Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, MITEN oikeasti kannattaa laihduttaa!

Vierailija
08.09.2010 |

En tiedä, 10 kg pitäisi vähintään pudottaa mutta miten se järkevästi onnistuisi, niin ettei tarvitsisi kituutella (koska sen jälkeen tulee vastareaktio ja kilot takaisin).

Mikä esim olisi järkevä aamupala niin että jaksaisi hyvin lounaaseen saakka?

En usko mihinkään "syö mahdollisimman vähän" -juttuihin koska kokemuksesta tiedän että se laukaisee ahmimiskohtauksia esim iltaisin.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mene kiloklubi.fi ja ala kirjata ja opetella terveellistä syömistä. Nälkää ei tarvitse nähdä ja laihtuu hitaasti mutta varmasti.

Jotta nälkä pysyy loitolla, lisää proteiinia ruokavalioon normaalia enemmän (lihaa, kalaa, kanaa, soijaa, tofua, kananmunaa, rahkaa, raejuustoa...)

Vierailija
22/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pastaa/riisiä/perunaa/porkkanaa? Kun syö kohtuudella niin ei pitäisi olla ongelmia, edes painon kanssa.

Katsos kun joillekin on. Ja ne joille se on ongelma, kannattaa olla syömättä sitä leipää.

Hyvin yksinkertaista. Jos sinua ei leipä tai pasta turvota ja lihota, syö sitten sitä.

Kun tunnen parikin kaveria jotka valittaa että leipä, pasta ja peruna saa mahan turpoamaan ja ähkyn olon, mutta kun se on niin hyvää, niin ei sitä voi olla syömättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pastaa/riisiä/perunaa/porkkanaa? Kun syö kohtuudella niin ei pitäisi olla ongelmia, edes painon kanssa.

Katsos kun joillekin on. Ja ne joille se on ongelma, kannattaa olla syömättä sitä leipää.

Hyvin yksinkertaista. Jos sinua ei leipä tai pasta turvota ja lihota, syö sitten sitä.

Kun tunnen parikin kaveria jotka valittaa että leipä, pasta ja peruna saa mahan turpoamaan ja ähkyn olon, mutta kun se on niin hyvää, niin ei sitä voi olla syömättä.

Vierailija
24/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kokeilin karppausta (olin 2kk kunnes lopetin ja tein sitten elämäntaparemontin) niin eipä ne siemenet tai pähkinät auttanut vaan kärsin jatkuvasta ummetuksesta. Sen sijaan kun normaalisti söin ruisleipää niin vatsani toimi loistavasti.

Ei kutsuta sitä sitten karppaukseksi.

Älä syö sellaista missä on turhaa energiaa. Syö sitä minkä elimistösi voi käyttää suurimmaksi osaksi hyödykseen, ja mistä saa kaikki tarvittavat kivennäiset, mineraalit ja vitamiinit.

Kalaa, kanaa, lihaa, kananmunaa.

Paljon kasviksia, parsakaalia, kaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, paprikaa ym. juureksia paitsi peruna ja porkkana.

Paljon marjoja.

Maitotuotteita, ei kevyttuotteita, koska maitorasva on tarpeellista.

Leivät ja pastat ovat tyhjää energiaa, niitä ihminen ei tarvitse. Vai onko jollain tutkimustuloksia aiheesta? Mihin ihminen tarvitsee leipää välttämättä?

Jos vastaus on kuitu, niin kuitua saa paljon enemmän siemenistä ja pähkinöistä, kasviksista.

Vierailija
25/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan on hyvä olo ja saa syödä tarpeeksi. Ei tule syötyä liikaa.

Vierailija
26/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaus on kuitu, niin kuitua saa paljon enemmän siemenistä ja pähkinöistä, kasviksista.

Salmiakissa on enemmänkuitua kuin leivässä. Sitä kannattaa siis liukenemattoman kuidun tarpeeseen vedellä. Tai juuttisäkkiä.

Vierailija
27/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai perunan tai muun tavallisen ruuan. Syöt sitä vaan vähemmän. Mulla kans ummetus iskee ja peräpukamat jos en täysjyvää syö..kukkakaali ja parsakaali saa mahan täysin sekaisin, niihin en enää koske tikullakaan..Nehän on ne karppaajan kuidut.

Vierailija
28/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkakaali ja parsakaali saa mahan täysin sekaisin, niihin en enää koske tikullakaan..Nehän on ne karppaajan kuidut.

Molemmat kaalit on aika paljon terveellisempiä kuin pottu tai leipä. Mutta jos et halua syödä terveellisesti niin siitä vaan. Täysjyvä ei ole tarpeellista.

Vierailija
29/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkakaali ja parsakaali saa mahan täysin sekaisin, niihin en enää koske tikullakaan..Nehän on ne karppaajan kuidut.

Molemmat kaalit on aika paljon terveellisempiä kuin pottu tai leipä. Mutta jos et halua syödä terveellisesti niin siitä vaan. Täysjyvä ei ole tarpeellista.

ja miksi edes pitäisi? Ei karkki/pulla/alkoholikaan ole terveellistä ja silti moni meistä niitä silloin tällöin käyttää. mä en ymmärrä miksi ihmisiä kannustetaan ruokavalioihin, joissa pitää välttää sitä sun tätä kun se pidemmän päälle ei toimi kovin monella. Leipä/peruna ei ketään lihota tai tapa, jos niitä syö kohtuudella.

Vierailija
30/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin normaalipainoinen aloittaessani, mutta laihdutin kymmenisen kiloa ja olen pysynyt siinä kohta 10 vuotta. Mikään totaalikielto minulla ei toimi, mielitekoja ja repsahduksia tulee varmasti. Ruokailu oli periaatteessa kunnossa, söin vain liikaa ja ruuan lisäksi herkkuja, epäterveellisiä välipaloja, iltanapostelua ja liikunta oli satunnaista.

Aloitin kitukuurilla, jossa jätin karkit, herkut, kahvileivät, alkoholin ja kaiken ylimääräisen kokonaan pois päästäkseni alkuun ja saadakseni motivaatiota. Vajaat pari viikkoa elin tavallisella kotiruualla, pidin kiinni säännöllisistä ruokailuajoista, pienensin annoksia, lisäsin kasviksia, vaihdoin leivät terveellisempiin ja aloin liikkua säännöllisesti. Telkkarin ääressä napostellut karkit ja herkut vaihdoin kasviksiin, lähinnä porkkanaan. Aamupalasta en koskaan ole karsinut mitään, syön varmasti liikaa jos nälkä on heti aamusta. Parissa viikossa lähti kolme kiloa ja oli intoa jatkaa.

Sen jälkeen liikunnasta osasi nauttia, suurin makeanhimo oli kadonnut, kahvi maistui ilman keksejä ja piirakoita, telkkaria pystyi katsomaan napostelematta ja vatsa oli tottunut pienempiin ruoka-annoksiin, seuraavaa ruokaakin jaksoi ilman välipaloja odottaa, kun tiesi sen olevan kohta. Otin käyttöön viikoittaisen karkkipäivän. Opettelin haukkaamaan joka suklaapalasta ja karkista useamman kerran ja maistelemaan sitä suussani ennen seuraavaa palaa, se maistui jopa paremmalta kuin hotkimalla ja paljon pienempi määrä riitti tyydyttämään makeanhimon. Nykyään on ihan käsittämätön ajatus, että olen joskus pystynyt syömään kerralla kokonaisen suklaalevyn tai karkkipussin.

Viimeiset kilot lähti hitaasti, mutta liikunnan, ulkoilun ja terveellisen ruokavalion myötä olo oli niin paljon energisempi ja terveempi, ettei painolla ollut juurikaan väliä.

Vierailija
31/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi edes pitäisi? Ei karkki/pulla/alkoholikaan ole terveellistä ja silti moni meistä niitä silloin tällöin käyttää. mä en ymmärrä miksi ihmisiä kannustetaan ruokavalioihin, joissa pitää välttää sitä sun tätä kun se pidemmän päälle ei toimi kovin monella. Leipä/peruna ei ketään lihota tai tapa, jos niitä syö kohtuudella.

Eihän kysymys olekaan siitä että 'pitää välttää jotain ruoka-ainetta' vaan siitä että tajuaa mitä syö. Ainakin minulle ruokailussa on tärkeää se, että 1)saan energiaa ruoasta, 2) saan vitamiinejä, kivennäisaineta ja suojaravintoaineita ruoasta, 3) ruokailun jälkeen on hyvä ja kylläinen olo. On hyvä tiedostaa mitkä ruoat ovat turhia ja tyhjiä kaloreita, eivätkä pidä kunnolla nälkää. Näitä ovat peruna, pastat ja riisit.

En minäkään ymmärrä miksi ihmisiä kannustetaan ruokavalioon, joka kieltää tyydyttyneen rasvan käytön. Tuo kielto kun ei perustu mihinkään tutkimuksiin..

Vierailija
32/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ei näläntunne pääse yllättämään, jolloin tulisi helposti sorruttua esim. herkkuihin.

Eli pari välipalahedelmää päivässä, ja tietty aamupala ja lounas ja päivällinen. Pieni iltapala myös.

Ei missään nimessä kannata aloittaa mitään masokistista "syö mahdollisimman vähän" dieettiä.

Ei ne ole ihmisiä varten. Sitä paitsi kun syö tasaisin väliajoin ja riittävästi niin kehon aineenvaihduntakin toimii kunnolla ja todella polttaa sitä ravintoa.

Liikunnan lisäys myös tuon ruokavaliomuutoksen lisäksi auttaa asiaa.

Itse pidän myös lauantaina herkkupäivän, eikä se ole tuonut kiloja takaisin. Miksikään masokistiksi en meinaa ruveta, koska pidän suklaasta ja karkista jne. :)

Vierailija
33/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuidut täyttää vatsan. Eli unohda vehnähöttöleipä ja vaaleat makaronit ja siirry ostamaan aina runsaskuituinen vaihtoehto: koskee niin leipää, spagettia, muroja, ...

Ja lautasmalli käyttöön. Salaatin ohella myös keitettyjä/höyrytettyjä kasviksia lautaselle. Täyttää paremmin mahaa ja auttaa jaksamaan seuraavaan ateriaan asti.

Säännöllinen ruokarytmi: aamupala, lounas, välipala, illallinen ja iltapala. Jos noiden välillä tekee mieli jotain niin sitten vihanneksia: esim. porkkana tai lantun pala.

Vierailija
34/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin kasviksilla. Ensimmäiset 2 viikkoa jos kestää niin paino alkaa pudota. Söin melkein vaan kasviksia alkuun, paistoin luonaalle jonkun pihvin lisäksi, kalaa lihaa tai kanaa. Leipänä vain ruisleipää. Kahvileipänä itsetehty kääretorttu tai pelkkä pulla päivällä.

Jos aikoo laihduttaa, niin miksi ihmeessä söisi kääretorttua tai pullaa. Ne vasta on turhaa syötävää.

Vierailija
35/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuidut täyttää vatsan.

Mahtavaa neropatti, vatsa täynnä, turvottaa ja on ähky samaan aikaan kun on nälkä. En ymmärrä miksi ruoan pitää olla mahdollisimman kevyttä että aterialla kestää nippanappa seuraavaan välipalaan saakka. Syökää mieluummin niin että lähtee nälkä, silloin ne mielihalutkin pysyvät poissa.

Vierailija
36/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut nyt reilusti alle 2 vuoteen jotakuinkin 50 kiloa, joten jotain tiedän laihduttamisesta.

Ensimmäiset 20 kiloa lähti kun säin ateriamallin mukaan eikä sekään ollut niin tarkkaa. Mutta söin hyvää kotiruokaa, leipää, kasviviksia, hedelmiä. Sekä herkkuja kohtuudella.

Sitten vähensin taas aavistuksen energiansaantia ja aloin jumppailemaan kotona. Näin lähti vielä 15 kiloa.

Sitten pitin ottaa jo kovemmat otteet, aloin juoksemaan että energia palaa.

Sillä lähti 5 kiloa lisää.

Olin tässä vaiheessa jo normaalipainoinen mutta pudotettavaa vielä oli. Olin hukassa kun tiesin että jos haluaa pudottaa vielä, on oltava todella tarkka mitä syö.

Löysin sitten GOJUTTAGO- dietin ja lähdin mukaan, sain 3 kuukauteen vielä 12 kiloa pois.

Tykkäsin siitä tosi paljon ja jäin syömään sillä tavoin.

Nyt bmi:ni on 20 ja olen tyytyväinen. Nälässä en ole elänyt hetkeäkään ja syön nykyisin todella terveellisesti. Syön määrällisesti todella paljon, iso miehenikään ei syö suhteessa niinkään paljoa. Syön 6 kertaa päivässä, joskus vain 5.

Herkuttelen muutaman kerran viikossa kohtuudella ja syön ulkona kerran viikossa tai parissa.

Vierailija
37/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat koko päivän syömiset pöydälle niin lihaa, kalaa tulee nihkeesti vähempi kuin leipää, puuroa, pastaa yms.

Viljoja suunnilleen sama kuin maitotuotteita.

Eniten rehuja, hedelmiä ja marjoja.

Ihminen tarttee rasvaakin, näitä pikkusen enempi kuin pottuja.

Eli suurimmassa on rehut.

toiseksi suurin määrä on viljat, sitten lihat, maitotuotteet ja perunaa, lopuksi rasva.

Kannattaa mennä tän mukaan. Viljatuotteet ei tarkoita valkoista pullaa tai koko ruoka sitä pelkästään. Nyrkillinen heviä tarvitaan joka ruokailuun jos syö 6 kertaa päivässä, sillä tulee se puolikiloa päivään mutta mieluiten sen yli..

Vierailija
38/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 17 jo mainitsikin. Kertoo heti, jos sulla menee jokin pieleen. Etkä häviä mitään sitä kokeilemalla, ilmainen palvelu kun on.

Vierailija
39/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palomies, ja amatööri nyrkkeilijä. Olen neuvollani auttanut seitsemää ihmistä laihtumaan. kaikki normaalimittoihin. Tunne nälkää!!!!!!!

Dieetit ja muut aivan paskaa.... Ethän voi syömällä laihduttaa?? kasvata selkäranka ja näe vähän nälkää...

minä onnistun laihtumaan tuolla "näe nälkää" menetelmällä hyvin, koska itsekuria löytyy, mutta ota nyt huomioon, että kaikki eivät ole samanlaisia. Jos on tarve "mussuttaa" vähän väliä, niin vaihtakaa hyvät ihmiset ne mussut kasviksiin ja juokaa vettä! Ei se teidän mahakaan ihan loputtomiin vedä...ennen ateriaa litra vettä vähentää syömistä huomattavasti.

Vierailija
40/50 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] ennen ateriaa litra vettä vähentää syömistä huomattavasti.

Toinen valopää. Ei se vesi poista nälkää, siis elimistön tarveta saada energiaa.