Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä IHMETTÄ?Mun tulot on 500e/kk, miehen 1800e

Vierailija
08.09.2010 |

/kk, kaksi pientä lasta kotihoidossa ja lainanlyhennystä maksetaan 600 euroa kuussa. Ja tullaan toimeen. Kumpikin harrastamme ilmaisia asioita, ostan useimmiten vaatteet kirpparilta (ja ei, en osta nuhjuisia vaan uudenveroisia / hyväkuntoisia), käytämme kirjastoa, meillä on netti, muttei mitään ylimääräisiä maksullisia kanavia tms., meiltä löytyy auto ja meillä on jopa pieni (ja pieniruokainen) koira. syömässä käydään ulkona n. kerran puolessa vuodessa, kerran vuodessa tehdään pieni kotimaan matkareissu, kännykkälaskut on pienet, molemmille aikuisille tulee yksi lehti sanomalehden lisäksi jne. Tämä elämänvaihe kestää siis noin 4-5 vuotta, koska haluan hoitaa lapset n. 3v asti kotona.

Kysynkin, että OIKEASTIKO ihmisillä tekee tiukkaa, kun ei saa kaiken maailman viihdykettä, ei voi ostella mitä sattuu jne? Meillä syödään terveellisesti, teen paljon itse ruokia (terveellistä perusruokaa, salaatista ei tingitä jne..), edullisesti voi saada ihan ok vaatteita - ei mitään luksusta, mutta miksi pitäisikään?

Lapsille saa oikeasti tosi edullisesti esim talvikauden vaatteita, jos näkee vaivaa ja etsii kirpparilta/huutonetistä, samoin lelut ym. saa sitä kautta. Minusta tästä kirpparitouhusta on tullut mukavaa oikeastaan, en koe tätä vastenmielisenä kituuttamisena vaan ihan normaalina elämänä. "Luksusta" elämään saadaan erilaisilla metsä ym. retkillä, kesällä uitiin paljon ja tutkittiin luontoa.

Minkälaista sen elämän sitten pitää olla ? En vaan voi oikeasti käsittää, että jollekin muutaman vuoden "kituuttaminen" olisi suurta kärsimystä?? Mitkä siinä on arvot?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu tehtaanmyymälöiden vieressä, vaan lähemmäs 150 km suuntaansa. Mutta teemme usein retken sinne lasten kanssa ja käymme syömässä tai jotain muuta mukavaa, niin lapsetkin viihtyy.

Ollaan kyllä tosi onnellisia siitä, että olemme saaneet pyöriäkin ystäviltä. Huuto.netin kautta ei kannata kyllä mitään pyöriä huudella. Itse totesin ihan saman asian. Pyörän hinnaksi tulee lähes sama, kun uuden.

Meillä ei myöskään löydy kovinkaan usein aleista mitään, kun paikkakunta on niin pieni. Mutta ajamme myös silloin pidemmälle ja hankimme ison määrän kerralla. Varmaan sama juttu, kun teillä, että sisäänostomäärät on pieniä. Tietty kauppiaat pelkää, että jää käsiin ne tavarat... Tosi kurjaa se vaan on!

Vierailija
42/43 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätää. meillä minulla kotihoidontuki 575€/kk käteen ja miehellä työmarkkinatuki 740€/kk käteen, ja kaksi lasta, sekä kaikki laskut maksetaan itse, mitään tukia emme saa, mutta asumme velattomassa asunnossa kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette terveitä!

Meidän perheellä on sairautta, jos jonkinlaista. Lääkemenot ja lääkärimaksut vievät ison osan pienistä tuloista. Se on kaikki pois muusta ja ahdistaa jo valmiiksi kaikki tulevat korotukset :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi