Ihan vaan pastasta vielä, jos ei ole koskaan maistanut
itsetehtyä tuorepastaa, niin ei kyllä tiedä mistä puhuu...
Me ostettiin pastakone pari vuotta sitten ja tehdään kerran kuussa viikonloppuisin itse. Ero on niin huima, että ei mitään järkeä. Vasta maistettuaan tietää eron =)
Kommentit (18)
mutta itse en jaksaisi nähdä vaivaa koska kaupan tuorepastatkin on ihan jees
"missään muualla kuin Suomessa junttikodeissa ei syödä teollista pussipastaa vaan kaikkialla muualla pasta tehdään aina itse (minä tiedän, koska olen käynyt maailman jokaisessa maassa)"?
"missään muualla kuin Suomessa junttikodeissa ei syödä teollista pussipastaa vaan kaikkialla muualla pasta tehdään aina itse (minä tiedän, koska olen käynyt maailman jokaisessa maassa)"?
Mulle kelpaa ne kaupasta saatavat aivan hyvin.Pasta ei muutenkaan ole erityisen korkealla sijalla ruokavaliossani
Mutta on kyllä pakko mainita, että joissain hyvissäkin ravintoloissa käytetään kuivapastaa tuorepastan sijaan. Tästä oli puhetta Top Chefissä juuri pari jaksoa sitten. Olen itsekin joskus saanut ravintolassa tuorepastaa, joka ei ollut niin kauhean maittavaa, eli ei se ole mikään autuaaksi tekevä juttu.
ehkä nyt tarkoita ravintolassa tehtyä, joka ei välttämättä ole ihan kuitenkaan tuoretta.
Itse yllätyin erosta nimittäin erittäin paljon sen jälkeen kun pastakone tuli kotiin. Ei raflassa saa yhtä hyvää
Esim sellainen Pirkka parhaat leveä pappardelle maistuukin joltain kun taas Euroshopperin säkit on niin mautonta höttöä
Eikö ole hirveä vaiva tehdä joka päivä taikina ja veivata koneen läpi? Kauan se säilyy, pitääkö syödä samana päivänä`?
Pasta tehdään durumvehnästä. Mutta miten voi tehdä itse terveellisempää kuitupastaa, mistä saasiihen sopivia (täysjyvä?)jauhoja?
Mikään ei ole ihanampaa kuin höyryävä pasta-annos kastikkeen kera. Kyllä kiitos meille!
Viikonloppuisin, silloin kun on aikaa. Ei ole ihan nopea ruoka.
meillä menee kyllä ihan kerralla koko satsi... ei ole koskaan jäänyt seuraavaksi päiväksi
ja sen jälkeen olen ymmärtänyt mitä on pasta (ennen en arvostanut lainkaan). siinä oli jotain pinjansiemeniä, rucolaa, öljyä, mustapippuria, parmesania ja ehkä vielä jotain muutakin..
ja sen jälkeen olen ymmärtänyt mitä on pasta (ennen en arvostanut lainkaan). siinä oli jotain pinjansiemeniä, rucolaa, öljyä, mustapippuria, parmesania ja ehkä vielä jotain muutakin..
Mutta en kyllä ihan suoraan sanottuna juuri huomannut eroa parempaan.