Alkuraskaus ja peräpukamat
Peräpukamat pullahti melkein heti positiivisen raskaustestin jälkeen. Vatsa ei ole ollut kovalla. Oon aivan ihmeissäni. Tätäkö tää raskaus tulee nyt sitten olemaan?
Nyt jo karsee kipu, tarttee varmaan lääkäriin mennä, mutta tuskin ne paljon pystyy auttamaan.
Saitteko te jonkinlaista apua raskausaikana peräpukamiin ja kuinka auttoi?
Kommentit (9)
mutta sitten huomasin että ei saa käyttää alkuraskauden aikaan :( Ja luulen jopa ettei lääkkeet enää auta, alkaa olemaan aika pahat. Vain Hädensaa saa käyttää ja se ei auta.
Leikkaukseen en haluaisi, enkä tiedä tekevätkö edes raskausaikana.
Mitä muita konsteja vielä olisi?
En ymmärrä yhtään miten voi olla näin pahat, kun eihän tuon kohdun tässä alussa kai pitäisi niin kauheasti peräsuolta painaa?
mutta sitten huomasin että ei saa käyttää alkuraskauden aikaan :( Ja luulen jopa ettei lääkkeet enää auta, alkaa olemaan aika pahat. Vain Hädensaa saa käyttää ja se ei auta.
Leikkaukseen en haluaisi, enkä tiedä tekevätkö edes raskausaikana.
Mitä muita konsteja vielä olisi?
En ymmärrä yhtään miten voi olla näin pahat, kun eihän tuon kohdun tässä alussa kai pitäisi niin kauheasti peräsuolta painaa?
toi edellinen
joku hammastahnakin vois olla hyvä tai vicks
ei neuvoksi ap:lle
Kylmä puuduttaa kivun pois. Voidan myös leikata tai ainakin avata raskausaikana, mulle meinattiin tehdä jompi kumpi operaatio, ei tosin kovin helpolla, mutta sitten joku vanhempi lääkäri heitti vielä vinkkinä kehiin jonkun lääkkeen joka auttoi ihan muutamassa tunnissa. En kyllä yhtään muista mikä oli ja mulla ongelma oli viimeisellä kolmanneksella.
Kokeile jäitä!
pukamia teillä oikeen on jos "häviävät"??
Olen itse menossa ensi kuussa leikkaukseen ja kuulemma saan 8 viikon sairasloman..pelottaa.
Mutta eivät ole hävinneet mihinkään eivätkä häviäisikään. Ovat sellaiset isot nahkasluibaleet.
Kääk.
mutta eivät suostuneet tekemään sille mitään. Odottelin muutaman viikon ja kyllä se siitä sisään sitten joskus meni. Oli kyllä tuskaa.
ja ajattelin, etten varmaan koskaan pääse eroon. Mut nyt on synnytyksestä kulunut 3 viikkoa ja pukamat kadonneet :) Rasvasin vain kovasti.
mulla tuli kanssa viime raskaudessa viimesellä kolmanneksella (hävisivät silloin nopeasti itsekseen ilman kipuja) mutta nyt pullahti taas esiin (todella kivuliaat) heti plussattuani. joten kysyn samaa, millä pääsit noista eroon?
niistä on apua.