Mitä liikuntaa te harrastatte?
Onko teillä jollakin joku personal trainerin tekemä ohjelma?
Mä oon aloittanut nyt säännöllistä liikkumista puolen vuoden laiskottelun jälkeen. Käyn kaks kertaa viikossa kuntonyrkkeilyssä, kerran viikossa pilateksessa ja yhdellä kehonhuoltotunnilla. Lisäksi yksi jumppatunti jos jaksan. Tämä ois tavoite.
Kuinka te muut rytmitätte liikkumisenne?
Kommentit (15)
Ennen, kun asuin isossa kaupungissa, kävin yliopistoliikunnalla 2-4 krt viikossa. Harrastin esim. joogaa, pilatesta, astangajoogaa, venyttelyä ja circuittia. Nykyään maalla asuessani en harrasta niin paljon kuin haluaisin. Ensi viikolla alkaa jooga ja pilates. Muuten harrastan lenkkeilyä koiran kanssa ja erilaisia joogajuttuja kotona. Ratsastamaan pääsen varmasti myös tässä syksymmällä.
mutta myös aerobista liikuntaa ja kesällä mukaan astuu golf. Salitreenin on tehnyt entinen raskaansarjan kehonrakentaja, samoin ruokavalion. Salilla käyn 4-5 kertaa viikossa, otan aina aerbista treeniä päälle. Ja muuten sitten lasten kanssa jallkapalloa, fillarointia, uintia ym satunnaisesti.
Mahtava laji, tutustuin siihen keväällä!!!
T: 168cm/100kg
Juoksen noin kaksi-kolme kertaa viikossa 10-15 km lenkin ja käyn salilla noin kaksi kertaa viikossa. Treenaan salilla tunnin verran koko kroppaa, kunto-ohjaajan tekemän ohjelman mukaisesti. Painotus ehkä enemmän ylävartalossa, vatsa- ja selkälihaksissa, koska jalat saa juostessa treeniä. Kyykkään kyllä aika paljon.
Ja olen muuten ihan sikahyvässä kunnossa melkein 40-vuotiaaksi :-)
"punttipuolella" työpaikan kuntosalilla, en missään jumpassa ikinä. Joka päivä jotain näistä.
Mikään ohjattu liikunta tai tiettyyn aikaan tietyssä paikassa-tyyppinen ei tule kuuloonkaan. Hirveä ajatuskin mulle.
Liikuntaa on paljon, ja olen hyvässä kunnossa.
Mikään harrastuksista ei ole ohjattua, mutta olen nuorempana harrastanut urheilua enemmänkin, joten tietotaitopohja on siltä osin hyvä.
Lentis ajoittuu viikonloppuihin, kuntosali aamuihin ennen töihin menoa ja lenkille menen kun ehdin.
3-4 krt viikko cicuitissa, spinningissä ja bumpissa. Kunto on kohentunut mut mielestäni en oo kiinteytyny juurikaan, selluliitti kyllä vähentynyt.
Lisäksi viikossa yksi tai kaksi 8-12 km lenkkiä sekä yksi tai kaksi koko kropan salitreeniä mahd. isoilla painoilla.
3-4 kertaa viikossa juoksen tai rullaluistelen, välipäivinä pyöräilen tai kävelen, talvisin hiihdän. 45min-1h 5-6 kertaa viikossa, viikonloppuisin pidempikin. Juoksulenkkireitin varrella treenaan vatsalihaksia ja vedän muutaman leuan, kotona nostan satunnaisesti puntteja ja venyttelen.
Lisänä hyötyliikunta (3km työmatkapyöräilyt 2x/päivä).
Minä tarvitsen jaksaakseni raitista ilmaa, omaa aikaa ja luonnonrauhaa. Se on tärkein syyni liikkua, hyvä kunto ja painon ylläpito tulee siinä sivussa.
mutta noi cicuit ja bump kuulostaa tosi eksoottisilta, onko jotain ihn uusia lajeja? :D
Aerobista treeniä (yleensä juoksua) 2-3 kertaa ja lihaskuntoa (pumppia tai salia) 1-3 kertaa viikossa.
mulla vain irkkutanssi (1h) ja perusjumppa (1,5h) kerran viikossa ja vaunulenkillä pyrin käymään kerran viikossa (1h)
kuljen työmatkat pyörällä (n.45 min/päivä)
kotona poljen kuntopyörää 3 iltana viikossa puoli tuntia kerrallaan
käyn hydrobicissä/aquazumbassa 2 kertaa viikossa
Siis liikun työmatkoista osan kävellen molempiin suuntiin, lenkkeilen koiran kanssa.
Sen lisäksi jumppaan itsekseni kotona. Esikoinen usein osallistuu.