Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan kuullut että korvatulehduksilla ja ruokavaliolla olisi jotain yhteyttä?

Vierailija
28.10.2010 |

Tutun lapsella on paljon korvatulehduksia ja nyt on lääkärissä sanottu että täytyisi kokeilla täysin maidotonta ruokavaliota. Itse en ole koskaan moisesta kuullut, oletko sinä? Voiko noilla olla yhteyttä toisiinsa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän korvalääkäri ei suositellut, lienee oppieroja tässä(kin) aiheessa.

Toiset taas ovat sitä mieltä, että tuttipullosta makuuasennossa juominen altistaa korvatulehduksille.

Vierailija
2/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että maito saattaa joillekin lapsille aiheuttaa korvatulehduksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todennutkin...

t. kahden maitoallergisen äiti

Vierailija
4/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei sitä juodakaan ihan muistakin syistä. Kolme lasta 3-10 vuotiaita. Vain eka sai korviketta vauvana ja kaikki tosi harvoin maitoa missään muodossa (kakkukerma, karjalanpiirakka). Vain ekalla korvatulehduksia, mutta niitäkin vain vähän. Silti sairastui korva pahempaan eli kolesteatoomaan, joten emme kärsimyksiltä ole välttyneet.

Maito aiheuttaa limanmuodostusta ja ehkä se sitten joillakuilla altistaa korvatulehduksille. Ei kaikille kuitenkaan. Minusta kannattaa ainakin kokeilla, sillähän se selviää kyseisen henkilön kohdalla.

Vierailija
5/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut ja kokenutkin omalla lapsellani, tosin että ei maidotomalla vaan viljattomalla.

Vierailija
6/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan normaali maito pois. Tilalle voi antaa soijamaitoa tai kauramaitoa esimerkiksi.

Vierailija
7/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi sokerin välttäminen auttoi ainakin meillä.

Siitäkin on ollut paljon keskustelua, että tutti lisäisi korvatulehduksia ja tietysti päiväkotihoito.

Vierailija
8/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaiselle tulee korvatulehdus kuulemma sitrushedelmistä :) tulee jopa keltaisesta limusta. Ja aikuinen ihminen kyseessä. Täytyy varmaan itse kysellä noista ruokavalion vaikutuksista korvatulehdukseen seuraavan kerran kun meidän pojalle tulehdus iskee (4 jo ollut tänä vuonna)

Vierailija
9/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, mutten ole itse testannut ruokavalion rajoittamista meidän korvakierteisillä lapsilla.

Meillä korvakierre alkanut molemmilla 4kk iässä, täysimetyksellä olleet 6kk ja rintamaitoa noin 1-vuotiaaksi. Milläs siinä sitten vähennät maidonsaantia.. :P

Toisella ollut tutti, toisella ei. Toisella auttoi putkitus, toisella ei. Molemmilla liimakorva. Ovat vain perineet isältään sellaisen korvan rakenteen, että ne korvasta kurkkuun menevät kehon omat "ilmastointiputket" menevät helposti tukkoon.

Vierailija
10/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka-allerginen lapseni saa korvatulehduksen heti, jos altistuu kotimaislle viljoille. Maidolle on myös

allerginen mutta siitä ei tule korvatulehduksia.

Vierailija
11/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 80-luvulla lastenlääkäri ehdotti lopettamaan maitotuotteet pikkuveljeltäni. Hänellä oli monta pahaa korvatulehduskierrettä. Äiti kokeili ja siihen loppui tulehdukset.

Sitten kun omalla pojallani oli kaksivuotiaana muutama korvatulehdus, olis lääkärit heti antibioottia antaneet, äidin neuvosta jätettiin kaikki maito hetkeksi pois, ei tarvittu lääkitystä vaan paranivat itsestään. Sittemmin myös pelkkää luomumaitoa olen juottanut ja poika on nyt viisi, eikä yhtään tulehdusta sen jälkeen.

Uskoako sitten että kyseessä on vain prosessoidut tuotteet!?

Vierailija
12/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole yksin. Eräs atoopikko kieltäytyy pullasta samaisesta syystä.

Vierailija
13/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin lapsistani juonut maitoa pullosta. Toinen vielä tosi vanhaksi asti ja ite makuullaan sängyssä. Kertaakaan ei ole korvatulehdusta ollut. Allergioita kylläkin ja paljon.

Vierailija
14/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaverini ei koskaan antanut vitamiinilisää muksuilleen ja molemmat kärsivät pahoista korvatulehduksista. Mietin et voisiko se vaikuttaa?

Vierailija
15/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvani ovat tosin muutenkin tosi herkät, eli kipeytyvät (eivät siis tulehdu mutta jomottavat jonkin aikaa) herkästi jos niihin vähänkin tuulee tmv. Että voi olla että pätee vain herkempikorvaisilla.

Mutta minä en juonut maitoa lapsuudessani ollekaan ja ei ollut yhtään korvatulehdusta. Kaikkia muita maitotuotteita käytin normaalisti mutta meillä nyt vaan ei ollut kotona tapana että maitoa juotaisiin paljaaltaan ollenkaan. tulin raskaaksi 17-vuotiaana ja raskaus toi mukanaan kauhean maidonhimon! Maitoa meni aikalailla, ja sama jatkui raskauden jälkeenkin koska olin jo huomannut pitäväni maidosta. Lapseni ollessa 1,5v olin kärsinyt siis n. kahden vuoden aikana kolme todella ärhäkkää korvatulehdusta. Viisi tuntia maailman tuskallisinta kipua ja sitten tärykalvon puhkeaminen ja kuukauteen ei kuule kunnolla. Aina sama kaava.

Valittelin asiasta äidilleni joka huomasi maidonjuontini ja korvatulehdusteni yhteyden, ja silloin loppui minun maidonjuontini. Samoin loppui lapseni maidonjuonti, voihan olla että hän on perinyt äitinsä herkät korvat enkä todellakaan halua ottaa sitä riskiä. Lapseni käyttää kaikkia muita maitotuotteita mutta juo korvikkeena kaurajuomaa. Minä en käytä mitään korviketta, mutta maitoon en koske! Lopettamisesta on nyt n. 1,5v.

Se korvakipu on pahin kipu mitä olen kokenut, ja synnytin siis ihan normaalisti...

Mutta lapsesta asti herkkien korvien ja nyt myöhemmin noiden korvatulehdusten kanssa taistelleena, saanen suositella ihmeainettani. Luontaistuotekaupasta saatava A. Vogelin Plantago on maailman paras korvalääke! Sitä voi myös käyttää ihan sisäisesti, eli syödä, ja siihen se on kai tarkoitettukin mutta itse laitan sitä pumpulissa suoraan korvaani ja se on kaikkia antibiootteja yms korvatippoja parempaa, kokeilkaapa jos lapsellanne on korvatulehduksia. Heti tuppo korvaan kun vähänkin sattuu, minä ole käyttänyt sitä pikkukakarasta asti ja edelleenkin aina jos vähänkin vihlaisee korvaan.