Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-

09.09.2010 |

Kommentit (507)

Vierailija
341/507 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myötätunnosta teille, onhan tämä raskas kokemus ollu, mutta ehkä tässä miehen kanssa nyt jollakin tapaa ollaan vähän vahvempia kuin ennen :)

Tais eka täti tulla nyt jo :o vasta reilu kolme viikkoa siis kulunu tuosta synnytyksestä ja jälkivuotokaan ei ole vielä täysin loppunu. Tänään yhtäkkiä alkoi uudestaan oikein kunnon vuoto, ihan siis menkat mun mielestä. Kai se luontoäiti haluaa mulle antaa toivoa nopeasta raskautumisesta kun nyt jo lähti kierto taas rullaamaan :D noh ei saa odotella liikoja kuitenkaan, vaikka luonteeltani olen peruspositiivinen, tässä asiassa kuitenkin vähän pessimistisempänä olen kun pettymykset tuntuu niin pahoilta...ennemmin sitten yllätyn iloisesti!

Mitäs muuten olette mieltä milloin uskaltaa alkaa pupuilemaan? Kun lääkäri meille sanoi että kannattaa sinne jälkitarkastukseen odottaa (vasta 10.1) ja sitten alkaa yrittää, mutta kun jos kerran menkat alkoi jo nyt ja mulla ei muutenkaan mitään kipuja ole ollu eikä repeämiä synnytyksestä tai mitään muutakaan, niin ei kai tuo haittaa vaikka vähän aikasemmin jo... Vai pitääkö se pelata varman päälle ja odottaa vielä kuukausi :S On vaan niin turhauttavaa olla tekemättä yhtään mitään...

Kiertopäiviä tuskin alan laskemaan missään vaiheessa ihan tosissaan ja ovisbongailuunkaan en jaksa lähteä. En jaksa sitä samaa rumbaa taas, joten meilläkin on tarkoitus mennä "tulee kun on tullakseen" tyylillä. Menkatkaan ei ole ikinä olleet säännölliset muuten kuin pillereillä. Tarpeeksi usein vain peiton heilutusta niin kyllä se sieltä tärppää yhtä suurella todennäköisyydellä kuin että koko ajan on yrittämällä yrittämässä ja stressaamassa. Ymmärrän kyllä sen himon tuohon bongailuun :D mutta yritän olla päästämättä sitä valloilleen nyt (saa nähdä onnistunko).

Tulipas paapatettua, mutta kiva päästä kirjoittelemaan taas :) Niin ja onnea teille plussanneille!

-TinyAngel

Vierailija
342/507 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIISKULLE TULIN TOIVOTTAMAAN OIKEIN PALJON ONNEA!!!! :)

-Nelli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/507 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 32 / noin 30 (tai hitostako minä tiedän miten pitkä kierto on ku vasta yhdet menkat ollut km jälkeen...). Raskaustesti negatiivinen eikä menkkojakaan kuulu. Alan uskoa että oireet johtuu vaan kovasta vauvakuumeesta. Nyt yritän unohtaa koko asian, tulee kun on tullakseen :) Eihän tässä muuta voi kuin odottaa! Ja odottaessa voi huoletta nauttia muutaman jouluoluen :D

Vierailija
344/507 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne jouduin siirtymään tuolta heinävauvoista :(

Että voikin olla lamaantunut olo...

Olen siis 26v. ja ennestään on kuusi vuotias prinssi tuossa koivissa juoksemassa!

Kierukka minulla poistettiin 5.10 ja plussasin heti 13.11 Voi sitä iloa ja riemua kun testi tehtiin ja plussaa näytti niinkin nopeasti.

Ilo ja riemu ei sitten kestänytkään, vaan 25.11 aloin vuotaa kuin Niagara ja alavatsa kivut vain yltyivät. Pääsin kuin pääsinkin nasitentautien päivystykseen ultraan, pienoisten hepuleiden jälkeen, olisivat lähettäneet minut kotiin, koska viikkoja ei ollut vielä kovin paljoa ja keskenmenon sattuessa ei siis mitään olisi tehtävissä.

Ultraan siis kuitenkin pääsin ja sieltä paljastui ettei masussa enää kasvanut vauvaa, jäljellä oli vain rakkuloita (??). Silloin se todellisuus vasta iski, olin siihen asti uskotellut itselleni että vuoto on vain alkuraskauden vaaratonta vuotoa, jota kuulemma useinkin saattaa esiintyä. Mutta olinkin saanut spontaanin keskenmenon :( Siitä sitten labraan mittauttamaan raskaushormooni ja parin päivän päästä taas uudestaan, jolloin arvot eivät vielä olleet laskeneet juuri ollenkaan. Eilen kävin vielä labrassa ja nyt lukema oli alle sadan jo, eli taisin selvitä ilman kaavintaa!?

Todella epämääräinen olo, välillä ei meinaa muistaakaan koko asiaa kun arkea pyörittää ja samassa yhtäkki romahdankin itkemään...

Vuodot alkavat loppumaan pikkuhiljaa... tai ainakin kovasti toivoisin niin, jottei joka kerta vessassa käydessä karu totuus muistuisi mieleen.

Eilen lääkärin kanssa keskustellessani, lääkäri sanoi että voimme alkaa yrittämään uutta raskautta heti kun vuodot vaan loppuvat. Että yksien kuukautisien odottaminen välissä, on vanha ohje. Että kyllä kroppa tietää sitten kun on valmis raskauteen!

Mitkä on teidän kokemuksenne heti uuden yrityksen aloittamisesta ja minkälaisia ohjeita te olette saaneet!? Itse emme haluaisi käyttää ehkäisyä välissä, vaan antaa luonnon päättää milloin lapsi saa tulla...

Kovasti syysvauvaa toivotaan....

Vierailija
345/507 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miina: Mulla kävi niin, että km jälkeen verta vuoti 4vkoa ja sit tehtiin vielä kaavinta. Tuolloin kaavintapäivänä hcg arvo oli 17 (siis ennen kaavintaa) eli se että se sinulla on alle sadan ei vielä tarkoita ettetkö voisi joutua kaavintaan. Toivotaan kuitenkin ettet joudu! Riippuu siis ihan siitä miten kauan vuoto jatkuu, loppuu melko heti kun kohtu oikeesti on tyhjä.

Minä sain neuvon odottaa yhdet menkat ennen raskauden yritystä. Jostain olen lukenut, että liian aikainen raskautuminen km jälkeen voi aiheuttaa km seuraavassakin raskaudessa jos kohtu ei ole ehtinyt palautua kunnolla. Mutta minähän en ole lääkäri joten en tiedä mikä on totta ja mikä ei, mielipiteitä on niin erilaisia lääkäreilläkin. Ei mekään mitään ehkäisyä ole käytetty missään vaiheessa km jälkeen, luotan siihen että raskaaksi tulen sit kun kohtu on siihen valmis. Toivottavasti pian!!!!

Vierailija
346/507 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toki tiedän ettei tuo alle sataan tippunut arvo vielä mitään takaa, mutta siihen yhdistettynä se että vuodot ovat lähes loppuneet ainoastaan tänään ja eilen tullut pari tahraa siteeseen, eikä vatsakaan enää oireile... mutta siis mitäänhän ei ole kiveen kirjoitettu, etteikö takapakkikin olisi vielä mahdollista!? Mutta siis lääkärin kanssa eilen toiveikkaina näin ajattelimme :)

Viikko siiten läääkäri joka totesi keskenmenon, sanoi että jotkut suosittelevat yksiä kuukautisia väliin, sillä perustein että viikot olisi helpompi laskea, mutta muuta syytä odottamiselle ei nähnyt. Eilinen lääkäri oli sitä mieltä että kuukautisten odottelu on vanha ohje, että kyllä kroppa tietää. Ja tänään neuvolaan kun soitin ja peruin aikaa, niin siellä taas neuvoi terkkari odottamaan yhdet kuukautiset.... Eli kovin on erilaisia käsityksiä niin lääkäreilläkin!

Tiedä sitten mikä olisi viisainta! Mutta varmastikaan emme ehkäisyä ala käytämään välissä :)

Vierailija
347/507 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Miina että jouduit tänne! Mulla km tuli 22.10 lääkkeillä kun sikiö oli kuollut kohtuun ja edelleen on menkat hukassa!! Enkä ole raskaanakaan, vaikka samoja oireita on kun tossa edellisessä raskaudessa alussa, eli tissien nipistelyä. Ja ne kuukautiskivut ja vihlonnat myös, mut on vissiin vaa oman hormonitoiminnan tuotosta kun on niin sekasin! Eikä me käytetä mitään ehkäisyä eli saa tulla heti kun mahdollista!

TinyAngel: Mä oon ihan sanaton ja mykkä sun kokemasi johdosta Mulle sanottiin synnytyksen jälkeen et seksiä saa alkaa harrastaa just jälkitarkastuksen jälkeen turvallisuus syistä (kohdun laskeuma tai jotain ja haavat tietty) mut jos haavoja ei oo ni kai se sit on ihan ok.?

Tänään viimeks tein r-testin ja negaa näytti, huoh. la 6vko km.

Taide

Vierailija
348/507 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin flunssa selätetty ja olo on vielä vähän puolikuntoinen, mutta siedettävä.

Taas oli tullut uusia joukkoomme. Lämpimästi tervetuloa. Ikävää, että jouduitte tänne. Erityisesti TinyAngelin kohtalo kosketti. Kenenkään ei pitäisi joutua käymään läpi kohtukuolemaa. Jos tämä keskenmeno ylipäätään ei ole mitenkään kovin iloinen asia niin tuollainen on kyllä jotain aivan sanoinkuvaamattoman kamalaa.

Mites anir; onko ollut aihetta testata? Toivoisin kovasti plussaa sinulle kuten tietysti kaikille muillekin. Minullakin olisi alkanut äitiysloma 23.12. Nyt alkaakin sitten ihan vaan joululoma eikä uudesta raskaudesta tietoa. *huokaus*

miina kyseli yrityksen aloittamisesta. Minulle sanottiin, että on hyvä odottaa yhdet kuukautiset, mutta minulle tehtiinkin kaavinta. No on odotettu ne yhdet ja useammatkin on menneet tässä välissä; tärppiä ei vaan kuulu, vaikka km oli heinäkuussa.

Omassa olossa ei mitään raskausoireita ole havaittavissa, ainoastaan flunssan jälkitila.

adalat kp 24/28(-32)

Vierailija
349/507 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalat: Puhdasta negaa näyttää raskaustesti, menkat ei ole vielä alkaneet, mutta alkavat varmaan huomenna, viimeistään maanantaina. Kyllä ottaa pannuun, kun ei vanha näköjään enää raskaudu helposti, vaikka kerrankin oli yritystä otolliseen aikaan. Voi kun voisi unohtaa koko vauvahankkeen ja keksiä muita juttuja.

Minullekin suositeltiin, että km:n jälkeen olisi yhdet kuukautiset, ja onhan niitä nyt ollut useita tässä. Heinäkuussa siis minullakin oli km. Äitysloma olisi alkanut 25.12. joten aika samoissa ajoissa adalat mentiin.

Tänään tuli kasa valokuvia, mukana kesälomakuvat. En voinut olla ajattelematta, että tuohon aikaan luulin olevani raskaana, vaikka alkio oli jo kuollut. Seuraavalla viikolla alkoi vuoto... Tuli aika haikea olo.

Nyt kauppalistan tekoon. Lapset haluaa leipoa piparkakkuja viikonloppuna.

Ja nyt saa juhlia reilusti huomisissa pikkujouluissa :)

Anir kp 29/28-32

Vierailija
350/507 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin kättärille kun niitä menkkoja ei kuulu ja testit näyttää negaa. No siellä oli nuori ystävällinen naisääni jos vastasi: Ei mitään hätää, voit ihan rauhassa ootella monta

kuukauttakin, ennen ku tarttee huolestuu" Siis TÄH!!! Monta kuukautta! Ihan kun pää kestäis sellasta. Sitte se totes että sun pitää antaa kehon tasaantuu niistä lääkkeistä jne. ja jos ei nyt parin kuukauden päästä kuulu ni mee terveyskeskuksee. Sieltä saat lääkkeet!!! Oon aika pöyristyny. Sano se myös toki et se parin päivän tuhruttelu olis hyvin voinu olla kuukautiset?? Eli et nyt oliskin jo toinen kierto menossa?? En tajuu, enkä tosiaan jaksais ootta "montaa kuukautta"!! Tiedän toki et jos muuta ei voi, ni sit ei voi.Mut todella outoa!!!

Anir, oon pahoillani negasta! Kyllä sitä nyt toivois et ne plussat rantautuis tännekkin!!

Vierailija
351/507 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se täti kurvasi kuten ennustelinkin. Eikun illalla pikkujouluihin, ei tartte kuivin suin istuskella

Vierailija
352/507 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinde, Tiny Angel ja miina: Tevetuloa joukkoon. Syvät pahoitteluni teille kaikille. Eipä soisi kenenkään tänne joutuvan :(

Anir: Voi ei, pahoitteluni kp1:stä. Vietä kuitenkin oikein hauskat pikkujoulut! :)

Yksien kuukautisten odottamisesta: Muutamaltakin gyneltä olen kysynyt aiheesta ja tilanne tuntuu olevan se, että mitään varsinaista ohjesääntöä ei ole olemassakaan. Tuolle odottamiselle (vanha tapa) ei ole muuta syytä kuin se, että raskauden kesto on helpompi määrittää, ja UÄ-koneiden aikaan se ei ole mikään ongelma. Jos kohdussa on vielä jotain ylimääräistä härpäkettä, niin ei raskaus kuitenkaan ala ennen niitä ensimmäisiä kuukautisia. Tuosta lisääntyneestä km-riskistä ei ole kukaan koskaan maininnut mitään.

ON: Nyt kahtena iltana on nännit olleet ihan kamalan kipeät ja herkät ja kovettuneet (ilman mitään ulkoista stimulaatiota ;). Normaalisti tuollainen ei lähestyviin menkkoihin ole viitannut, aiemmin on kipeänä olleet koko rinnat. Olen tässä alkanut miettiä jo kaikenlaista hassua, mutta saas nähdä... Mitään muita oireita mihinkään suuntaan ei ole ollut. No, nukkunut olen kyllä ihan surkeasti, mutta se selittynee työstressillä. Jaiks.

-Aveena, kp 26/28-32

Vierailija
353/507 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ikävää anir ettei plussaa vieläkään. *halirutisus* Vietä kuitenkin kivat pikkujoulut.

Aveena; jännittää puolestasi. Toivotaan, että on plussaoireita. :)

Itselläni ei ole mitään raskauteen viittaavaa. Ei kipeitä rintoja, ei mitään. En kyllä edes muista onko minulla ylipäätään ollut mitään oireita ikinä ennen plussaa. Kumma miten sitä unohtaa. Flunssanjälkeiset kiusaavat edelleen; on ihan naatti olo, nenä ja korvat edelleen tukossa ja kurkku kipeä. Saisi tämä flunssa nyt kyllä jo mennä menojaan. En edes muista milloin olisin ollut näin kipeä ja näin pitkään. Yleensä en nimittäin ikinä sairastu. Ensi viikolla pitäisi kuukautisten alkaa. Toivon toki kovasti, etteivät alkaisi.

adalat kp 25/28-32

Vierailija
354/507 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelen vähän tietoja taas. Lueskelen tositosi ahkerasti tätä ja Odotus-palstaa, mutta oma kirjaaminen tahtoo aina jäädä. Jännityksellä olen seuraillut kaikkien piinailuja ja oireita. Varsinkin elokuisten Eveliinan elämää seuraan tarkasti. Toivotttavasti häntä (ja tietty kaikkia muitakin) onnistaisi nyt nopeasti!

Adalat, tsemppiä ensi viikkoon! Ei ne menkat nyt saa alkaa. Samoin Aveena, plussaonnea! Ja Anir, voi sua :( Ensi kuussa sitten!

Sitten omaa napaa. Tein testin viikko sitten ja negaahan se näytti. Kuukautiset antoi odottaa itseään vähän aikaa, mutta nyt on uusi kierto alkanut. Kurjaltahan se tuntui ja koko ajan mietityttää kuinka kauan plussaamiseen taas menee. Ja meneekö sekin taas kesken... Edellistä plussaa odotettiin reilu puoli vuotta ja siitä saatiin iloita vain muutamia viikkoja. On tää niin raastavaa!! Onneksi nyt saa levätä yhden ylimääräisen päivän :)

Plussaonnea kaikille ja hyvää viikonloppua! Yritetään pysyä positiivisella mielellä vastoinkäymisistä huolimatta :)

Terveisin, Rupikonna

Vierailija
355/507 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupikonnalle pahoittelut uudesta kierrosta. Kurjaa ja raastavaa on aina uuden kierron käynnistyminen.

Itse yritän kovasti jälleen kerran olla toivomatta. Mutta se on aivan älyttömän vaikeaa. Väsyttää ja palelee, mutta TIEDÄN, että se johtuu tästä flunssan perhanasta, joka ei jätä minua rauhaan. Jännä juttu vaan on se, että kun aivastan niin alavatsaan repäisee tavalla, joka muistuttaa erehdyttävästi kohdun kasvukipuja. PMS itkupotkuraivarit on jääneet tulematta, mutta ehkä johtuu siitä, että työstressi on nolla kun olen ollut saitsulla. En HALUA alkaa kuvittelemaan mitään, mutta pakko jonnekin hössöttää näitä (kuviteltuja) tuntemuksia kun ei mies näitä niin ymmärrä, vaikka muuten maino mies onkin ja on niin älyttömän vaikeaa olla kuullostelematta kroppaansa ja miettimättä ja toivomatta. :) Onneksi on tämä palsta. No, ensiviikolla olen jälleen kuin maani myynyt kun täti kurvaa paikalle.

adalat 26/28-32

Vierailija
356/507 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupikonna: Pahoitteluni uudesta kierrosta :( Alkava kierto saa nyt luvan olla se oikea! Meitä paljon lukeavia, mutta vähän kirjoittavia tuntuu olevan aika paljon. Nyt oikein tsemppasin, että kirjoitan vähän useammin, kun kuitenkin muitten tekstejä on niin kiva aina lukea ja muitten kuulumisia oikein odottaa :)

adalat: Hihii! Jännän kuuloisia oireita kyllä sielläpäin. Ei nyt ole mikään täti ensiviikolla kurvaamassa, kun plussa! :)

ON: Nännikipu katosi, PMS tuli tilalle. Minkäänlaisia kipuja tai muunkaanlaisia fyysisiä tuntemuksia ei ole, vaikka kuinka koittaisi kuulostella. Olen yksin kotona, kun mies lähti viettämään poikien iltaa, ja hölmönä jo aloin suunnittelemaan testaamista. Onneksi ei ole yhään testiä kotona, itkuhan siinä vain tulisi...

-Aveena, kp 27/28-32

Vierailija
357/507 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...plussa :D Tänään siis kp 36/ noin 30 ja digitaalinen testi kertoi hyvin selvästi että raskaana olen! Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin ja yritän olla ajattelematta pahinta vaihtoehtoa... Tänään ainakin hymy herkässä :)

Vierailija
358/507 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ne oireet ja roskisplussat sitten tiesivät :)

Jee! Nyt kovasti tsemppiä pienelle, että pysyisi mukana! Ja pysyyhän se, näin on nyt päätetty.

ON: Oireettomuus jatkuu, ei merkkiä menkoista. PMS-mielialakin meni pois Hiljan plussan takia :D Tai no, aivastaessa tuli vihlaiseva kipu tuonne kohdun seutuun lantionpohjaan. Mutta se nyt voi olla mitä vaan...

-Aveena, kp 28/28-32

Vierailija
359/507 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinde86 ja tiny angel, ei voi olla totta. Pahoittelut teidän menetykselle ja tervetuloa mukaan.

Hilja, onnea plussasta! :) Nyt tarrasukkia matkaan.

Aveena, hyvältä kuulostaa. Peukut pystyyn! X)

Pahoittelut kaikille joiden luokse se inha täti on saapunut.

Adalat, täällä lähdettiin taas uuteen kiertoon. Ei vieläkään tärppiä..

Eli täällä mennään taas eteenpäin ja odotellaan ovista. Ja toinen mitä odottaa, on to oleva follikkeliultra. Nyt sit nähdään kannattaako sitä ovista edes odotella eli onko yhtään munarakkulaa kypsymässä. Ja sit nähdään samalla mikä on kohdun limakalvon tilanne.. Sitä odotellessa..

Viikonloppuna meillä oli serkkuni kylässä joka on n.28vkolla raskaana. Aivan ihana masu oli jo, mutta se saa taas hieman oman mielen matalaksi kun itsellä ei ole vauvia masussa. Mutta toisaalta serkkuni yritti lasta 7 vuotta ennen plussaa. Se antaa toivoa itsellekin, et kyllä meillekin vielä joskus :)

Hyvää itsenäisyyspäivää ja kovasti plussia toivon meille kaikille! :)

pupuliini kp jotain 7/29-32

Vierailija
360/507 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että edes jotkut plussaavat. Itsestä kun alkaa tuntua, että omalla kohdalla tästä ei tule yhtään mitään. Kesästä asti olen täällä roikkunut ja kuumeillut ja toivonut ja pettynyt. Vitutusketutus alkaa nostaa päätään todenteolla. Eli PMS:ää pukkaa oikein kunnolla, hieman tavallista myöhemmin, mutta eipä tästä voi erehtyä. Jälleen kerran olen valmis laittamaan äitiyshousut myyntiin ja pisteen kuumeilulle. Huomenna alkanee sitten kuukautiset, taas, mutta jotain hyvääkin; voinpahan sitten jouluna ottaa hyvällä omalla tunnolla viinilasillisen jos toisenkin tai vaikka kolmannenkin jos oikein ottaa pattiin silloin vielä tai vaikka ei varsinaisesti ottaisikaan, mutta muuten vain tuntuu siltä, että maistuu. :)

Ihan oikeasti sydämen täydeltä onnea Hilja, vaikka tuossa urputinkin omaa turhautumistani.

Mitenkäs Aveena? Sinulla on lupaavan kuuloisia tuntemuksia. Itseltäni on ihan kaikki kuvitellutkin oireet loppuneet, joten toivo on aika pitkälti heitetty romukoppaan. Vatsaa juilii niin, että vuoto voisi alkaa vaikka heti.

pupuliini; pahoittelut uudesta kierrosta ja onnea ultraan. Toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia.

adalat 28/28-32