Huomasin että 3-luokkalaisen lapseni äidit on lähes poikkeuksetta
suht iäkkäitä, n.45v ikäisiä ja isät siinä 50v paikkeilla.
Tuli ahdistuskohtaus, kun katseli niitä, mukavia kyllä ei siinä mitään, niin selvästi keski-ikäisiä ja keski-ikäisen näköisiä/oloisia "tätejä"..
Samanlainen ahdistuskohtaus kun eräänä aamuna kotona ollessani tv jäi uutisten jälk auki ja siellä alkoi joku keskusteluohjelma kohderyhmänä 50+v ihmiset, se juontajanainen on NIIN NIIN täti kuin voi vaan olla, örk:/
En itsekään ole mikään "tyttö" enää vaan 34v mutta ei hitto, ei musta ikinä tule niin tätimäistä ja keski-ikäistä ainakaan olemukseltani..Boring!!!
Kaikki hyvin niin kauan kuin minua yhä luullaan n.26v ikäiseksi kuten tänäkin vuonna useaan kertan ;D ja ei, en pukeudu pissis tms tyyliin.
Kommentit (109)
(ja olen 34 v, kun lapseni menee kolmannelle), mutta en silti pidä tärkeänä sitä, että minua pidettäisiin ikäistäni nuoremman näköisenä. Eikä varmaan pidetäkään, sillä sekä hius-, meikki- että pukeutumistyylini on klassinen, joten useimmat varmaan sijoittavat ikäni jonnekin 30-40 -vuoden väliin. Mielestäni itsestään ja ulkonäöstään huolehtimisesta ei kerro se, että näyttää ikäistään nuoremmalta, vaan se, että näyttää hyvältä!
Terv. Ikäänsä tyytyväinen 32-vuotias
varmasti näytän täti-ihmiseltä ja luultavasti tulen lähivuosina yhä vaan tätimäisemmäksi muuttumaan. Milulla ei ole mitään mielenkiintoa yrittää näyttää itseäni nuoremmalta tai ei-tylsältä keski-ikäiseltä.
ja itse täytän pian 40v, ja uskon, että näytän nuorempien äitien silmiin vähän tantalta jo, ei voi mitään :)
tänne sitten 10v kuluttua. Terv 42v tarhaikäisen, eka- ja tokaluokkalaisen äiti, jolle jopa flirttaillaan vielä, nolon nuorennäköisen miehet jopa. Mutta, ikäni puolesta olen ylpeästi täti.
ei täällä kerrota kuin oma nimi ja kenen äiti/isä on.
Ihmisestä on todella vaikea sanoa onko iältään 25 vai 55 vai siitä väliltä
Ja usein kuvitellaan näyttävänsä itse nuoremmalta kuin muut.
ehkä nämä tätiäidit on vain 35 hekin ja ajttelivat susta samaa, että onpas tätimäisen näköinen äiti ja vanhakin vielä.
Olen 45-vuotias eka- ja neljäsluokkalaisen äiti. Ja näytän ikäiseltäni.
Minkäs teet?
Ihmisessä on sitä paitsi paljon muutakin kuin se ulkokuori.
Oma äitini oli muuten hyvin nuori kun sai minut. Kun olin kolmannella, äitini oli vielä alle 30. Eli siihen nähden ap on kalkkis.
olisin noin lapsellinen kuin sinä. Yleensä nelikymppiset ovat tyylikkäämpiä, koska heillä on varaa ja silmää pukeutua paremmin...
myöntää olevansa keski-ikäinen eikä epätoivoisesti yritä esittää mitään teiniaikuista. Tukkakin on jo ihan harmaa :-)
Sisäpuolelta katsos sielu ja mieli on nuorekas, ja sehän on tärkeintä, eikös?
todella säälittävän ja typern näköisiä. Oikeat teinit nauravat näille ihan kippurassa.
Please, uskaltakaa olla aikuisia ja jopa keski-ikäisiä, se on paaaljon tyylikkäämpää.
26 v näköinen. Sori vaan, mutta en usko ! Kyllä se usein vaan näkyy päälle, että olet jo vähän vanhempi vaikka käyttäisit kuinka nuorekkaita vaatteita. Mutta ylennä vaan rauhassa itsesi ja ole leuhka itsestäsi, jos se saa sinut paremmalle tuulelle.
Kaikki hyvin niin kauan kuin minua yhä luullaan n.26v ikäiseksi kuten tänäkin vuonna useaan kertan ;D ja ei, en pukeudu pissis tms tyyliin.
Tosin ekaluokkalaisen vanhempainillassa, kylläkin myös pk-seudulla.
Jo ekaluokkalaisten äidit ovat niitä 40+ vuotiaita yhä enenevissä määrin (?).
Itsellä on ikää 32v. nyt, kun ekaluokkalainen (esikoinen) täyttää 7v.
mä olen 46 v, nyt olen 41 v.
Mulla on valtavan paksu hevosenjouhitukka, joten teen suoristusraudalla "kiharat", että tukka olisi jotenkin kuosissa eikä harottaisi minne sattuu.
Olen sit varmaan just se täti, josta sä ahdistut. Kumpihan meistä tarvitsee muutosta elämäänsä sä vai mä?
Tuleeko liikaa oma äiti mieleen? Mä olen 37v ja muistan kyllä, että toi asia ahdisti mua vielä silloin, kun en ollut jotenkin sinut äitiyteni ja/tai ikääntymiseni kanssa. En ole mitenkään erityisen tätimäinen, mutta ei mua alle kolmekymppiseksi kukaan luule, kasvot paljastavat viimeistään.
välitänhän minä hieman ulkonäöstäni.. pesen hampaat ja naaman. huolehdin et vaatteeni ovat puhtaat jaehjät. ajelen kainalokarvat ja meikkaankin välillä. ja toki käyn myös kampaajalla silloin tällöin. mutta nämähän on asioita joita ihan jokainen tekee ulkonäkönsä eteen eikö vaan.. liikaa en suostu ulkonäkööni panostamaan, koska sekin aika on pois jostain todella tärkeästä. esimerkiksi lasten kans touhuilu merkitsee mulle paljon enemmän. ehkäpä kiinnitän itseeni silloin enemmän huomiota kun lapset ei enää tarvitse minua niin paljon.
T: viiden äiti ja tulevaisuuden petolinnun perse :)
Olen samanikäinen kuin sinä. Mielestäni tässä näkyy hyvin se, että lapset tehdään /on tehty vanhemmalla iällä. Olen ainut "näin nuori". Ei sen puoleen- vielä me keretään monet iltatähdet tehdä ja samalla tavalla sitten ollaan niitä vanhempia siellä.
Siitä oon eri mieltä, koskaan MISTÄÄN asiasta ei kannata mennä sanomaan ettei koskaan...Kylä ne vuodet vaan temppunsa saattaa sinullekin/minullekin tehdä, sitä paitsi moiseen tätityyliin voi helposti ajautua pikkuhiljaa, kuin varkain!
olen myös 34v ja lapseni on 9v. Huolehdin itsestäni ja tulen tekemään sen myös 43-vuotiaana :-)Onneksi silloin lapset ovat jo aikuisia!!!Ei enää vanhempainiltoja!!!!
suht iäkkäitä, n.45v ikäisiä ja isät siinä 50v paikkeilla. Tuli ahdistuskohtaus, kun katseli niitä, mukavia kyllä ei siinä mitään, niin selvästi keski-ikäisiä ja keski-ikäisen näköisiä/oloisia "tätejä".. Samanlainen ahdistuskohtaus kun eräänä aamuna kotona ollessani tv jäi uutisten jälk auki ja siellä alkoi joku keskusteluohjelma kohderyhmänä 50+v ihmiset, se juontajanainen on NIIN NIIN täti kuin voi vaan olla, örk:/ En itsekään ole mikään "tyttö" enää vaan 34v mutta ei hitto, ei musta ikinä tule niin tätimäistä ja keski-ikäistä ainakaan olemukseltani..Boring!!! Kaikki hyvin niin kauan kuin minua yhä luullaan n.26v ikäiseksi kuten tänäkin vuonna useaan kertan ;D ja ei, en pukeudu pissis tms tyyliin.
Kertakaikkisen ainutlaatuinen nainen! Kyllä kai meillä kaikilla käy kateeksi tätä nuorekasta, hyvännäköistä ap:ta, joka ainoana on säilynyt nuorekkaana - ja on ainoa "nuori" äiti :D!
Mä olen ainakin kateudesta vihreä. Nyt pitäisi vaan saada tietää, missä pääsee tätä ihanaa ap:tä ihailemaan? Tekisi niin mieli nähdä "nuori" kolmasluokkalaisen äiti, joka ainoana osaa näyttää hyvältä ja nuorekkaalta. Kerros nyt ap, mistä voimme tulla hakemaan oppia?
Ystävällisesti: Vanhan ja rupsahtaneen näköinen, tanttamaisesti pukeutuva ekaluokkalaisen äiti ;D
on lähes järjestään korkeintaan kolmekymppisiä.
Itse täytän tänä vuonna 40 v ja olen mitä todennäköisimmin luokan vanhin äiti, näin väittää ainakin tyttäreni.
ja mä olen huomannut olevani vanhimmasta päästä vanhemmista. Suurin osa lapseni luokkakavereista on esikoisia, kun taas mun nuorimmainen on kuopus. Toisaalta, kolmas lapsi on 6. luokalla ja mä olen nuorimmasta päästä vanhempia.
Ihan ymmärrettävää ahdistua keski-ikäisyydestä, jos vanhemmat ovat neljän- ja viidenkympin välissä sairastuneet vakavasti tai kuolleet.
Mutta sitä en kyllä allekirjoita, että keski-ikä toisi mukanansa paplarikiharat, ne on mulla ollut viimeksi kasarilla lukiossa. Kalju päälaki taas miehillä voi tulla jo parinkympin jälkeen. Miksi luulet olevan niin paljon nuoriakin miehiä, jotka leikkaavat kokonaan kaljuksi?
Oletko oikeasti sitä mieltä, että tanttatyyli iskee ihan pakolla heti neljänkympin jälkeen? Kyselen ihan mielenkiinnolla. Olen kuopuksen 3. luokalla 48 v.