Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijattiin toimeentulotuessa ja jäätiin kiinni :(

Vierailija
08.09.2010 |

Nyt iski kyllä paniikki kun kotiin tuli sossusta kirje, että heillä on syytä epäillä meitä petoksesta ja että meistä on tehty tutkintapyyntö poliisille! Kyse on varmaan siitä kun on haettu toimeentulotukea jo aika kauan ja mies on siinä sivussa tehnyt pimeitä töitä, mitä ei sitten ilmoitettu sossuun kun sai palkat käteen ja haluttiin elää edes hieman paremmin. Kai se nyt on sitten jotenkin selvinnyt sinne sossuunkin. Pelottaa!

Ihan oikeastiko ne poliisille ilmoittaa? Mitä siitä seuraa?

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tavannut useammassa työpaikassa johtajatason porukkaa, jotka ei todellakaan oo ollu "kentällä" töissä. Tietää ehkä teoriassa mitä se työ on, mutta ei pärjäisi päivääkään duunarin housuissa.. Oon törmännyt myös pomoon, joka ei voinut tulla töihin, koska ei muka osaa tehdä mitään/tiedä mitä pitäisi tehdä... Kyse oli niinkin aivoja vaativasta työstä ku siivous. Sanottakoon vielä, että tän kyseisen tyypin työnkuvaan kuului joko hommata sijainen tarvittaessa tai tuurata itse. Siellä sitten rivityöntekijät moppaili kuumeisena, käsi tulehtuneena ja nilkka paskana, koska pikkupomon kätösissä ei moppi pysy ku ainoastaan tietyissä kohteissa... Kahvi kyllä maistuu milloin tahansa ja aina on myös aikaa pasianssille!

Ap:lle sanoisin, että turha itkee ku paskat on housuissa, mutta kyllä te tuosta selviätte. Ja ihan ekana miehes vois todellakin soittaa ja kysyä, että mitähän merkintöjä heillä mahtaa tuloista olla.

opiskellut ahkerasti ja tekee älyttömän pitkää päivää laskematta tunteja. Ansaitsee jokaisen sentin minkä tienaa. Se työmies ei osaisi tehdä mun miehen työtä, mutta mun mies itseasiassa osaisi tehdä kaikki sen lukuisten alaisten työt.

Vierailija
2/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus saanut palkan käteen mutta en pimeenä eli ei siihen sitä pankkitiliä tarvita etteikö voisi virallisesti töitä tehdä. Itselläni kyse oli siitä että tuntilaput olivat hävinneet ja näin maksoivat ne käteen tilipäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen täytyy osata johtaa sitä puljua. Tosin on myös töitä, joissa johtaja osaa alaistensakin hommat mutta alaiset eivät voisi sijaistaa johtajaa.

Miksi muuten pitäisi siivota, jos se ei kuulu työnkuvaan? Ei kuulu minunkaan enkä tasan tarkkaan työpaikallani siivoa yhtään mitään.

Oon tavannut useammassa työpaikassa johtajatason porukkaa, jotka ei todellakaan oo ollu "kentällä" töissä. Tietää ehkä teoriassa mitä se työ on, mutta ei pärjäisi päivääkään duunarin housuissa.. Oon törmännyt myös pomoon, joka ei voinut tulla töihin, koska ei muka osaa tehdä mitään/tiedä mitä pitäisi tehdä... Kyse oli niinkin aivoja vaativasta työstä ku siivous. Sanottakoon vielä, että tän kyseisen tyypin työnkuvaan kuului joko hommata sijainen tarvittaessa tai tuurata itse. Siellä sitten rivityöntekijät moppaili kuumeisena, käsi tulehtuneena ja nilkka paskana, koska pikkupomon kätösissä ei moppi pysy ku ainoastaan tietyissä kohteissa... Kahvi kyllä maistuu milloin tahansa ja aina on myös aikaa pasianssille!

Ap:lle sanoisin, että turha itkee ku paskat on housuissa, mutta kyllä te tuosta selviätte. Ja ihan ekana miehes vois todellakin soittaa ja kysyä, että mitähän merkintöjä heillä mahtaa tuloista olla.

opiskellut ahkerasti ja tekee älyttömän pitkää päivää laskematta tunteja. Ansaitsee jokaisen sentin minkä tienaa. Se työmies ei osaisi tehdä mun miehen työtä, mutta mun mies itseasiassa osaisi tehdä kaikki sen lukuisten alaisten työt.

Vierailija
4/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua niin korpeaa nämä pimeidentöiden tekijät ja käsittämätöntä kuinka moni sen vielä hyväksyy vaikkei itse tee. Nämä pimeät työntekijät vievät työt niiltä, jotka rehellisesti osallistuvat tämän hyvinvointivaltion ylläpitämiseen. Arvatkaa vaan kuinka hyvin verot/työnantajamaksut maksava ammattilainen pystyy kilpailemaan näiden verojamaksamattomien kanssa? Pimeän työn ostajankin kannattaa mietiä, ettei sitten ole vakuutuksia ei mitään takeita mistään jos ongelmia tulee. Myös pimeäntyön teettäminen on rikos. Siinähän siten ihmettelee esim kalliin vesivanhingon kanssa kun ei voi asiasta hakea ketään vastuuseen. mutta siis jo pelkästään pimeidentöiden teko on täyden looserin merkki ja sitten että vielä lisäksi kuppaa niitä verorahoja, joiden maksamiseen ei itse edes osallistu niin oikea tuomio olisi nimenomaan linnaan. Harmi vaan, ettei taida suoraan kakku napsahtaa. Ja jos on liian tiukkaa varastamatta, niin sopii mennä koulun penkille ja hankkia parempi duuni tai opetella elämään sillä minkä oikeasti tienaa. Juuri tälläisten ihmisten vuoksi tämä hyvinvointi systeemi tulee jossain vaiheessa jotenkin purkautumaan. Tällä maalla ei vaan ole varaa elättää näitä kaikkia pummeja, jotka muiden kustannuksella kuppaavat rahaa vuodesta toiseen. Veronmaksajat vähenee muutenkin kun suuret ikäluokat siirtyvät eläkkeelle. Työkyvyttömät sairaat jne sitten erikseen, mutta normaalin työkykyisen ihmisen tuet saisivat todellakin olla ajallisesti rajoitetut, esim 3 vuotta. Sitten pitäisi olla työ hankittuna. Ja kyllä, varmasti aiheuttaa joillekin ongelmia, mutta kiittäköön siitä näitä väärinkäyttäjiä, he ovat ne ketkä tämän systeemin tulevat romuttamaan.

Se on just näin!!

Meidän perheelläkin on ollut välillä tiukkaa, mutta aina on selvitty kun ollaan eletty nuukasti. Ei ole kertaakaan tullut mieleen mennä sossusta hakemaan rahaa, sen verran pitää ihmisellä olla sisua ja selkärankaa. Itse opiskelin uuden ammatin, olin viikot koulussa ja viikonloput töissä. Tosin Kela kyllä vähensi opintorahoista puolet tuloista, mutta siitä huolimatta oli itsellä parempi olo kun ne rahat oli rehellisesti tienattu!

Vierailija
5/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä se lukee ihan työehtosopimuksessa,että tyntekijällä on oikeus saada palkka palkkapäivänä ihan käteisenä käteen, ei tilille.

eli urpo miehesi on luullut tekevänsä pimeätä työtä.... huahaaaaaaaah...miten joku voi olla noin tyhmä? no,onneksi työnantaja ei ole edes ymmärtänyt,että miehesi luulee olevasna pimeästi töissä:D nolo mies sulla.

Vierailija
6/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olin jossain vaiheessa töissä kuntosalilla. Omistaja maksoi meille aina käteisellä, koska 'oli unohtanut' tehdä tilisiirron ajoissa. Hiukan ihmettelin miten joka kuukausi voi unohtaa palkanmaksun kaikilta työntekijöiltä, kunnes työsuhteen jo päätyttyä ymmärsin, ettei ollut koko ajalta maksanut meistä kenestäkään veroja tai työnantajamaksuja. Maksoi kylläkin vain nettona meille käteen, mutta verot pisti omaan taskuunsa...

Vierailija
7/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän pomon työnkuvaan (työsopimukseen) kuuluu myös kentällä työskenteleminen ja sijaisuuksien hoitaminen joko delegoimalla työ jollekin muulle tai tekemällä itse jos ketään tuuraajaa löydy. Pahoittelen, että ilmaisin itseni hiukka väärin, tarkoitin tässä tapauksessa "pikkupomoa", tiettyä esimiestä, en johtajaa. Eli hän ei vain viitsinyt hoitaa itselleen kuuluvia hommia. No ok, my bad, alkujaanhan tässä tarkotettiinkin johtajaa ja tyhmyyksissäni aloin saivartelemaan. Kiukuttaa vaan vieläkin kyseisen puljun toiminta ihan noin yleisestikin...

Toisaalta siinä en sanaani syö, että jotkut johtajat ei vaan ymmärrä sitä kenttätyöskentelyä ja näin ollen saattavat vaatia melkeimpiä mahdottomia työntekijöiltään, mutta se nyt ei oikeastaan liity aiheeseen enää mitenkään.

Hänen täytyy osata johtaa sitä puljua. Tosin on myös töitä, joissa johtaja osaa alaistensakin hommat mutta alaiset eivät voisi sijaistaa johtajaa.

Miksi muuten pitäisi siivota, jos se ei kuulu työnkuvaan? Ei kuulu minunkaan enkä tasan tarkkaan työpaikallani siivoa yhtään mitään.

Vierailija
8/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä niittää, mitä kylvää.

Vierailija
9/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten ajatellut, että se pomo on erittäin todennäköisesti kouluttanut itsensä pitkälle ja sinä aikana miehesi on valinnut lopettaa koulunkäynnin. Kaikki ne vuodet kun pomo on istunut koulussa suhteellisen pa:na, miehesi on saanut jokaisena vuonna liksaa tekemistään töistä. Nyt on pomon vuoro saada parempaa palkkaa kuin miehesi, se on ihan normaalia kun on viitsinyt kouluttaa itseään vaativiin johtotehtäviin, jossa on hyvinkin paljon vastuuta tuloksesta, myynnistä, tappiosta, tavoitteiden asettamisesta ja niissä pysymisestä verrattuna naulan naputtamiseen tai sähköjohtojen asentamiseen. Ei minkään yrityksen pitäminen kasassa ja pystyssä ole mikään helppo tehtävä. Mitä suurempi vastuu, sen suurempi palkka.

Tulee ihan mieleen mieheni siskon mies, joka useampaan kertaan meidän opisekellessamme jauhoi sitä, miten älytöntä on tuhlata aikaansa koulussa kun voi mennä töihin ja tienata sen sijaan. No, kuinkas kävikään; firma, jossa sekä hän että vaimonsa olivat töissä meni konkurssiin ja koska kummallakaan ei ollut kunnon koulutusta ei vastaavaa suht hyväpalkkaista työtä ole löytynyt. Nyt ovat sitten katkeria esim. meille, koska meillä molemmilla on hyvät työpaikat koulutuksen ansiosta. Aina ei kannata mennä sieltä mistä aina on matalin.

Vierailija
10/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se toimeentulotuki ja työttömyyskorvaus (varmaan tätäkin ap puolisoineen käyttäneet väärin) ovat ihan rehellisiä rahoja, jos on työtön eikä rahat riitä elämiseen. Sitä varten koko tukijärjestelmä on luotu! Tarkoituksena on auttaa niitä, joilla juuri sillä hetkellä on vaikeaa. Ideana on saada nämä jaloilleen, jolloin alkavat maksaa itse veroja ja sitä kautta "auttavat" muita eli ylläpitävät omalta osaltaan tätä tukijärjestelmää. On ihan ok saada toimeentulotukea, kun tilanne on sellainen, että rahat ei riitä. Mutta on kaikkea muuta kuin ok huijata sitä rahaa itselleen vuosikausia. Näihin väärinkäytöksiin (joita on TOSI paljon) kaatuu meidän hyvinvointivaltiomme ja tukijärjestelmämme.

ja mua niin korpeaa nämä pimeidentöiden tekijät ja käsittämätöntä kuinka moni sen vielä hyväksyy vaikkei itse tee. Nämä pimeät työntekijät vievät työt niiltä, jotka rehellisesti osallistuvat tämän hyvinvointivaltion ylläpitämiseen. Arvatkaa vaan kuinka hyvin verot/työnantajamaksut maksava ammattilainen pystyy kilpailemaan näiden verojamaksamattomien kanssa? Pimeän työn ostajankin kannattaa mietiä, ettei sitten ole vakuutuksia ei mitään takeita mistään jos ongelmia tulee. Myös pimeäntyön teettäminen on rikos. Siinähän siten ihmettelee esim kalliin vesivanhingon kanssa kun ei voi asiasta hakea ketään vastuuseen. mutta siis jo pelkästään pimeidentöiden teko on täyden looserin merkki ja sitten että vielä lisäksi kuppaa niitä verorahoja, joiden maksamiseen ei itse edes osallistu niin oikea tuomio olisi nimenomaan linnaan. Harmi vaan, ettei taida suoraan kakku napsahtaa. Ja jos on liian tiukkaa varastamatta, niin sopii mennä koulun penkille ja hankkia parempi duuni tai opetella elämään sillä minkä oikeasti tienaa. Juuri tälläisten ihmisten vuoksi tämä hyvinvointi systeemi tulee jossain vaiheessa jotenkin purkautumaan. Tällä maalla ei vaan ole varaa elättää näitä kaikkia pummeja, jotka muiden kustannuksella kuppaavat rahaa vuodesta toiseen. Veronmaksajat vähenee muutenkin kun suuret ikäluokat siirtyvät eläkkeelle. Työkyvyttömät sairaat jne sitten erikseen, mutta normaalin työkykyisen ihmisen tuet saisivat todellakin olla ajallisesti rajoitetut, esim 3 vuotta. Sitten pitäisi olla työ hankittuna. Ja kyllä, varmasti aiheuttaa joillekin ongelmia, mutta kiittäköön siitä näitä väärinkäyttäjiä, he ovat ne ketkä tämän systeemin tulevat romuttamaan.

Se on just näin!!

Meidän perheelläkin on ollut välillä tiukkaa, mutta aina on selvitty kun ollaan eletty nuukasti. Ei ole kertaakaan tullut mieleen mennä sossusta hakemaan rahaa, sen verran pitää ihmisellä olla sisua ja selkärankaa. Itse opiskelin uuden ammatin, olin viikot koulussa ja viikonloput töissä. Tosin Kela kyllä vähensi opintorahoista puolet tuloista, mutta siitä huolimatta oli itsellä parempi olo kun ne rahat oli rehellisesti tienattu!

Vierailija
11/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä olla ovelampi ja haneempi kuin onkaan.

Petoksesta seuraa tuomio, mutta se ei ole kaikki, siitä lähtien ette herkästi saa mitään tukia,vuokra-asuntoa, työtä ettekä lainaa/luottoa.

Vierailija
12/109 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainakin jäät kiinni!

Vierailija
13/109 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa varmaan pelottaa, tiedän nimettäin tänään just salaa mentiin kauppaa ostamaan tikkareita ja sitten isä ja äiti tuli vastaan kun menivät lenkille ja mitähän tästä seuraa tulin kotiin menin koneelle ja kirjoitin nettiin ''jäätiin kiinni'' sen jälkeen en tiedä mitä tehdä!

Vierailija
14/109 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lukenut mitään, enkä silti usko mitään.

Vierailija
15/109 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka on maksettu käteen, eikä miehesi ole toimittanut työnantajalle verokorttiaan eikä allekirjoittanut minkäänlaista työsopimusta, ei niillä ole mitään todisteita . Mitään ei ole tapahtunut jos ei pystytä todistamaan. Eli kiistätte vaan kaiken.

Vierailija
16/109 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mutta kyllähän se nyt riittää että pyytää anteeksi...niinkuin ministeri Hautalakin

Vierailija
17/109 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos ap linjoilla? Tää ketju näyttää saaneen alkunsa jo vuonna 2010 joten kiinnostaisi tietää, miten homma päättyi? Tuliko rapsuja?

Vierailija
18/109 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 13:14"]

En minäkään lukenut mitään, enkä silti usko mitään.

[/quote]

KAIVOIT KUITENKIN KETJUN ESIIN? Juu, haloo?

Vierailija
19/109 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIENOA! Että edes joku jää kiinni. Suurin osa suomalaisista maksaa selkä väränä veroja, jotta esim. toimeentulotuki niille, jotka oikeasti tarvitsevat, saadaan kastannettua. Ja sitten on teidän kaltaisiamme syöpäläisiä, jotka tekee ensin pimeästi töitä ja sitten vielä lisäksi varastaa toimeentulotukea. Kaksinkertainen rikos, toivottavasti saatte isot sakot!!! Ja merkinnän rikosrekisteriin, joten työnsaanti jatkossa hankalampaa: kuka luottaa rikolliseen???

Vierailija
20/109 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee pimeitä yöitä ja jne... Kiistätte tosiaan kaiken. Itelle tollanen tullu ja jatkoin pimeitä töitä... En oo jääny kiinni! Harmaa talous = Parempi tulevaisuus! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän