On kiva olla köyhä rikkaiden naapurissa
Me asutaan yksityisellä vuokralla hienosto-omakotitaloalueella, jossa on ns. rikkaita perheitä ja meillä tulot noin 2500 e/kuussa, kun näillä muilla se on kolmasosa.
Kun ollaan lastemme kanssa puistossa, tässä lähellä, niin en löydä mitään keskusteltavaa näiden hienostorouvien kanssa - muuta kuin seksi. Se on samaa oli köyhä tai rikas.
Mutta kun niiden lapset puetaan kaikkiin ihme merkkivaatteisiin, mistä en oo kuullutkaan. JA tilataan netistä, Saksasta tms. Sanoinkin yksi päivä, että Tarjoustalosta saa ihan hyviä käyttövaatteita. Mua katottiin vähän kieroon.
En ikinä maksaisi lapsen kengistä 80:aa euroa!!!!!!! IKINÄ. Ja tääki äiti oli ostanut kolmet kengät talveksi á 80 e. Jeesus. Mä lähin vaan masentuneena pois, kyllä meidän Tarjoustalon 12,95 dino-kumpparit käy vielä ensi keväänäkin, jos mahtuvat. Ei niiden tartte olla mitään Crockseja.
Jos nyt asutaan tässä vaikka forever, niin tuntevatko lapseni itsensä huonommiksi ja missä iässä tää merkkitietoisuus alkaa?
Kommentit (23)
hyvällä alueella ja koti on ihan oma, lainat on maksettu. Tarkkarista ostan silti myös vaatteita ja ainakin hyviä kumppareita sieltä saa.
Tilaan usein vaatteita netistä, mutta ei ne sen kalliimpia ole ja mä en tykkää pahemmin shoppailusta.
Mun crocsitkin on alekorista:)
Lasten koulussa (varsinkin yläasteella) merkeillä brsassailijat on juuri näitä rikkaimpien lapsia. Heillä on myös uusimmat kännykät ja mopot ensimäisenä. Lukiopojat ajaa kalliilla autolla heti kun kortin saavat. Meidän köyhien kakarat saa auton vain lainaan. Omaa ei ole varaa ostaa.
Mä luulen ettei merkkitietoisuus ole tuloista kiinni. Mitä köyhempi oikeasti on, sitä merkkitietoisempi yrittää olla?
Mitä pienemmät tulot, sen suurempi tarve hankkia lapselle merkkivaatteita ym. sellaista "mitä muillakin on" jottei lasta kiusattaisi. Lasten vaatetuksen perusteella ei kannata vetää johtopäätöksiä vanhempien tulotasosta.
hyvätuloisia ihmisiä. Enimmäkseen täällä aivan kaikki hiihtelevät tavallisissa rytkyvaatteissa puutarhoissaan, eikä lapsillakaan ole mitään merkkivaatteita, jos ei iänikuista ylihintaista me&ita lasketa.
Kukaan ei esitä MILLÄÄN tavalla mitään vaatteillaan. Aivan outo ajatuskin, jos suoraan sanon.