Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi useammin vanhempainiltaan menee äiti eikä isä?

Vierailija
06.09.2010 |

Me käymme vuorotellen, yhtälailla isä on lapsen vanhempi ja huoltaja. Mutta lähes aina vanhempainilloissa näkyy olevan vain äitejä. Mistä johtuu? Ihmetteletkö itse jos jollain on vanhempainillassa isä eikä äiti vaikka kummallakin olisi mahdollisuus tulla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mahdollistaa koululla oleva lapsiparkki pienemmille sisaruksille.

Vierailija
2/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjä siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen toisen lapsen luokassa, toinen toisessa luokassa.

Vierailija
4/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin jotenkin asiaan huomioita, ja rupesin laskemaan. Tosin saattoi olla ihan sattumaa, monella on sisarus samassa koulussa ja toinen vanhempi oli toisessa luokassa samaan aikaan. Poikai ja tyttöjä on luokalla tasan, joten se ei ole syy, että isä menis pojan luokkaan.

Vierailija
5/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ei ole käynyt koskaan.

Vierailija
6/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mieheni kävisi yksin, en saisi tietää mitään mitä siellä on puhuttu. Mies ei kuulemma osaa vastata niin laajaan kysymykseen kuin "mistä puhuitte?" ja henk.koht. taas koen äärimmäisen vaikeaksi kysyä täsmällisempiä kysymyksiä, jos en tiedä mistä on puhuttu.

Meillä kotona äiti kävi kaikki vanhempainillat, koska muutenkin hoisi kaikki meidän perheen asiat.

Vierailija
7/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mä olen huomioinut niin vanhempainilloissa on yleensä melko lailla saman verran isejä ja äitejä.

Ja meillä on 4 lasta joten kaikennäköisiä vanhempainiltoja on koluttu.

Vierailija
8/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mieheni kävisi yksin, en saisi tietää mitään mitä siellä on puhuttu. Mies ei kuulemma osaa vastata niin laajaan kysymykseen kuin "mistä puhuitte?" ja henk.koht. taas koen äärimmäisen vaikeaksi kysyä täsmällisempiä kysymyksiä, jos en tiedä mistä on puhuttu.

Mies kyllä käy joskus vanhempainilloissa mutta haluaa että minä menen mielummin. Mies ei muka muista mitä siellä puhuttiin, eikä siis voi kertoa tietoja minulle.

Välillä siellä on jotain ihan mielenkiintoistakin, mutta ei tieto kulje ei sitten millään. Esim. viikko sitten mies oli vanhempainillassa. Siellä puhuttiin kuulemma jotain ihan yleistä opetussuunnitelmasta. Nyt sitten pe viikkotiedotteessa muistuettiin koulun kirpputorista tällä viikolla. Kun asiasta mieheltä kysyin, niin muistihan hän että jotain siellä joku vanhempainyhdistyksen mamma puhui kirpputorista, ei vaan muista että mitä. Onneksi pystyin kysymään poikamme kaverin äidiltä lisätietoja tuota kirpputoria varten.

Muutenkin tietoa on tihkunut hyvin tipoittain.

Vierailija
9/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehellä on huonompi muisti, enkä sitten saa kaikkea siellä kerrottua tietoa. Kokeiltu on molemmin päin.

Vierailija
10/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota, että mies muistaa kertoa minulle kaikki tärkeät asiat, joista olisi ollut puhetta. Joo, luottamuspula. Kun ei miehet niin asioita oikein kuuntele...

Vierailija
11/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies menisi yksin. Ei kuitenkaan muistaisi kertoa minulle kaikkea mitä siellä on puhuttu. Eli joko mennään yhdessä tai sitten menen minä yksin, mutta ei niin, että mies menisi yksin...

että jos mieheni kävisi yksin, en saisi tietää mitään mitä siellä on puhuttu. Mies ei kuulemma osaa vastata niin laajaan kysymykseen kuin "mistä puhuitte?" ja henk.koht. taas koen äärimmäisen vaikeaksi kysyä täsmällisempiä kysymyksiä, jos en tiedä mistä on puhuttu. Meillä kotona äiti kävi kaikki vanhempainillat, koska muutenkin hoisi kaikki meidän perheen asiat.

Vierailija
12/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me osallistumme niihin miehen kanssa kumpikin, siis yhdessä menemme.

Huomenna ja ke onkin vanhempainillat ohjelmassa..

Vierailija
13/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän työt osuu iltaan ja näinollen äiti edustaa & isä elättää :)

Lapset hoitaa tuolloin mummo.

Vierailija
14/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole iso syy siihen, että vain toinen vanhemmista käy vanhempainilloissa. Mekin menisimme muuten molemmat.

Me osallistumme niihin miehen kanssa kumpikin, siis yhdessä menemme.

Huomenna ja ke onkin vanhempainillat ohjelmassa..

Vierailija
15/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun on 3 lasta joita ei voi jättää yksin kotiin mutta mukaankaan ei voi ottaa :D meillä minä käyn useammin vanhempainilloissa kun taas mies menee useammin neuvolaan jne johtuen ihan meidän työajoistamme.

Vierailija
16/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska isän äidinkieli on ruotsi ja lapsi on ruotsinkielisessä koulussa.

Vierailija
17/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mies paljon poissa kotoa niin on kivempi, että saa viettää aikaa lasten kanssa. Tekevät usein jotain extraa tai käyvät ulkona syömässä.

Vierailija
18/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meilläkään hoitajaa/hoitajia saatavilla, ei isovanhempia, ei kummeja, ei halukkaita ystäviä ei ketään, oikeastaan koskaan.

Nyt kun lapset ovat 1-ja 3-luokalla niin tohdimme jättää heidän keskenään kotiin siksi ajaksi eli 1-2h ja koululta on kotiin 800m+puhelimet mukana.

-13-

Vierailija
19/19 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meilläkään hoitajaa/hoitajia saatavilla, ei isovanhempia, ei kummeja, ei halukkaita ystäviä ei ketään, oikeastaan koskaan. Nyt kun lapset ovat 1-ja 3-luokalla niin tohdimme jättää heidän keskenään kotiin siksi ajaksi eli 1-2h ja koululta on kotiin 800m+puhelimet mukana. -13-

meillä on ekaluokkalaisen lisäksi 6v ja 3 v, enkä niitä jätä keskenään.

Meillä muuten mies käy useammin illoissa. Mulla on niin huono muisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan