Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ope vaatia et vanhemmat auttavat lapsia läksyissä??!

Vierailija
06.09.2010 |

Poika on vitosella eikä vieläkään osaa kunnolla kertolaskuja ja nyt pitäis jo osata jakaa jakokulmassa kaksi numeroisilla jakajilla! Koulussa ei jostain syystä ole oppinut ja nyt uus ope vaatii että pitäis istua pojan vieressä joka ilta tekemässä matikan tehtäviä!!? Poikaa ei vois vähempää kiinnostaa enkä mä jaksa oman työpäivän jlkeen tapella varhaismurkun kaa koulutehtävistä. Missä koulun vastuu tai edes tuki?? Voiko jonnekin valittaa? Koulussa ei kuulema ole resursseja tukiopetukseen eikä avustajaan. Huoh!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää vieressä istua. Itse toki päätät, että istutko vieressä. Kivahan se on, jos poika on ensi vuonnakin vitosella.

Vierailija
2/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vähän vastuuta vielä kun ehdit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse.

Jos lapsesi koulunkäynti ja hyvinvointi on sinulle tärkeää, lopetat netissä roikkumisen ja alat auttaa ja kannustaa lastasi koulutehtävissä.

Jokainen järkevä vanhempi pänttää lapsensa kanssa kertolaskuja niin kauan, että ne tosiaan jäävät päähän. Sitä niittää, mitä kylvää. Olisit ollut skarpimpi 2.-3.-luokilla, kun kertotaulut tulivat ensimmäisen kerran läksyksi.

Miten kuvittelet kertotaulujen oppimisen tapahtuvan tukiopetuksessa? Samalla tavalla ne pitää opetella ulkoa.

Huoh.

t. Äiti ja ope

Vierailija
4/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiensa tulevaisuuteen.

Meillä ei ole koulu koskaan vaatinut, mutta olen vapaaehtoisesti aina auttanut lapsia läksyissä ja tenttinyt sanoja ja auttanut kokeisiin lukemisessa opettamalla lukutekniikkaa.

Ovatkin luokkansa priimuksia.

Vierailija
5/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunko sitä sun lasta pitäis kasvattaa vai sun?

Vierailija
6/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina herkkua ole mutta lapsen parhaaksi kuitenkin.

Vierailija
7/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen auttanut tiettyyn rajaan asti, jos menee älyttömäksi kiukkuiluksi, on opettajan kanssa sovittu, että sitten tekee niitä " laiskanläksynä" koulun jälkeen.

Ei ole kyllä tainnut kertaakaan tarvita.

Vierailija
8/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiensa tulevaisuuteen.

Meillä ei ole koulu koskaan vaatinut, mutta olen vapaaehtoisesti aina auttanut lapsia läksyissä ja tenttinyt sanoja ja auttanut kokeisiin lukemisessa opettamalla lukutekniikkaa.

Ovatkin luokkansa priimuksia.

paljoa tarvinnut auttaa. Mutta tosi paljon on lapsille ollut apua opiskelutekniikan opettamisessa. Tosi vähällä lukemisella saavat sen avulla kiitettäviä kun ovat oppineet noukkimaan olennaisen.

Mutta toki jokainen tavallaan ja sen mukaan, paljon haluaa lapsiinsa satsata.

Vierailija
9/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse jaksa pitää lapsestasi huolta. Eihän sun tietenkään pakko ole auttaa lastasi pärjäämään elämässä, mutta olisi se toivottavaa. Opettajilla on koulussa aika monta muutakin autettavaa, ei aika riitä kaikkeen. Oma lapsesi siitä siis vain kärsii jos et auta.

Opettajahan juuri ottaa vastuuta tuomalla huolen poikasi tulevaisuudesta esille. Resurssipula ei ole koulun vaan päättäjien vika. Kanna sinä siis vastuusi!

Vierailija
10/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on näitä niin makaa kuin petaa juttuja. Ne kertolaskut olisi pitänyt tankata ajoissa päähän. Kyllä koulun tehtävä on opettaa, mutta myös vanhemilla on kotona vastuu kotitehtävien hoitamisesta. Jos voit hyvällä omallatunnolla sanoa, että olet kaikin mahdollisin tavoin osallistunut alusta asti lapsen läksyjen avustamiseen niin hyvä.

Mikäli tässä vaiheessa huomaa ettei se muksu olekkaan itsekseen ilman valvontaa opetellut asioita niin voi voi.

Ei niitä kertotauluja koulutunneilla ulkoa opita, niitä tankataan kotona itse, äidin ja isän kanssa niin kauan että ne sujuvat.

Jos matikan opetus on viisi vuotta valunut kankkulankaivoon ei koululla ole velvollisuutta eikä rahkeita korjata viiden vuoden laiminlyöntiä.

Vierailija
11/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista päätellen...

Vierailija
12/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista päätellen...

mutta kertotaulut on juuri ap:n lapsen tilanteen takia opeteltaVA 2. ja 3. luokilla kun tulevat eteen. Mikään ei suju siitä eteenpäin, jos ei ole kertsit hallussa. Ja niiden opettamisessa ja harjoituttamisessa avainasemassa on äiti ja isä kotona.

t: 3. luokkalaisen äiti

Vierailija
13/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua vituttaa tehdä opettajan työ kun itse pääsen töistä. Kyse on yläaste ikäisestä tytöstä. Kaikki eivät opi itsenäisesti tai ryhmässä, kyllä se on opettajan tehtävä opettaa.

Vierailija
14/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaaliviranomaiset päättää missä vaiheessa laiminlyöt lastasi niin, että siihen on syytä puuttua.

t. Viidesluokkalaisen erityislapsen äiti.

P.S. Meillä on yli 4 vuotta joka ikinen ilta tapeltu läksyistä, yleensä noin pari tuntia illassa ja vietetty joka ikinen kesä monta viikkoa vuoden aikana puoliväliin jääneitä koulukirjoja loppuun tehden. Palkintona on se, että lapsemme on pysynyt ainakin vielä normaalin opetussuunnitelman mukana (ja joka ikisissä sairaalan ja koulun papereissa mainitaan, että se on vanhempien työn ansiota). Ei ole helppoa, ei, mutta tahdon tehdä sen lapseni takia. Onneksi kaksi muuta lastamme ovat oppineet lukemaan 4- ja 5-vuotiaina ja selvinneet kaikista läksyistään ilman apua.

Vierailija
15/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitehtävät ovat oleellisia oppimisessa. Opettajalla on siellä 20 muutakin oppilasta opetettavanaan kuin sinun kullannuppusi. Sinun tehtäväsi on motivoida ja kannustaa lasta. Eipä paljon motivoi, jos äiti ei viitsi auttaa läksyissä.

että mua vituttaa tehdä opettajan työ kun itse pääsen töistä. Kyse on yläaste ikäisestä tytöstä. Kaikki eivät opi itsenäisesti tai ryhmässä, kyllä se on opettajan tehtävä opettaa.

Vierailija
16/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kauhalla ammentaa jos on lusikalla annettu!

:DDD

Vierailija
17/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kauhalla ammentaa jos on lusikalla annettu!

:DDD

Vierailija
18/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa pitää äidin istua ja tehdä läksyjä.

Vanhemmat ovat jo koulunsa käyneet, pikkasen vastuuta omista toimistaan sille lapselle.

Vierailija
19/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyjen teko on itkua ja hammastenkiristytsä, tavarat lentelevät ja kiukkuiset ärähdykset. Mutta periksi en anna, sen olen lapselleni velkaa. En halua miettiä myöhemmin olisinko voinut tehdä enemmän.

Tuskin kukaan täällä tarkoittaakaan, että läksyjä tehdään hymyillen onnellisena kuin jossain comfort-mainoksessa. Todellisuus on raakaa vääntöä, jossa äiti käy välillä ulkkona hengittämässä.

Meillä on vastuu ja velvollisuus-oli se kuinka hankala tahansa.

13

Vierailija
20/37 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos se pyyntö tai toivomus open taholta tulee, niin en hetkeäkään sitä dissaisi, vaan tekisin kaikkeni, että lapseni pärjää vaikeuksissaan..