Voiko ope vaatia et vanhemmat auttavat lapsia läksyissä??!
Poika on vitosella eikä vieläkään osaa kunnolla kertolaskuja ja nyt pitäis jo osata jakaa jakokulmassa kaksi numeroisilla jakajilla! Koulussa ei jostain syystä ole oppinut ja nyt uus ope vaatii että pitäis istua pojan vieressä joka ilta tekemässä matikan tehtäviä!!? Poikaa ei vois vähempää kiinnostaa enkä mä jaksa oman työpäivän jlkeen tapella varhaismurkun kaa koulutehtävistä. Missä koulun vastuu tai edes tuki?? Voiko jonnekin valittaa? Koulussa ei kuulema ole resursseja tukiopetukseen eikä avustajaan. Huoh!
Kommentit (37)
Poika on vitosella eikä vieläkään osaa kunnolla kertolaskuja ja nyt pitäis jo osata jakaa jakokulmassa kaksi numeroisilla jakajilla! Koulussa ei jostain syystä ole oppinut ja nyt uus ope vaatii että pitäis istua pojan vieressä joka ilta tekemässä matikan tehtäviä!!? Poikaa ei vois vähempää kiinnostaa enkä mä jaksa oman työpäivän jlkeen tapella varhaismurkun kaa koulutehtävistä. Missä koulun vastuu tai edes tuki?? Voiko jonnekin valittaa? Koulussa ei kuulema ole resursseja tukiopetukseen eikä avustajaan. Huoh!
Kannattaako niitä lapsia tehdäkään, jos ei riitä resurssit kasvatukseen ja opetukseen? Helppoa saati hauskaahan se ei ole, mutta on ihan pakko jos haluat lapsesi pärjäävän elämässään. Elämä on...
tuskin hyödyttää vitosella alkaa, vaikka syytä olis!
Kertaa ensi vuoden, ehkä jatkossakin, sitäkö halutaan?
kun olin lapsi. Tai yleensä ollut saatavilla. Tai edes kuunnellut, miten koulussa meni. Tai edes ylipäätään ollut kiinnostunut mun asioista. eipä ollut. Oli muuta tärkeämpää. Tänäkään päivänä en voi olla ajattelematta, että naapurissa istuttiin, oltiin kiinnostuneita, oltiin saatavilla, kyseltiin muiltakin kuin omilta lapsilta, että mitä kuuluu ja miten menee. Samat lähtökohdat, eri tulevaisuus. Mietin, miten olisi, jos jotain olisi kiinnostanut silloin kun olin lapsi.
Äidin vika jos vitosluokkalainen ei osaa kertotaulua?
ohjata ja tukea. Teet karhunpalveluksen lapselle tuollaisella lapsellisella asenteella.
Onko lapsesi hoitopäivät olleet AINA sinun työaikasi + matkoihin menevä aika.
Oletko vienyt lapsesi hoitoon, vaikka olet kotona?
Kartoitan omaa osallistumistasi lapsesi tärkeään hoitoon/oppimiseen.
Äidin vika jos vitosluokkalainen ei osaa kertotaulua?
..lapsi ei saa ikuisesti kärsiä..
opettajan vaatimusta. Sitten on näitä vanhempia, joita pitää vaatia, kun eivät muuten ymmärrä että vanhemmillakin on vastuu lastensa koulunkäynnistä.
Ai ei ole koulussa oppinut kertolaskuja? :D No ei varmaan kovin moni opikaan, kyllä ne pitää ihan itse sinne päähän takoa kotona. Ootko ap oikeesti tuota mieltä???
opettajan vaatimusta. Sitten on näitä vanhempia, joita pitää vaatia, kun eivät muuten ymmärrä että vanhemmillakin on vastuu lastensa koulunkäynnistä.
millainen kouluttamaton sosiaalietuuksilla elävä yhteiskunnan hylkiö lapsestas tulee tolla menolla? Eikö kiinnosta antaa hänelle vähän parempi tulevaisuus?? Noin nuori ei vielä itse tajua, miksi pitää opiskella - vanhemmat tajuavat (useimmiten)!
vastauksista päätellen...
Vaikeat lapset johtuvat vain siitä, että ongelmiin on herätty vain liian myöhään.
Ns. vaikeita lapsia on muillakin, mutta jotkut tekevät heidän kanssaan aiemmin töitä ja enemmän. Osa panee pään perseeseen ja huutaa yhteiskuntaa apuun.
saisit lapsesi motivaation opiskeluja kohtaan kasvamaan.Sun täytyy vaan ensin miettiä, että mistä sun lapsi tykkää. Eli lupaat palkita lasta jollain tavalla, kun oppii jonkun asian joka on vaikea tai jaksaa harjoitella läksyjä mukisematta.Meillä tämä systeemi on toiminut alakoulusta lähtien. Nyt lapsi jo yläkoululainen ja homma toimii edelleen.
sen enempää kantaa opetusvastuuseen kiinnostaisi tietää onko ap:n lapselta tutkittu mahdolliset oppimisvaikeudet? Tarkoitan siis psykologin tutkimuksia. Jos oppiminen takkuaa syy voi löytyä oppimisvaikeuksista; esim. hahmottamisen vaikeuksista jos matematiikan oppiminen on hyvin työlästä. Jos kyse on siitä täytyy koulussa miettiä tukitoimia lapselle.
istuin lapseni kanssa ja autoin häntä.
Neuvoin ja toistin, toistin ja toistin.
Nyt hänen taidot ovat kehittyneet ja pärjää yleensä itsenäisesti.
joka päiväisestä istuttamisesta raivostuu molemmat, mut tosiaan jos pari kertaa menis hyvin mielin.
Älkää äidit sit menkö äärimmäisyyksiin ja alkako istua lapsen kanssa aina läksyjä tekemään (erityislapset eriasia). Lapsen täytyy itsekseen tehdä läksyt, vanhempi saatavilla jos jotain ei osaa.MYös erityislapsi osaa varmasti tehdä joitain kohtia ilman aikuisen vieressä olemista. Tekee hyvää itsetunnolle.
"Kaikki eivät opi itsenäisesti tai ryhmässä, kyllä se on opettajan tehtävä opettaa."
Kyllä, opettaja opettaa periaatteet. Lapsi sitten harjoittelee ja oppii. Pitääkö opettajan kysyä x kertaa oppilaalta paljon on 3x4? Sitten kun tämä osaa voi kysyä 4x4?
Missä tämä kysely tapahtuu ja kuinka kauan sitä jatketaan jos lapsi ei opi?