain metotrektaattia (solunsalpaaja) pistoksena lihakseen. Tämän jälkeen hCG:n alenemista seurattiin muutamia viikkoja. Eli ilman leikkaustakin kyllä selviää. Ja osahan ei hoituu itsestäänkin.
Tervehdys kaikki odottajiin siirtyneet. Mukavaa kuulla teistäkin :)
Omassa navassa ei uutta, en vielä testaillut. Ajattelin, että paha mieli vaan tulee suotta, kun ei se viiva olisi mihinkään kerimnyt vahvistua, jos sellainen olisi. Ei kipuja, ei oireita, ei menkkojakaan.
Aveena, kp 32/28-32.
Aveena: Mulle kyllä ainakin apteekin täti sanoi kun olin sillon haamun jälkeen digitestiä ostamassa et jos siihen jotain haamua tai viivantapasta tulee niin kyllä se plussaa tarkottaa, eli aika positiivisin mielin alkaisin sinuna olemaan :) Tuut sit heti kertomaan kun oot uuden testin tehnyt
Evelina: Vai jouduit sinäkin tänne, pahoittelut. Olen sun tilannetta tuolta muista ketjuista aina välillä seuraillut, kun jotenkin sulle olis sen nyytin suonut jos kelle. Miten kauan ne meinaa odottaa ennen ku alottavat "toimenpiteet" jos ei vuotoa kuulu?
Mukavaa kun vanhatkin palstailijat käyvät välillä kertomassa kuulumisia. Saa aina itse toivoa, että kyllä täältä näköjään joku poiskin pääsee ja sen oman käärön saa syliinkin asti.
ON: Mielialat vaihtelee toiveikkaasta (ihan varmasti oon nyt raskaana) epätoivoseen (ei tästä ikinä tuu mitään). Tosiaan outoa vuotoa on ollut oikeestaan koko kierron ajan. Tai siitä kp11 eteenpäin ensin 6 päivää, sit pieni tauko ja nyt taas koko ajan, ihan sen verran että pikkuhousunsuojaan välillä jotain tulee. Tosi outoa kun tyhjennyksen jälkeinen kierto oli ihan "normaali" siinä mielessä et ei ollu mitään välivuotoa tai mitä tää nyt sitte onkin ja nyt sitte tää toinen kierto on tällanen. Oviksen ajankohdasta ei oo mitään hajua eikä siis näin ollen sen hyödyntämisestäkään. Toivon et ois hiukan lyhyempi tai hiukan pidempi kierto kun viimeks niin ois voinutkin tärpätä. Meillä kun ei tällä hetkellä noita peittoja hirveen ahkerasti heilutella. Mies ajaa 160km työmatkaa päivittäin ja sitten oman talon remontti painaa päälle että päästäis pois anopin nurkista, eli mies kun tulee kotiin se syö iltapalan ja painuu nukkumaan. Ihan turha houkutella sitä mihinkään kun on niin väsynyt ettei mikään onnistu. Aattelin seuraavassa kierrossa tikutella CB:n digitaalisten ovistestien kanssa, jos sit ainakin sais sen ovispäivän hyödynnettyä. Tulipas taas jaariteltua pitkästä aikaa :) Viikon päästä aattelin testailla jos ei tätiä kuulu. Oireita ei oikeen ole suuntaan tai toiseen.
JaSu84 kp26/32
Ei taida enää mitään joulun ihmettä ehtiä meille. Nyt on kp 25/27 ja testasin jo malttamattomana. Ei haamun haamua ja alavatsaa juilii menkkamaiseen tapaan. Olen 100% varma, että mitään ihmettä ei enää tapahdu.
Tuntuu pahalta ja katkeralta, miten kaikilla muilla tuntuu käyvän niin helposti? Ultrassa silloin kun km todettiin, kätilö sanoi, että keskenmenon jälkeen "niin kamalalta kuin se kuulostaakin niin raskautuu usein nopeasti ja helpommin".
Niin vissiin! Tässä kierrossa en edes herätellyt sellaisia toiveita kuin yleensä, mutta kyllä tämä pettymys on silti joka kuukausi valtava. Aikaa heinäkuusta on jo kulunut niin paljon ja laskettu aika sen kun lähenee.
Osalla teillä on jo lapsia, en tiedä auttaako se jaksamaan vai mikä? Itsestä ainakin tuntuu aika toivottomalta.
No kuten arvata saattaa, eihän sitä malta olla lukematta teidän kuulumisia ja pakkohan se vielä on kommentoida... Taitaa tää lapsettomuus aiheuttaa nettiriippuvuutta ;)
Aveena: Täällä pidetään peukkuja pystyssä, miten maltat olla testaamatta? Itsellä ei suuria odotuksia jälleenkään raskautumisesta, mutta tekis niin mieli testata, kun haluaisin vaan olla varma kyllä vai ei. Mutta vielä pitää hillitä... Testejä kyllä löytyy vino pino laatikosta...Ja eiköhän sulla plussa siihen testiin tule, kun ei menkkojakaan näy ;)
Eveliina: Pahoittelut menetyksestäsi.
Jasu: Ovistestejä varmaan kannattaa hyödyntää, jotta voi tähdätä ajoitusta oikein... tosin itse en saanut viime kerralla sillä CB:n 7 tikulla hymyä aikaiseksi, sitten loppuivat kesken, mutta ovistuntemusta (ehkä) tuli pari päivää testien loputtua. On niin vaihteleva tuo kierto. Samoilla päivillä kierroissa lähestulkoon mennään... eli mulla menossa 27/27-32. Ovisnippailujen perusteella ennustaisin noin 30-32 päivän kiertoa tälle kertaa, toki toivoisin että ne menkat jäisivät tulematta... Jännäillään yhdessä. Arvelin sinnitellä testauksen suhteen su aamuun, jos nyt eivät menkat sitä ennen yllätä. (tai ei ne enää oikeestaan edes yllätä...)
Taidan lisätä tuohon joulupukin kirjeeseen vauvan lisäksi timanttikorun, koska olis nyt kiva, että edes joku toive toteutuisi... Ja taitaa tuo timantit olla todennäköisempi vaihtoehto... Timantteja saa kaupasta, mutta vauvat hm...Tunnustan, kävin vähän joulupaketteja tunnustelemassa ;)Ei oo tällä rouvalla ihan pienet ja helposti toteutettavat toiveet... Mutta ihan olisin ollut superonnellinen kyllä vauva uutisesta, mutta onnistuminen siinä taitaa olla todennäköisyyslaskennan perusteella = mahdoton.
Kuvittelin kyllä ensin, että jotain ihan todella, todella hailakkaa olisi pystyviivan alareunassa ollut, mutta mies ei sitä ollenkaan nää enkä minäkään kuin pitkän tihrustelun jälkeen, Ja silloinkin varmaan mieli sen sinne piirtää.
Pläh, ei olisi pitänyt testata tänään. Odottelu siis jatkuu...
Olen alkanut jo sitäkin miettimään, että jos plussa jossain vaiheessa tulisikin, niin kyseessä on varmaan taas kohdun ulkoinen, kuitenkin ovisoireita oli kp 12:n tienoilla, niin siihen nähden raskauden pitäisi olla kyllä jo testissä näkyvä, jos se normaaliin tahtiin istukkahormoonia tuottaisi.
-Aveena, kp 32/28-32
Mies tilasi minulle Angelsoundin halvimman dopplerin. Maksoin englannin ebayssa postikuluineen vain. n.28 eur. Suomenna vastaavat kalliimpia, mutta esim. huuto.netissä on vähän halvemmalla.
Itse olen sillä äänet saanut nyt kuulumaan. kerran viikossa kuunnellut. Mutta tosiaan se ei saa menneä stressaavaksi, koska hyvin voi olla, että äänet ei joka kerran löydy, jos esim istukka on edessä kuten itselläni!
Tsemppiä nyt odotukseen ja toivotaan, että raskautesi sujuu tällä kertaa!
Lumista viikonloppua!
Ei vielä oo toivo menetetty vaikka negan oot saanu. Jos ei oo menkatkaan alkaneet. Joskus ne plussat vaan kestää ennen kuin testiin tulevat. Vaikka yhtä piinaahan tämä odottelu on. Itsekin tässä odottelen, että alkaako menkat taas etuajassa oletetusta oviksesta laskettuna vai mitä nää välillä ilmaantuvat alavatsa tuntemukset on. Mutta enemmän ennustaisin viittavan menkkoihin. Tää odottelu ja tietämättömyys on yhtä piinaa!
... kaameeta tämä olotilan jatkuva tutkiskelu!!
Keskenmenosta on nyt reilu pari viikkoa ja vuoto loppui tiistaina! tänään pärähti rinnat järkyttävän kipeiksi ja alkoi ruskea limavuoto, lisäksi alavatsa on kosketusarka... ovulaatio?? en ole aikaisemmin onnistunut bongamaan ovulaatiota, eli en oikein osaa tulkita itseäni!? kuukautisia tämä nyt ei varmastikaan enteile tässä vaiheessa vielä, tai mistä näitä tietää miten kroppa keskenmenon jälkeen toimii...
Eveliina, olen pahoillani että jouduit tänne! erityisen raskaalta se tunruu kertomasi historian valossa, voimia!
Adalat, stressittömämpiä aikoija ja plussatuulia! Harmi että poistut joukosta, mutta sulle varmasti hyvä ratkasu nyt. Tännehän pääsee takasin aina jos haluu.
Aveena, älä luovuta vielä!! Jos ovis on ollu myöhemmin niin mahdollisuus on vielä olemassa, Pidän peukuja ja oikein vapaitakin pystyssä!!
JaSu, tiedän ton tunnevuoristoradan! Kuvittelin isekkin että josko olisin raskautunu heti keskenmenon jälkeen(tosi optimistista) mutta sain myös kuulla tota "keskenmenon jälkeen raskautuu nopeesti" höpinää!
Noo, toivotaan vielä plussaa, niin kauan ku täti on poissa, meillä on toivoa!
Nippe, mä toivon et sä saat sen timantin;) Sen merkityksen muistais kyllä aina! Ja tietty että se nyyttikin tulis;)
Miina, mulla oli 2vko km jälkeen myös vuotoa ja itseasiassa pitkin matkaa ennen ekoja menkkoja ja vatsakin oli tosi kipeenä välillä, mutta menkat alko vasta 7vko. jälkeenpäin. Eli kierto ja hormonit saattaa olla sekaisin aika pitkään, mut on myös TODELLA mahdollista että se on ovis! Jos pystyy ni kannattaa hyödyntää;)
ON: kp6/ 28-30 ja ekat menkat km jälkeen loppui eilen. Nyt alkaa oviksen bongailu. Oon miettiny et pitäiskö tikuttaa vai olla tikuttamatta...toisaalta tekis miel tikuttaa pitkällä kaavalla ja kokeilla et ollaanko palattu normaali kiertoon ja silloin ovis olis siinä 14-16 päivänä. Mulla on vaan enää 4 tikkua ja ne ei pitkälle auta, mikäli en testaa ihan just oletettuina tärppipäivinä. Kun jostain syystä noi petihommat ei mua joka toinen päivä kiinnosta kahta viikkoa putkeen. Menee niin työlääksi.
No onneksi on paljon hommia ja toimintaa, niin ei ehdi miettiä niin paljon! Toivon plussia tänne ja odottelen omaa vuoroani.
Joo, taidan minäkin poistua tästä pinosta. Saa nähdä pystynkö olla lukematta teidän kuulumisia...
Tosiaan tämä projekti alkaa syödä mun voimia henkisesti ja vaikuttaa siltä, ettei mies halua koko lasta! Mulla on niin sekavia ajatuksia välillä, että yöunetkin menee, huoh...
Tässä kierrossa kyllä makuuhuoneessa tapahtui, mutta tuskimpa oikeeseen aikaan.
Kotona tämä ilmapiiri on aika jäätävä, enkä edes tiedä mitä sille tekis ja mistä aloittais purkamaan koko umpisolmua.
Onnea kaikkille plussaneille ja plussatuulia muille, voikaa hyvin
Mimmu xxx
Onko teistä kukaan ollut samassa tilanteessa kuin minä eli arvot matalat ja pitäisi odotella pikkuisen poistumista? Nyt menossa rv 6+1 eikä merkkejäkään että haluaisi tulla itsekseen pois. Pientä ruskeata vuotoa on edelleen, mutta ei mitään isompia kipuja tai vuotoa. Sen sijaan tuntuu että raskausoireet vaan lisääntyy tai sitten vaan kuvittelen. Tiistaina olisi taas verikokeet edessä. Koskahan pääsisin ultraan edes niin näkis että onko se mahdollisesti kohdunulkoinen? Niin raastavaa odottaa että toinen tulee ulos sieltä kun tunnen niin olevani vielä raskaana. Kauankohan tässä vielä menee ja missä kohtaa sitä lääkkeellistä tyhjennystä annetaan jos ei itsekseen kerran poistu.
menkkoja ei kuulu.
Palailen taas asiaan paremmalla ajalla, nyt jouluruuhkaan ->
Aveena, kp 34/28-32
Eveliina: En oikein osaa omien kokemusten perusteella kommentoida, että kuinka kauan kannattaa odotella, mutta ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä neuvolaan/sairaalaan? Itsellä ainakin kokemusta keskeytyneestä keskenmenosta, sikiö kuollut viikolla 7 ja vasta viikolla 13 ultran tienoilla rupesi pieniä hyytymiä pyyhkiessä tulemaan. Eli alkio oli kyllä ainakin kiinnittynyt hyvin, kun ei suostunut itsekseen tulemaan pois...
Aveena: No mitäs kummaa kun ei vieläkään plussaa? Eikä menkkoja? Kannattaa jatkaa testailua ja toivoa on niin kauan kun ei menkkoja kuulu...
Täällä yritetään pitää itsensä kurissa testailun suhteen. KP 29/27-32 menossa. Toisaalta alavatsassa välillä menkkamaista tunnetta ollut jo useampana päivänä, joten koska ei mitään edes kuviteltuja oireita ole ollut, niin ei ole ollut kiirettä testailemaan. Mieskin tänä aamuna kyseli, että mahtoikohan puuhastelu oikeaan aikaan tuottaa tulosta, totesin vaan, että eiköhän siihen lähipäivinä saada vastaus... Ja flunssan vuoksi tässä on aivasteltu oikein urakalla, eikä kertaakaan ole tullut repäisykipuja, joita edellisessä raskaudessa näillä main tunsin (enkä edes silloin tiennyt raskaudesta, ihmettelin vaan mistä moisia kipuja tulee)... Että ei tässä toiveita juuri elätellä. Huomenna tai ti aamuna ehkä testailen tai sitten en..
Olenkin todella paljon miettinyt, että miten sinä voit!
Tiedän tuon epävarmuuden tunteen! Se on niin mahdotonta! Toivotaan nyt, että kaikki juilimiset ja muut on pelkästää ihan normaaleja raskausoireita! Onneksi maanantai on kohta, tule sitten kertomaan mitä löytyi!
Minulla tänään viikot 15+0. Ja välillä unohdan olevani raskaana ja myös epäilys hiipii täällä kehii, että onko kaikki vieläkin ok... Mies tilasi mulle kotidopplerin ja sillä viime viikolla kuulin sydänäänet. Rakenneultra sitten 12.1., jos kaikki vaan sujuu hyvin!
Tsemppiä kaikille!