VALTTERIN KIRPPIS/HINNAT
Olin kirpparilla myymässä jonkin aikaa sitten:
Esim.
1. Käyttämätön Selected Femmen ihana, mutta itselleni väärän värinen neule, jota edelleen myydään kaupassa - maksanut 79€, lappu roikkui paidassa - ja pyysin siitä 20€ - ja kaikki pitivät pyytämääni hintaa pöyristyttävän kalliina?
2. Tiia Vanhatapion tämän kesän mekko ( ovh n. 400€ ) - pyysin siitä 50€ - ja jengi meinasi pyörtyä...
3. Käyttämättömät, 40-luvun tyyliset, nahkaiset korkokengät
( omassa laatikossaan, hinta ostettaessa 80€ joka näkyi laatikon reunassa ) ja niistä pyysin 20€ - ja olihan sekin sitten sille porukalle ihan tajuton hinta; ihmiset tarjosivat kaikkea 3€ ja 8€ väliltä, vaan ei edes kymppiä...
4. Ticketin kerran pidetty lasten sadeasu, ovh n. 80€ - nyt pyysin siitä 30€ - ja taas sama - hintaa pidettiin järkyttävän kalliina...
Onko siis niin, että nykyään kirppiksillä pitää eurolla tai max kolmella eurolla ANTAA kaikki kalliitkin vaatteensa?
Uskomatonta!? Onko mitään mieltä siinä, että Tiia Vanhatapiosta ollaan valmiita maksamaan vain sama naurettavan pieni hinta, kuin H&M:än mekosta?
Käykö kirpputoreilla keskimääräistä tyhmempää väkeä?
Tästä lähtien annan suoraan esim. lastenkotiin joka ainoan rievun, jota meillä ei enää käytetä; ei ole mielekästä jakaa kalliita vaatteita parilla eurolla niille häiriityneille, ahneille kirppishyeenoille, jotka silmät kiiluen kuvittelevat olevansa oikeutettuja saamaan laatua eurolla!
Kristus mitä luuserijengiä!
Kommentit (50)
etukäteen, enkä itse ole sinne mennyt myymään.
Suosin, sekä myyjänä että ostajana - itsepalvelukirppiksiä. Ja kuten moni ketjussa aiemmin totesi, Huutis on ehdottomasti oikea paikka myydä käyttämätön/vähän käytetty merkkitavara.
Mut sieltä löytääkin oikeita merkkivaatteita, mm. Stella McCartney, Moschino jne. Ja sitten siellä on niitä, jotka pyytää nukkavieruista H&M rytkyistä kymppiä-kahta kappaleelta.
Mua kans on ottanut päähän se, kun myy hyvää tavaraa halvalla, niin tosiaan vielä pitää tinkiä eurosta se 50 senttiä pois. Näin viimeksi Myyrmäen hallikirppiksellä. Muistan kerran Hietsussa, kun yks nainen levitteli mun myyntipöydän ihan siistejä lastenvaatteita, kysyi nenä nirpallaan "onks nää käytettyjä?" No ei kun ihan uusia myyn eurolla :/
Valtteri ja Hietsu on aika erilaisia kirppiksinä, joten kannattaa laittaa eri jutut eri paikoissa myyntiin. Itse olisin varmaan myynyt nuo kalliimmat ja hyvälaatuiset vaatteet Huutiksessa nyt, kun Hietsussa ei taida olla muulloin kuin kesäisin kirppistä.
Olen ollut useasti myymässä.Lähinnä lasten vaatteita. Suurin osa ostajista mukavia äitejä/isoäitejä ja varsinkin kestovaipoista on tullut höpistyä :) Olen huomannut ikäävän ilmiön: ostaja tulee likaisin sormin tuhrimaan vaatteita,jonka jälkeen toteaa että "tää on tosi likainen, mä voisin tän 10centillä ostaa. et sä saa täst enempää". Silloin totean että periaatteisiini ei kuulu likaisten vaatteiden myymistä ja otan kyseisen vaatteen pois myyntipöydältä. Silloin tuhrija olisikin valmis ostamaan vaatteen pyytämälläni hinnalla. Olen ilkeä ja sanon että en myy likaisia vaatteita. Olen jutellut jäähallissa muiden myyjien kanssa ja hekin ovat huomanneet tämän vaatteiden tuhrimisen. Muuten mukava myynti paikka :)
Ostin juuri UUDEN Ticketin sadeasun 27,50e. Ehkäpä siksi kukaan ei halunnut maksaa pyytämääsi.
On totta, että ei laatua kannata eurolla myydä. Merkkikirppiksiäkin on ainakin netissä olemassa.
Itse olen törmännyt päinvastaiseen ilmiöön..ihmiset yrittää myydä käyttökelvotonta vaatetta ja pyytää useamman euron esim vauvan bodysta, joka on jo nukkainen, tahrainen ja parhaassa tapauksessa reikäinen.
Itsekin arvostan laatua ja maksan mielelläni sitä saadakseni. Toisinaan teen hankintoja myös alennusmyynneistä, joista voi halpiskaman hinnalla saada laatua.
Eräs Hietsussa jatkuvasti kosmetiikkaa ja hajuvesiä myyvä "rouva" käyttää hankkijanaan sellaista puolihöhlää kolmekymppistä pientä naista. Saa säälipisteitä ja ihmiset antavat hänelle välillä ilmaiseksi. Olen nähnyt eräätkin kerrat kun tämä höhlä vie saaliinsa kauppiaalle. Saa niistä sitten jonkun rovon.
Ai onks tää se anorektinen pieni nainen jolla on lyhyt vaalea tukka? joka kysyelee jokaiselta myyjältä "onks hajuvesiä?"?
Oli ehkä väärä paikka myydä noin kalliita vaatteita..
Olisit kokeillut mieluummin vaikka huuto.nettiä.
Olen samaa mieltä. Kirppiksellä takista voisi maksaa ehkä korkeintaan 20-25 euroa jos on tosi erikoinen tai tosi hyvä merkki. Muista sitten vähemmän.
Merkittömistä vaatteista ei saa kymppiäkään vaikka olisivat kuinka hienoja ja hyväkuntoisia.
Huuto.netissä sen sijaan menevät muotivaatteet hyvin kaupaksi. Sain esimerkiksi Gina Tricotin erikoisesta huivista 22 euroa, ja sen hinta kaupassa oli ollut 9,90. Postitin huivin paikkakunnalle jossa kyseistä liikettä ei ole, joten ostaja sai varmasti vastinetta maksamalleen hinnalle ja maksoi sellaisesta mitä arvosti (erikoinen tyyli ja kuosi)
ja tosiaan, tinkiminen oli ihan järjetöntä. Minulla ei ollut myynnissä mitään noin kallista merkkitavaa, mutta tavallisia hyväkuntoisia käytettyjä vatteita, mutta esim. 1 € vauvan bodysta oli aivan liikaa. Kaikki piti saada tyyliin 20 tai 50 centillä.
Miehen takista, jota oli käytetty kai kerran tai kaksi (siis ei merkkivaate mutta kelvollinen ulkoiluun/pihatöihin tms.) pyysimme muistaakseni 2 € ja siitäkin vielä tingittiin 50 centtiä pois...
Onko kenelläkään kokemuksia muista kirppiksistä (Hietsu mainittiinkin jo...), olisiko yhtään järkevämpää?
silloin kun tavara ei ole kovin arvokasta tai itse on liikenteessä sillä asenteella että haluaa kaikesta vain mahdollisimman hyvin eroon.
Viimeksi tällä taktiikalla tuli päivän aikana 350 euroa voittoa kun myytävää oli paljon. Sen tavaramäärän myyminen huuto.netissä olisi ollut hermojaraastavaa noutoineen ja postituksineen, joten se sopi just tähän kyseiseen tilanteeseen. Ja olin siis Valtterissa.
Mitäs helvettiä olet mennyt ostamaan itsellesi liian kalliin "tämän kauden mekon" josta nyt jo tarvitset rahaa takaisin? En tajua ihmisiä jotka ostavat kallista ajatuksella "saan tästä puolet takasin ku myyn". Mä toivon, että sun Vanhatapios olisi pöllitty tiskirätiksi sieltä Valtterista.
Sain vajaalla 50€ saman mitä kaupassa olisi maksanut n.360€. Ap, ei kannata ostaa kalliita vaatteita kun ei nähtävästi ole siihen varaa.
itselläni ei mitään arvokasta ole, mutta vauvan vaatteita olen myynyt 50 sentillä, ei kelpaa pitäisi saada 20 sentillä. joitain sukkia tai leluja oon myynyt jopa 10 sentillä, nekin pitäisi saada 5 sentillä. kaikesta tingitään, pitäisi saada ilmaiseksi.
tietyt ulkomaalaiset ja trokarit ovat todella töykeitä ja ylimielisiä. ei niille tee edes mieli myydä, jos alkeellisemmatkin käytöstavat puuttuu. mieluummin vaikka antaisin jollekin ystävälliselle ja oikeasti tarvitsevalle.
itselläkin siis hakusessa joku mukavempi kirppis myymiselle.
Sain vajaalla 50€ saman mitä kaupassa olisi maksanut n.360€. Ap, ei kannata ostaa kalliita vaatteita kun ei nähtävästi ole siihen varaa.
Mistä näitä imbesillejä sikiää?
en tiedä kyseisestä kirpputorista, mutta itselläni on käsitys että kirpputoreilla on myyty aina halvalla. Ja on olemassa oikeastikkin (suomessa elää monen monta lapsiperhettä köyhyys rajan alapuolella)ihmisiä joilla ei ole varaa maksaa montaa kymmentä euroa vaatteista ja siksi ostavat kirpputoreilta vaatteita,joten sitä odotetaan että siellä myös saa kauppa hintoihin verrattuna halvemmalla. Ymmärrän toki tuskasi, mutta luulen ettei sillä ole kuluttajan kannalta merkitystä kuinka monta kertaa on tuote ollut kenenkin päällä, kun on selvää että kirpparilla myydään käytettyä tavaraa. Joten suosittelen myymään jatkossa jossain muualla sanojesi mukaisesti "riepusi".
kävin Turun suunnalla jossa markkinat. Pari naista myi todella siistiä vaatetta, näkyi olevan Sandia, Ril'siä ym ja osassa laputkin paikoillaan;myös oli Iittalaa, Muumimukeja yms ja hinnat 1-2 e. Todella kauniisti asettelivat ja olivat ystävällisen avuliaita. Kuuluivat sanovan että tarkoitus tehdä kaappeihin tilaa ja mitään ei kotiin viedä. Loppuajasta oli lappu 'kaikki 0 €, vie pois' ja silloin kyllä ihmiset lappoi tavaraa kassiin iha törkeesti vaikka aiemmin tinkivät törkeesti, esim 1€;n tavaraa 20 senttiin. MAhtavatko myyjät tulla toiste, kun taisi saldo jäädä muutamaan euroon... On ihmiset ahneita ja pihejä...
ja ideana se että sinne mennään myymään omasta käytöstä tarpeetonta tavaraa.
Uuden tavaran myynti on kielletty.
Kirpparihinta on yleensä 15% uuden tavaran hinnasta. Kauhistelkaa mutta niin se on.
Se että joku ihminen on erinäköinen tai kokoinen, ei oikeuta kutsumaan "höhläksi".
Hietsu on ulkokirpputori, ja tuskin sinne kukaan viitsii mennä jäätymään enää tähän aikaan vuodesta.
Eikö teistä kukaan ole koskaan tajunnut, että valtteri kirppiksellä on ideana tinkiminen?
Jos haluat jostakin tuotteesta 1€, pyydät siitä 1,50-2€, koska todennäköisesti ostaja tinkii siitä vähintään sen 50 snt pois.
Omat usean vuoden kokemukseni Valtterista ovat erittäin hyvät; kauppa käy ja pääsen eroon nurkissa pyörivistä turhista vaatteista ja tavaroista. Kalliimmat myytävät laitan suoraan huuto.nettiin tai tori.fi. Ja merkkivaatteet, joita en halua myydä puoli-ilmaiseksi, vien tilimyyntiin www.hildaviola.com. Näitä vintageliikkeitä on ainakin Helsingissä useita, mistä valita.