Ihminen, joka pukeutuu vain yhteen väriin, ei ole
ihan kunnossa. Varsinkin, jos kaikki vaatteet ovat mustia, on jotain huolestuttavaa ihmisen psyykessä.
Kommentit (40)
Musta Musta vahvistaa itsekuria. Se ei rohkaise, innosta, eikä paranna. Musta antaa piilopaikan, mutta siihen samaistuu helposti ja irtautuminen voi olla vaikeaa. Mustassa voi kokea väsymyksen, voimattomuuden, haluttomuuden tunteita silloinkin kun pitäisi nousta ja lähteä liikkeelle. Sairaaloissa, terveyskeskuksissa ja parantoloissa, joissa on myös psyykkisesti häiriintyneitä potilaita mustan käytöstä varoitetaan. Myöskään tyylikkäänä pidetty mustavalkoisuus ei sovi ympäristöihin, joissa mittapuuna on värien myönteinen terveysvaikutus.
Ja minä pukeudun mustaan kunnes löydän jotain tummempaa.
Aivan pakko vielä lisätä että musta ja valkea eivät ole värejä.
Ei siinä. Pidän useimmista väreistä mutta ne useimmat värit eivät eivät oikeasti sovi ihonväriini.
Vaaleissa väreissä lisäksi näytän ainakin 20kiloa isommalta.
On minulla punaista ja ruskeaa tuolla kaapissa, sinistä ja murrettua vihreää löytyy myös. Harvemmin niitä vain tulee käytettyä.
Mulla on muuten sisustuksessa käytetty runsaalla kädellä värejä. Esim. makuuhuone, olohuone ja keittiö on sisustettu rauhallisilla ja lämpimillä väreillä. Minun työhuoneeni on luonnollisen dynaaminen.
Pointtina kuitenkin se, että vaikka joku pukeutuu pelkästään mustaan, se ei tarkoita sitä että hän ei väreistä pitäisi tai että hänen psyykkeessään olisi jotain vikaa. Niitä värejä kun voi käyttää muuallakin kuin vaatteissa.
Ap on aivan oikeassa aloituksessaan.
Lisäys aiempaan kirjoitukseeni. Elikkä en käytä työssäni mustaa vaatetusta, koska työasumme ovat valkoiset. Mikäli omien vaatteiden käyttö olisi töissä ok, niin saattaisin käyttää myös mustaa, mutta en toki pelkästään.
Kotonamme on kyllä muitakin värejä esim. sisustuksessa ja en ole täysin ehdoton omasta vaatetuksestani. Saatan joskus pitää myös sinisiä farkkuja.
t. psyk.sh
Asuntoni seinät on maalattu mm. punaisella, lilalla, turkoosilla sekä beigellä. Vieläkö joku väittää etten pidä väreistä? :D
Sainpas taas oikeen kunnon naurut!! :D Mieheni siis on jotenkin tooooooosi viallinen ilmeisesti kun pukeutuu vain mustaan. Kaikki vaatteet kalsareita myöten aina muistia... okei kahdet harmaat kalsarit taitaa jostan kaapinperältä löytyä joita muiden pykissä ollessa käyttää.
Ihan normaali suomalainen mies on. Hyvä osallistuva isä lapsilleen, ihana huomaavainen aviomies minulle, ahkera työntekijä ja pidetty kaveripiirissään.
Ainiin, onhan miehelläni kyllä mustat pitkät hiukset ja tykkää hevimusiikista... :D Sekin varmaan kertoo että jotain vikaa ihmisessä... ;)
Hänellä vaan on jotain pois tasapainosta, mikäli käyttää pelkkää mustaa. Voit nauraa ihan vapaasti, mutta puhun ihan totta.
Ainiin, onhan miehelläni kyllä mustat pitkät hiukset ja tykkää hevimusiikista... :D Sekin varmaan kertoo että jotain vikaa ihmisessä... ;)
Heviäkin vielä!
Muotimaailma ja Suomi taitavat olla tupaten täynnä mt-ongelmaisia ihmisiä, kun niin moni pukeutuu mustaan. Joo. Heitetäänkö toinen euron diagnoosi, että farkkujen pitäminen päivittäin kertoo epätasapainoisesta mielestä. Kuinkas moni tähän porukkaan lukeutuu?
Hänellä vaan on jotain pois tasapainosta, mikäli käyttää pelkkää mustaa. Voit nauraa ihan vapaasti, mutta puhun ihan totta.
Kerroppas mihin suuren tutkimukseen tämän väitteen perustat?? :D
"jotain huolestuttavaa ihmisen psyykessä"
ihanko olet itse keksinyt tuon arviosi? Voi että miten lahjakkaasti ajateltu, kyllä on ap varmaan ihmisistä tasapainoisimmasta päästä. Miten on mahdollista, että joku luku- ja kirjoitustaitoinen on noin yksinkertainen? Ai niin, sitä on varmaan opiskeltu lähinnä "elämän korkeakoulussa", eli lösvätty kotosalla ja punnerrettu välillä penskoja maailmaan. Siinähän se viisaus karttuu joo..
Siis huolestuttavaa se jos joku ihminen pukeutuu vain yhteen väriin, etenkin jos tämä väri on musta!?!
Itse ajattelisin että JOS värit jotenkin vaikuttavat olisi enemmän vaikutusta sillä millaisia värejä ihmisellä on ympärillään, ei päällään. Ei se ihminen niitä omia vaatteitaan katsele, vaan ympärilleen...
Harva kai kuitenkaan sisustaa asuntoaan yhdellä värillä... ainakaan mustalla. Itse tunnen montakin ihmistä jotka pukeutuvat vain mustaan, mutta heidän asuntonsa eivät ole vain mustia vaan muitakin värejä löytyy ja kodikkuutta.
Eli iholla olevan vaatteen värillä voidaan jopa parantaa kiputiloja.
mutta en psyykkisesti sen sairaampi kuin moni mukaan :) Eli ihan vain haluan näyttää hoikeimmalta ja olen tottunut mustaa käyttämään. Muita värejäkin on, mutta vähemmän.
Kyllä musta ja valkoinen ovat värejä.
Värit ovat valon heijastuksia. Valkoinen heijastaa kaikki värit ja musta ei mitään aka valkoinen on kaikki värit ja musta on värien eli valon puute.
Sorry, mutta tämä on faktaa.
joo väriterapialla on ollut jotain vaikutusta ihmisiin, mutta vaikuttaahan se lumelääkekin ihmiseen. Siis jos johonkin oikein kovasti uskoo niin se toimii hänelle.
Muistaakseni tuolle väriterapialle ei kuitenkaan ole mitään _tieteellisiä_ todisteita.
Uskoohan jotkut enkeleihinkin...
ihminen pitää useimmista väreistä. Psyykkiset ja fyysiset ongelmat nostavat joitakin värejä toisten edelle. Uupunut valitsee mieluiten punaisen eri sävyjä. Lepoa ja elpymistä kaipaava tarttuu kiinni siniseen. Masentunut taas tarvitsee keltaista ja kullanväriä toipuakseen. On myös värejä, joita suurin osa ihmisistä vierastaa tai ei voi sietää.