Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomasin että 3-luokkalaisen lapseni äidit on lähes poikkeuksetta

Vierailija
09.09.2010 |

suht iäkkäitä, n.45v ikäisiä ja isät siinä 50v paikkeilla.

Tuli ahdistuskohtaus, kun katseli niitä, mukavia kyllä ei siinä mitään, niin selvästi keski-ikäisiä ja keski-ikäisen näköisiä/oloisia "tätejä"..

Samanlainen ahdistuskohtaus kun eräänä aamuna kotona ollessani tv jäi uutisten jälk auki ja siellä alkoi joku keskusteluohjelma kohderyhmänä 50+v ihmiset, se juontajanainen on NIIN NIIN täti kuin voi vaan olla, örk:/

En itsekään ole mikään "tyttö" enää vaan 34v mutta ei hitto, ei musta ikinä tule niin tätimäistä ja keski-ikäistä ainakaan olemukseltani..Boring!!!

Kaikki hyvin niin kauan kuin minua yhä luullaan n.26v ikäiseksi kuten tänäkin vuonna useaan kertan ;D ja ei, en pukeudu pissis tms tyyliin.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ihan teinifiilis ekaluokkalaiseni vanhempainillassa. Ja viikonloppuna Habitaressa vastaan tuli silmiinpistävän monta nelikymppistä odottajaa. Kyllä se vaan on fakta että lapset tehdään nykyään vanhoina.

Vierailija
42/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap elää harhassa, että olisi 34 vuotiaana 26 v näköinen. Sori vaan, mutta en usko ! Kyllä se usein vaan näkyy päälle, että olet jo vähän vanhempi vaikka käyttäisit kuinka nuorekkaita vaatteita. Mutta ylennä vaan rauhassa itsesi ja ole leuhka itsestäsi, jos se saa sinut paremmalle tuulelle.

Kaikki hyvin niin kauan kuin minua yhä luullaan n.26v ikäiseksi kuten tänäkin vuonna useaan kertan ;D ja ei, en pukeudu pissis tms tyyliin.

Siis tottakai joku 34v voi jossain tilanteessa jonkun ihmisen mielestä olla 26v näköinen. Useimmiten ihminen kuitenkin on suunnilleen ikäisensä näköinen ja yli 30-vuotiaan wannabee-teinit on kieltämättä vähän naurettavan näköisiä.

Sanottakoon vielä, että olen ap:ta nuorempi 5-luokkalaisen lapsen äiti ja nuorimmaisen ollessa 3lk:lla olen 38.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitaa ladata naisille paineita ihan JOKA suunnasta ja viela naisten toimesta.

Ma kans lupesin laskemaan kuinka "vanha" olen kun kuopus menee kolmannelle ja sit mietinetta haloo ei tas oo mitaan jarkea.

Eli pitais olla hyva ura ja kovapalkkainen tyo, kaikki lapset tehtyna viimestaan kun on 22, miehia kokeiltu riittavasti, matkusteltu ja opiskeltu ulkomailla. Sitten ulkonakopaineet siihen paalle.

Tamankin aloittaja halusi vain sanoa etta "kuunnelkaa kuinka erinomainen mina olen, olen tehnyt PARHAAT ratkaisut elamani/perheen suhteen eli olen paljon parempi kuin sina".

Rakas ihminen olet aivan loistava!

Vierailija
44/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten lasketa ihmiskunnan historiassa lyhyttä ajanjaksoa jossain 1960-80-luvuilla. Pilleri mahdollisti ensimmäisen kerran luotettvan ehkäisyn ja yhteiskunta kannatti myös kovin 2 lapsen mallia. Avioerokin tuli helpoksi vasta 1980-luvulla. Jo taas 90-vluulla lastenhoitouudistuksien (päivähoito yms) ja henkisen ilmapiirin muutos toi kuvaan taas myös vanhemmat äidit ja isät.

Joten nuoret vanhemmat sääntönä on lyhytaikainen poikkeus:-)

Vierailija
45/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hymyilyttää nää ainaset minä kuulemma näytän ikäistäni nuoremmalta mutta ne muut....

Ei kai nyt kukaan sano toiselle et on ikäistään vanhemman näköinen? On ihan normaalia kehua toista nuorekkaaksi varsinkin kun itse kysyy ja asian yleensä esille ottavat.Itse sanon kaikkia naisia aina nuoremman näköisiksi kun on koska siitä tulee niille hyvä mieli.Eikä se et mies/miehet sanoo niin tarkoita mitään.Ei miehet osaa arvioida naisten ikää eikä ne ees halua.Miettikää oikeesti kuka ja missä tilanteessa teitä kehutaan?Vai ihan itsekkö peiliin katsoessa näette olevanne aina sen 10 v.vähemmän.

Vierailija
46/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 38. Pieni kokoinen ja hoikka, liikunnallinen. Se varmaan jonkin verran nuorentaa. Sitten katselen joitain vanhempia, että onpa vanhan näköinen ja yllätys yllätys, onkin minua jopa 10 vuotta nuorempi. Mutta yleensä nämä henkilöt on pullukoita tai lihavia. Se tosiaan vanhentaa ihmistä.

Tänä kesänä katselin yhtä äitiä. Oli pienen tytön kanssa ja ajattelin, että onpas aika vanhana saanu lapsen ja vaikutti vielä ainokaiselta. Istuttiin syömässä ravintolassa, niin oli aikaa katsella ympärilleen.

Karmea totuus paljastui. Tämä äiti oli entinen luokkakavarini kouluajoilta. Ylipainoa varmaan 30 kiloa. Oli aivan erinäköinen kuin 23 vuotta sitten. Mutta hän kyllä tunnisti minut.

Minulla vanhin lapsi jo 19. Ja sitten tällä koulukaverilla 2,5 vuotias tämä ainokainen.

Juu, ei siinä mitään pahaa, vaikka onkin saanut lapsen vähän vanhempana. Jokainen hommaa lapsensa omalla ajallaan.

Vierailija
47/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapsista 18v ja nuorin 7v.

Missä vanhempainillassa minua pitäisi siis ahdistaa?

Jos saisin valita niin mieluummin olisin vielä vähän vanhempi jotta olisin samaa ikäluokkaa kuin muut 18v lapseni vanhemmat

Vierailija
48/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kuvittelevat, että aika puree muihin, mutta me ollaan immuuneja. Olen sinua vanhempi ja havainnut, että se ei ole niin. Ihminen muuttuu, mielipiteet ja maku muuttuu ja niin vaan tapahtuu.

T. Yksi, jolle konnari tarjosi lastenlippua vielä kolmikymppisenä

Vierailija
49/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee keski-ikään, se jotenkin muuttuu taikaiskuksi joksikin tantaksi tai ikäväksi aikuiseksi. Ihan samanlainen (tietysi elämänkokemuksella paranneltu) versio olen sisimmältäni nyt 45-vuotiaana kuin 25-vuotiaana. Oma isoäitini tokaisi 90-vuotiaana peiliin katsottuaan, että "huh, kuka toi vanha mummu oikein on? Mieli on kuin 20-vuotiaalla, ulkokuori vaan rapistuu".

Vierailija
50/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ihmiset ahdistuukin xD Voi hyvänen aika ! No höh, itsellä (39v) on 6 mukeloa ja ikähaitari välillä 3-16v. Missäs vainhempainillassa sitten minusta ahdistutaan ?

Vai pitäskö laittautua ennen vanhempainiltaa vimpan päälle, käydä kampaajalla yms. siinä pelossa et kukaan ei vaan ahdistuis minusta ? ;oD

Itte ainakin meen vanhempainiltoihin kuulemaan kulloinkin tiedotettavia asioita enkä ahdistumaan. Pukeutukoot kuka tahansa miten tahansa ja näyttäköön juuri miltä näyttää.

Sen verran keski-ikää minussakin et lisään tähän loppuun kuluneen lauseen "antaa kaikkien kukkien kukkia" :o)

Vierailija
51/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan olen nuorin tokaluokkalaiseni vanhempainillassa (osalla on jopa ikäisiäni lapsia...) ja voi olla että näytän nuorimmalta myös, mutta mitä sen on väliä... Ensi vuonna siis 27v kolmosten vanh.illassa... toisaalta kuopukseni selvitessä kolmannelle yhdeksän vuoden päästä tuskin olen enää nuorin tai näytän nuorimmalta. Ihme ongelmat teillä.

Vierailija
52/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan kymmenen vuoden päästä millaiset sinun geenit ovat, näytätkö nuoremmalta..mutta et maailmasta varmaan yhtään kuuskymppistä löydä joka näyttäisi kakskymppiseltä. Nuoruuteen kuuluu tietty ehdottomuus, minäkin tiedän yhden leidin joka ajatteli että kykenee museonjohtajaksi 25- vuotiaana vain siksi, että on valmistunut yliopistosta ja näyttää kauniilta. Kaikenlaisia uskomuksia ja luuloja sitä onkaan nuorena. Minä olen nuorekas 41 v, mutta en siis ole enää 27v eikä sille mitään voi. Pukeutua voi tosin tyylikkäästi, kaiken ikäisenä. Lapseni on tokaluokkalainen ja sulaudun hyvin nuorempien äitin joukkoon, koska olen niin hyvin säilynyt, mutta niin on äitinikin, se on geeneissä lälläslää

Vierailija
53/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni täti on nyt 42v. ja hänellä on 2v. ja 4v. lapset. Ja ajattelen aina että voi tuota nuorinta lapsi raukkaa kun hänen äitinsä on jo 55v. kun lapsi pääsee ripiltä :D

Itse olen nyt 22v. ja minulla on 2v. ja vauva. Olen ajatellut melkein samaa, että kyllä nykyään äidit ovat vanhoja! Muskarissa olessani tunnen itseni jotenkin ei soveliaaksi äidiksi kun muut mammat ovat 40 hujakoilla.

Itse kun olemme ajatelleet mieheni kanssa että teemme lapset nuorina niin jaksamme olla ja mennä heidän kanssa, ei tarvi sitten enää eläke iässä lähteä särkänniemeen :D

Vierailija
54/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuorin on silloin 28v. Tuskin lähtee äiskän kans enää Särkänniemeen.

Mutta ymmärrän teitä. Muistan itse kun parikymppisenä kauhistelin nelikymppisiä. Hei, ne muka seurustelee ja niillä on seksielämää. Hyi yök, toinen jalka haudassa. Kun kolmikymppiset oli jo musta vanhoja.

No aika parantaa tämän vaivan sinullekin:)

Asiasta toiseen. Mun veljen vaimo teki lapset 19v ja 21v. On nyt 53 ja on todella vanhan ja raihnaisen oloinen ja on monenlaista sairautta ja jatkuvasti sairaslomalla.

Minä tein lapset 33v-36v ja olen terve, hoikka, juoksen maratoneja, pyöritän yritystä ja ikää on tällä hetkellä 48v.

Että kumpi meistä on eläkeiässä jaksavampi ja pirteämpi. Siinäpä kysymys.

Mieheni täti on nyt 42v. ja hänellä on 2v. ja 4v. lapset. Ja ajattelen aina että voi tuota nuorinta lapsi raukkaa kun hänen äitinsä on jo 55v. kun lapsi pääsee ripiltä :D

Itse olen nyt 22v. ja minulla on 2v. ja vauva. Olen ajatellut melkein samaa, että kyllä nykyään äidit ovat vanhoja! Muskarissa olessani tunnen itseni jotenkin ei soveliaaksi äidiksi kun muut mammat ovat 40 hujakoilla.

Itse kun olemme ajatelleet mieheni kanssa että teemme lapset nuorina niin jaksamme olla ja mennä heidän kanssa, ei tarvi sitten enää eläke iässä lähteä särkänniemeen :D

Vierailija
55/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli oikein hyvä lapsuus ja nuoruus. Varsinkin nuorena arvostin sitä, että vanhemmillani oli aikaa, kykyä ja halua olla kanssamme, keskustella, väitellä ja olla läsnä. Moni kaverini viihtyi meillä välillä rasittavuuteen asti. Isäni oli aina innokas juttelemaan ja inttämään, vähättelemättä toisen mielipiteitä. Kaverit tykkäsi siitä:-)

Vierailija
56/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nelikymppisen tarvitse näyttää eri ikäiseltä kuin on. Sen tajuavat onneksi useimmat siinä vaiheessa, kun asia tulee omalle kohdalle :) En tarkoita, että pitäisi näyttää 'tädiltä', mutta on harhaa kuvitella näyttävänsä paljon ikäänsä nuoremmalta. Ja ikäeroa noihin nelikymppisiin sulla ei paljonkaan oikeasti ole.

Vierailija
57/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä nuorempia miehiä saatte.

T: Lukion Lare 18v

Vierailija
58/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni täti on nyt 42v. ja hänellä on 2v. ja 4v. lapset. Ja ajattelen aina että voi tuota nuorinta lapsi raukkaa kun hänen äitinsä on jo 55v. kun lapsi pääsee ripiltä :D Itse olen nyt 22v. ja minulla on 2v. ja vauva. Olen ajatellut melkein samaa, että kyllä nykyään äidit ovat vanhoja! Muskarissa olessani tunnen itseni jotenkin ei soveliaaksi äidiksi kun muut mammat ovat 40 hujakoilla. Itse kun olemme ajatelleet mieheni kanssa että teemme lapset nuorina niin jaksamme olla ja mennä heidän kanssa, ei tarvi sitten enää eläke iässä lähteä särkänniemeen :D

**ajattelin kylläkin mennä särkäniemeen vielä lastenlastenkin kanssa. 22- vuotiaana opiskelin ja matkustelin, en olisi ollut valmis äidiksi, mutta sulla ei taida olla vielä mitään ammattia. Sain esikoiseni 33- vuotiaana, ihan hyvä ikä se oli***

Vierailija
59/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyytyväinen, että olen tehnyt lapseni jo tässä iässä. Suvussani on muutamia vanhempia äitejä (saaneet +40v ensimmäisen) ja yksi heistä on nyt työelämään mennyt ja kertonut, miten rankkaa on yrittää jaksaa tässä iässä aloittaa työelämä ja hoitaa kotia.

Toinen mikä minusta on hienoa näin nuorena äitinä. Myös lapseni isovanhemmat ovat suht nuoria. Itselläni ei ole koskaan ollut isovanhempia sillä he ovat kuolleet jo ennen syntymääni. Asia on harmittanut minua monesti kun muut ystäväni ovat puhuneet isovanhemmista. On ihanaa ajatella että omalla lapsellani tulee olemaan isovanhemmat ainakin toivottavasti vielä pitkän aikaa.. (lapsiemme vanhin isovanhempi on nyt 45v ja nuorin 42v.)

Vierailija
60/109 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni täti on nyt 42v. ja hänellä on 2v. ja 4v. lapset. Ja ajattelen aina että voi tuota nuorinta lapsi raukkaa kun hänen äitinsä on jo 55v. kun lapsi pääsee ripiltä :D Itse olen nyt 22v. ja minulla on 2v. ja vauva. Olen ajatellut melkein samaa, että kyllä nykyään äidit ovat vanhoja! Muskarissa olessani tunnen itseni jotenkin ei soveliaaksi äidiksi kun muut mammat ovat 40 hujakoilla. Itse kun olemme ajatelleet mieheni kanssa että teemme lapset nuorina niin jaksamme olla ja mennä heidän kanssa, ei tarvi sitten enää eläke iässä lähteä särkänniemeen :D

**ajattelin kylläkin mennä särkäniemeen vielä lastenlastenkin kanssa. 22- vuotiaana opiskelin ja matkustelin, en olisi ollut valmis äidiksi, mutta sulla ei taida olla vielä mitään ammattia. Sain esikoiseni 33- vuotiaana, ihan hyvä ikä se oli***

Tietenkin itsekin olen ajatellut viedä lapsenlapiani minne sitten heidän aikananaan mennäänkään. Ja kyllä tälläiseltä 22v. 2 lapsen äidiltä voi löytyä ammatti anteeksi vain!

Minä en koe, että olisin jotenkin joutunut lupumaan elämästäni tai nuoruudestani.