Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä huonoa äitiyttä? (lapsen nukuttamisesta)

Vierailija
04.09.2010 |

Minulla on tapana laittaa lapsi (3 v) vuoteeseensa ja antaa tälle pehmoeläin käteen. Annan suukon ja istahdan tähän koneelle. Näin olen tehnyt jo vauvasta asti. Lapsi ei ole koskaan "valittanut" tai vaatinut minua viereensä tms. vaan on tottunut nukahtamaan näppikseni tasaiseen naputukseen.

Pitäisikö minun olla enemmän läsnä iltaisin?

Lapsi nukkuu kanssani samassa huoneessa, jossa on myös tietokone.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anna lapselle oikeasti nukahtamisrauha!

Ei meilläkään lapsia nukuteta, annetaan vaan suukko ja lauletaan tuutulaulu, sitten ovi kiinni ja poistun huoneesta.

Vierailija
2/14 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi tuo kun älytön hyssyttäminen ja sylissä kanniskelu :) Ihmettelen vaan miksi kyselet asiasta täällä, kun tiedät että sinut kuitenkin teilataan...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teidän nukahtamistavat ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle, lapsi nukahtaa miten nukahtaa.

Oletan että olet yleisesti läsnä iltaisin, vaikka itse nukahtamistilanteessa naputtaisitkin tietokonetta :)

Vierailija
4/14 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kämpissä ei ehkä ole erikseen huonetta, mihin tietokoneen voisi laittaa.. ja kaikilla ei ole läppäriä niin hankala raahata pöytäkonetta. Ja MINUN näppiksestä ei ainakaan lähde niin kovaa melua, että se kenenkään unirauhaa häiritsisi.

Vierailija
5/14 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti istuu lähellä. Tuskin se näppäinten ääni häiritsee.

Vierailija
6/14 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 3 1/2-vuotias nukahti juuri äsken niin ;-) Ei suostu oikein nukahtamaan omaan huoneeseensa vaan äidin pitäisi maata vieressä joten otin läppärin sylkkyyn ja istahdin ovelle lattialle ja tyttö nukahti lähes heti. Voi meitä pahiksia!

Vierailija
7/14 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen ja luen jatkuvasti äideistä, jotka laulavat, hyssyttävät, lukevat ja juttelevat iltaisin pitkään lapsen sängyn äärellä. Toki minäkin luen paljon ja juttelen lapselleni, mutten enää nukkumaanmennessä.-ap

parempi tuo kun älytön hyssyttäminen ja sylissä kanniskelu :) Ihmettelen vaan miksi kyselet asiasta täällä, kun tiedät että sinut kuitenkin teilataan...?

Vierailija
8/14 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin läsnä ja saatavilla. Oletan, että rauhoittelet lasta, jos hänellä jonain iltana on vaikeuksia nukahtaa. Miksi jokin tuollainen tekisi kenestäkään huonon äidin? Vai onko hyvää äitiyttä vain se, että omistautuu lapselle 24/7, ei tee mitään muuta muulloin kuin lapsen nukkuessa - äidithän eivät itse yöunta tarvitse, joten kotityötkin voi tehdä silloin - ja opettaa lapselle, että jos häneen ei kiinnitetä huomiota koko ajan, jokin on Pahasti Pielessä.

Vierailija
9/14 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoa omaatuntoa. Olet läsnä lapsen nukahtaessa, ja luulenpa, että hän kokee läsnäolosi turvalliseksi. Mutta toisaalta taas osaa itse nukahtaa ilman erityisiä operaatioita.

Minä olen se äiti, joka laulaa, lukee, juttelee jne. lapselleen illalla, mutta mielelläni minäkin antaisin lapsen nukahtaa itse, jos vain osaisi. Vielä on aikaa kolmivuotiaaksi, joten toivottavasti siihen mennessä oppii nukahtamaan kuten teillä.

Vierailija
10/14 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, ettei sun TARVITSE kanniskella ja hyssytellä. Olet hyvä äiti, koska lapsesi ei vaadi enää nukkumaan mennessä ylimäärin huomiota vaan nukahtaa rauhassa. Mikäs sen mukavampaa kuin nukahtaa näppäimistön naputukseen ja koneen hyrinään äidin istuessa lähellä.

Vierailija
11/14 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ammattikasvattaja

Vierailija
12/14 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistojuttu, että lapsi nukahtaa itsekseen eikä häiriinny, että äidin surffailusta samassa tilassa.

Mä en suoraan sanoen ymmärrä äitejä, joille lasten nukutus on on suuri show.

Meillä viime kuukausina isä on se, joka laittaa lapsen nukkumaan. Sanon vaan lapselle hyvää yötä ja annan hyvänyönsuukot. Se on siinä. Josku lapsi on niin väsynyt, että nukahtaa jo melkein hampaiden pesuun. Toisinaan isältä voi mennä jokunen minuutti, että lapsi nukahtaa. Ei koskaan kuitenkaan mitään tuntikausien hyssyttelyä.

Äsken tosin kuului itkua ja kävin rauhoittelemassa ja lapsi nukahti heti uudelleen. Lapsukainen kohta 1 v.

Vierailija
13/14 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsesta varmasti turvalliselta:-). Ihan sama juttu kuin se, että kakarana minä nukahdin makkarissa siihen, että äiti ja isä juttelivat ja ehkä katsoivat telkkaria tuvassa (vanha talo)! Nimenomaan se tavanomaisuus, toistuvuus, ne tutut äänet yms. olivat tosi turvallisia juttuja. Ovi oli raollaan, näin valoa ja kuulin ne äänet. No, se oli myös aikaa, jolloin nukuimme samassa kammarissa koko perhe, vanhemmat, minä ja veljeni;-D.

Vierailija
14/14 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi nauttii kun joku on huoneessa, se luo turvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi