Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä toivon ettei mun lähipiiriini syntyis yhtäkään poikalasta niin kauan ku mä elän...

Vierailija
06.09.2010 |

Ei, tytöt ei ole parempia kuin pojat mutta oman erittäin karun kokemuksen vuoksi toivon että esim kuukauden päästä lisääntyvä siskoni saa tyttövauvan. Kaveri sai pari kk sitten poikavauvan, en ole pystynyt käymään katsomassa häntä lainkaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:Ap

Vierailija
2/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvi koska näihin tuntemuksiin on luonnollinen selitys. T:Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan luonnollista ettei tahdo poikavauvoja lähelleen kun on omansa äkillisesti ja ilman syytä (kätkytkuolema) menettänyt.

Vierailija
4/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljän pojan äiti. Tosin me ollaan poikavoittosia kaikki. Meillä sisaruksilla lapsia yhteensä 12 ja näistä poikia 9.

Vierailija
5/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan luonnollista ettei tahdo poikavauvoja lähelleen kun on omansa äkillisesti ja ilman syytä (kätkytkuolema) menettänyt. T:Ap

Vierailija
6/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan tai viattoman lapsen vihaaminen/inhoaminen ei ole normaalia.

Vierailija
7/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuitenkaan inhoa/vihaa muiden poikia!

Toivottavasti pääset surustasi yli ja opit elämään sen kanssa. Oletko ajatellut etsiä vertaistukea tms?

Ehkäpä joku lähellä oleva poikavauva voisi auttaa jopa sinua???

Kaikkea hyvää sinulle ja kaikille poikavauvoille!

Vierailija
8/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompiin poikalapsiin pystyn suhtautumaan normaalisti kunhan ne ei oo vauvoja (pahin 4-6kk-ikäiset) tai noin samanikäisiä kuin oma lapseni olisi.

Vierailija
9/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset varmasti asiasi kanssa eteenpäin ajan kanssa.

Vierailija
10/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan tai viattoman lapsen vihaaminen/inhoaminen ei ole normaalia.

Ja ap, ymmärrän sua kyllä. Itse menetin oman poikavauvani synnytyksessä ja kyllä tuntui pahalta nähdä läheisten eläviä vauvoja. En halunnut käydä vauvaperheissä kylässä enkä pyytää heitä meille kylään. Mutta tiedätkö, se menee ohi. Suru ei mene ohi eikä ikävä, mutta elämä jatkuu ja opit elämään asian kanssa. Ehkä voit saada vielä uuden lapsen. Minäkin sain, ja vaikka pelkäsin niin perhanasti, meillä on nyt ihana pikkuinen tyttövauva jota rakastan ihan hirveästi. Mun sydämessä on edelleen tila enkelipojallemme eikä sitä kukaan vie eikä hänen paikkaansa täytä.

Voimia sulle, ap!

Vierailija
11/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa kirjoitin että VIHAAN muiden poikavauvoja? Kirjoitin etten tahtoisi lähipiiriini poikavauvoja koska en osaa suhtautua niihin. Vihan taas kehittelitte omassa päässänne. Ja ihan on psykiatrit sanonu et tää on normaalia ja ettei ne tunteet välttämättä koskaan katoa. Ihan vaan huviksenne voitte arvailla onko se musta kivaa...

Vierailija
12/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuntemuksesi. Onneksi pääset ajan kanssa asiassa eteenpäin.

Vierailija
13/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas näkee tavisten kauhistelu reaktiot, älä välitä niistä. kun ei ole itse lastaan menettänyt on vaikea käsittää, että sille joka on, voi olla vaikeaa nähdä edes toisten lapsia, sillä ne muistuttavat niin siitä omasta menetyksestä.

samoin kun tällaiset palstan tavikset ei voi ymmärtää sitä, että miten pienistä ja typeristä asioista valittavat kun valittavat vauvansa itkusta, sellaiselle joka antaisi mitä vaan saadakseen kuulla lapsensa itkun, mutta on joutunut lapsensa hautaamaan.

sä olet täysin normaali lapsensa menettänyt kaikkine tunteinesi ja toivon, että löydät tiesi vertaistuen pariin (meillä on omia suljettuja keskusteluryhmiä, käpy ym) jossa löytyy ymmärrystä enemmän kuin tällaisilla tavis palstoilla, joilla odotetaan että kuukausi siitä kun lapsesi olet menettänyn sun pitäs olla normaali ja päässsyt asiasta yli.

Vierailija
14/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ongelma vaan pahenee... kauhulla mietin jo tulevia lapsenlapsiakin, ihan todella haluaisin päästä yli mut ei hyvältä näytä. kaupassa kun oon töissä niin siellä noita lapsukaisia näkee ja paljon ja pelkästään katsominen tekee pahaa/muistuttaa liikaa. Mihin hoitoon mun pitäis hakeutua, sen huutelijat, kun psykiatriasta olen saanut terveen paperit ja siellä kyllä tiedetään nämä kaikki, mutta se on vaan luonnollinen tunnetila joka ei välttämättä koskaan mene kokonaan pois. On ihmisiä jotka eivät aja autoa kerran kolaroituaan, huono vertauskuva mutta...

Vierailija
15/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse myös vauvan menettäneenä "neuvoisin" siedättämään itseään pikkuhiljaa. Ottamaan sen vaikea askeleen ja kohtaamalla, pitämällä sylissä jonkun toisen pientä poikavauvaa. Anna sen pahan olon tulla ja itke... ensimmäiset kerrat on kaikista vaikeimpia, mutta minulla ainakin pikkuhiljaa sydän ymmärsi, että voin iloita toisten vauvoista vaikka omani olenkin haudannut. Minun aarteeni, vauvani, elää sydämessäni ja muistoissani.

ja kun sanoittaa asian myös läheisille tyyliin haluaisin pitää vauvaasi sylissä mutta minulla tulee niin kova suru ja ikävä omaa vauvaani, niin uskon, että he voivat tukea sinua antamalla tilaa vauvaan tutustumisessa.

Vierailija
16/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä hakisin apua tossa tilanteessa.

Vierailija
17/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen jälkeen kertaakaan käynyt kylässä tms. Ja tuntuu et kaikki karttelee mua vauvojensa kanssa joten se vaan lisää ahdistusta... Tuntuu et muut ajattelee et mulla on joku kuoleman bakteeri jonka vuoksi vauvat pitää pitää kaukana minusta.

T:AP

Vierailija
18/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran psykiatria pitää sitä normaalina?

Vierailija
19/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran psykiatria pitää sitä normaalina? T:Ap

Vierailija
20/29 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään muun poikavauva ole sama kuin se jonka sä menetit.

Ymmärrän että sulla nousee tunteet pintaan kun näet poikavauvan, mutta anna nousta ja sure omaasi. Ei niiden välttäminen mitään auta (ei vauvojen eikä tunteiden).

Ja olen todella todella pahoillani että menetit vauvasi.