Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-
Kommentit (507)
Eve/Tiuhtinen: Ihanaa kuulla sinusta, olenkin miettinyt mitä sinulle kuuluu! Loistavaa, että alkuraskaudenultrassa oli hyviä uutisia. Miten raskaus on sujunut?
MiRaBel: Voi ei :'( Ihan todella kamalaa, että teille kävi taas näin. Kovasti jaksamista!
Mulla kanssa ihan sama juttu, kuin näemmä aika monella muullakin, että ei vaan tule kirjoiteltua, vaikka melkein päivittäin luenkin teidän kuulumisianne. Mietin oikein mielessäkin, että mitä mihinkin vastaisi, mutta sitten se jotenkin taas jää.
Joku kyseli kiertopäivien laskemisesta. Itse olen kuullut monesta lähteestä, mm. gyneltä, että kp1 on ensimmäinen varsinainen vuotopäivä, esituhruja ei laskettaisi. Mutta näemmä muualta saa toisenkinlaista infoa. Hmh.
Pari päivää sitten tuli taas surkea olo, kun tajusin, että näinä päivinä olisi ollut rakenneultra (ja samalla siis raskaus puolivälissä), eikä vielä olla edes päästy yrittämään uudelleen. Eihän tämä tietty vielä pitkä aika ole verrattuna teihin, kenellä jo menetettyjen vauvojen LA:t kolkuttelee, mutta harmittaa silti.
Hei muuten, mitä mieltä olette yrityskiertojen laskemisesta kun välissä on raskautumiskieltoja? Oletteko laskeneet km:n jälkeisen "välikierron" mukaan. Vai lasketteko edes yrityskiertoja? Aika masentava mittarihan se on, ja joillain palsoilla vielä on vallalla sellainen asennekin, että jos yk ei ole vähintään 6 ei ole suunnilleen oikeutta olla olemassa.. :/
Varsinaisia yritysyrityskiertojahan minulla tässä on vasta toinen menossa ja ekastakin tärppäsi, mutta toisaalta menossa on nyt kuitenkin viides kierto ja siinä välissä kuukauden vuotokin.. Ehkä parempi olla vain miettimättä, ettei ala jossain vaiheessa liiaksi vituttamaan tuokin.
-Aveena, kp 8/28-32.
minä ainakin mölisen täällä aina jotain,kun käyn,yrittänyt nyt päivittäin kurkkailla,kun jotenkin lohdullista päätyä sellaisten seurtaan,joilla tää sama "urakka" käsillä.Toisellakin palstalla kuumeilen ,mutta ei sielläkään usein yhtään enempää turinaa ole :( ja mua vaivaa useinkin virtuaalinen puheripuli,joten aktiivinen ketju olisi mun mieleen!Kuten olikin silloin aikoinaan,missä Wirmelinkin kanssa luuhattiin,oli nimellä Haahuilijat silloin...keskenmenon kokeneet kuumeilijat.Aika haahuiluahan tää meininki on,kun annetaan ja sitten otetaan pois.
Meillä meni syyskuun lopussa eka laskettuaika.Seuraava olis ollut helmikuussa.Muistan kun me katsottiin nyt viime raskaudessa että tuolloin alkion sydän alkaa sykkiä,niin taisi olla niin että km vuoto alkoi pikkuisen sen päivän jälkeen :( mutta joo,pakko uskoa että kyllä se kohdille osuu.
ja käänteispositiivisuutta:
Eipähän tarvii ikinä enää meikäläisen ehkäisyä käyttää,sen koommin,kun en ole tähänkään saakka käyttänyt kuin parin vuoden ajan koko elämäni aikana.
Mutta joo,minä täällä aktiivisena olen ollut jo hetken,varmaan tää oma loppukierto tekee sen,että SE on mielessä,siis raskautuminen.
Ja mehän päätettiin,että loppukuusta me katsotaan niitä kahta punasta viivaa!!! =D
tän palstan huono puoli on,että kun avaat vastausikkunan,et näe kuin viimeisimmän viestin,taikka sen,johon vastaat.Se on ärsyttävää,koska kumminkin ihmisten nikit ja asiat ei ole niin tiukasti päässä,että ulkoa muistais mitä oli kellekkin kirjoittamassa,ja olisi ehkä vähän pimeetä vastata joka viestiin erikseen???
Sillä toisella palstalla tätä ongelmaa ei ole.
Sori, todella omanapaista mulla tänään.
2 tuntia vuosin todella reilusti ja nyt on ns. jälkivuotoa. Mies jäi mun seuraksi päiväksi, ja yhdessä ollaan itketty taas.
Ei ole epäilystäkään etteikö kaikki olisi tullut pihalle :/ en siis edes vaivautunut enää tarkistettavaksi.
7.1.2011 olisi nyt sitten naistenpolille aika, jossa tutkitaan mikä mättää, eli päätettiin nyt ehkäistä siihen asti, koska eihän tämä enää VOI olla huonoa tuuria. ja mulle alkaa käymään kropan päälle että mulla on jo puolen vuoden sisään 3 keskenmenoa.
Todella toivon että saadaan jokin syy ja ratkaisu asiaan, ja ehkä se vauvakin joskus. Tuntuu vaan niin turhauttavalta alkaa kuminvingutuspuuhiin :/
Suvussa menee kilpirauhasongelmaa, joten voi olla että vikaa löytyy. Kuitenkin tosi samoihin aikoihin nämä keskenmenot tulevat (rv 6-8 välillä)
Mun on tosi vaikea kuvailla mun oloa. Taas.
Todella TODELLA epätoivoinen, pettynyt, mutta samalla hirveen rauhallinen "tiesinhän minä tämän" olo. Onneksi on mies tukena. ONNEKSI.
Nyt tarttee taas vaan kasata itsensä. 6 kaverilla on ens vuoden keväällä laskettuaika, 2 heistä on vahinkolapsi tulossa, yksi vetää röökiä odotellessa. Jotenkin vetää niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin maahan, että mitä pahaa mä olen tehnyt ansaitakseni tämän. TAAS.
pelkään etten enää voikaan saada lapsia, ikinä. mitä sitten? Mitä mä sitten teen? Miten helvetissä sellaisen uutisen kestäisi?
Mut ei me luovuteta. joskus meidänkin on onnistuttava.
T:MiRaBel
Hyvä Mirabel, että pääsette nyt sitten tutkimuksiin. Ei tämä nyt enää voi olla sattumaa, mutta ei välttämättä kyse ole mistään suuren suuresta ongelmasta. Voisi kuvitella, että kyse saattaa olla ihan pelkästään siitä, että kroppasi ei ole ehtinyt täysin toipua edellisestä keskenmenosta, koska selvästi tulet ihan kamalan helposti raskaaksi, mutta alku ei jaksa kasvaa. Jospa olosuhteet kohdussa eivät ole ehtineet normalisoitua ja se haittaa alkanutta uutta raskautta. Jaksamista sinulle ja miehellesi!!
Aveena pohdiskeli yrityskiertoja. Itse en ole edes laskenut, mutta jos laskisin niin en pakkoehkäisykiertoja laskisi yritykseksi. Eikä minulle ole ollenkaan väliä miten kauan kukakin on yrittänyt, siis sen suhteen onko "valitusoikeutta" vaiko ei. Sitäpaitsi voisi ajatella, että esim. minun pitäisi vaan pitää suuni kiinni ja olla ruikuttamatta täällä, koska minulla on jo lapsia, mutta olemme kaikki kokeneet saman surullisen tapahtuman ja jokaisella on ihan yhtäläinen oikeus uutta raskautta ja vauvaa toivoa ja sen suhteen kipuilla riippumatta siitä, että jollain voi aina olla rankempaa kuin toisella.
Ja taas aika pitkälti unohdin mitä muuta piti kirjoittaa, joten taidanpa lopettaa sitten tähän.
adalat
minusta jossain luki,oliko ihan lapsettomuusklinikan tmv sivuilla,että yritys katsotaan alkaneeksi siitä kun ehkäisy jätetään pois tietoisesti,ja vaikka välissä olis raskaus+km,niin se ei sitä aikaa miksikään sitten muuta.
Joten meillä alkaa vuosi paukkua yritystä..
Mä ensi sijaisesti tykkään kirjoittaa täällä kun ei ole ne ruusunpunaiset lasit päässä km suhteen.Mutta eniten mä oon kuumeilija,en mä niinkään enää elä niissä km-tilanteissa.
Mä taas olen lukenut, että laskuri nollautuu jos tulee keskenmeno, eli täytyy olla viimeisin vuosi ollut tuloksetonta (ilman raskauksia) yritystä, tai sitten se 3 keskenmenoa.
Eli kun itse olemme aloittaneet tammikuussa, mutta keskenmeno kesäkuussa ja elokuussa, niin julkiselle hoitoihin voisi päästä elokuussa 2011 (jos ei raskaudu sitä ennen) tai sitten jos raskautuu ja tulee uusi keskenmeno, niin silloin ko. keskenmenon jälkeen.
Olenko nyt väärässä? Kovin mielelläni ottaisin sen tulkinnan, että tammikuussa saataisiin jo apuja, mutta elän siinä uskossa että ei vielä tipu?
Sanattomaksi vetää Mirabel sinun tilanne, toivon voimia ja sinnittelyä sinulle! Toivottavasti kaiken kokemasi jälkeen tulee myös onnellinen päivä jolloin saat vauvan syliisi.
Itsekin käyn enemmän tai vähemmän usein katsomassa teidän kaikkien kuulumisia mutta kirjoiteltua tulee vähemmän. Minuakin häiritsee tämä systeemi ettei näe kuin edellisen viestin omaa viestiä kirjoittaessa, ei millään muista mitä kaikkea halusi sanoa kenellekin. Yleensä en juurikaan seuraa tai kirjottele palstoille, mutta tästä pinosta tykkään (vaikka syy onkin meillä kurja), minua ainakin täältä saatu vertaistuki ja muiden kokemukset on auttanut paljon.
Omasta navasta sen verran että edellinen kierto olikin varsin lyhyt, 26 pv, ja nyt taas olisi luullakseni kohta ovispäivät käsillä. Mies tosin on työmatkalla, joten tässäkin kierrossa voi ilmeisesti heittää haaveet nurkkaan :( Ahdistaa kun ei pääse edes yrittämään vauvaa, etenkin kun jäljellä on enää yksi munanjohdin niin todennäköisyydet raskautumiselle on jo valmiiksi alentuneet. No joo, eiköhän tämä valittaminen taas riitä vähäksi aikaa ;)
Niin ja siitä piti vielä sanoa että mun mielestä kaikilla on ihan samanlainen oikeus toivoa ja takapakin tullessa pettyä, oli yrityskertoja vähän tai paljon. Tuetaan toisiamme huolimatta siitä mikä kenenkin historia on!
Hyvää kohta pimenevää keskiviikkoa kaikille
Kettuli
Terveppä Terve!
VOI kuinka kirpaisee sydämestä MiRaBelin puolesta, me kaikki tiedämme tuon kaman kamalan tunteen, jota ei soisi edes pahimmalle viholliselle. Onneksi pääsette tutkimuksiin, josko siellä jotakin selviisi.
Omasta navasta sen verran että viime sunnuntaina piti menkat alkaa, vaan eipä alkanut. Rinnat kipeet, järjetön väsymys ( edellis iltana nukahdin 19.50 ja nukuin aamu 7 asti, joka mulle erittäin epänormaalia) ja vatsaa nippailee, mutta edelleen pelko persuksissa että kaikki johtuukin vain menkoista.
Kierto ollut aika tarkalle 28, mutta joskus lipsunut. Raskaustestit hain jo maanantaina ihan vain "varmuuden vuoksi" ja miehen kanssa sovittiin että perjantai aamuna testaillaan jos ei menkkoja kuulu.
Yhtäaikaa ilo ja toivo ja silti pettymys kolkuttaa jo takaraivoa.
Oletteko tehneet raskaustestin aina aamuvirtsasta? onko se muka "varmempi"?
Itsellä niin huonoja muistoja edellisestä km, etten oikein edes muista.
PLUSSATUULIA KAIKILLE MEILLE!!!!!!!!
Tuu-Tikki
TUU-TIKKI:
Aamupissasta kannattaa testit tehdä, ovat aina varmempia silloin.
Arvakkaas mitä mä tein :D
Mä kävin tekemässä sopparin personaltrainerin kanssa 3 kuukaudeksi, kun tuo raskautumiskielto on päällä, ja pistetään loppu kroppa kuosiin. Mullahan on takana jo 40kg:n laihisurakka ja nyt päätin sitten tuunata tän kropan tässä odotellessa.
Saa ajatukset muualle ja hyvin syyn olla raskautumatta.
Huomenna eka tapaaminen ja kuulemma mulla nyt aika ihanteellinen paino treenin kannalta, 3kk:ssa kuulemma saadaan oikein hyviä tuloksia varmasti :) Tästä olen haaveillut kauan, tuon painon pudotusurakan jälkeen ja nyt päätin että sen toteutan!
Positiivisella mielellä siis nyt niihin tutkimuksiin sitten menossa. Ehtii treenata kropan tässä samalla nyt sitten. :)
Tottakai ihan hirveen surkuolo kun ei saa raskautua mutta nyt täytyy panostaa siihen että seuraava raskaus onnistuisi, eikä kroppa enää joutuisi KM:a kärsimään. Mietin että 3 km:ää 6kk:ssa on kropalle varmaan ihan hirvee määrä, kun miettii sitä hormonien heittelyäkin, verenvuodatusta ja ihan henkistäkin jaksamista.
mutta kuumeillaan ja treenataan :)
mulla olis kanssa komee urakka kilojen kanssa,toissa keväänä jo pudotin 15 ja kaikki takas,korkojen kera :(
kerroppa vähän vinkkii,mitä teit,ja missä ajassa tuo 40 kiloa on keventynyt?Sitä on varmasti kuin eri ihminen ulkoisesti.
Mulla kanssa on pt-sopimus,mutta oma aktiivisuus on niin laihaa,jos 2 krt viikossa jaksaa salille..plääh.ja lopun ajan syö.Kyllä mä taas tänään mietin kun lyllersin tuolla kaupungilla,että ois nii pal helpompaa olla raskaan kun ois fiksussa painossa.Olishan tässä aikaa,en mä usko että hetkeen täälläkään tapahtuu mitään,mutta tavallaan "ei uskalla" mihkään rajuun laihikseen alkaa,esim vlcd:lle,JOS vaikka raskautuukin
No nii meni aiheen ohi,mutta puolestasi iloinen että löysit noin positiivisen suunnan!!!
Lammin halaus Mirabel en tieda mita sanoa maailma on niin julma, mutta et ole yksin ja kuten sanoikin sinulla on mies tukenasi.
Itsella kk alkamiseen olisi nyt noin viikko aikaa ja yllattaen tanaan seksin jalkeen valui hieman verta muiden nesteiden mukana, joka sitten loppui kuin seinaan ja nyt ei mitaan.
Kerkesin jo hetkellisesti pettya etta ei taas kuukautiset. Mutta sitten aloin miettimaan etta ei nyt viikkoa aikaisemmin voi alkaa.
Voisiko kyseessa olla kiinnittymisvuoto tai siita kohtuun jaanytta verta joka tuli ulos?
Nyt hieman saikahtanyt mieliala.
sohappy - mulla ainakin ovat ylimääräiset vuodot tarkoittaneet ihan hyvää merkkiä. Tosin tuossa vaiheessa ne voi tarkoittaa joko kiinnittymisyritystä tai kiinnittymistä, joten varmemmalla pohjallahan se tieto on vasta myöhemmin. Eli hyvältä kuulostaa, mutta älä vielä innostu liikaa. :)
MiRaBel - oikein hyvä juttu tuo pt-kuvio. Pitäis itsekin ottaa niskasta kiinni vaan itseä.
Malicamamin kanssa samoilla linjoilla, että jotenkin sitä hirvittää aloittaa mitään laajamittaisia ruokaremontteja, kun jos niistä sitten olis vaikka haittaa mahdolliselle pikkuiselle.
Toisaalta mun työterveyslääkärini väittää kiven kovaan, että napanuorayhteys muodostuu siinä 5-6 viikon kieppeillä ja sitä ennen ei kuulemma sikiöön siirry äidistä yhtään mitään. Eli periaatteessa pitäis olla jo hyvinkin tietoinen raskaudesta ennen kuin mitään ruokia, lääkkeitä, alkoholia tms tarttisi ruveta vahtimaan. Suoraan työterveyslääkärin suusta: "sitä ennen voit popsia mun puolesta vaikka talidomidia".
Ihan täysin en tota usko, mutta sen verran oon uskaltanut luottaa että perustelen itselleni että saa viettää täysin normaalia elämää, eikä tarvii esim. maksaa vältellä tms, ennen kuin tietää onko tarvetta. Ja siitä kai on ihan selkeät tilastot olemassa että alkuraskauden ryyppääminen ennen plussatestiä ei vaikuta sikiöön.
Sen sijaan noissa laihiksissa mietityttää, että voiko esim. kalorivajeeseen perustuva kuuri vähentää hedelmällisyyttä? Jostain luin että se voi vaikuttaa kehon stressitasoihin ja kaikkihan me tiedetään mitä stressi vaikuttaa.
Lienee aika paljon kiinni plussat&miinukset -listoista, eli jos painoindeksiä vaikka saa oikaistua, niin se voisi ehkä painaa vaakakupissa enemmän?
Sitten on tietty näitä terveellisempiä metodeja:
- väittävät että vehnän pois jättäminen voisi vähentää keskenmenoja. Noh, vehnä myös turvottaa, lisää näläntunnetta ja aiheuttaa turhia kaloreita. Pois siis vaan.
- omenaviinietikka on sekä laihdutustuote, että limakalvoa parantava. Tässä kuussa iltaisin loraus omenaviinietikkaa siis.
- Felicitas kertoo sivuillansa, että liikunta 3krt viikossa olis sopiva ylläpitämään äidillä sellaista kuntoa joka edistää raskauden etenemistä.
Mutta aika kevyitä keinojahan nää. Onko lisää vinkkejä vauvaystävällisistä & keventävistä asioista?
Minähän olen siis vhh-ruokavaliolla ollut vuodesta 2005 lähtien. n. 1,5v meni tuon 40kg.n karistamiseen ja aika puhtaasti meni ruokavaliomuutoksella. Pieniä muksuja --> liikuntaa ei todellakaan ehtinyt juuri harrastamaan. Mitä nyt kotona jumppailin kun ehdin ja jaksoin.
Mulla on tapana juoda greippimehuja ihan luonnostaan ja omenaviinietikkaa käytän salaateissa, siksiköhän mä taas kokoajan olen raskaana :D Kuhan nyt vaan loppuun asti joskus....
Käytännössä siis mulla ei ole ruokavaliossa vaaleita jauhoja, sokeria, pastaa perunaa tai riisia. harvoin syön leipää esimerkiksi. Kuidut tulee aika pitkälti kasviksista ja kyllä, välillä vetelen jälkiuunileipää, se on ihan tautisen hyvää enkä ole siitä täysin luopunut.
Mitään kevyttuotteita en syö: meillä on punaista maitoa, voita, rasvasta jogurttia, juustoja ja kastikkeet teen yleensä kermapohjaisesti.
koomista mutta sen jälkeen kun lopetin keveiden juttujen syömisen, alkoi painokin pudota!
Lapset syövät tietty täysjyväriisiä, perinaa ja täysjyvä makaroonia, tyeen heille siis lisukkeeksi aina, koska lasten hiilareiden tarve on ihan eri kuin aikuisen. Mutta enemmän ne salaattia syö, eli nuo ovat tosiaan vaan lisukkeita, eikä se pääasia ruokalautasella.
Hoidossa nyt syövät miten syövät, mutta kun tiedän että hoidossa on puuroaamiainen, niin yleensä illalla sitten on munakasta/jogurttia/marjoja/hedelmiä niin ei ihan joka aterialla tuputeta hiilareita hullunlailla, päivällä lapsen on niitä hyvä saadakin kun kuluttavat kokoajan.
Mutta paljon siis syövät lihaa, kasviksia, hedelmiä ja rasvaa tulee se mitä normiruuasta tulee, pääasia että se on käsittelemätöntä.
Että sellasta :D
SOHAPPY:lle peukutus ! Ja tietty kaikille muillekin plussaTuulia! (paitsi mulle, ny tarttee sit oikeesti pitää sikiämiset nollissa...)
Nyt salille :)
Pikaiset kuulumiset tänne! Tänään oli ultra ja siellä kaikki hyvin! Nyt vielä verikokeiden tuloksia odotellessa...
Adalat, hyvin on sujunut raskaus. Epärodellinen olohan tämä on, mutta hitonmoinen pahoinvointi on tehnyt tästä todellisempaa. Nyt sekin tuntuu helpottavan.
Näin siis, päivä kerrallaan eteenpäin!
Plussapyryjä kaikille!
Hienoa MiRaBel että sait jotain uutta ja mielekästä puuhaa "pakkolomalle", ja samalla saa kroppakin uuden ilmeen;)
Mä oon miettiny tota hiilaritonta diettiä myön, varsinaisesti painon kanssa ei oo ongelmaa, mut näitä "löysiä" on jääny edellisestä raskaudesta. Ja toki muutaman kilonkin vois pudottaa ni tuntus vaatteet kivemmilta päällä. Liityi itseasiassa netissä ilmaiseen "Kiloklubiin", joka mulla ainakin on nyt lisännyt innostusta nimenomaan terveelliseen syömiseen!
Mut oon kuullu et dietti, jossa on proteiinia ja rasvaa, laihduttaa.
Miten te suhtaudutte jugurtin sokeriin lapsilla? Meillä poika söis ihan hirveesti jugurttia, joka ilta purkin ja niissähän on hirveesti sokeria? Mut sit taas vähänsokerisissa ja kalorisissa on lisäaineita ja aspartaamia, et onko yhtään sen parempi pienelle lapselle ku puhdas sokeri?
Jännät ajat Tuu-tikille, mä oon varma et oon plussannu! Ja Sohappylle tsemppiä!
Mä avaan tän oman viestini eri ikkunaan kun varsinaisen ketjun, sillä lailla pääsen kurkkimaan mitä kukakin on kirjottanu ja mitä pitäisi vastailla;) Kannattaa kokeilla!
ON: Mulla siis kp 27 keskenmenosta ja kierto normisti se 28-30. menkka kipuja on ollu ja pientä vuotoa välillä. Alaselkä kipeä ja se ei kuulu raskausoireisiin, joten odotellaan tätiä!
Lumista torstaita kaikille!
Taide
TAIDE:
Meillä lapset syö jogurttia, mä usein laitan tuota turkkilaista jogurttia johon lisään itse marjat+sokeria hiukan/ ehkä mysliä, ja tytöt tykkää. Siinä pystyy hyvin säätelemään tuota sokerin määrää, kun en halua myöskään et lapset saa keinotekoisia makeuttajia: niistä kun on jos jonkinmoista tutkimustulosta. Ovat useimmin sokeria pahempia hampaillekkin. Myös tuoreet marjat tuo sellasta makeutta, ettei lapset oikeen edes osaa pyytää siihen sitten lisäksi enää sokeria.
Mutta syödään meillä tavisjogurttiakin, itse en syö.
No siis, mullakin on vahvasti protskupainotteinen enkä pihistele rasvan kanssa MUTTEN myöskään läträä sillä. ja kasviksia reilusti. Ja mulla on veriarvot parantuneet, mun korkea verenpaine on normalisoitunut ruokavaliomuutoksen jälkeen enkä kärsi migreenistä enää kuin harvoin.
Eikä ole sellasta jatkuvaa kituuttamisen tunnetta, jatkuvaa nälkää tai mitään makeita mielitekoja. Mulle tämä on siis oivallinen elämäntapa: painonvartijoita olen kokeillut, ja 25kg.a sillä saanut pois mutta korkojen kera tuli takaisin, ja näytin jotenki kauhean kärsineeltäkin silloin (onko ihme kun kärsii nälkää kokoajan)
Mä tapasin nyt personaltrainerin sitten ekaa kertaa, ja maanantaina on luvassa kuntokartoitus ja kun mulla pohjakunto hyvä, pääsen oikein cooperia juoksemaan, VOI KÄÄK! Vähän jännittää kun en ole juoksemisessa ollut koskaan hyvä. Juoksumatolla kerran kokeilin juosta 21km ja se taittui ihan ekalla yrittämällä aikaan 2h23min, en siis mitenkään valmistautunut sitä varten... eli kun päätän tehdä jotain niin usein sen teen vaikka verenmaku suussa :D.
Täytyykin ottaa kuva ennen ja jälkeen niin kuin olen laihiksen edetessä tehnytkin :) Kiva sit katsella miten kroppa muuttuu :) en ole kyllä tunnistaa itseäni vahoista kuvista :O
jahas, nyt apetta ipanoille :)
Heipä hei!
Lueskelin palstaa ja tämä voisi sopia minullekin, ystävät on kuulleet jo liikaakin... Olen 28v vajaan 2v pojan äiti ja toinen lapsi on saanut tulla siitä lähtien kun ensimmäinen oli vasta 5 kk vanha. Maaliskuussa oli sisko tulossa (sukupuoli selvisi kromosomitutkimuksista km jälkeen), mutta pienen voimat loppui kesken matkan rv 11+6. Sain keskeytyneen keskenmenon, joka selvisi viikko vauvan kuoleman jälkeen, mitään km oireita ei ollut. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa ja verenvuodon jatkuttua 4 vkoa tehtiin vielä kaavinta. Nyt yhdet menkat takana ja kovasti kuumeilen uutta raskautta! Saa nähdä miten käy...
Tervetuloa Hilja82 mukaan joukkoon.
Apuva! ette ikinä usko tänä aamuna raskaustestissä näkyi haamuviiva, pentele ihan samanlainen kun kesällä. Hitsi vie!
Koska pitäis tehdä uusi testi jossa tavoitteena tietysti ihan kunnon viiva? Onko kellään kokemusta haamuista?
Tuutikki
*hysteeristä hihitystä*
Hei Kaikille!
Olen taustalta seuraillut ja nyt palasin kirjottelemaan kuulumisia.
Ensiksikin; pahoittelut ja tosi tylsää, että tänne ei nyt tunnu satelevan plussia millään! :( Tai sitten, että tulee vaan lisää keskenmenoja.
Mirabel, voimiavoimiavoimia!
Omanaa napaa; minut siis tunnettu aiemmin Evenä (nimen saa vaihtaa tuonne listaa), vaihdoin nimimerkkiä.
Ja plussasin siis syyskuussa ja nyt pitäisi olla viikkoja kasassa jo 10+6. Kävin alkuraskauden ultrassa viikoilla 7+1 ja silloin oli kaikki kohdallaan. Nyt torstaina edessä np-ultra ja silloin pitäisi olla kasassa 11+1, mutta saapas nähdä mitä sieltä löytyy...
Pelottaa ihan hirmuisesti!!!!!!! Kun ei mitenkään uskalla luottaa, että kaikki sujuisi.
Näin täällä!
Voimia kaikille tämän harmaan syksyn edetessä!
Tulisipa jo lunta pysyvästi!!