Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-
Kommentit (507)
Malicamam: Kiitos ja halaus positiivisestä kannustuksesta. No kävi mullakin mielessä tuo kiinnittymisjuttu, mutta ei mulla edellisessäkään tullut mitään kiinnittymisvuotoja, tosin jokainen raskaushan on erilainen. Netistä jo yritin lueskella, että voisko olla kiinnittymisvuotoa epätoivoisena, mutta en löytänyt oikein siitä tietoa, että se voisi tapahtua näin myöhään, joten luovuin jo toivosta. No katsotaan kummin tässä käy... jos on menkat, niin en kyllä pahakseni pistäis jos kierto lyhensi tuohon pysyvästi = enemmän mahdollisia kiertoja jolloin tulla raskaaksi. Kun nyt edes yhden käärön syliin saisi... Voi kun tuntisi oman kroppansa paremmin, km sekotti aivan täysin. Nippailuja alavatsassa ja välillä ylävatsassa, mutta joka päivä jossakin tai useammassa päin ollut jo monta kuukautta. Erotappa niistä sitten mikä on ovis ja mikä menkkakipua... KP 1 tai 27/30-32 (vai lyheneekö tää?)
Eilen lähdettiin iloisin mielin nauttimaan isänpäivälounasta anoppilaan. Pieni pelko kuitenkin matkassa, että mitäs kommenttia sitä tällä kertaa kuullaankaan isovanhemmiksi tulosta. Päivä alkoi hyvin, eikä pienintäkää vihjailua ilmassa. Käymme sitten yhdessä pöytään ja appiukko päättä kertoa "vitsin". Heillä on tuttava, joka on gynekologi ja appivanhemmat olivat nauttineet hänen kanssaan illallista.
Appiukko sitten eilen lounaspöydässä täräytti, että meinattiin eilen varata teille aikaa ko. gynekologilta kun ei taida niitä lastenlapsia muuten tulla. Voitteko kuvitella!!!! Toki tämä oli vitsi, mutta silti...
Menin ihan lukkoon, enkä voinut tehdä mitään, en katsoa ketään, enkä sanoa yhtään mitään. Tuijotin vain pöytää ja purin hammasta, pidättelin itkua ja toivoin, että joku sanoisi jotain, että hiljaisuus katkeisi. Appiukko oli ainut joka nauroi... Melkein jo meinasin nousta pöydästä suunnata vessaan, mutta en viitsinyt pilata hienoa lounasta. Anoppi oli kuitenkin nähnyt paljon vaivaa.
Tavallisesti, emme tee ns. mustalaisia, mutta nyt ei tehnyt mieli jäädä yhtään pidempään kuin oli pakko.
Eiväthän he tienneet, mutta silti. Olenhan itsekin syyllistynyt moiseen vauvauteluun, tosin en enää ikinä tee niin, oman kokemani jälkeen.
Itselläni on nyt kp 18 ja oviksen aikaan peitto heilui. Tai siis oletetun oviksen aikaan. En nimittäin ole vielä jaksanut alkaa tikuttaa. Omasta mielestä kovin stressaavaa touhua.
Nippe puhui kiinnittymisvuodosta, toivottavasti se on sitä, eikä menkat alkaisi. Itse en muista oliko minulla moista vuotoa, itseasiassa en ollut kuullutkaan siitä ennen kuin aloin palstailla. Se olikin melkoinen "shokki" kun luki muiden mietteitä ja tuntemuksia ja itsellä ei ollut mitään hajua mistään! :D
Kylläpäs TAAS tuli omaa napaa, anteex :)
xox Mimmu
P.S Olis niin kiva saada tähän pinoon positiivia uutisia, eli Rakas Joulupukki...
Voi harmi, Nippe! Jospa se kuitenkin olis kiinnittymistä.
Mulla on nyt menossa kp 27, "normaalisti" menkat alkanu km:n jälkeen 22-27. Rinnat on ollu kipeät, mikä yleensä ei ole normaalia ennen menkkoja. Viikonloppuna jo testailin malttamattomana, negaahan se näytti.
Tänään on ollut niin stressaava työpäivä, että jos raskaus oliskin alkamaisillaan, niin tuskin alkaa. Menkkamaista vihlontaa ollut koko iltapäivä.
Harmittaa ja rassaa! Työn stressaavuudellekaan en voi mitään, aika masentavaa, kun stressi kuitenkin vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Huh.
No johan oli ollut isänpäivälounas Mimmulla. Tuo oli kyllä niin ala-arvoinen sutkautus, että ei oikein huumorilla voi moista kuitata.
Nippe; toivotaan, että tuo on sitä kiinnittymisvuotoa, josta minäkään en aikana ennen palstailun aloittamista ollut ikinä kuullut yhtään mitään, mutta aina sitä oppii uutta kun vanhaksi elää. ;)
Olikos se Malicamam, joka PMS:ää valitteli. En tiedä johtuuko iästä vai mistä, ei kai kaikesta voi keskenmenoakaan syyttää, mutta ikinä aikaisemmin ei ole ollut näin voimakkaita PMS-tuntemuksia kuin nykyään. Ei oikeasti paljon tarvitse ärsytystä niin ruutitynnyri räjähtää. Ja nimenomaan mies tympii tällöin; se ei osaa edes tiskikonetta oikein täyttää n. viikkoa ennen kuukautisia.
No oma mieli on hitusen valoisampi jo. En ole laittanut niitä äippähousuja myyntiin enkä nyt ole laittamassakaan. Toivottavasti niille tulee vielä käyttöä.
adalat 6/28(-32)
on ulkona ja tällä hetkellä oma fiilis tuntuu samalta. Itselläkin alkoi eilen tuhruttelu ja tänään sitten hanat aukesivat, eli ekat menkat km:n jälkeen. Kierto näköjään lyheni 36. Miten muuten lasketaan kierto alkaneeksi, eilisestä tuhruttelusta vai vasta tästä päivästä kun kunnon vuoto alkoi?
Tosi outoa kun aina ennen olen tuntenut melkeen päivän aiemmin täsin olevan tulossa ja eilen ei mitään tuntemuksia. Ei sillä, en niitä kovia kipuja kaipaa, mutta jännä miten km voi muuttaa elimistöä.
Nyt tosin siis harmittaa tietty toi tädin tulo, mut toisaalta ihan kiva että kierto nyt lyheni, niin pääsee nopeammin uuteen yritykseen.
Toivottavasti Nipellä olisi kiinnittymisvuotoa eikä tätiä kuuluisi.
Tosi ikävää että Mimmu jouduit tuollaisen isänpäivälounaan kokemaan.
Ja mukavaa että Adalatilla on mieli korkeammalla.
JaSu84 kp 1 tai 2/31 tai 32
Eli tuskimpa tää sitä toivottua kiinnittymisvuotoa on... Eli KP 2/27-32... No eipä tää sitten helpota sitä oviksen bongausta kun heittoja alkaa olla tämän verran tossa kierrossa... Nyt toki on vähä ollut ekaa kertaa km jälkeen aivan minimaalista menkkakipuilua, siis jos oikein kroppaansa kuuntelee, niin huomaa... Alkaskohan elimistö normalisoitumaan siitä km:sta??? No nyt ei sit tartte selityksiä keksiä juomattomuudelle pikkujouluissa... Mutta onneksi oon tähän asti välttyny noilta kiukun puuskilta ja sellasilta...
Mimmu: Voi ei miten sitä läheisetkin osaa satuttaa sanoillaan tahtomattaan. Toisaalta ymmärrän sen, että km on arkapaikka ja siitä ei halua puhua läheisille (mekään ei oo kerrottu vanhemmille, vain muutamille tosi läheisille ystäville), mutta tuossa tilanteessa en kyllä itse olis varmasti muuta pystynyt kuin juoksemaan pöydästä pois. Toki olen ajatellut, että jos joskus vielä raskaus onnistaa, niin ehkä kerromme läheisille sen ekan ultran jälkeen raskaudesta sanoin, "saatan olla raskaana" tai meille saattaa tulla vauva ja kertoa sitten syyn miksi ei saa intoilla. Toki riskiraskaushan se kohdallani olisi joka tapauksessa veritulppariskin vuoksi, joten tuo saatan on varmaan aika hyvä valinta.
Noo: Toivotaan plussaa!!! Peukut ja varpaat pystyssä!
Jasu: Kierron alku lasketaan mielestäni ihan siitä ekasta tuhruttelusta, ainakin mulle on näin neuvolassa sanottu... Ja ei mullakaan ollut ekoihin menkkoihin mitään tuntemuksia, alkoivat aina yllättäen. Kehon kieli kuulemma muuttuu raskauden myötä.. tai jotain...
Nyt taidan lähteä kirjoittamaan joulupukille kirjettä ja toiveena vauva...
Mimmu,kyllä oikeen myötähäpeä täällä päässä,kun mietin millanen tilanne ollut sulla..huh huijaa.ja uskomatonta että et sanonut mitään.tosin tuollasessa tilanteessa tuleekin monesti lukko päälle,ja vaan kakistelee.
Juu PMS:ää valittanut minä.Mulla siis ikää 28 ja oikeastaan noin vuoden päivät mulla alkanu kiristellä,mutta tämän vuoden ekassa kierrossa,josta tosin raskauduinkin,niin olin ihan helevetillisessä riehunnassa,siitä oli oksat pois.Mutta ei oo kivaa itselle.Mulla ei ole fyysisiä oireita juurikaan,mutta nää henkiset kärsimykset onkin luku sinänsä.
Pitäisköhän alkaa pitää jotain oirepv-kirjaa?
Olikohan se eilen-toissapv,kun hoksasin,että alkaa taas noi tissin reunat aristaa.No,ennen muinoin,nuorena,se merkitsi raskautta,nykyään ihan mitä vaan,mutta jotain taas tapahtuu.Sitten ajoittain tuntuu et menkat alkais,ja mullahan siis tosiaan oli ilm viime ke se ovis (ovisplussa ja kivut oli tiistai iltana)joten olen antanut itseni kuvitella näitä tuntemuksia...tiedätte kyllä.
Peittoja ei olla heiluteltu sen koommin kun ovisplussa päivänä ja sitä seuraavana;mun halut romahti ihan täysin.Tämäkin on minusta yks pms-oie mulla.Ja toisaalta se keskittyminen sen oviksen hyödyntämiseen vie kaikki mehut näin vanhalta :D
Mä voin kanssa liittyä tähän Rakas Joulupukki-kirjeeseen...vielä ehtis ennen joulua kipaista varhaisultrassa...niin ja sitten saattaisi sopivasti pilata joulunsa käymällä...
Onko täällä himotestaajia???Mikä dpo on aikaisin kun oot saanu plussan?ois kauhean kiinnostavaa testimielessä testailla,että kuinka ajoissa näkyy,jos siis näkyy lainkaan.
Pölhöjä illan iloksi sii,jorinoi Malica
edit.Nipelle pahoittelut jos tuo nyt sitä on.
Sun tunteet kuullostaa ihan mun tunteilta;) Just ennen ovista ollaan ihan pupuja ja sen jälkeen, vaikka ei itse haluaisi, alkaa "painu vittuun vaihe" jota yritän peittää parhaani mukaan ettei toinen loukkaannu:) Eihän se hänen vika ole! Mutta siis, et ole ainoa!
Voi ei mikä appiukko!!Mä oon niin pahoillani sun puolesta!!! Mä en olis osannu olla hiljaa, vaan olisin varmaan huutanu päin naamaa tilanteen ja sit itkeny ja juossu ehkä Alaskaan asti! Ei mitään tajua!!!, kas kun ei tarjoutunu itse auttamaan tässä "raskautumisessa" jos muuten ei onnistu!
Tiesittekö muuten että Zambiassa on sellanen ikivanha perinne että kun nuoripari menee naimisiin niin appiukko korkkaa morsiammen? varmistaa näin että se on "neitsyt" ja luovuttaa sitten pojalleen!!! Ihan käsittämätöntä, mutta siellä maaseudulla vielä joissain heimoissa ihan käytössä oleva perinne! Muistui vaan tosta omasta heitostani mieleen...
Tulin tänne kurkkimaan, kun itsellä on jännät paikat menossa, ja onpa täällä paljon muuttunut! Ihmisiä on vaihtunut, Haizuli näyttää onnellisesti raskautuneen (ihanaa!) ja MiRaBel ehkä myös? MiRaBelille pidän erityisesti peukkuja, sulla on ollut kyllä todella kuluttava tilanne ja toivon että nyt menisi kaikki hyvin!
Hitusen ravistaa taas se, kun näkee kuinka täällä on ihmiset kesältä muuttuneet. Ehkä muillekin on käynyt niin, etteivät enää vain jaksa päivästä toiseen tänne kirjoitella? Vai ovatko tosiaan kaikki raskautuneet, ja vain me harvat enää ollaan jäljellä? Jotenkin luulisin, että ensimmäinen vaihtoehto. Sinänsä toinen olisi tietty parempi, vaikka se vain korostaa tätä omaa tilannetta.
Noh, oikeastihan tässä on vasta 10kk yritystä takana, ja siihenkin on mahtunut kaksi raskautumista. Tänään ollaan kierrossa jo ylipäivillä ilman kunnon vuotoa, mutta tuhrua on tullut 4pv. Sen verran voimakasta tuhrua vaan, että viimeksi kun tuommoista näin, se oli ensioire keskenmenosta. Parempi siis olla testaamatta ennen kuin näkee miten tämä jatkuu...
Eipä muuta sanottavaa. Olo tyhjä.Jälleen.
MiRaBel, voi ei! Mä just ehdin iloita sun puolestasi. Sä olisit kyllä jo ansainnut onnistuneen raskauden - kaiken tuon jälkeen.
Tosi paljon sympatiaa ja lämpimiä ajatuksia tältä suunnalta.
Iso halaus täältä! Aivan uskomattoman surullista.
Pahoittelut myös tädin jyräämäksi joutuneille!
adalat
siis oikeesti niin kamalaa!!!!ei ole tottaa,taas :(
Voimia oikeen lujaa..nythän te pääsette sitten niihin tutkimuksiin kyllä heti.
kyllä surettaa lujaa sun puolesta
... käynyt niin, Zoey, ettei jaksa kirjoitella. Vaikka melkein joka päivä käynkin muiden kuulumiset lukemassa ja teidän puolesta hihkumassa tai suremassa. Kuten nyt: MiraBel – osanottoni sydämen pohjasta, ihan kamalaa. Toivottavasti asia saadaan selvitettyä ja kaikki menee lopulta hyvin.
Nippe kyseli joskus muinoin niistä ovistesteistä ja itse parhaana olen pitänyt Clearbluen digitaalisia, kuten Malicamamkin. Mun ei ainakaan kannata muilla testata, kun viiva on hailakkana tai aika vahvana monta päivää enkä osaa ilman hymynaamaa tulkita, mikä niistä on ovis ja mikä ei. Yksi ovistikku itsellä enää laatikossa ja sen jälkeen en uusia osta, kyllähän ne stressaavat...
Niisku kävi joskus kertomassa, että olitte saaneet ajan lapsettomuuspolille. Hieno juttu! On se kyllä oikeasti käsittämätöntä, miten kaupungeissa voi vaihdella tuo käytäntö noin paljon. Meille sanottiin, että tammikuussa takas, kun vuosi yritystä km:n jälkeen on täynnä, muttei teissä mitään vikaa ole... Se olisi tietysti hieno juttu, mutta kyllä tässä alkaa siltä tuntua, että on pakko olla jotain vikaa, kun tärppi ei käy... Mitähän muuten Pupuliinille kuuluu – jos lueskelet täällä, niin kerrohan joku kerta kuulumisiasi ja miten hoidoissa on mennyt?
Olipa kiva kuulla, että Haizulilla raskaus jatkuu hyvin! Positiiviset uutiset ovat aina tervetulleita =)
Mimmu: pahoittelut huonosta isänpäivälounaasta. Sukulaiset on joskus niin ajattelemattomia. Itsekin on tässä saanut kuulla omien vanhempiensa suusta, että nyt vois jo jäädä äippälomalle jne jne... Tuntuu jotenkin hölmöltä, en ole kommentteihin ottanut kantaa enkä oikein tiedä, pitäisikö kertoa vai ei tästä projektista. Pari ystävää tietää ja välillä tuntuu, että sekin on liikaa, kun heiltä saa sääliviä kommentteja (tietysti hyväätahtovia, mutta itselle tulee sellainen luuseri ja reppana olo niistä...).
Mutta täällä siis menossa kp 21/27-31 – ei merkkejä...
Nipa
jossain vaiheessa joku kyseli noista apteekin Onni -ovis testeistä, mie olen tykänny niistä, ne näyttää sen vuorokauden, ensin on suurin piirtein saman vahvuinen ja kun illalla on testanu uudestaan on ollu viiva selvästi kontrolliviivaa vahvempi ja taas seuraavana aamuna saman vahvuinen ja seuraavina päivinä häipyy.
edellis kierto oli lyhyt jos tuhrustamisesta alotetaan, sitä oli neljä päivää ja sitten vuosi kunnolla kolme päivää ja tuhrutteli neljä päivää, joten tämän kierron laskin kuitenkin nyt sitten tuosta kun alko kunnolla vuotaa eli nyt mennään kp 35(30-35) ja tänään alkoi tuhrua tuleen, tässä kierrossa ei oo ollu oikeesta mitään muita oireita valeraskaudesta kuin tissit tuli kipeeksi viikkoa aikaisemmin, muuten on ollu olo ihan hyvä. Lauantaina sorruin ostamaan raskaustestin ja tietysti tein sen heti kun pääsin kotia ja miinustahan se näytti. Tosin ei tuota peittoakaan ole heiluteltu kuin pari kertaa, tosin eihän noille lehmillekään ruutata kuin yksi annos ja ne jää kantavaksi, kun vaan siementää sopivaan aikaan. Joten vanha hölmö on taas alamaissa, mie kun en yleensä käytä noita alkoholipitoisia aineita, vois nyt ottaa pienet kännit, jotta aivot edes hivenen turtuis. Miehelle koko aiheesta ei kannata edes puhua, jotain kun vauva jutuista lohkaseen mie suutun ja sitten se alkaa kun koko keskenmenosta ei voi kuulemma puhua, kun mie suutun. Ja meillä on kuulemma jo isoja lapsia ja kuus pitäs jo riittä kun toisilla ei ooo sitä yhtäkään. En tiijää helpottaako tää koskaan vaa jääkö tää nyt sitten kaiveleen ja nostaa pintaan lopun elämän.
T. Lakka
Teille jos kenelle se nyytti olisi jo toivottu.
Minäkin käyn päivittäin lukemassa kuulumiset, mutta en jaksa kirjotella, kun ei ole mitään kirjotettavaa. Mies on edelleen sitä mieltä ettei enää halua kolmatta lasta, ja pihtaa sitten sen mukaan. Loppuviikosta olis ovis käsillä, mitenkähän tuon saisi vokoteltua punkkaan... Kohta on varmaan pakko luovuttaa, vaikka tiedän, että asia jäisi loppuiäksi kaihertamaan, minä kun olen kuumeillun kolmannesta lapsesta jo pari vuotta.
Kiva oli kuulla Haizulin kuulumisia, välillä jotain positiivista tähänkin pinoon.
Tervetuloa uusille ja plussatuulia. Ja minäkin yhdyn siihen Rakas joulupukki- juttuun
Mirabel: ei löydy kyllä sellasia sanoja, joilla voisin sinua lohduttaa, ei ainuttakaan. Voimia sinulle! Miksi toisille tälläista vääryyttä tapahtuu?
Zoey: Niin tässä itsekin on vähä miettiny, pitäskö tää palstailu jo lopettaa, kun ei taida tapahtua mitään, toisaalta tää on vähä niiku terapiaa näiden kaikkie ihanien kohtalotovereiden kanssa. Vaikka kohtalot ei meillä niin ihania oo ollukaan...
Nipa: Joo tilasin just aamulla niitä hymynaama testejä, kun arvelin noiden liuskojen tulkitsemisen olevan arpapeliä... Olikin tarjouksessa ne halpatestillä 30 e/ 7 kpl. Vaikka en kyllä oo ollu noiden testien kannattaja, mutta pakko kai kaikki konstit ottaa käyttöön, kun ei plussaa saa aikaiseksi muutenkaan... Ja kiertokin nyt vielä entistä sekavammaksi taisi mennä...
Jotenkin nyt tuntuu, että vahinkoraskauksia ei kyllä voi tulla, kun ei nää suunnitellutkaan taida alkaa... Totesinkin neuvolatädille, joka sanoi, että on tosi harvinaista, että tulee peräkkäin 2 km, että todennäköisyyslaskenta ei oo meikäläisen puolella...
Töissäkin tulee vaan enempi ja enempi mieleen, että voi kun pääsis äippälomalle... Sais vähä paussia tuohon työelämään... Töissäkin ehdottelevat, että etkös sinä jo voisi lapsia ruveta tekemään... no siinäpä sitten vastailet, että eipä oo vielä ajankohtasta, eipä niin... kun ei tärppää ja jos tärpää, niin sitten menee kesken... Onneksi meidän kummankaan vanhemmat ei oo kyselly lapsenlasten perään, kun niillä on jo niitä likotettavia ennestään...
Nippe,ajoitukseltaan enemmänkin kiinnittymiselle,kuin alkaville menkoille?mikäli mä nyt laskin oikeen??jos to-pe ollut ovis,sit hedellm ja 5-7pv kiinnittymiseen,joskus jopa pidempäänkin???
Näähtäväksi jää siis.
Iloista mieltä kumminkin!!!Onneksi on tärppikiertoja vielä rutkasti sulla mahkuja