Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-
Kommentit (507)
Niisku, en edes osaa sanoin kuvata miten onnellinen olen teidän puolesta. Vihdoinkin! :)Ja hyvin on sun plussaviiva lähteny tummenemaan :D Ja Niisku, en anna lääkäreiden lannistaa mua!
Tuu-tikki, Sulle kans ISOT onnittelut plussasta. :)
Heath, Ihana kuulla et poika voi masussa hyvin :)
Haaveilija83, Onnea rutkasti sullekin! Aivan ihanaa ja kovasti tarrasukkia matkaan.
ON: Täällä ei ihmeempiä, kunhan vaan mennään päivä kerrallaan. Ensiviikon alussa pitäis menkkojen alkaa. Nyt yritän vaan olla kyttäämättä kaikenlaisia oireita, kun tiedän et ne ei välttämättä mitään merkkaa :)
Kivoja pakkaspäiviä kaikille ja sit niitä plussia kehiin :)
Kaunista on sairaalassa, kun joulukynttilät ilmestyivät ikkunoille. Kotonakin aion viritellä kyntteliköt, ja mies ulkovalot nyt viikonlopun aikaan.
Minua raivostuttaa oma mielikuvitus, miten ihmeessä voisi unohtaa raskautumismahdollisuudet ja odottaa lunkisti menkkoja kyttäämättä olemattomia oireita. Koko ajan takaraivossa tykyttää, onkohan tässä kierrossa tärpännyt jne... Menkkojen pitäisi alkaa vasta n. viikon kuluttua, oikea kituviikko tulossa :) Viikon kuluttua on myös pikkujoulut, varmaan on pakko testailla ennen kemuja, vaikka olin jo päättänyt etten testaa ennen kuin menkat on viikon myöhässä.
On tää elämä vaikeeta välillä...
En sitten päässy treeniäkään aloittamaan vielä kun iski kuume ja flunssa. Nyt jo paranemaan päin.
Ens tiistaina mulla on kilpirauhaskokeet (mun äitini pinna paloi kun kuuli et tammikuussa pääsee tutkimuksiin vasta) ja äiti sitten oli ottanut ja soittanut yksityiselle, varannut mulle ajan (koska suvussa tuota kilpirauhasvikaa on, ja mullakin on viimeisen vuoden aikana oireillut sen tyylisesti) ja sanoi että hän maksaa, nyt setvitään sen kilpirauhasen osuus keskenmenoihin yms sellaisiin.
Mä olen jo vuosia ollut sitä mieltä ettei mun kilpirauhanen pelitä kunnolla, mutta kun ei ole mitään äkillistä painonnousua ollut niin lekureita ei ole asia kiinnostanut.
Oikeastaan oireita on:
-jatkuva turvotus käsissä, jaloissa ja silmissä
-unihäiriöt, sydämenrytmiviat (joihin ei ole selitystä saatu)
-uupumus, vapina, hiustenlähtö...
Tänä aamunakin heräsin molemmat silmät umpeen turvonneina ja käden on kuin pullataikinat :/
No katsotaan jos jotain selviäisi tuolla tiistaina.. :) Toivon todella, mulla nimittäin myös näkö on joinakin päivinä sellainen etten tartte laseja, sitten taas tuntuu että ne räjähtää päästä, enkä näe mitään kunnolla laseillakaan.. tosi erikoista.
Mut en vain ole jaksanut mennä lääkäriin kun niitä ei ikinä kiinnosta.
PLUSSANNEILLE ONNITTELUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mulla on fiilis alhaalla.
Jos pääsis maanantaina treeniä aloittelemaan vihdoinkin.
Mutta mulla on nyt hirvee hanskat-tiskiin fiilis lapsiasian suhteen :'(
Mä niin kaipaan...... 15.12. tulee 2 vuotta enkelitytön syntymästä, nyt jo tuntuu ihan helvetin pahalle :'( about 2 vuotta sitten olin juuri kuullut ettei raskaus tule jatkumaan enää montaa viikkoa :(
Sori tämä mollivoittoisuus, mulla alkaa usko loppua :(
5. epäonnistumista.Oikeesti. paljonko ihmisen kuuluu jaksaa ja kestää? Eikö mulle ikinä osu onni, eikö olisi minunkin aika saada vielä vauva.
En tajua mitä pahaa mä olen tehnyt :(
Ja ihan ekaksi Mirabel, ihan oikeutettua ja ymmärrettävää "mollivoittoisuus". Ei kenellekään soisi noin montaa keskenmenoa, sillä jo yhdenkin kestämisessä on ihan riittävästi. Täytyy todeta, että olet todella sisukas ja vahva, kun näin paljon olet kestänyt! Hyvä että pääset tutkimuksiin kilpirauhasjutun takia. Mitä pikemmin sen parempi. Itse olen tullut siihen tulokseen, että jos ei arvauskeskuksen kautta pääse tutkimuksiin, niin mielellään maksan vaikka enemmän ja menen yksityiselle, vaikka ei tuo raha puussa kasva... Tsemppiä ja voimia jaksamisessa ja täällä on hyvää tilaa purkaa niin huonoja kuin hyviä tuntemuksia, täähän on omanlaista "terapiaa".
Pahoittelut tädin kohdanneille :( toivotaan parempaa onnea seuraavaan kertaan...
Omassa navassa ei raportoitavaa, kp 14/27-32 menossa, ovista olen tikuttanut tiistaista lähtien, mutta eipä tikku ole hymyä vilautellut. Eli venynee tämä kierto sitten 30-32 päivään, toivottavasti ei ainakaan pidemmälle. Mikähän poikkeuskierto tuo edellinen 27 päivää oli? Ois vaan vähä helpompi jos ovikset sattuis aina viikonlopulle, arkena tahtoo kiire ja stressi sekä väsymys vaikuttaa yritykseen. No katsotaan riittääkö tuo 7 tikkua sit tähän kiertoon... Enempää en kyllä hanki... Eipä ole aiemmin tullut ajateltua, että tämä vauva "projekti" voisi näin työlääksi käydä, siis tottakai ei ole itsestään selvää ollut että niitä lapsia tulee, mutta eihän sitä uskonut omalle kohdalle, että näin voisi käydä...
Toivotaan nyt paljon plussia "joululahjaksi" meille kaikille, hyvä alkuhan meillä onkin. Onnea vielä plussanneille! Toivottavasti noi plussat ois tarttuvaa sorttia....
Ihmeellistä alavatsan juilimista minulla, joka ei kyllä ole mitään menkkajomotusta tms. Mielikuvitus varmaan tekee tepposiaan, kun niin kovasti toivon että tässä kierrossa olis tärppi käynyt. Vielä pitää muutama päivä odotella ennen kuin voi testailla, ja sit taas kympillä harmittaa, kun nega pärähtää ruutuun, mutta nää juilimiset nostatti taas toivoa.
Eikun pakastinta sulattamaan Jouluradio taustalla ja ajatukset pois vauva-asioista
Anir: Toivotaan oireiden olevan oikeita ja varmasti tulee olemaan pitkät piina päivät nämä viimeiset, ennen kuin pääset testailemaan tuottiko peittojen heiluttelu tulosta. Miten aika voikaan aina ennen menkkoja madella niin hitaasti... Minulla ei oo ollu vielä edes kertaakaan noita mielikuvitusoireita, joten kaukana taitaa tuo raskautumisen todennäköisyys olla ;) Ja tulehan heti kertomaan tänne, miten kävi! Pidän peukkuja pystyssä puolestasi...
Vieläkään ei hymynaamaa testiin tullut, huomenna olisi viimeinen testipuikko käytettävä ja toivotaan, että huomenna aamu alkaisi hymyllä... Voi kun olisi niin paljo helpompaa, jos olisi edes säännöllinen kierto. Molemmat ollaa niin kiireisiä töissä ja väsyneitä työpäivien jälkeen, että tahtoo tuo peittojen heiluttelu jäädä vähemmälle arkisin. Ois niin kiva saada vähän ennen joulua tieto plussasta... Se ois paras joululahja ikinä.
Valitettavasti ei kuitenkaan raskausoireita vaan järkyttävä flunssa. Ihan katujyrän alle jäänyt olo.
Ikävää, että Malica päätit jäädä pois pinosta, mutta ah, niin ymmärrettävää. Itselläkin on käynyt monta kertaa mielessä, että lopetan kirjoittelun ja sitä kautta yritän vähentää kuumeilua, mutta täältä sitä vain itsensä löytää.
MiRaBel; ei ole mikään ihme, että välillä masentaa toistuvat epäonnistumiset. Jaksamista sinulle ja miehellesi ja muista, että aina ei tarvitse olla vahva ja positiivinen. Halaus!
Taide; joko menkat on alkaneet vai vieläkö odotuttavat itseään? Kyllähän sitä voi gynen juttusilla käydä, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Mimmulle pahoittelut tädin tulosta.
JaSulla oli ollut jotain ihmeellistä vuotelua. Minullakin oli parina kiertona keskenmenon jälkeen ihan kummallista tiputtelua kesken kiertojen, menkat olivat oudot yms. Ja KYLLÄ otti pattiin.
Mitenkäs loppukiertolaiset. Ainakin anir, Hilja ja pupuliini odottelivat plussaa tai tätiä. Mielummin sitten tuota ensimmäistä vaihtoehtoa, eikös joo. ;)
Toivottavasti Nipen viimeinen ovistikku antaa positiivisen vastauksen.
adalat kp 20/28(-32)
Ei hymynaamaa vieläkään ja kp 16/27-32?. Nyt on tikut tikutettu ja sitten pitää vaan jatkaa yritystä... Tuon edellisen mini kierron vuoksi piti aloittaa toi tikuttaminen ajoissa... harmi vaan, että työmatka sotkee tämän kierron yrityksen (tai ainakin pienentää mahiksia, kun joutuu taukoa pitämään yrityksessä), kerran ovis "myöhästyy", jos sitä nyt on ollenkaan... Että sinne meni rahat kannkulan kaivoon... No seuraavan oviksen hyödyntämisen tulos näkynee sitten vasta ensi vuonna. Plussaa odottavan aika on pitkä ja sitten se vasta pitkä aika onkin, että odotus päättyisi onnellisesti...
Adalat: Parantumisia. Toivottavasti paranet pian.
Onnea kaikille, jotka vihdoin ovat saaneet plussan testiin, teitä on jo aika monta!
Itsellä menossa kp 14/26-28, on koitettu hyödyntää tätä keskivaihetta mahdollisimman hyvin, joten toivottavasti joululahjaksi saataisiin plussa.
Oletteko muut seuranneet Yle Teeman Make me a baby -ohjelmaa? Ihan kiva seurata ohjelmaa, jossa yritetään tulla raskaaksi.
Anir: kuullostaa ihan raskausoireilta, toivottavasti onkin niitä!
Tsemppiä kaikille keskivaiheen hyödyntäjille!! Jouluplussia toivotaan!
Mirabel, hienoa että pääset testeihin, onhan toi kuvaamasi turpoaminen jo itsessäänkin kauhean ikävää, saati jos se aiheuttaa keskenmenoja!
ON: kiertopäivä...jotain 37,ehkä? menkka tuntemuksia on ollu, mut mitään ei tapahdu. Serkkuni ehdotti että se muutaman päivän tuhruilu olis ollu menkat??? vaikea uskoa, kun on ymmärtäny et ne ekat km jälkeen olis isot?? Mut kokeilen nyt ovistikkuja vielä vkl. ja r-testiä ja jos molemmat edelleen miinusta ni sit soittelen kättärille.
Taide: Mulle sanottiin polilla sillon kun sain tyhjennyslääkkeet, että menkkojen alkuun voi mennä 7 viikkoakin. Ja sen jälkeen voi ottaa yhteyttä. Taitaa olla vaan käytännöissä eroja paikkakunnasta riippuen. Mulla tais se 7 viikkoa mennä. Tosin vuodin koko ajan menkkojen alkuun asti!!! Tosin tuhrua ja sitten alko menkat. Ainakin luulen niin kun tuhru muuttui veriseksi vuodoksi. Kovin runsaat ne ei ollu, mutta kuitenkin.
Jos sua huolettaa niin kannattaa varmaan soittaa sinne kättärille. Oma kierto tasaantui melko pian.
Tsemppiä sulle! :)
Kp 30/noin 30, tein aamuyöstä raskaustestin ja tulos oli negatiivinen. Jatkoin vielä unia muutaman tunnin ja aamulla vilkaisin ihan mielenkiinnosta roskikseen, niin testiin oli ilmestynyt plussa. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Testi oli Clearblue plus. Tiedän kyllä ettei tulokseen voi luottaa kun se 10 min on ylittynyt ja aionkin tehdä uuden testin perjantaina, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen muiden kokemuksia jos vastaavaa on tapahtunut.
Odottelu siis vaan jatkuu...
Ajattelin taustailun jälkeen ilmoittautua mukaan! Sain keskenmenon 09/10 rv 8, tehtiin lääkkeellinen tyhjennys syyskuun lopussa. Nyt haaveissa olis saada uusi mahdollisuus pitää pikkuinen loppuun asti kyydissä! menkat tuli 3viikkoa tyhjennyksen jälkeen ja sit vielä yhdet menkat 6viikkoa tyhjennyksen jälkeen. eli vähän kierto juu sekaisin! nyt menossa kp23, menkat on aina ollut epäsäännölliset ja ovista en ole koskaan bongannut, joten tämä kaikki on vähän arpapeliä! mahdollisuudet raskauteen on, mutta vain hyvin pienet.
Mitään raskausoireita ei ole, kuviteltuja sellaisia kylläkin. muistan vielä miltä tuntu olla raskaana, joten tiedän ettei nyt ole mitään oikeita oireita! silti sitä vaan jaksaa uskoa ja toivoa!
Uusi täällä haluaisi liittyä joukkoon mukaan. Minun kohdalla keskenmeno oli ihan selkeä kohtukuolema, tapahtui viikolla 34 :( Eli nyt olen sitten pienen enkelivauvan äiti. Tapaus on aika tuore, aikaa tuosta on vasta kolmisen viikkoa (10.11), mutta paras lääke tuntuu minulle olevan katselu tulevaisuuteen.
Nyt siis miehen kanssa kuumeillaan uudestaan, ja raskaus olisi tervetullut niin pian kuin mahdollista. Varsinaiseen yritykseen ei vielä olla päästy, täytyy odottaa jälkitarkastukseen saakka. Edellinen kyllä tärppäsi lähes heti pillereiden lopettamisesta.
Jostakusta voi tuntua pahalta uuden kuumeilu heti tuollaisen kokemuksen perään, mutta kuten sanoin, minulle tämä tuntuu olevan paras lääke. En yksinkertaisesti osaa ajatella enää niin, että meille ei olisi vauvaa tulossa. Vauvatarvikkeet ja kaikki on valmiina ja syli on tyhjä. Tekee hyvää päästä kirjoittelemaan teidän muiden haaveilijoiden kanssa :)
Tervetuloa uudet ja pahoittelut että tänne jouduitte!
Tiny Angel: Tuollainen kohtukuolema on varmasti pahinta mitä voi käydä, syntymä olisi ollut jo niin lähellä. Kovasti voimia!
MiRaBel: Voimahali! Noin monen keskenmenon jälkeen on ihan oikeutettua olla apeissa fiiliksissä. Toivotaan todella että asioihin alkaisi tulla selvyyttä.
anir: Ymmärrän täysin tuntemuksesi. Mulla on ihan samanlaista oireiden kyttäämistä :) Eikä sitä testin tekemistä malta millään odottaa! Nytkin piti jo tehdä tänään vaikka etukäteen ajattelin että teen vasta perjantaina kun olis kp 33/ noin 30 eli luulis jo näkyvän selvä tulos. Tänään tuloksena oli siis vain se roskisplussa mistä aamulla jo kirjoitinkin. Lauantaina olis kaverin häät niin ennen niitä haluais tietää tuloksen niin tietää miten uskaltaa juhlia :)
Taide: Ei ne ekat menkat km jälkeen välttämättä ole "isot", mulla ainakin oli normaalia niukemmat, mutta jokaisen kroppahan reagoi erilailla. Ja muistaakseni sanottiin, että ekat menkat tulevat 4-8 viikon kuluttua kaavinnasta, joten jos eivät siinä ajassa ala, niin sitten vasta yhteys lekuriin. Tosin nää suosituksethan vaihtelee paikkakunnittain... Ja ainahan voi soittaa!
Hilja: Ei oo kokemusta roskisplussasta, mutta toivotaan haaveen käyvän todeksi ;)
Rinde ja Tiny angel: Tervetuloa mukaan ja toivottavasti saatte tänne purkaa tunteitanne ja saatte tukea meiltä kaikilta. Tiny Angel, teidän menetys on varmasti erityisen raskas, koska noilla viikoilla sitä yleensä jo kuvitellaan olevan turvassa tältä pahuudelta. Ja kaikki tavarat on hankittu ja valmistauduttu vauvan tuloon. Jaksamisia! Maailmassa on niin paljon vääryyttä!
Tervetuloa uusille ja pahoittelut tänne joutumisesta. Varsinkin Tiny Angel, teillä on varmasti raskasta, kun noin myöhäisessä vaiheessä vaiheessa jouduitte vauvasta luopumaan.
Kyllä nämä meikäläisen oireet on menkkaoireita. Tänään on hermo ollut pinkeellä ja alavatsalla semmoinen olo että menkat alkaa justiinsa. Prkl... Tein hätäpäissäni raskaustestinkin nyt illalla, puhdas nega tuli :( Ottaa kyllä päähän, kun ei tuo meidän isäntä ole niin kauhean innokkaasi yrittämässäkään vauvaa, niin meni taas hyvä ajoitus hukkaan.
Menkkoja odotan alkavaksi viimeistään viikonloppuna, tulevat riesaksi tietenkin, kun on pikkujoulut, ja lapset menee mummolaan yökylään, saadaan miehen kanssa sitä paljon puhuttua laatuaikaa.
Fiilikset on siis taasen aika pohjalla....
Anir kp 27/28-32
että rinnat ei arista pätkääkään, ja ne ovat joka raskaudessa olleet arat, joten siksikin tiedän että turhaa toivetta oli taas tässä kierrossa raskautuminen. Alkais ne hemmetin menkat nyt sitten, kun kerta ovat tulossa.
Tänään tuli pitkästä aikaa tippa linssiin km:n takia. kai se on turhautumista, kun en näköjään raskaudu enää... Jos kaikki olisi mennyt hyvin, jouluna olisi alkanut äitiysloma, ja nyt en ole jouluna edes uudelleen raskaana. Pitää varmaan mieheltä toivoa joululahjaksi muutamaa simolähetystä...
ensimmaiseksi onnittelut kaikille plussanneille!
Kk tosiaan alkoi viikko normaalia ennemmin. ja en sen kummemin ole testaillut kun on ollut normaali olo! Nyt sit vaan odotellaan ihmeissaan milloin seuraavat alkaa toivottavastiei :D mut nyt paatin etta tassa kierrossa ei yrittamalla yriteta koska mina en enaa jaksa naita kuvitteellisia oireita :( olisi pystyttava toissakin kaymaan ilman huimausta ja raudanmakua suussa. Joten vauva tulee kun on tullakseen.
Onnittelut kaikille plussanneille (jos en kaikkia jo ole onnitellut)! Toivotaan, että me muutkin saadaan pian se varmasti eniten toivottu joululahja!
Itsellä menossa nyt kp 25/noin 30. Samoja oireita on kuin aimminkin ihan alkuraskaudesta, siis ennen testin tekemistä. Päätä särkee, hajuaisti on herkistynyt eikä kahvi maistu niin kuin yleensä. Olisko tärpännyt vaiko kuvitelmaa vain... saa nähdä, kovin optimistinen en uskalla olla. Pessimisti kun ei pety, ainakaan niin pahasti.
Eilen oli pakko tehdä raskaustesti ihan vaan nähdäkseni ettei km jälkeen vaan ole hormonitaso vielä koholla. Ja negatiivinenhan se oli, joten sen puolesta ei tartte enää väärää plussaa pelätä. Vielä about 5 päivää odottelua että alkaako menkat vai ei... Oon tosi kärsimätön!