Paljonko muolla nousi raskauden aikana paino?
Odotan nyt toista lastani ja ensimmäisen kohdalla minulle tuli n. 20 kiloa ja nyt toisen kohdalla (vk 23 nyt) aluksi paino tippui mutta nyt on ruvennut urakalla nousemaan. n. 500g viikossa! Yritän syödä terveellisesti mutta tuntuu että kaikki mitä syön jää kroppaani!
Karkki ja muu makea ei kuulu ravintooni kuin harvoin.. Eli en ole kova herkuttelemaan.
Kommentit (25)
mulle tuli huikeat 27... 15kg tippui ekan viikon jälkeen.. oli törkeä turvotus. nyt vaavi 6kk ja 2kg vaille lähtöpaino:)
Terkka ei kuitenkaan ole huolissaan, vaikka itsellä meinaa aina vaa'alla itku tulla. On kuulemma vielä ihan normaalin rajoissa ja suurin osa on turvotusta, joka häviää synnytyksen myötä.
huoh. Toivottavasti näin on.
koko raskauden ajan. ja sanottiin että se menee synnytyksen jälkeen. Lapseni on nyt 1,5 ja minulla vissiin on vieläkin turvotusta kun se paino jäi mikä tuli. Laitokselle jäi vajaa 6 kiloa ja imetin 10kk.
Minun kohdallani se että laitokselle jää 10 kilo ei todellakaan pitänyt paikkaansa.
Tai se, että imettämällä lähtee 10 kiloa ei todellakaan pitänyt paikkaansa.
TAI se, että turvotus on syynä suureen painonnousuun EI pitänyt paikkaansa!
Terkka ei kuitenkaan ole huolissaan, vaikka itsellä meinaa aina vaa'alla itku tulla. On kuulemma vielä ihan normaalin rajoissa ja suurin osa on turvotusta, joka häviää synnytyksen myötä.
huoh. Toivottavasti näin on.
koko raskauden ajan. ja sanottiin että se menee synnytyksen jälkeen. Lapseni on nyt 1,5 ja minulla vissiin on vieläkin turvotusta kun se paino jäi mikä tuli. Laitokselle jäi vajaa 6 kiloa ja imetin 10kk.
Minun kohdallani se että laitokselle jää 10 kilo ei todellakaan pitänyt paikkaansa.
Tai se, että imettämällä lähtee 10 kiloa ei todellakaan pitänyt paikkaansa.
TAI se, että turvotus on syynä suureen painonnousuun EI pitänyt paikkaansa!
Lapseni on siis 1,5 vuotias.. ei siis 1,5kk vanha
yksi lapsi, raskausaikana painoa tulu 16kg, joista 13 jäi laitokselle. Äitiylomalla sitten kerrytinkin reilut 10kg lisää :/ Ärsyttää.
Toka n.10kg,synnytyksen jälkeen tippu n.12kg.
Kolmas n.33kg,vielä lähes 4v jälkeen 20kg jäljellä.