Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotain aivan ihanaa ja uskomatonta tapahtui tänään kaupassa!

Vierailija
04.09.2010 |

Meillä on rahasta todella tiukkaa, minä opiskelen ja mies joutui lomautetuksi. Tiesimme, että syksyllä joudumme ostamaan lapsille ulkoilupuvut, ja koska ne ovat melkoisen kalliita, niin yritimme säästää niihin koko kesän. Saimme rahat jotenkuten kasaan ja menimme tänään ostamaan kahdelle lapsellemme ne puvut, noin. 50e/kpl.

Kassalla oli vähän sählinkiä, koska yhdestä ostamastamme tavarasta puuttui viivakoodi, joten kassan piti soittaa siitä osastolle. Samalla hän poisteli ilmeisesti aikaa säästääkseen puvuista hälyyttimiä. Ostokset saatiin hoidettua, ja kun autossa tarkistimme kuittia, niin huomasimme, että toinen puku oli jäänyt veloittamatta!!

Itku pääsi siinä paikassa, miten meillä oli käynytkin niin hyvä tuuri! Säästyneellä rahalla söisimme taas viikon! Varmasti oli jotain korkeamman johdatusta...

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

45

Vierailija
42/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostan lasten vaatteet kirpputorilta. Mitäs siihen sanotte!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat luontaistuotteeseen.Tässä ketjussa puhutaan ihmisistä jotka hädintuskin tulee toimee. Minä PA-aikoinani kyllä ostilapsen vaatteet kirpparilta.Harva suomalainen tuntuu tietävän mitä varattomuus oikeasti tarkoittaa.

Siis siitä vadelmanlehtiteestä oli varmaan kyse.

En ole maailman köyhin enkä lähde siitä kilpailemaan. Rahaa ei silti ole liikaa (meidän yhteiset tulot alle 2000e, 2 lasta) ja mainitsenpa sen että valitsemani tee maksoi 3e, jonka tee maksaa muutenkin.

Vierailija
44/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka mun laskumokan takia on kymmenkertaiset, verotuksessa meni läpi?

Vierailija
45/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
46/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikinä julistaisi itseäni rikkaaksi nettipalstalla.

(Niin, ja kirppareiden asiakas olen myös).

Vierailija
47/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sittenkin alhaisimman ja matalimman

Vierailija
48/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaus on teko, jossa tuotetta ei yritetäkään maksaa vaan piilotellaan se ulos kaupasta.

Ap laittoi puvun toisen puvun rinnalla hihnalle. Kassa teki mokan. Ei ap siinä varastanut. Toki olisi voinut mennä ilmoittamaan kassan mokasta, mutta ei kai siihen voida velvoittaa. Miksi ihmeessä ap:llä olisi velvollisuus tarkistaa, että kassat tekevät kunnolla työnsä? Ap ei siis varastanut eikä kukaan myymäläetsivä tai poliisi olisi asiasta kiinnostunut.

Ehkä moraalisesti oikein olisi viedä puku takaisin kauppaan. Mutta ap:m perheellä on tiukkaa, joten ymmärrän oikein hyvin heidän toimintansa. Miksi ihmeessä ihmisillä on tarvetta vain ilkeillä täällä? Jos se raha tuli ap:lle tarpeeseen, ollaan siitä iloisia. Varmasti enemmän tarpeeseen tuli ap:lle kuin jollekin isolle kauppaketjulle.

Niin, ja se kassa ei siitä saa mitään vaikeuksia, niin kuin joku jo kirjoittikin, koska eihän sitä pukua oltu lyöty kuittiin. Se kirjataan siis inventaarion yhteydessä hävikkiin ja ketään ei siitä syytetä. Isojen kauppojen hävikkilistatkin ovat aika suuret...

Vierailija
49/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos isossa marketissa kassa mokaa niin en koe huonoa omaatuntoa tuollaisesta.

Vierailija
50/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneeks tää porukka ihan epätoivon vimmalla tunkemaan kassalle rahaa kouraan jos huomaa että joku tuote on veloittamatta??!

Mulle on käynyt elämäni aikana useammankin kerran noin, pikkuasioita plus kerran "sain" farkut itselleni ilmaiseksi. Ei ois tullut mieleenkään alkaa nyyhkimään et kun multa ei otettu tarpeeksi rahaa. Varkaaksi en silti itseäni tunne/tunnusta!!

Onnea ap:lle hyvästä tsäkästä, olen iloinen puolestasi, ja perheesi puolesta. Kivaa syksyä!

Vierailija
51/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos isossa marketissa kassa mokaa niin en koe huonoa omaatuntoa tuollaisesta.

varastamisesta?

Vierailija
52/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sattuvat tarkastamaan

Vierailija
53/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastamisesta?

kuvaile miten itse toimisit ko tilanteessa

-tekemättä itseäsi täysin nuijaksi??

Vierailija
54/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastamisesta?

kuvaile miten itse toimisit ko tilanteessa

-tekemättä itseäsi täysin nuijaksi??

Vierailija
55/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Haloo! Ihanko opetatte lapsiannekin noin, että on ihan jees olla maksamatta tuotetta, jos kassa mokaa. Näinhän se yhteiskunta toimii. Ostin tänään kaupasta puseron ja muitakin tuotteita. Kassa unohti veloittaa puseron, mutta huomautin asiasta myyjälle ja maksoin tuotteen kuitin tarkistamisen jälkeen, KOSKA NIINHÄN SITÄ PITÄÄ TEHDÄ. Jos ei ole rahaa ostaa jotakin, niin ei voi ostaa. Ärsyttää tuollaiset ihmiset, jotka ei edes tiedä mitä on rehellisyys ja sitten vielä kehtaa kehua onnistuneesta varkaudesta. Toivottavasti tuollaiset ihmiset joutuu itse varkauden kohteeksi ja sitten vaan voivotella, että voi voi minkälaisia ihmisiä sitä nykyään onkin. Kyllä se paha saa joskus palkkansa ja hyvä palkitaan. Niin se vaan elämän kiertokulku on. En ainakaan vois omille lapsille opettaa rehellisyyttä, jos en itse toimis opettamalla tavallani. Hävetkää edes epärehelliset ihmiset (jos osaatte)!

Vierailija
56/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne olis huomannu sen jo kassalla.

eli säästivät rahat ja niitten rahojen kanssa menivät ostoksille...onko teillä piuha jotenkin pitkä kun ette tajunneet että maksaessanne saitte puolet rahoista takaisin..miten sen voi huomata vasta autossa.

eikös se ollut tasaraha niihin pukuihin????

Vierailija
57/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.........

Vierailija
58/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaus on teko, jossa tuotetta ei yritetäkään maksaa vaan piilotellaan se ulos kaupasta. Ap laittoi puvun toisen puvun rinnalla hihnalle. Kassa teki mokan. Ei ap siinä varastanut. Toki olisi voinut mennä ilmoittamaan kassan mokasta, mutta ei kai siihen voida velvoittaa. Miksi ihmeessä ap:llä olisi velvollisuus tarkistaa, että kassat tekevät kunnolla työnsä? Ap ei siis varastanut eikä kukaan myymäläetsivä tai poliisi olisi asiasta kiinnostunut. Ehkä moraalisesti oikein olisi viedä puku takaisin kauppaan. Mutta ap:m perheellä on tiukkaa, joten ymmärrän oikein hyvin heidän toimintansa. Miksi ihmeessä ihmisillä on tarvetta vain ilkeillä täällä? Jos se raha tuli ap:lle tarpeeseen, ollaan siitä iloisia. Varmasti enemmän tarpeeseen tuli ap:lle kuin jollekin isolle kauppaketjulle. Niin, ja se kassa ei siitä saa mitään vaikeuksia, niin kuin joku jo kirjoittikin, koska eihän sitä pukua oltu lyöty kuittiin. Se kirjataan siis inventaarion yhteydessä hävikkiin ja ketään ei siitä syytetä. Isojen kauppojen hävikkilistatkin ovat aika suuret...

että jättää maksamatta, ei siihen mitään piilottelua tarvita. Asiakas ei maksanut, se on varkaus.

Vierailija
59/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Suomalaisen vähittäiskaupan kate on niin kovaa luokkaa, että käytännössä 50 e puvusta on muutenkin rosvousta. Olisitte alesta saaneet ne jokatapauksessa puoleen hintaan. Jos tuon olisi huomannut kassalla niin varmaan olisi tullut sanottua myyjälle jotain, mutta kun kävin näin, että huomasitte myöhemmin niin hyvät ostosbonukset saitte :)

Vierailija
60/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat on säästetty tilille ja maksetaan kortilla niin mikäs tässä nyt oli sinulla se ongelma?