Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotain aivan ihanaa ja uskomatonta tapahtui tänään kaupassa!

Vierailija
04.09.2010 |

Meillä on rahasta todella tiukkaa, minä opiskelen ja mies joutui lomautetuksi. Tiesimme, että syksyllä joudumme ostamaan lapsille ulkoilupuvut, ja koska ne ovat melkoisen kalliita, niin yritimme säästää niihin koko kesän. Saimme rahat jotenkuten kasaan ja menimme tänään ostamaan kahdelle lapsellemme ne puvut, noin. 50e/kpl.

Kassalla oli vähän sählinkiä, koska yhdestä ostamastamme tavarasta puuttui viivakoodi, joten kassan piti soittaa siitä osastolle. Samalla hän poisteli ilmeisesti aikaa säästääkseen puvuista hälyyttimiä. Ostokset saatiin hoidettua, ja kun autossa tarkistimme kuittia, niin huomasimme, että toinen puku oli jäänyt veloittamatta!!

Itku pääsi siinä paikassa, miten meillä oli käynytkin niin hyvä tuuri! Säästyneellä rahalla söisimme taas viikon! Varmasti oli jotain korkeamman johdatusta...

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähes kaikki hyväksyy tapahtuneen, mutta entäs jos kassa olis veloittanut liikaa? Kyllä oltais heti huutamassa vääryyttä ja vaadittais rahoja takas korkojen kera...

Vierailija
62/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata syyllistyä vaan tosiaan olla onnellinen kun teillä tuo sattui niin hyvään saumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 90-luvulla oltiin menossa kylään. Kävin mennessä kaupassa ostamassa jotain ruokaa sekä 5 litran olutpulloa. Kassa sanoi loppusumman ja minä heti rääkäisin, että miten niin vähän. Kassa tarkasti kuitin ja totesi, että oikein on. Minä maksoin, keräsin tavarat ja autossa katsoin kuitin: viidestä olutpullosta oli laskutettu vain yksi. Olisiko pitänyt palata maksamaan? Huomautin pienestä summasta ja kassan mielestä kuitti oli ok.

Olen jäänyt kolmesti äitiyslomalle ja jokaikinen kerta on maksettu viimeisessä palkassa ennen lomaa liikaa. Kahdesti huomautin ja palautin liikasumman. Kolmannella kerralla en enää välittänyt vaan pidin rahat. Jos eivät osaa laskea, niin oma on mokansa.

(Ja tästä on jo 10v joten tuskin kukaan enää tutkii asiaa missään vaiheessa).

Vierailija
64/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Kesko ja S-ryhmä tahkoavat vuosivuodelta suurempaa tulosta. Rahat menevät joihinkin taskuihin... myyjät raatavat pienillä palkoillaan osa-aikaisina ja alimiehityksellä.

Olin eräässä K-Supermarkitissa töissä ja kauppiaat olivat todella rikkaita, heidän ei tarvinnut edes itse tehdä työtä siellä. Mutta työntekijöille jätettiin palkkoja maksamatta sumeilematta.

Varastaminen on väärin ja olen itse köyhänä kipittänyt maksamaan vaunujen alaosaan unohtuneet elintarvikkeet.

Varakkaat ja rikkaat imevät toisten selkänahasta kaiken mitä irti saavat. Kovapalkkainen kansanedustaja käy prostituoidun luona eduskunnan taksiseteleillä ja te kehtaatte syyttää ap:n tekoa!

Puhutaanko vielä muidenkin poliitikkojen toiminnasta??

Vierailija
65/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan aloittajaa täysin rinnoin!

Itselläni kävi Prismassa viime syksynä saman tapaista: kassa ei lyönyt koneeseen lapsen 50 euron talvikenkiä (ne ainoat jotka sai). Siinä oli hihnalla kaikenlaista muutakin, mm. ruokaa ja verkkarit (lapselle, 5€). Tajusin kyllä heti että liian vähän on lasku, mutta en TIETENKÄÄN huomauttanut asiasta.

Rehellinen pitää olla mutta ei sentään tyhmä!

Kyllä meidän umpiköyhä perhe (kaksi opiskelijaa+kaksi lasta) on sinne Prismaan kantanut sen verran paljon (ruoka)rahaa, että pieni tasoitus on varsin asiallista.

Luuleeko joku ihan oikeesti että Prisman omistajille tulee paha mieli jos kuitista puuttuu 50 euroa? Voi HYVÄÄ PÄIVÄÄ!

Vierailija
66/106 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ap-pariskunta on mennyt ostamaan haalarit, varautuneet maksamaan 100 e ja kassalla pitääkin maksaa vaan 50 e.

Sitten autossa vasta tajuavat, että katos vaan, ei maksettukaan niin paljon ku piti.

Ei morjes mitkä idioottivanhemmat, jos eivät tollasta asiaa huomaa kuin vasta parkkipaikalla :D

Vierailija
67/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies löysi tien poskesta 50 € setelin kun oli lenkillä. Se oli kuulemma aika magea tunne :D

Minä taas viimeisillään raskaanaollessani pudotin kaupan kassalla maahan 100e setelin jota ei meinannut löytyä sitten mistään, kukaan ei ollut nähnyt mitään. Jonoa oli aikalailla, myyjä alkoi pyöritellä silmiään kun kesti ja siinä takana jonossa mies naisensa kanssa mutisi että maksa nyt jo ja lähde tms. Tämän äijän jalan alta seteli lopulta löytyi kun komensin siirtymään, kun eihä seteli nyt ilmaan itsestään haihdu. Voi luoja mikä ääliö!!

Vierailija
68/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen pitää olla mutta ei sentään tyhmä! Kyllä meidän umpiköyhä perhe (kaksi opiskelijaa+kaksi lasta) on sinne Prismaan kantanut sen verran paljon (ruoka)rahaa, että pieni tasoitus on varsin asiallista. Luuleeko joku ihan oikeesti että Prisman omistajille tulee paha mieli jos kuitista puuttuu 50 euroa? Voi HYVÄÄ PÄIVÄÄ!

Ja mitä mahdat opiskella kun et tidä että Prismat ovat OSUUSkauppojen "omistamia"? Niin että hyvää päivää vaan takas, varas!

Vierailija
69/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 159e ostos jäi velottamatta luottokortilta. En tiedä miten oli mahdollista, mutta ei sitä koskaan tullut maksuun. Asiasta on jo vuosia joten tuskin enää tuleekaan.

Eikä tullut kyllä mieleenikään korjata asiaa.

Ap:n tapaksessa olisin toiminut samoin.

Vierailija
70/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän monessakin asiassa itseäni puutteellisena, mutta oikeudentaju on silti kohdillaan, tuo on väärin!!

Olin aikanaan lapseni, silloin reilu vuoden ikäinen, kanssa jouluruokia yms. ostamassa ja kärry oli tupaten täynnä, joten lapsi sai kärryistuimeltaan kärryistä käsiinsä tavaraa nopeammin kuin sitä ehdin niistä poistamaan.

Kotona lasta riisuessani tipahti haalareista pieni suklaalevy, jonka pieni varkaanalkuni oli sinne tunkenut..

Ja ei en lähtenyt sitä siinävaiheessa enää maksamaan, mutta koin kyllä ehdotttomasti omantunnopistoksia pitkään asioidessani kyseisessä isossa liikkeessä!! ja tein mielestäni väärin kun en asiaa myöhemmin hoitanut.

Vierailija
71/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parikin turkisämmävarasta Helsingistä. Hekin uskottelevat toisilleen, että jos pääsevät kalliine tavaroineen kassan ohi, on se Jumalan lahja ja tarkoitettukin käyvän niin.

Aloitus on varmaan provo, mutta ylläoleva ei.

Vierailija
72/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhä huomais kyllä kuittia tarkistelemattakin, ettei toista viidenkympin pukua veloitettu. Mäkin huomaisin vaikken olekaan ihan noin pa.

Ihan varmasti ap huomasi jo kassalla, että toinen puku jäi maksamatta. Sitten vain kiireellä kaupasta ulos ja autoon, onneksi ei sattunut myymäläetsivä paikalle. Ehkä ensi kerralla johdatat itsesi jo kaupassa poistamaan ne hälyttimet, siitä se sitten lähtee :D

Se ei ole asiakkaan syy =)

Vierailija
73/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kassalla selkeesti huomaa jos toinen haalari on tullut ns. kaupan päälle.

On kassan moka jos ei osaa näpytellä hintoja oikein, siinähän sitten miettivät illalla kun ei pohja täsmää.

Itse olen saanut lähikaupan kassalla 20 egestä 16 e takas vaikka piti saada 4e.... en oikeesti käsitä mitä kassa sähläs, varmaan panikoi kun jono oli niin pitkä.. mutta voi olla pieni pohja jos kaikille antoi noin ruhtinaallisesti takas. Minä pistin rahat taskuuni ja jatkoin matkaa.

Ja tiedän miltä tuntuu kerätä kesä rahaa että saa edes ton satkun kasaan..

Vierailija
74/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä voisi toimia ap:n ja monen muun tavoin. Köyhyys tai vähävaraisuus ei mitenkään oikeuta olemaan epärehellinen.

Mulle on jo lapsena opetettu, että rehellisyys on ihmisen tärkeimpiä ominaisuuksia ja samaa olen opettanut lapsilleni.

Mua oikein hävettää teidän puolestanne. Onpa hienoa lapsen kulkea epärehellisesti hankitussa vaatteessa.

Vierailija
75/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis missä ittensä punnitaan. Maksoi (olikohan) 50-60 euroa. Maksoin sen Stokkan kortilla. Sitten tuli lasku ja loppusumma oli 00 euroa. Laskussa luki tuo ostos, mutta sitten luki, että hyvitetty sama summa.

Tästä nyt aikaa jo useita vuosia, mutta enpä oikassut minnekään. Olin tyytyväinen, että kerrankin sain jotain ilmaiseksi :)Se oli niiden oma moka.

Vierailija
76/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin maksan aina kortilla ja myönnän että jos esim. lasten kanssa olen kaupassa niin en kyllä yleensä huomaa kuunnella että mitä se kassatäti hinnaksi sanoo kun työnnän sille sen kortin vaan käteen ja allekirjoitan kuitin tai näpyttelen tunnusluvun. Pitäisihän se summa aina tarkistaa, utta ymmärrän siis erittäin hyvin että se jää tarkistamatta ja huomaa virheen vasta autossa.

Ja sitten itse asiaan, minäkin olen korkeamoraalinen ihminen muuten ja en todellakaan olisi tuollaisesta virheestä sanonut. Vaikken köyhä olekaan. Se on heidän moka, minä en ole varastanut mitään, jos he eivät sitä tuotetta laskuta vaikka minä sen hihnalle laitan niin ei se minun vikani ole! En sano vaikka huomaisinkin sen siinä kassalla mutta todellakaan en mene enää jälkeenpäin siitä sanomaan!

Vierailija
77/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöjäni Helsingissä itsepalvelukirppiksellä nyt syksyllä:

Tytön uudenveroinen Raiski talvipuku 20 e, Benettonin pitkähihaisia paitoja 1 e, joissain vielä hintalaput roikkui (19 e), Paul Frankin t-paitoja 1 e, Puman uudet verkkarit 2e. Kaikki siis huippukuntoisia.

t. köyhä opiskelija, jonka lapsella oon päiväkodin hienoimmat vaatteet

Vierailija
78/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin köyhät ostaisi ulkoilupuvut kirpparilta, ei täyteen hintaan kaupasta.

Vierailija
79/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi myös olla köyhä ja jonkun äiti? Se joutuu nimittäin itse maksamaan tuon kassavajeen.

Vierailija
80/106 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kassalla selkeesti huomaa jos toinen haalari on tullut ns. kaupan päälle.

On kassan moka jos ei osaa näpytellä hintoja oikein, siinähän sitten miettivät illalla kun ei pohja täsmää.

Itse olen saanut lähikaupan kassalla 20 egestä 16 e takas vaikka piti saada 4e.... en oikeesti käsitä mitä kassa sähläs, varmaan panikoi kun jono oli niin pitkä.. mutta voi olla pieni pohja jos kaikille antoi noin ruhtinaallisesti takas. Minä pistin rahat taskuuni ja jatkoin matkaa.

Ja tiedän miltä tuntuu kerätä kesä rahaa että saa edes ton satkun kasaan..

joku on hieman jäänyt kehityksen kelkasta. Kun ei ne kassat isoissa marketeissa NÄPYTTELE HINTOJA koneeseen. Niin tehtiin ehkä joskus 15 vuotta sitten. =) Nykyään tuotteissa on viivakoodi joka vetäistään siinä lukijassa ja hinta tulee näyttöön. Jos ilmestyy eri hinta kuin hyllynreunassa, ei se johdu siitä että kassahenkilö oli näpytellyt jotain väärin, vaan siitä että taustatietokoneelle on joku näpytellyt väärän hinnan. Kassamyyjät ei pääse taustatietokoneille myöskään näpyttelemään.

Pohja täsmää kyllä jos tuotetta ei koskaan ole koneeseen vetäistykään, kuten ap:n tapauksessa on käynyt...