Jotain aivan ihanaa ja uskomatonta tapahtui tänään kaupassa!
Meillä on rahasta todella tiukkaa, minä opiskelen ja mies joutui lomautetuksi. Tiesimme, että syksyllä joudumme ostamaan lapsille ulkoilupuvut, ja koska ne ovat melkoisen kalliita, niin yritimme säästää niihin koko kesän. Saimme rahat jotenkuten kasaan ja menimme tänään ostamaan kahdelle lapsellemme ne puvut, noin. 50e/kpl.
Kassalla oli vähän sählinkiä, koska yhdestä ostamastamme tavarasta puuttui viivakoodi, joten kassan piti soittaa siitä osastolle. Samalla hän poisteli ilmeisesti aikaa säästääkseen puvuista hälyyttimiä. Ostokset saatiin hoidettua, ja kun autossa tarkistimme kuittia, niin huomasimme, että toinen puku oli jäänyt veloittamatta!!
Itku pääsi siinä paikassa, miten meillä oli käynytkin niin hyvä tuuri! Säästyneellä rahalla söisimme taas viikon! Varmasti oli jotain korkeamman johdatusta...
Kommentit (106)
nykyään matalapalkkainen akateeminen ja voin kertoa kaksi pointtia:
1) Itse en koskaan varastaisi kaupasta tms. MUTTA tässä tapauksessa vastuu on kaupalla, ei asiakkaalla.
2) 100 euron säästäminen voi olla aika nihkeää, jos tulot ovat samansuuruiset (tai jopa suuremmat) kuin menot. Jos ei tiedä miltä tuntuu elää kädestä suuhun ilman iskän rahapussiakaan, ei kannata huudella.
miten ap:n ois kuulunut asia hoitaa? Lähteä takaisin kauppaan maksamaan, millä sanoin?
"Tämä toinen haalari on mulla maksamatta, sopiiko että maksan tämän?" Noinko? Eikö olis pikkasen tyhmä fiilis?!
Mä en ihan oikeasti keksi tähän yhteyteen sanoja, joilla mulla marketin kassana pokka pitäis!
kävi viime jouluna niin, että kassa jätti veloittamatta 70 euron duplopaketin. Menin takaisin ja sanoin, että ostin tämän, mutta sitä ei ilmeisesti veloitettu. Ja maksoin ostokseni.
Itse olen rehellinen ja moraalinen ihminen, siitä ei kukaan kiitä, mutta itselleni tulee hyvä mieli. Olisin kokenut legot varastetuksi jollen olisi käynyt maksamassa.
Mitä jos kauppa olisi epähuomiossa ottanut TEILTÄ 50€ liikaa?
Rehellisyys maan perii ja silleen. Toivottavasti opetatte lapsianne olemaan varastamatta! Ja voitte sitten paremmissa rahoissa ollessanne käydä sen 50€ varkauden maksamassa.
TÖRKEÄÄ! (Ja olen nyt tosissani! -Met maksamme sen mitä ostamme, ja jos kassa ottaa meiltä liikaa, vaadimme hyvityksen. Rehellisyyttä molempiin suuntiin!)
jotka mun laskumokan takia on kymmenkertaiset, verotuksessa meni läpi?
uskaltais ottaa vastaan, varsinkaan jos liittyy kilsakorvauksiin. niitä kun tarkastellaan nykyään tosi tarkkaan. ei siis silloin kuin verotusta tehdään vaan jälkikäteen, esim. vuoden tai kahden päästä.
No eihän kukaan järkevä ala huomauttamaan kassalle, jos kassa veloittaa liian vähän. Ei se sen kaupan rahoissa paljoa paina! Onnea siis teille! :)
En tiedä voiko kassa joutua joskus maksamaan erotuksen, jos rahat ja kuitit ei mene tasan, mutta ei isommissa kaupoissa ainakaan.