Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme teitä koirissa viehättää?

Vierailija
08.09.2010 |

En siis kysy pahalla vaan ihan mielenkiinnosta, että mikä niissä mun silmään rumaäänisissä ja haisevissa otuksissa teitä viehättää? Olen itse aina tuntenut vastenmielisyyttä koiriin, ehkä siksi että minua on pienenä purtu aika pahasti, ja aikuisiällä en ns. tunne yhtään koiraa.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ykskään koira ole tonkinut paskoja. On sellaisiakin varmasti, olen kuullut, että jotkut syövätkin, mutta niillä on jotain vikaa silloin.

ihan normaalia tonkia ja syödäkin paskaa. Etenkin uroskoirille. Olen tuntenut monta paskantonkijaa!

Vierailija
22/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sain lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minkä vuoksi pitää aina verrata koiraa kissaan? Yleensä vielä nämä "kissa ei kaipaa ihmisen seuraa, ja vaatii huomiota vain kun haluaa jotain"-kommentoijat eivät ole eläessään kissaa omistaneet. Meillä leikitään kissan kanssa, se antaa hellyyttä ja kaipaa seuraa. Mitä enemmän lemmikin kanssa on, sitä enemmän se antaa takaisin. Sama pätee ihan kaikkiin lemmikkeihin.

Ja tosiaan; lemmikin omistamisen iloa ei ymmärrä, jos ei ole omistanut sellaista, tai on omistanut, mutta ei ole viitsinyt antaa sille tarpeeksi aikaa.

Vierailija
24/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minkä vuoksi pitää aina verrata koiraa kissaan? Yleensä vielä nämä "kissa ei kaipaa ihmisen seuraa, ja vaatii huomiota vain kun haluaa jotain"-kommentoijat eivät ole eläessään kissaa omistaneet. Meillä leikitään kissan kanssa, se antaa hellyyttä ja kaipaa seuraa. Mitä enemmän lemmikin kanssa on, sitä enemmän se antaa takaisin. Sama pätee ihan kaikkiin lemmikkeihin.

Ja tosiaan; lemmikin omistamisen iloa ei ymmärrä, jos ei ole omistanut sellaista, tai on omistanut, mutta ei ole viitsinyt antaa sille tarpeeksi aikaa.

kissojen kanssa tekemisissä (omaa ei ole ollut, mutta olen asunut kolmessa perheessä, jossa oli kissa), ja mitä nyt kissaihmisten kanssa olen asiasta keskustellut, niin kissat kyllä yleensä ottaen on vähemmän kiinnostuneet ihmisistä kuin koirat. Minusta se ei ole mitenkään pahasti sanottu, onhan kyseessä aivan eri eläinlajit, joilla on aivan eri käyttäytymismallit. Koira on jalostettu siihen, että se on ihmiset kanssa ja yrittää miellyttää ihmistä, kissa (käsittääkseni) ei.

Vierailija
25/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minkä vuoksi pitää aina verrata koiraa kissaan? Yleensä vielä nämä "kissa ei kaipaa ihmisen seuraa, ja vaatii huomiota vain kun haluaa jotain"-kommentoijat eivät ole eläessään kissaa omistaneet. Meillä leikitään kissan kanssa, se antaa hellyyttä ja kaipaa seuraa. Mitä enemmän lemmikin kanssa on, sitä enemmän se antaa takaisin. Sama pätee ihan kaikkiin lemmikkeihin. Ja tosiaan; lemmikin omistamisen iloa ei ymmärrä, jos ei ole omistanut sellaista, tai on omistanut, mutta ei ole viitsinyt antaa sille tarpeeksi aikaa.

Vierailija
26/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun paras ystävä, harrastuskaveri, lohduttaja. Koirani rakastavat pyyteettömästi lapsiani ja lapset nauttii niiden seurasta. Koirat pakottavat minut liikkumaan huonollakin säällä. Ne ovat kauniita ja tahdon huolehtia niiden kauneudesta. Koirat ovat minulle se harrastus ja henkireikä myös perhe-elämän vastapainoksi.

Vierailija
27/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi koira haluaa miellyttää ihmistä? koska se haluaa ruokaa, rapsutuksia jne. Ei se taida kuitenkaan ajatella, että "toivottavasti sinulle tulee hyvä mieli".

Ihan samalla tapaa ne käyttäytyvät lopulta. Koira usein tuntuu enemmän vaativan ihmisen huomiota, koska on laumaeläin ja moni on ottanut vain yhden koiran. Tai koira näkee ihmisen lauman johtajana. Kissa on yksineläjä, mutta sopeutuu laumaankin. Kissat eivät taida tosin valita minkäänlaisia johtajia itsensä lisäksi ;D Koirilla on omistaja, kissoilla on henkilökuntaa.

Mutta asian ydinhän oli aivan joku muu. Miksi ei saisi pitää koirista? Onko siinä jotain kamalaa?

Vierailija
28/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suoraan sanoen säälittääkin ne välillä. Kerrostaloasunnossa saavat olla tuntikausia yksin ja ulkoilu on vaan pikainen kusetus ja paskatus. Todellista koiranelämää..

niin se ei tarkoita automaattisesti pikaista kusetusta tai paskatusta.

Yhtälailla kun jotkut ei tajua mitä toiset näkee koirissa, mä en tajua ihmisiä jotka ei koirista pidä, tai jopa inhoavat niitä. Jotenkin käy vaan sääliksi, vaikkei se mulle kuulukkaan. Mä itse olen aina ollut eläinrakas ja tällä hetkellä mulla on koira ja pari kania.

Vierailija
29/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirat haisevat ja kuolaavat? Muuten voisin vaikka harkita koiraa lemmikiksi...

Vierailija
30/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa vaikka kultakala! se ei kuolaa eikä haise :D

Vierailija
31/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haisee koiralle kyllä. Ihana tuoksu mielestäni :)

Vierailija
32/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne pitää kouluttaa kunnolla etteivät räkytä ja riehu.

Meidän koira ei muuten haise, märkänäkään juuri millekään sillä koiran rodulla on sellainen ominaisuus. Itsekin yllätyin siitä miten hyvälle tuoksuu kun aiempi koira haisi märkänä pahalle.

Koira ilahtuu aina kun tulen kotiin. Se haluaa aina leikkiä ja osallistua kaikkeen mitä teemme. Sen kanssa on kiva käydä lenkillä ja saa itsekin liikuntaa. Sille on hauska opettaa temppuja ja on ihana katsella kun näkee miten se nauttii uusien asioiden hoksaamisesta.

Koira herättää joka aamu meidät innoissaan uudesta päivästä, ei voi nousta väärällä jalalla sängystä kun iloinen nappisilmä on vastassa.

Koiran kanssa tapaa uusia ihmisiä. Ennen tätä nykyistä koiraa en ollut puhunut yhtään mitään naapureiden ja lähellä asuvien kanssa, nyt tulee joka päivä juteltua uusien tuttujen ja täysin tuntemattomienkin kanssa koirista.

Me asumme kerrostalossa, mutta koira ei nökötä pitkiä päiviä yksin sisällä sillä työajat ovat joustavat. Jos minä menen aikaisin töihin, mies menee myöhemmin ja päinvastoin. Lisäksi koira pääsee monta kertaa päivässä lenkille, ja ihan kunnon lenkeille, ei vain pihalle pissille. Parhaimpina aamuina kaksikin kertaa ennen töihin menoa ja heti töistä tullessa myös. Lisäksi vielä pari kertaa illalla. Kaikki lenkit ei tietenkään yhtä pitkiä, ja joskus vaan leikitään vähän pihalla mutta mitään minuutin pissityksiä emme harrasta.

Vierailija
33/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosin kultakalaa, mutta muita kaloja. Ja kissojakin on ollut. Nekään eivät haise.

T.30

Vierailija
34/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät haise, eivät tongi kakkojaan tai toistenkaan. Ovat lyhytturkkisia, tiukkahuulisia (eivät siis kuolaa koskaan). Tuoksuvat hyvälle; varsinkin vanhin narttu eli lauman pomo tuoksuu vahvalle myskille.

Koirat ovat mukana jokapäiväisessä elämässä. Ne ovat aina valmiina lenkille. Niille voi opettaa temppuja, ne leikkivät lasten kanssa, niiden kanssa voi harrastaa eri lajeja. Koirien kautta olemme tutustuneet moniin ihmisiin, joten koirat piristivät myös sosiaalista elämää.

Lemmikin kautta lapset oppivat tunteiden näyttämistä ja hyvää kohtelua (ei saa olla kovakourainen, hellyys saa aikaa hellyyttä, täytyy olla johdonmukainen ja reilu), ymmärtävät miten elollinen olento toimii, oppivat rajojen laittamista, oppivat huolehtimaan pienemmistä ja avuttomimmista luontokappaleista. Lemmikin ei tarvitse olla välttämättä koira, vaan moni muukin ajaa saman asian.

Koiran silittämisen on todettu tieteellisissa tutkimuksissa vähentävän stressiä. Koirille voi kertoa surut ja huolet, ne ymmärtävät tunnetilat ja ovat ehdottoman uskollisia. Koira ei korvaa ihmissuhteita, mutta piristää arkea uskomattomasti! Koirat ovat tunteissaan aitoja ja on kiva seurata niiden elämää; iloa ja suruja, leikkimistä, villitsemistä ja elämänkaarta.

On kuitenkin hyvä, etteivät sellaiset ihmiset, joiden mielestä koirat ovat vastenmielisiä, hanki koiraa. Eli jos ei tunnu omalta jutulta, niin ei kannata hankkia :)

Vierailija
35/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirat eivät kuolaa yhtä paljon, ja kyllä siihen kuolaan nopeasti tottuu :D

Eikä kaikki koirat haisekaan, riippuu rodusta ja turkista

koirat haisevat ja kuolaavat? Muuten voisin vaikka harkita koiraa lemmikiksi...

Vierailija
36/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitä ite huomaa, mutta aina kun oon ollu kissaihmisten luona niin siellä haisee kissojen hiekkalaatikot..

Vierailija
37/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä juuri haisekaan (kostealla säällä kyllä, muuten hyvälle). Ja kyllä kissat haisee siinä missä koiratkin. Jotkut hyvältä, jotkut pahalta.

Vierailija
38/59 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Koira on kaveri ja ilon aihe. Lapsi selvästi iloitsee koirasta ja koira on lapselle yksi leikkikaveri. Voi kertoa surunsa koiralle.

- Eettisesti ajattelevan lapsen kasvatus: lapsi tottuu eläimiin jo pienestä ja oppii arvostamaan myös eläimiä. Huomaa, että eläimelläkin on tunteet. Ei aikuisena kohtele eläimiä miten sattuu.

-Turva. Asumme maalla erään valtatien lähellä. Asuntomurtoja on ollut, mutta tuskin uskaltavat varkaat tulla meille, kun vastassa on 50 kg haukkuva mörökölli. Nytkin mies työmatkalla ja minä yksin lapsen kanssa, onneksi on koira.(vahtii taloa,vaikka onkin perusluonteeltaan lempeä)

- Uudet tuttavat ja harrastukset. Tutustuu koiraihmisiin koiraharrastuksissa. Esimerkiksi koiraleirille tai näyttelyyn voi koko perhe osallistua.

- KOira tuo myös luonnon bakteerit mukanaan ja lapsille kehittyy parempi vastustuskyky kuin steriilien kotien lapsille. Allergiaa on usein perheessä, jossa ei ole ollut eläimiä vauva-ajasta lähtien.

-liikunta. Koiran anssa on pakko mennä ulos happihypylle edes.

-Lapsi näkee luonnon kiertokulun ja tottuu esimerkiksi kuolemaan, kun koirasta joskus aika jättää.

- on tutkimuksia, jotka viittaavat, että koira on hyväksi sydämelle. Lemmikki vähentää stressiä.

- oma koira vaan on niin rakas ja ihmeellinen, että ei sitä voi selittää.

Toki joskus kaipaan koiratonta tilaa ja oloa, olisi helpompi matkustella ja pitää koti siistinä ja ehjänä. En kuitenkaan vaihtaisi koiraani pois!

Vierailija
39/59 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikenlaisia karvaeläimiä, myös 2 koiraa. Itse asiassa monen muun tavoin en koe varsinaisesti, että koirat olisivat sen ykkösempiä kun rotat tai kanitkaan mutta puhukaamme koirista tässä ketjussa.

Yllä onkin tullut jo kattavat perustelut koiran ihanuudesta. Itse olen hyvin rotukriittinen, vain muutama rotu kelpaa. Olen 100% pikkukoiran kannattaja. Joka päivä pojat (ne koirat) saavat mieleni iloiseksi milloin milläkin tavalla. Niiden katseleminen on hellyyttävää, niiden rakkaus mua kohtaan tuntuu mukavalta.

On lapsikin joten koirat tai muut eivät korvaa lapsia mitenkään. Meidän perheeseen mahtuu lapsi ja karvakorvia.

Vierailija
40/59 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikenlaisia karvaeläimiä, myös 2 koiraa. Itse asiassa monen muun tavoin en koe varsinaisesti, että koirat olisivat sen ykkösempiä kun rotat tai kanitkaan mutta puhukaamme koirista tässä ketjussa.

Yllä onkin tullut jo kattavat perustelut koiran ihanuudesta. Itse olen hyvin rotukriittinen, vain muutama rotu kelpaa. Olen 100% pikkukoiran kannattaja. Joka päivä pojat (ne koirat) saavat mieleni iloiseksi milloin milläkin tavalla. Niiden katseleminen on hellyyttävää, niiden rakkaus mua kohtaan tuntuu mukavalta.

On lapsikin joten koirat tai muut eivät korvaa lapsia mitenkään. Meidän perheeseen mahtuu lapsi ja karvakorvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän